Het boktjaar 2002: een terugblik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:25

Bij mij zijn ook de negatieve dingen vooral bijgebleven, voornamelijk de dood van Sandra omdat we zoveel gemeen hadden. Ik hoop dat 2003 een super Boktjaar wordt zonder negatieve berichten!

Dniesy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:32

Idd de dood van sandra is bij mij ook het meest bijgebleven, heeft ook me ook diep laten na denken over het leven, hoe kort het kan zijn....

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:28

Ik kan me aansluiten bij de rest hier, en in het bijzonder bij Lielle die het precies zo zegt zoals ik het had willen zeggen. Verdrietige dingen maken op mij helaas altijd een diepere indruk dan vrolijke dingen. Maar die laatstgenoemde waren er dit jaar gelukkig ook genoeg op Bokt:

* alle gezellige meetings (o.a. Apenheul en LAN-party)

* de Purno-rage (met als hoogtepunt het paarse zweepje in Almelo)

* de Bokkers die mij kwamen aanmoedigen op wedstrijden (o.a. Zep en Yor in Austerlitz, Cody en Honeybee in Wittelte...)

* de spontane meetings zoals die met bijv. Sjimmy ('ik moet toch naar Houten, ik kom even langs') en met alle Bokkers in het noorden met wie ik heb afgesproken tijdens mijn vakantie in Drenthe

...en sowieso alle leuke contacten die ik ook dit jaar weer heb opgedaan via het fantastische medium internet. Ik hoor het mijn vriendinnen nog zo zeggen in '97, toen ik net internet thuis had: 'Wat moet zo'n leuke meid als jij nou op internet?' En nu, vijf jaar later, kan ik zeggen dat internet -en dan met name Bokt- mijn leven toch wel echt verrijkt heeft. Naast mijn paardje, mijn familie, mijn werk, mijn vrienden en alles wat mijn leven nog meer maakt tot wat het is neemt Bokt toch wel een apart plaatsje in. Lachen

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:49

Met stip op 1: Dappere Dorine !
Hoeft denk ik geen uitleg.......

Op een of andere manier hangt dat gedoe met die boktpetjes ook nog ergens te malen, daar is ook zoveel over geschreven.

Ook de ontmoetingen in real life met bokkers, waarvan Marijke, Christianne en Colga toch stiekem de leukste zijn ! Knipoog Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:43

Ik realiseer me net dat ik Dorine niet genoemd heb bij de verdrietige dingen op bokt. Misschien juist vanwege haar positieve instelling en de moed waarmee ze steeds hier te vinden is. Dat wilde ik nog even toevoegen!

stitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 03:55

ik ben er niet al te lang maar ik heb wel een heleboel meegemaakt

-hele kewle nieuwe vrienden gemaakt (dennis, avanti, vivian, iris, lara, nathalie etc etc Lachen ) ook al zijn jullie allemaal aan de andere kant van de wereld Boos!
-heb hele leuken verhalen gehoort Lachen
-heb hele verdrietige verhalen gehoort over mensen die op jonge leeftijd overleden en zelfmoord plegen Boos!

ja dat is het zo'n beetje Tong uitsteken maar ik kan echt niet eachten tot we het nieuwe jaar ingaan.

Happy New Year everyone Lachen

Carlos

Flootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 04:46

Barb schreef:
De leuke dingen...............het allerleukste van het afgelopen jaar vind ik de vriendschap tussen mij en Flootje. Begonnen in januari (Floot welke datum ook alweer?? Verward Haha! ) en duurt nog steeds voort, inmiddels een paar keer gemeet en ik mocht zelfs op haar vrijgezellenfeestje en haar
bruiloft komen

Volgens mij vieren wij 11 januari ons éénjarig jubileum Bar!! Haha!
Voor mij was dit ook het absolute hoogtepunt van bokt 2002. Ik blijf het ontzettend jammer vinden dat we best ver van elkaar vandaan wonen!

Verder is bokt 2002 ook het jaar van de honderden sloftopics, met alle voors en tegens tot in den treure uitgekauwd Haha!

De dood van Sandra... Verdrietig

En tot slot; De aanschaf van mijn fries (Ynse) en het eerste topic dat ik opende daarover. (waardoor ik dus uiteindelijk Barb heb leren kennen Lovers )

Ik wens jullie allemaal alle goeds en geluk van de wereld toe voor het nieuwe jaar en natuurlijk ook daarna! Maak er wat moois van en begin elke dag met een lach!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:08

woww, heb toch wel even na moeten denken hoor.

Dorine die helaas weer ziek werdt maar die kei- en keihard terugvecht, mijn complimenten. Ik vind het geweldig hoe je het doet.
De dood van Sandra en natuurlijk de dood van het paardje van Manda, dat heb ik ook heel erg gevolgd.
De moord op Fortuyn, heeft ook wel indruk gemaakt.
Verder natuurlijk Lonneke die op dit moment ook weer aan het terugkomen is.
Heike die helaas Barley moest verkopen omdat het echt niet ging, blijf het een dappere maar goede beslissing vinden, en nu hopen dat ze een heel leuk lief paardje vind.

Verder waren er ook hele leuke dingen natuurlijk.
Polly die gedekt is, al weten we niet zeker of ze drachtig is, maar het dekken alleen was al geweldig.
De aankoop van Sharif heb ik ook aan bokt te danken, hij is en blijft geweldig.

Tsja, en natuurlijk een hele berg nieuwe mensen leren kennen en lekker gemeet af en toe!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 14:26

Waar ik aan denk bij het horen van ' 2002 ' ;

* Dorine die ziek werd en zo goed doorgaat Lachen !
* Manda en haar paardje.
* Sandra, de overleden bokker Verdrietig .
* Lonneke die nu weer een beetje aan het opknappen is en zoveel steun van bokkers krijgt Lachen !
* Kajelle/Ans die zelfmoord pleegde Huilen ....
* Heike die Barley moest verkopen.
* Pim Fortuyn en alle gevolgen daarvan.
* Naomi die nog steeds in een lastige situatie zit. Veel sterkte hiermee!
* Het paardje van Diamond Checkers. Ik hoop dat de operatie goed gaat.

Ik mis :chrissie: in de bovenstaande lijstjes. :chrissie: was de vermoorde bokker Verdrietig ( Oeps, ik had eerst : ( neergezet ! ).

Verder de leukere dingen :

* Dankzij de Bokkers ben ik nog veel fanatieker gaan dressuren Lachen !
* De vele goede raad en leuke reacties die ik en andere Bokkers dagelijks ontvangen en waar ik erg blij mee ben.

* Vooruitblik ; ik hoop in de toekomst een paar Bokkers te ontmoeten. Ik zal er nog een hele kluif aankrijgen mijn ouders over te halen en ergens vind ik meeten ook doodeng, maar ik ga toch meeten ! Lachen
Laatst bijgewerkt door Gaby op 18-12-02 19:48, in het totaal 5 keer bewerkt

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 15:50

De dood van Sandra het meest, Brando-S van Joleen. Ik heb oook een hele goeie vriendin via bokt leren kennen (apollo) En gewoon meerdere mensen waar k nu veel meer mee op ga. Een paar andere boktpaarden die zijn overleden, mensen die veel problemen hebben gehad en mensen die weg zijn gegaan oa Sanne,ik had altijd heel veel aan haar (via internet dan) De hevige discussies over ethelate en haar stang en laura & passion. En dat helen eerst op bokt zat vond ik ook heel gezellig altijd!

Uiteraard ook Dorine die zo hard vocht dat vond ik altijd zo knap en de Purno rage!!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:02

Gaby, ik moet zeggen dat :chrissie: wel door mijn hoofd schoot toen ik dit typte, maar haar naam wist ik niet meer en om haar alleen die 'vermoorde bokker' te noemen vond ik van erg weinig respect betuigen. Weet iemand (dat overbuurmeisje) nog wat meer hierover? Ik vond het een enorm triest verhaal.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:51

Idd voorop het ontmoeten van Sypheron, maar daarnaast ook alle medeleven van iedereen om al eerder genoemde dingen. Mijn 'kleine grote' Voice, de meetingen (ook degenen die ik helaas moest missen), het leren kennen van veel leuke nieuwe mensen die me steunden ook toen het wat minder met me ging enz enz. Dit jaar was echt een heftig boktjaar en ik hoop het volgend jaar te overtreffen.
En niet te vergeten de Lunterenrit deel drie te organiseren! *LOL*

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:45

Cody, precies de dingen die jij hebt genoemd schoten mij ook te binnen, ik had het ook kunnen schrijven Lachen

De hele stapmolen affaire.. er zijn vanuit mijn kant gezien verschillende perioden geweest waarin verschillende mensen en groepjes domineerden, met name op AM en KH, en SM en SC werden/waren echte stamhonken...Met name SM was dat. En het Purno verhaal was ook een erg sterke. Daarbij houdt je ook altijd de vaste groep, waarvan je erop aan kan dat ze wijze raad en antwoorden geven op 'paardkundige' vragen. Echt betrouwbare kundige mensen, erg fijn

Kleinere dingen die mij persoonlijk opvielen/overkwamen/aangrepen;

* de dood van Origine, het paard van Manda. Ik heb Origine persoonlijk gekend, dan komt zoiets altijd harder aan. Al neem ik aan dat iedereen dat een rotgebeurtenis vond uiteraard.
* Super Dorine die nooit opgeeft en die een voorbeeld is voor ons allemaal!
* Lonneke's problemen Scheve mond
* De Kootwijkmeeting, mijn 1e meeting waarop het rijden van mij hopeloos de mist in ging. Clown
* Dolfimeeting die op het laatste moment niet doorging.
* De 'ontdekking' van het DVT door mij, waardoor mijn 'bokgedrag' erg veranderd is (ik kom nu meer op KH dan ergens ander Knipoog)
* Me erg vergist hebben in sommige mensen, waarvan ik dacht dat ze te vertrouwen waren Scheve mond
* Veel nieuwe, aardige mensen leren 'kennen', die ik erg graag nog eens wil meeten!
* Speciaal te noemen Tinne en XoNo, die heel belangrijk voor mij zijn geworden Lovers
* Natuurlijk het toevallig 'vinden' van ItsMe, onze eerste gesprekken via msn, 1e keer bellen, uiteindelijk de 1e keer meeten dat uitliep op het worden van een boktkoppel Party!! Lovers

en nog veel, veel, veel meer... Ik kan het allemaal zo niet noemen, het is echt teveel. Maar ik kan wel zeggen dat bokt mij heel veel geleerd heeft, goede en soms ook slechte dingen.
Al met al geniet ik ontzettend van het bokken, en weet ik zeker dat bokt volgend jaar weer een spannend, leuk, grappig, verdrietig en gezellig maar vooral een jaar van ons allemaal gaat worden! Want dat vind ik het mooie aan bokt, de verschillen in meningen van iedereen, iedere bokker is anders en dat kan ook, dat wordt gerespecteerd. Eigenlijk wil ik alle bokkers bedanken, want zonder jullie was er niks aan hier Knipoog.
Bij deze, bokkers bedankt!

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:33

mooi geopend cody!

wat mij het meest is bij gebleven van het jaar 2002

* de dood van bokker sandra (had veel contackt met haa via bokt)
* de dood van ans (dat het zo had moeten zijn Verdrietig )
* Loneke die er weer gelukig omhoog krabbelt
* de dood van het paardje van manda
* de discusie van Pim.
* Heike die barley toch heeft verkocht (het is toch het beste meid)
* Joleen met Once en Brando S
* en natuurlijke Dorine die zo sterk is en toch blijft door vechten samen
met haar man en lieve Cerise!
de zon zal echt wel weer gaan schijnen voor jouw!!

Ik heb ook veel van mijn problemen hier kwijt gekunt
met mijn lieve veulens en dat ik mijn bella nu heb gekocht
dat ik in het ziekenhuis ebn beland door val van bella
Al mijn operatie waar ik tegen op zag waar mee bokkers mij steunde Lovers

natuurlijk heb ik ook heel veel nieuwe mensen ontmoet
jammer genoeg zijn sommige in tegenstelling weer niet te vertrouwen Frusty

En ik heb Carlos ontmoet Lovers
Daar heb ik bokt aan te danken
ook al zit hij aan de andere kant van de wereld Huilen

BOKKERS BEDANKT!!

Wens jullie een fijn, liefdevol, boktvol, en paardenvol 2003!!!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:47

Loolapelooza schreef:
Het sterven van de merie Origine van Manda, zo een strijd leveren en dat het dan toch zo moet aflopen...
Eigenlijk alle jammerlijke stergevallen van hier op bokt, maar ik ken jammer genoeg niet alle namen...Lachen

Dit was meteen waar ik aan dacht toen ik dit topic las, moest zo huilen om haar verhaal. Ik heb pas na zes keer het verhaal helemaal kunnen lezen.
Ik was er pas nadat Sandra was overleden, maar anders had ik het volgend jaar vast nog geweten! En ook was ik er voor de Purno tijd.
Ik herinner me vooral al die doden paarden.
De vele vrijheidsdresuurfoto's.
NH, daar heb ik erg veel over geleerd sinds de zomervakantie (toen kwam ik hier voor het eerst)
Alle boktkoppels.
De strijd om de meeste profielvieuws, iedereen wilde beter zijn dan de rest, toen de strijd om allemaal andere dingen. Allemaal wedstrijden, met heb jij de mooiste Tinker? De mooiste fiets? Enz... vond ik ook wel grappig.
En natuurlijk dat altijd de mannen de dupe zijn, tja ze zijn gewoon in de minderheid.

Vivian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:48

Eigenlijk alleen maar leuke dingen.

* Veel vrienden gemaakt: Carlos,Lara,Michelle.
* De meeting:Madeline,Sheerza en Miesie vond ik erg leuk.
* De leuke tijd op kippehok en Sc

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:52

ik weet nog wel in het begin dat ik hier kwam...
wat een zeurpeit was ik toen Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:39

En we zijn Pokemon toch niet vergeten met haar pony die ze kippensoep wilde voeren! Absoluut mijn nominatie voor bokt-joke van 2002!

Marsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:44

Als hoogtepunt van Bokt in het jaar 2002 wil ik de Apenheul-meeting noemen. Dat vond ik de leukste en gezelligste meeting van alle Boktmeetings die ik gehad heb.
Verder zou ik geen hoogtepunten weten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:03

Ik heb die pokmon helemaal niet megekregen! Wel jammer, ik vind het zowiezo jammer dat ik heel veel dingen niet heb kunne delen met andere bokkers.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:12

ik nomineer Woody, ontdek-je-plekje en Pokemon B)

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:35

Party!! Ik weet nog dat ik me helemmaal heb doodgelachen om pokemon.
Party!! Ook een hoop nieuwe vriendje's len (tije) Lovers, Carlos (stich) en linda (nikkymisty) en nog veel meer toffe mensen Lachen
Party!! Onwijs veel geleerd door bokt, problemen met 2 verzorgen paarden en heb hier veel advies gehad en ook zoveel over paarden geleerd!
Party!! Soms kwam ik erachter dat ik het toch helemaal fout had.
Party!! De dicussie's vond ik toch wel erg boeind!
Party!! Purno de Purno Lachen
Party!! De leuke topic's nu in de slowchat.

: Party!! Kortom bokt is gewoon heel belangrijk geweest voor mij

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:39

ik ben er pas het tweede halfjaar bijgekomen volgens mij, maar hoop dit jaar mijn 1e bokt jubileum te vieren en wens iedereen een (on) wijs 2003!!!!

nikkiemisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:40

Ik heb aan dit boktjaar heel veel steun maar ook veel plezier gehad.
Ik heb hier veel geleerd
Ik heb veel nieuwe vrienden gemaakt, oa. Lydiaatje *LOL* (avantilover)

Maar het meest heb ik aan bokt gehad toen Nikkie is overleden. Je kan je verhaal kwijt, mensen steunen je en dat is wat je dan nodig hebt.
Als ik niet op bokt had gezeten had ik het allemaal opgekropt...

oftewel bokt is ook heel belangrijk voor mij...THNX BOKT Haha!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 22:55

zou iemand mij de link kunnen geven naar wat er gebeurd is met sandra?