Leeftijdsverschil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pNg

Re: Leeftijdsverschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:00

Ik vind zelf dat leeftijd niks uitmaakt.
Het is vervelend dat er nog steeds veel vooroordelen over zijn. Iedereen heeft een andere smaak en de een voelt zich lekker bij iemand die wat ouder is en de ander wil gewoon iemand van dezelfde leeftijd. Zelf heb ik altijd wat oudere mannen. Gewoon omdat ik vind dat jongens van 20 nog veel te kinds zijn. Dit is MIJN mening. Uiteindelijk ben je zo oud als dat je je voelt en is leeftijd maar een getal!

Jelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:05

ik ben 17 en mijn vriend is 29 en niemand heeft er problemen mee en ik ben super gelukkig met hem dus waarom niet??

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:07

Dat heb je mooi goed meid.inderdaad waarom zou je niet gelukkig kunnen zijn met een ouder iemand. dat is wat ik soms niet snap van mensen. Alsof je alleen maar gelukkig kunt zijn met iemand van je eigen leeftijd. Omdat hij dan zogezegd meer levenservaring heeft ofzo!!Nou ja ik vind dat onzin

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:10

pNg schreef:
Dat heb je mooi goed meid.inderdaad waarom zou je niet gelukkig kunnen zijn met een ouder iemand. dat is wat ik soms niet snap van mensen. Alsof je alleen maar gelukkig kunt zijn met iemand van je eigen leeftijd. Omdat hij dan zogezegd meer levenservaring heeft ofzo!!Nou ja ik vind dat onzin

Groot gelijk. Verliefd worden gaat om de persoon, om diens spirit, golflengte, liefde die hij of zij jou kan geven en wederzijds. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:31

Firedancer schreef:
Als ik nou 12 jaar een hele bevredigende relatie met hem kan hebben en misschien daarna ooit nog tot de conclusie kom dat ons leeftijdsverschil toch een te grote rol is gaan spelen, dan mag ik toch in mijn handjes knijpen.

Er zijn geen garanties in het leven, dat geldt voor iedereen en elke relatie.

Dit vind ik eigenlijk wel heel mooi gezegd Lachen Gewoon genieten van elk moment en kijken van wat er gebeurd en zien hoe lang het loopt. Je weet immers nooit hoe je leven verloopt, dus wat je wel krijgt, en naar je zin is. Dat moet je dan idd gewoon waarderen Lachen De kans dat het uitgaat met iemand van ongeveer dezelfde leeftijd, is imo even groot als het iemand betroft van een andere leeftijd. Dit omdat het toch allemaal unieke mensen zijn. Lijkt me wel dat beide partijen gewoon volwassen moeten zijn. Iemand die nog in de tienerperiode is met iemand die zelf kinderen heeft lijkt me lastiger.

Hoe reageerden eigenlijk de ouders / familie toen jullie thuiskwamen met jullie (veel) oudere partner? Lachen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:40

Maya schreef:
Hoe reageerden eigenlijk de ouders / familie toen jullie thuiskwamen met jullie (veel) oudere partner? Lachen

Hier spreekt de moeder van een dochter die een 11 jaar oudere vriend heeft en ik vind het prima. Ik zie dat die jongen haar gelukkig maakt en dat ie iedere wens uit haar ogen leest, dus mijn zegen hebben ze Haha!

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:44

Ik ben normaal iemand die zich erg veel aantrekt van wat anderen over me zeggen, maar in dit geval absoluut niet.
Ben gewoon gek op hem en daar doet niemand wat aan.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 08:44

Bedankt voor jullie reacties, fijn om te lezen dat er meer bokkers zijn met een oudere vriend/ man

Toen ik het tegen mijn ouders vertelde, heb ik het heel voorzichtig gebracht: 'hij is iets ouder dan mij'... ik heb de indruk dat mijn ouders in het begin wel dachten dat ik goed moest nadenken waar ik aan begon. Toen ze kennis hadden gemaakt met hem waren ze gelijk overstag! Luchtte mij wel op moet ik zeggen.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:04

Mijn ouders hebben het er best moeilijk mee gehad in het begin.

Mijn man (nu dan, he?) is van ongeveer dezelfde leeftijd als mijn ouders en ik kan mij dus best voorstellen dat je je als ouder zorgen maakt over de keuze van je kind.

Daarbij kwam mijn man met nogal wat "bagage" in de zin van een verbroken relatie met een ex die aan het stoken was en twee heel jonge kinderen met een alles behalve probleemloze omgangsregeling, enz.
Zou je daar je kind niet voor willen behoeden?

Ik kan mij voorstellen dat zij de kat uit de boom hebben gekeken, maar zij hebben nooit dwars gelegen of moeilijk gedaan. De echte acceptatie liet wel even op zich wachten, maar uiteindelijk is dat volledig goed gekomen en kunnen ze het prima vinden met elkaar.

Verder zal het mij, voorzichtig gezegd, een regelrechte rotzorg zijn wat iemand van mijn relatie vindt. Zolang wij van elkaar weten dat wij samen gelukkig zijn, is het voor mij goed genoeg.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:11

pNg schreef:
Ik vind zelf dat leeftijd niks uitmaakt.

mwa, ondanks dat ik een relatie heb met 23 jaar leeftijdsverschil, zou ik zeker niet willen zeggen dat leeftijdsverschil NIETS uitmaakt.

De biologische leeftijd zul je op jongere tot middelbare leeftijd niet zo zien, maar als de leeftijden stijgen zul je daar toch veel meer van gaan merken. Het is echter maar helemaal de vraag hoe je daar binnen je relatie mee om gaat, hoe veel ruimte geef je elkaar en hoeveel ben je bereid voor elkaar te doen en laten. Dat leeftijdsverschil kun je dan ECHT niet meer omheen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat een leeftijd op jongere/middelbare leeftijd een minder grote rol speelt dan een potentieel verschil in levensERVARING. Levenservaring bepaalt in hoeverre je mentaal in staat bent om op een gelijk niveau te denken en leven. Iemand die geestelijk heel jong is en weinig mee gemaakt heeft in het leven zal toch echt geen geweldige match zijn voor iemand die heel veel heeft mee gemaakt en stevig door de wol geverfd is. Die twee zullen elkaar op termijn toch niet voldoende kunnen begrijpen, gewoon omdat de een een legio aan ervaringen en indrukken mist die je niet kunt uitleggen over overdragen zonder het zelf mee gemaakt te hebben (of iets vergelijkbaars).
Als dan de verliefdheid (en geilheid) gesleten is, zullen deze laatste relaties toch geen stand houden. Maar dat geldt dus ook voor mensen van gelijke leeftijd die heel anders door het leven zijn gekomen. De kans hierop is alleen bij grote leeftijdsverschillen aanzienlijk groter.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:12

mijn oudste sharrel was 21, ik 16.. dat scheeld ook 5 jaar, maar als je een stuk ouder bent dan valt dat al veel minder op.
en als je gelukkig bent samen maakt het naar mijn mening niet heel veel uit.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:19

Maya schreef:

Mijn vriend en ik schelen bijna 8 jaar (ik nu 21, hij nu 28). Ik vind het zelf niet erg veel, maar merk wel dat onze vrienden erg verschillen. Die van hem wonen vaak samen, zijn bezig met trouwen / kinderen krijgen etc. Mijn vrienden studeren nog allemaal of zitten nog op school. Dat scheelt toch wel veel.

Mijn ouders kijken zelf helemaal niet naar leeftijd, die schelen zelf 20 jaar Haha! Ze hebben elkaar ontmoet toen m'n moeder 24 was en m'n vader 44, en ze zijn nu zo'n 30 jaar bij elkaar, dus dat gaat perfect.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:29

Banketstaaf
Laatst bijgewerkt door higgins op 09-02-22 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:47

Mijn man en ik schelen 4 jaar, maar vrienden van ons schelen bijna 20 jaar (hij is ergens eind 20 en zij ergens midden 40). Ik was bevriend met haar zoon van 19 (toen) en haar inmiddels partner was de beste vriend van haar zoon. (dat was overigens wel sneu)
Mijn zusje stapt eind dit jaar in het huwelijksbootje met de papa van haar dochter die 25 jaar ouder is! Zij is 21 hij is 46 en ja het is een heel erg groot leeftijdsverschil, maar dat maakt ze niet minder gelukkig hoor!

Ik hoorde van mijn zusje dat haar ouders het er totaal niet mee eens waren (ze waren eerst bevriend met hem) en hun relatie niet willen accepteren. Dat deden ze bij die van mij ook niet, dus of het echt door dat leeftijdsverschil komt.

Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten en als je volwassen bent kun je zelf ook wel een beetje nadenken over de toekomst. Mijn zwager heeft overigens maar één hoofdzaak en dat is mijn zusje en zijn dochter goed achterlaten en is daar nu ook keihard voor aan het werk.

Dus leeftijdsverschil maakt mij niets uit! Haha!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:55

ik ben 21 en mijn vriend is 34 en ik ben volwassener dan hem hoor !!!

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:03

ik ben 19 en mn vriend 41 gaat geweldig hebben samen een huisje en een bedrijf. Ik was 17 toen ik verkering met hem kreeg, mn ouders en mensen uit de omgeving hebben alles gedaan om ons uit elkaar te krijgen maar inmiddels weten we ouders dat het zinloos is geweest en accepteren ze hem ook en zijn erg blij met hem.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 08:55

Mijn vriend is 11 jaar ouder (ik 21 hij 32)
Heb over het algemeen altijd "vriendjes" gehad die ouder zijn (met een jaarverschil ouder dan 7 jr. ) en die keren dat ik iemand had van mijn leeftijd of net iets jonger beviel me dat absoluut niet, of het lag aan de jongens maar ze waren gewoon veel kinderlijker en erg onvolwassen.
Ben enorm blij met mijn mannetje en ben dan ook bijna uitgeteld van onze eerste kleine.
Wel valt me op dat ik in zijn vriendengroep er moeilijk in kwam en door sommigen nog niet geaccepteerd word.

Toen ik het mijn moeder vertelde schrok ze heel erg dat ie "zoveel" ouder is, totdat ze hem zag en leerde kennen en nu vind ze het super en ons perfect bij elkaar passen.
(nu zou niemand mijn vriend 32 schatten, eerder rond de 25-27)

Edit:
Ik zie het probleem niet zo als je maar gelukkig bent/ word en als dat is met iemand die een x aantal jaar ouder is, so be it!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:05

Mijn vriend en ik schelen ruim 7 jaar maar het is echt niet te merken. ik ben nu 22 en hij 29. WE zitten juist lekker op 1 lijn en zijn mega gelukkig samen. Zijn nu anderhalf jaar samen en wonen ook samen. Mijn ex was ook 7 jaar ouder, daar heb ik 3.5 jaar mee gehad maar werkte om andere redenen niet meer.

mijn zus en haar vriend schelen ook een jaar of 9. Die is ook supergelukkig.

Kortom, wat mij betreft geen probleem hoor Haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:30

same here.... ik 21, vent is 35 Haha!
ben echt super gelukkig met hem en zitten met alles op 1 lijn Lachen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:39

efaa schreef:

haha ja jij kiest dan ook wel weer een hele erge uit he Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Knipoog

Wanneer je beide 20+ bent maakt leeftijd voor mij weinig uit, en ach eigenlijk bij 18+ al niet zoveel meer, ligt nml meer een je persoonlijkheid dan aan je leeftijd of iets goed gaat f niet.
En niet te vergeten de kinderwens Knipoog ik had een ex die 14 jaar ouder was (19&33) en hij wilde kinderen, ik niet en als ik ze toch ooit zou willen dan zeker niet voor mn 30e en ja dan zou hij al half 40 zijn en dat vond hij zelf te oud.
Maargoed nu ben ik 25 en kom ik jongens van 26/27 tegen die zekerheid willen en t hebben over trouwen&kinderen..iets waar ik totaal niet mee bezig ben en toch maar 1/2 jaar jonger ben dan hun, dus leeftijd zegt niet altijd alles Knipoog

Mn 2e ex was 9 jaar ouder maar daar merkte ik niets van en ben ik een paar jaar mee samen geweest, maarja dat is dan ook de eeuwige kleuter uit bovenstaande quote Knipoog Die gaat nog gewoon 1-2x perweek stappen, gedraagd zich niet als iemand van half 30 en ja oke hij begint er nu wat ouder uit te zien maar anders had je hem ook niet half 30 geschat Knipoog

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:26

Renske_ schreef:
efaa schreef:

haha ja jij kiest dan ook wel weer een hele erge uit he Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Knipoog

Wanneer je beide 20+ bent maakt leeftijd voor mij weinig uit, en ach eigenlijk bij 18+ al niet zoveel meer, ligt nml meer een je persoonlijkheid dan aan je leeftijd of iets goed gaat f niet.
En niet te vergeten de kinderwens Knipoog ik had een ex die 14 jaar ouder was (19&33) en hij wilde kinderen, ik niet en als ik ze toch ooit zou willen dan zeker niet voor mn 30e en ja dan zou hij al half 40 zijn en dat vond hij zelf te oud.
Maargoed nu ben ik 25 en kom ik jongens van 26/27 tegen die zekerheid willen en t hebben over trouwen&kinderen..iets waar ik totaal niet mee bezig ben en toch maar 1/2 jaar jonger ben dan hun, dus leeftijd zegt niet altijd alles Knipoog

Mn 2e ex was 9 jaar ouder maar daar merkte ik niets van en ben ik een paar jaar mee samen geweest, maarja dat is dan ook de eeuwige kleuter uit bovenstaande quote Knipoog Die gaat nog gewoon 1-2x perweek stappen, gedraagd zich niet als iemand van half 30 en ja oke hij begint er nu wat ouder uit te zien maar anders had je hem ook niet half 30 geschat Knipoog

hahah idd rens jij kan het weten Knipoog maja gelukkig dat ik af en toe ook erg goed een kleuter kan zijn Lachen
maar idd of iemand kinderen wil heeft niet altijd iets met leeftijd te maken.