Geen zin om te werken. Wie nog meer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

catharina24

Re: Geen zin om te werken. Wie nog meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:55

Ik werk 36 uur in de week en ik heb eigenlijk helamaal niks te klagen. Het werk is simpel (vandaar dat ik nu ook op bokt kan zitten Haha! ) en ik hoef in de ochtend maar een paar uur echt keihard te werken en dan voor de rest lekker rustig................al is dat soms heeeeeeeel erg Dromen !!!! Het is 5 min lopen van mijn huis.
Vrijdag middag vrij......
Het is absoluut niet veel geld wat ik verdien maar mag niet klagen............

Maar doe het soms wel hoor dan heb ik gewoon geen zin in gezeur en gedraai....maar goed het kan altijd erger!!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:58

crossmonster schreef:
Ik heb een enorm grote hekel aan uitkeringtrekkers die eigenlijk totaal niks mankeren... wel kunnen paardrijden, maar werken neeee dat kunnen ze niet... weinig respect voor zulke mensen.

Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Wat heeft kunnen paardrijden nou met kunnen werken te maken als het om geestelijke problemen gaat?

Als je het anders bedoeld ben ik het wel met je eens. Als je kan werken moet je het gewoon doen.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:02

Geen zin hebben vind ik een enorm laffe reden om je ziek te melden, bah.. wees blij dat je een baan hebt en in staat bent deze te hebben.

Ik ben er anderhalf jaar uitgeweest maar heb nu sinds eind januari weer een baan voor tussen de 16 en 32 uur per week en vind het heerlijk. Het is een kantoorbaan, en ik had nooit verwacht dat ik met zoveel plezier naar mijn werk zou gaan. Ik werk in een geweldig leuk team, en het werk is afwisselend. Ik zou niet anders willen Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:05

Somebitch schreef:
ikke20 schreef:
ik heb ook geen zin. glukkig maar 3 uurtjes vanavond. werk er al 3 weken en nu al geen zin meer. dankzei fijne colega's

Hmm jij hebt er dus ook last van.. Bloos
Ik ook dankzij 1 collega en dankzij mijn baas.. Scheve mond

ja mn vorige werk was altijd veel lol en stikgezellie 7 jaar gewerkt en nu kom je bij allmaal van die echte meiden dus ook echte meidensfeer(roddelen katen enz) en leidingevenden zijn ook niet al te vrolijk soms.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:16

Hier dus ook.. Of ze zeggen dingen tegen mijn baas die ik niet gedaan heb wat wel zo is en dan gaat hij mij weer kwaad opbellen. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:18

RedPassion schreef:
Dat vind ik wel een beetje kort door de bocht. Wat heeft kunnen paardrijden nou met kunnen werken te maken als het om geestelijke problemen gaat?

Als je het anders bedoeld ben ik het wel met je eens. Als je kan werken moet je het gewoon doen.

Dus als je niet wil werken heb je geestelijke problemen? Clown

Wat crossmonster (denk ik) bedoeld zijn de mensen die thuis zitten omdat ze niet wíllen werken of 90% van de tijd thuis zitten omdat ze altijd ziek, zwak, misselijk zijn en dus thuisblijven. Dat vind ik samen met veel anderen heel kwalijk, ze doen maar waar ze zin in hebben en krijgen het geld nog toegeschoven ook. Want wij (de werkenden) zijn wel degenen die dit soort mensen moeten onderhouden. Dus zodra je gewoon kan werken moet je werken, geen gezeur. Iedereen moet wel eens iets doen wat hij of zij eigenlijk niet wil. Niet kúnnen werken ivm medische oorzaak is een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:25

Miss_Montana schreef:
Dus als je niet wil werken heb je geestelijke problemen? Clown

Nou nee, dat zeg ik toch niet? Ik doelde op mensen die een uitkering krijgen omdat ze door geestelijke problemen (tijdelijk) niet kunnen werken. Die kunnen dan wellicht nog wel paardrijden (juist goed, ontspanning).
Dus wel kunnen paardrijden betekent niet altijd dat je ook kunt werken.

Maar geen zin hebben valt niet onder geestelijke problemen uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:28

Was ook maar een grapje joh Knipoog

Idd, mensen met geestelijke problemen kunnen vaak nog gewoon paardrijden. Dat is ook juist goed voor de gezondheid. Maar bijv werkloos thuiszitten ivm lichamelijke problemen waarbij zoveel mogelijk rust wordt aangeraden en dan wel iedere dag een uur rondhobbelen op je paard vind ik dan wel weer kwalijk. Want waarom zou je dan ook niet parttime kunnen gaan werken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:31

Ik ben al jaren ziek zwak en misselijk om het zo maar te zeggen,heb goede en minder goede dagen en had vanmorgen geen zin om te werken.ppppppppppfffff je wordt dan al wakker met zo,n gevoel van niet geslapen te hebben.Maar ik ga altijd vol goede moed aan het werk, maar vandaag ging het niet zo vlot.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:33

Hoe oud zijn jullie nog helemaal? Boos!
Lekker als jullie nu al geen zin meer hebben om te werken.Jullie zullen toch echt nog een paar jaartjes moeten(als je geen rijke vent of de hoofdprijs in de staats treft.
Mijn baas belde een uurtje geleden op of ik wil komen werken vanavond.Geen probleem.Ik vind het fijn om te werken en ga met plezier heen.Ook ik heb collega's die er tegenop zien om te moeten werken.Ik moet daar dus echt niet aan denken;Iedere dag je naar je werk slepen en dan sjacherijnig in de rondte lopen.Nee hoor,gewoon lekker positief erop af en het beste ervan maken!(En ziek melden zonder dat je echt ziek bent: Frusty )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:37

Wie is jullie? Bloos
Ligt erook aan of je plezier in je werk hebt of niet he.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:39

Ik zit sinds augustus in de ziektewet en ik kan je vertellen dat dit écht niet leuk is dan dat je zou denken

Helaas is er bij mij wel "echt" iets aan de hand, waardoor ik nu vaak al moeite heb om mezelf aan te kleden, maar ik zou heel graag willen werken als ik dat zou kunnen. Niet omdat het het leukste is van de wereld (kijk, eerlijk gezegd zou ik die staatsloterij ook wel willen winnen) maar omdat je dan toch het gevoel hebt een steentje bij te dragen en mee te tellen in deze wereld.

Iedereen heeft weleens een baaldag, maar tja... als DAT dan al een reden is om thuis te blijven zou je je moeten schamen! Boos!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:41

Somebitch schreef:
Wie is jullie? Bloos
Ligt erook aan of je plezier in je werk hebt of niet he.

Diegene die het topic opende en de dames die geen zin hebben om te werken Knipoog
Ik heb veel plezier in mijn werk(dat heb ik al verteld) maar dat was het eerste jaar dat ik er werkte wel anders!
Ik heb volgehouden en nu is de sfeer heel gezellig ondanks dat er best hard gewerkt moet worden.Het is een beetje aan het ombuigen van negatief naar positief en zelfs de meest negatieven kunnen er niet onderuit.... Haha!
Laatst bijgewerkt door FlairS op 04-03-08 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:42

Tja, ik heb ook geen zin om te werken. Maar dat komt mede door de 'sfeer' op het werk..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:44

Somebitch schreef:
Tja, ik heb ook geen zin om te werken. Maar dat komt mede door de 'sfeer' op het werk..

Misschien moet je dan een andere baan gaan zoeken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:45

Nou, ik heb een baantje gehad bij de Emté. Bij de bakkerij nog wel Clown
Tjaa, daar werkte ik op Zaterdag van 9 tot 7 ongeveer. Iedereen die bij de Emté werd aangenomen ging dus bij de bakker werken omdat er bijna geen personeel was.
Dus .. Ik als groentje, op de Zaterdag in de Bakkerij waar het van smorgensvroeg tot savondslaat súperdruk is én te weinig personeel Clown OMG ! (Nou echt, nog nooit geweten dat er ZOVEEL soorten brood zijn Nagelbijten / Gniffelen En natuurlijk ; een heel groot boek met allemaal codes voor de broden waarvan ik niet eens wist hoe ze heten .. Die ik moest gebruiken om de prijs te weten voor de stickers erop.)
Ik werd gek *LOL*
In het begin vond ik het nog wel leuk, maar na de 2e keer werken wilde ik echt niet meer .. Had dus ook echt geen zin om te werken. Dit dacht ik niet alleen, maar ging ik ook echt doen Clown
Na 3x werken heb ik ontslag genomen Nagelbijten / Gniffelen
Maarja, wel zonde eigelijk ; verdiende er wel mooi heel wat geld mee Lachen
(Heb nog wel een ander baantje hoor Knipoog Bij de bakkerij was gewoon wat extra's.)

Even kortom ; ik had géén plezier in m'n werk Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:45

Ja Barmat maar die zijn moeilijk te vinden zonder opleiding. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:47

FlairS schreef:
Diegene die het topic opende en de dames die geen zin hebben om te werken Knipoog

Hahaha jij hebt wel een lik op stukbeleid Tong uitsteken Maar je hebt wel gelijk hoor. Mensen horen blij te zijn dat ze uberhaupt kúnnen werken. Noodgedwongen thuis zitten zoals in de situatie van Barmat lijkt mij werkelijk waar vreselijk. Hoewel ik zoals vandaag en gisteren eventjes geen zin had is het een kwestie van even doorbijten, als ik eenmaal op mijn werk ben vind ik het wel weer leuk. Alleen even 1 vraagje aan jou: Wat voor werk doe je? En heb je echt nooit even een ' ik heb niet zo'n zin-dagje'? Eerlijk zeggen Vork

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:51

Somebitch schreef:
Ja Barmat maar die zijn moeilijk te vinden zonder opleiding. Knipoog

Tja, dat klinkt hard dan,maar dan had je misschien een opleiding moeten doen? Of alsnog doen dan? Als je nu al geen zin meer hebt, waar moet dat dan heen "later"?????

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:52

Ik ben aan het sparen voor mijn opleiding maar dan moet ik wel eerst werken om aan dat geld te komen. Nagelbijten / Gniffelen En deze opleiding is niet echt bepaald 'goedkoop'.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:59

Ziek melden omdat je geen zin hebt doe ik niet.
Wel heb ik vrijdag spontaan een vrije dag genomen omdat ik geen zin had om te werken. Nou ja gelukkig kan dat nu, het is even rustig op het werk en heb toch nog zat overuren staan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:59

Dat is iig positief, dat je iets probeert er van te maken Lachen

Maar hoe zit het met stufi? heb je daar geen recht (meer) op?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:00

Het is geen opleiding die betaald word.. Hoe noem je dat ookalweer?
Het is dus zegmaar niet te vergelijken met MBO / HBO

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:06

Wat is het dan wel? Verward

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:10

Een opleiding Verward