(visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: (visite) schoenen aan of uit in huis waarom wel en waarom ni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:09

Ja, ik ook. Dan nog liever op eigen sokken dan op 'vreemde' sloffen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:12

Ik zou het ook vies vinden om te bewaren. Clown Al die vieze sloffen van andere in mijn kast Bloos

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:13

runningkawa schreef:
Jouw huis, jou regels

Bij ons is het overigens niet de gewoonte.
Of ze moeten smerig zijn van het bij de paarden zijn Lachen

hier hetzelfde, jouw regels jouw huis. Ze moeten het maar respecteren Ja

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:16

Dat zoiezo. Als wij willen dat het uit gaat gaat het uit. mijn vriend maakt het niet zo uit dus in mijn geval is het mijn wil.

Maar door die reactie van zijn stief ma vroeg ik me af hoe andere hier over denken.

Maar het is dus wel heel verdeeld de 1 wil het wel en de ander niet.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:19

Het wordt wel helemaal lastig als je ook nog eens niet wil dat mensen binnen roken. Dan moeten ze dus naar buiten om te roken, waarschijnlijk willen ze dan wel hun schoenen aan. Dan blijven ze hun schoenen aan en uittrekken...

Maar ja, uiteindelijk is het jouw huis.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:25

Roken lijkt me niet zo'n probleem. Je mag bij zoveel mensen thuis niet roken en als rokende weet je dat ook. Nou moet ik zeggen dat toen ik nog wel rookte ik daar ook totaal geen probleem mee had. Ik ging ook niet naar buiten toe om een peukie te roken ik kon prima even zonder.

Ik wil gewoon niet dat een ander mijn wagen versmeerd.
Ik wil niet in de stink rook zitten want dat blijf je ik weet niet hoe lang ruiken, ik rook zelf niet meer en dan stink het des te meer en ik wil niet dat mijn vloer versmeerd en verpest word Clown

De meeste woonwagens hebben helemaal vloerbedekking dat is nog erger Clown Dat heb ik dan weer net niet gelukkig.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:36

Ik doe ook altijd mijn schoenen uit als ik ergens op visite ga. Ook bij mijn vriend thuis. Ik vind het eerder raar om mijn schoenen aan te houden, dan dat ik het vind als ik ze uit zou moeten doen. Het is jou huis, jou keuze, en tsja, als mensen dat niet willen, hebben ze pech toch? Lachen Beter dat jou wagen straks vol deuken en smeren en vegen zit Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:44

runningkawa schreef:
dan zou ik eerder die dingen kopen die over schoenen kunnen.

ja ik ben een rare, mar ik ga nooit in schoenen (of sloffen) waar een ander met zijn zweetpoten n heeft gezeten.
Ja, tik van mij, maar wellicht hebben meer mensen die Lachen

Als je nieuwe schoenen koopt hebben mensen er misschien ook wel mt hun zweetpoten in gezeten om te passen... Haha!

Overigens vind ik het heel normaal om schoenen uit te doen, deden we in mijn ouderlijk huis, we doen het bij ons thuis... ik geef je dus groot gelijk dat je in jouw huis jouw regels wil gaan hanteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:45

Dan hebben ze ze niet de hele avond aangehad.
En meestal staan er schoenen in het rek, maar elders nog dezelfde schoenen in een doos Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:47

ik vraag ook altijd een nieuw setje ipv het setje uit de winkel meestal krijg je dan nieuw in doos mee inderdaad Haha!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:58

Ik vind het ook niet meer als normaal om je schoenen uit te trekken hoor, ik doe het overal waar ik binnen kom tenzij ze zeggen nee dat hoeft niet en meestal doe ik het dan toch. Haha!

Thuis moet ik heel eerlijk zijn stamp ik gerust door het hele huis heen maar heb ik al gedweilt en gestofzuigt dan doen ze ze ook maar uit hoor.

Met feestjes of verjaardagen hoeft het van mij niet dan kennen ze gewoon doorlopen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 15:41

@ bijoukimmie: jij komt zeker veel bij de gamma?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:20

Ik loop thuis eigenlijk nooit op schoenen, vind het gewoon veel lekkerder lopen op sloffen of blote voeten. Visite die zich erg thuis voelt doet vaak ook de schoenen uit, maar dat is absoluut geen verplichting! Behalve dan wanneer die visite baggerschoenen aan heeft Haha!

Ik ben best zuinig op m'n huisje, maar ik wil niet leven in een porceleinkast: er mag best wat rommel en vuiligheid gemaakt worden.. Wat moet ik anders doen op m'n vrije zaterdag?! Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:22

Ik heb eigenlijk zelden mijn schoenen mogen aanhouden Ja

Het is maar wat je gewoon bent, maar om ergens nooit meer te komen daarvoor..... Vind ik een beetje overdreven. Dan betekent dat je vrienden niet veel waard zijn

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 16:33

Ik wil geen vuil en rommel Clown en zeker niet als dat me elke keer veel geld gaat kosten Bloos
Mijn wagentje is super gezellig, super mooi, net van top tot teen opgeknapt maar blijft ook super schoon Bloos Dus ja ik leef graag in een porseleinen kastje Haha!

Ik denk ook wel dat ik extra zuinig ben omdat mijn vader vorig jaar heel die wagen heeft opgeknapt van buiten is hij nieuw en nu van binnen ook want alles maar dan ook alles is nieuw geschilderd etc we hebben alles nieuw gekocht en dat waren bij elkaar echt meerdere ribben uit mijn lijf Bloos
Ik word echt gek als de boel versmeerd word Sigaar

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:45

hier gaan de schoenen wisselend wel of niet uit Clown
ik ben bezig om schoenen uit als regel goed door te voeren
de vloer word er in ieder geval niet blijer van als iedereen zijn schoenen aanhoud,

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 16:47

platte schone schoenen is nog niet zo erg. Maar naaldhakken of steentjes onder de schoon wel. Ik zie het al helemaal voor me dat wij al ons geld in die wagen hebben gestoken, onwijs zuinig op alles zijn en mijn vloer en kleed vernaggeld word door visite. Ik word er al beroerd van als ik er aan denk, laat staan als het gebeurd Bloos

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:49

Bij mij is ook alles spiksplinternieuw. Niet alleen een rib uit m'n lijf maar omdat ik de renovatie grotendeels zelf heb gedaan ook een project van veel bloed, zweet en tranen Haha!

Bij mij scheelt het wel dat mensen eerst door de centrale hal lopen en de trap nemen, en dan voor mijn voordeur over een goede droogloopmat moeten Haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:54

Bij ons thuis gaan ook de schoenen uit Ja Maar als er meer mensen komen, zoals met een verjaardag dan mogen ze ze wel aanhouden. De volgende dag ga ik toch dweilen en stofzuigen en dan maakt het me niet zo veel uit.
Wij lopen zelf op slippers/sloffen in huis Ja

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:57

Op mijn studentenkamer mogen mensen nog niet eens met hun schoenen aan naar binnen toe! Ik kan me heel goed voorstellen dat je dat niet hebben wilt. Hoe veel moeite is het nou voor je gasten om eventjes hun schoenen uit te trekken. Zeker omdat het bij jou altijd super schoon is omdat je het zelf prettiger vind, hoeft niemand bang te zijn voor vieze sokken of koude voeten...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:58

de gulden middenweg zoeken...plastic slofjes Clown
die kan je zo om je schoenen heen doen.tevreden visite en jij een schoon huis Knipoog
via de groothandel kosten die dingen een drol ...

ik heb 2 honden en mijn visite word zelfs verplicht om de schoenen aan te houden Ja
ik wil al die haren op de sokken niet op mijn geweten hebben
Hebben ze echt bagger/paardenpoten dan kunnen ze van mij een paar crocs lenen Haha!
(die overigens zeer makkelijk wasbaar zijn Knipoog )

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:01

Als jij wilt dat ze hun schoenen uit doen, dan doen ze dat maar. Jouw huis, jouw regels Knipoog En als ze dan zo triest zijn om meteen niet meer langs te komen, zoals ik hier bij sommigen lees.... Kom op zeg, het zijn maar een paar schoenen en als iemand liever niet heeft dat haar kleed verpest wordt wat voor moeite is het dan om ze uit te doen?!

Maar goed, nou kan ik me ook absoluut niet voorstellen dat het fjin is om met schoenen aan in huis rond te lopen, bij m'n ouders mocht het niet en bij mezelf thuis liever ook niet (ben nog bezig m'n vriend op te voeden Knipoog ). Ben altijd dolblij als ik m'n schoenen uit kan doen, als 't even kon liep ik altijd met sokken / op m'n blote voeten Haha!
Bij ons thuis was het dus altijd de regel dat schoenen uit moesten en in de schuur, en iedereen hield zich eraan (behalve bij grote verjaardagsfeesten, dan werd 't niet gedaan).

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:02

Je moet doen in jou huis wat jij wil,
als jou vriend zijn obstakel zijn stiefmoeder is, dan ga je gewoon ff naar de hema en koop haar een stel leuke sloffen/crocs voor bij jullie in huis.

Dat met dat vuil dan heb ik zoiets van kom op, ff vegen en tis weg.
Maar die putten van de naaldhakken, ja daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:09

bij mij thuis ben ik de enige die me schoenen uit doe bij de deur (zo ben ik opgevoed)
overal als je bij iemand naar binnen gaat schoenen uit!
tenzij ze zeggen hou maar aan.
maar ik doe ze overal oke oke bijna overal uit.
me oude buurvrouw was echt een vies mens en had 2 honden die nooit werden uitgelaten en pieste en poepte altijd binnen en dan werd het pas 2 dagen later ofzo weggehaald de pis vaak nog niet eens. zo vies!!! en nee denk dan maar niet dat ik op me sokjes of blote voeten naar binnen ga. bah. ging ook alleen naar binnen als het moest.
als er hier mensen binnen komen hoeven ze ook niet de schoenen uit te doen aangezien me stiefmoeder en stiefvader het ook niet doen alleen ik. ook als ze bij de paarden vandaan komen met bagger en troep lopen ze zo door.
dus als iemand het aan mij vraagt zeg ik ook hou maar aan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 17:11

Ja maar vuil van een wit kleed veeg je niet even weg. Ik maak me niet druk om wat vuil op de vloer zolang ik dat kan schoon maken. Maar putten en een vies kleed dat wil ik echt niet Bloos

En ja als mensen niet meer komen omdat ze schoenen uit moeten doen dan blijven ze maar lekker weg Doei!