Vreemdgaan en zwanger..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Re: Vreemdgaan en zwanger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:42

IK ben ECHT GELUKKIG!! Al 13 jaar lang op dezelfde man! Clown

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:44

Equinecoach schreef:
Ik denk dat 'vreemdgaan' iets oernatuurlijks is van mensen, je wilt toch die sterkere genen misschien (als vrouw zijnde) Haha!

Ja en als man wil je je 'sterke genen' rondstrooien Tong uitsteken

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:47

Ik denk dat ik in het geheim abortus zou plegen. Wat als je met een bruine man bent vreemdgegaan terwijl jij en je man allebei blank zijn Nagelbijten / Gniffelen
Als ik ben vreemdgegaan en het zit niet goed in de relatie, zou ik alles opbiechten en er een punt achter zetten.
Als ik vreemd was gegaan en niet zwanger was, zou ik het niet vertellen. Ik zou het denk ik gewoon nooit meer doen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:49

Als je al vreemd gaat is je relatie al niet je van het. Mocht dat dus gebeuren eerlijk er voor uit komen en allebei je eigen weg gaan.

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:49

Lianne84 schreef:
Equinecoach schreef:
Ik denk dat 'vreemdgaan' iets oernatuurlijks is van mensen, je wilt toch die sterkere genen misschien (als vrouw zijnde) Haha!

Ja en als man wil je je 'sterke genen' rondstrooien Tong uitsteken

....Vooral mannen die dénken dat ze sterkere genen hebben, helaas.... Haha! Clown

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:51

Dniesjj117 schreef:
Ik denk dat ik in het geheim abortus zou plegen. Wat als je met een bruine man bent vreemdgegaan terwijl jij en je man allebei blank zijn Nagelbijten / Gniffelen
Als ik ben vreemdgegaan en het zit niet goed in de relatie, zou ik alles opbiechten en er een punt achter zetten.
Als ik vreemd was gegaan en niet zwanger was, zou ik het niet vertellen. Ik zou het denk ik gewoon nooit meer doen.

Mijn vader is donker, mijn moeder blank
Ik ben blank, en mijn vriend ook.

Als ik met mijn vriend een kind krijg, kan dat ook gewoon een "pinda" worden....

Zegt dus niet altijd wat.

Maar tja, als je al jaren probeerd zwanger te worden (stel dat).
Je gaat 1 keer vreemd en daar wordt je ineens zwanger van.... Klinkt bijna onmogelijk. 100 keer (of vaker) met je eigen partner en het lukt niet, 1 keer met een "ander" en het is ineen keer raak....

Tja, maar ach, als je vreemd ben gegaan (zonde rbescherming) ben je (op de leeftijd van als gezinnetje en wensen voor een 2e) toch wel zo slim om even langs de drogist te gaan voor een MAP?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:52

Het is wel zo dat 1x met een vreemde veel meer impact kan hebben dan 100x met je lief. Dat wordt hier ergens ook al gezegd. Je lijf maakt een soort antistoffen tegen het 'bekende' sperma, en vreemd sperma heeft beter toegang. Beetje raar uitgelegd misschien, maar het principe is denk ik wel duidelijk.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:56

Dat geloof ik ook wel, maar als je die leeftijdheb moet je toch zo slim zijn om een morning after pil te halen?

Voor een 15 jarige is de stap om een MAP te kopen veel groter dan voor een "volwassen" iemand... Zo verstandig moet je toch wel zijn op die leeftijd of niet?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:59

Volgens mij gebeurt dit heel vaak, dit soort dingen! Ik heb ergens gelezen dat een een op vijf van de kinderen biologisch gezien niet van hun "vader" is. OOPS!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:00

ma_rie_tje schreef:
Dat geloof ik ook wel, maar als je die leeftijdheb moet je toch zo slim zijn om een morning after pil te halen?

Voor een 15 jarige is de stap om een MAP te kopen veel groter dan voor een "volwassen" iemand... Zo verstandig moet je toch wel zijn op die leeftijd of niet?

Mjaaaa.... maar dat is een discussie die niet in dit topic thuishoort denk ik.

Topic gaat uit van: het is gebeurd (terecht, of onterecht) en hoe nu verder?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:11

nikkigioa schreef:
Volgens mij gebeurt dit heel vaak, dit soort dingen! Ik heb ergens gelezen dat een een op vijf van de kinderen biologisch gezien niet van hun "vader" is. OOPS!

Dat is 20% van de kinderen, dat lijkt me heel sterk..

Miss X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 13:14

Eigenlijk is een morning afterpil ook een soort abortus vind ik.

Mijn hersenene breken vaak van dit soort senario's maar wel leuk om reacties van anderen te horen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:15

Het enige wat ik kan vinden is dit: http://gezondheid.blog.nl/zwangerschap/ ... sche-vader

Hierin staat dat vaders die twijfels hadden over wie de verwekker is van hun kind een test konden laten doen. Van deze mensen komt 1 op de 3 bedrogen uit. Maar let wel, dit is van mensen die al twijfels hadden he.

Onderaan staat nog: "Berichten als zou 10 procent van àlle kinderen niet van de veronderstelde vader zijn, noemt De Knijf onzin."

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:00

Het schijnt dus echt onderzocht te zijn dat 10% van de zwangerschappen niet van de huidige partner van de vrouw is. Misschien zelfs meer Tong uitsteken

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:07

ma_rie_tje schreef:
Dniesjj117 schreef:

Mijn vader is donker, mijn moeder blank
Ik ben blank, en mijn vriend ook.

Als ik met mijn vriend een kind krijg, kan dat ook gewoon een "pinda" worden....

Zegt dus niet altijd wat.

Ja, maar als ik in mijn situatie zwanger zou raken van een donkere man, en hij draagt geen recessief allel voor huidskleur, wordt het kindje bijna zeker donker. Draagt hij wel een recessief allel, dan is er 75% kans dat het kindje donker wordt. Dat risico lijkt me toch behoorlijk groot Huilen van het lachen

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:28

LauraMc schreef:
nikkigioa schreef:

Dat is 20% van de kinderen, dat lijkt me heel sterk..

Mij ook! Maar heb het toch echt gelezen. Vraag me zelf af waar het op gebaseerd is. Kan me alleen niet meer herinneren waar ik het gelezen heb, jammergenoeg... Zal vast een of ander pseudo-wetenschappelijk blad geweest zijn a la Libelle ofzo... Clown

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:46

Opbiechten kan wel gevolgen hebben:
- hij vergeeft je en je huwelijk blijft in stand
- hij zegt je te vergeven maar het vertrouwen is zodanig kapot dat het huwelijk er onder komt te lijden. Met het mogelijke gevolg een scheiding (nu of binnen 20 jaar)
- hij wil meteen van je af.

Iedere man reageert anders. Je kunt ze inschatten als je ze kent, maar het blijft natuurlijk moeilijk.

En dan is de vraag, wil je je huwelijk niet kwijt? Dan kun je maar het beste je mond houden. Want eerlijkheid wordt ditmaal ook afgestrafd.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:12

Ik weet echt niet wat ik zou doen.
Aan de ene kant draag je een geheim bij je en moet je daar zelf de "pijn" van dragen. Aan de andere kant heeft je kind een andere vader en je man "geen kind".
Eerlijk duurt het langst schiet mij dan te binnen.
Als ik nu meemaak hoeveel ik van mijn kind hou, kan ik mij niet voorstellen dat je tegen je eigen kind liegt.

Nee dan denk ik dat ik het risico zou nemen en alles zou vertellen. Dan maar eventueel verder zonder partner, maar wel weten dat je nooit je kind of man daarover voorliegt.

Kennen jullie het liedje van Heart - All I want to do is make love to you?
Wat vinden jullie van dit soort situaties?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:14

Dat gaat eigenlijk over precies deze situatie nietwaar? Maar dan omdat haar lief geen kinderen kan krijgen of herinner ik het me dan verkeerd?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 17:32

oudehinken schreef:
Want eerlijkheid wordt ditmaal ook afgestrafd.

Hoho: het vreemdgaan wordt afgestraft!

Ik heb zo een pesthekel aan vreemdgaan, mensen zouden dergelijke consequenties als volwassenen beter vooraf kunnen bedenken in plaats van als een klein kind daarna huilen dat je partner je niet meer wilt omdat je te eerlijk bent..

Niet persoonlijk bedoeld trouwens
Knipoog

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:01

Maanling schreef:
Waarom biecht je het op? Zodat je man daar gelukkiger van wordt? Denk het niet. Omdat je de last zelf niet kunt dragen? Dan had je dat maar eerder moeten bedenken.

Opbiechten gebeurd over het algemeen om jezelf daarna beter te voelen. Dat dan de hele wereld van de partner in puin ligt.... tja...

Dus als je echt met je eigen fouten wilt leven, biecht je niets op, en bespaar je je partner ook een hoop ellende.

Ik zou het dus niet voor mezelf doen. Ik heb in mijn omgeving gezien hoe een vader er achter kwam doordat zijn kindje leukemie kreeg en hij getest werd of hij donor kon zijn. Bleek hij de vader helemaal niet te zijn... Hoeveel pijn zal het hem dan doen? En het kind? Ok, de kans is klein, maar wel vele malen pijnlijker... Zo kwam een klasgenootje erachter toen ze haar ouder vroeg welke bloedgroep ze hadden. Ze bleek daardoor helemaal niet hun kind te kunnen zijn (bleek uiteindelijk geadopteerd) Tuurlijk doet het ook pijn als je het vertelt bij de zwangerschap, maar als je het een beetje treft, zal hij evengoed willen blijven en het kind als de zijne willen accepteren.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:06

en wat nou als je zelf blanke huid hebt.. je vent ook...
en je hebt een slippertje gehad met een onwijs mooie donkere man..

Nagelbijten / Gniffelen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:09

Tja koekoekskinderen, dat kunnen we allemaal zijn.
Ik zou willen dat ik in die situatie mijn mond kon houden, dat kan ik niet dus ik moet maar zorgen dat ik er nooit in terecht kom.

Er zijn 1001 redenen om vreemd te gaan dus ik kan niet beoordelen of dat slecht is of niet. Laat staan om het te veroordelen.
Wat ik wel vind is dat het kind daar niet het slachtoffer van moet zijn. Opbiechten is op langere termijn de beste optie voor het kind, of het dat voor je relatie ook is daar kan aan getwijfeld worden. En aangezien je zwanger bent en dus al een beetje een kind hebt moetje dus gaan voor het belang van het kind..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:14

Ik zou het opbiechten. Heb het er wel eens met mijn man over gehad tijdens mijn zwangerschappen. Hij weet wel dat het zijn kindjes zijn (kan je zien ook! behalve aan de middelste dan, die zou zó van de melkboer kunnen zijn) maar we hebben het er dus wel eens over gehad..

Hij zou het me nooit vergeven als hij jaren van een kindje zou houden om er daarna pas achter te komen dat het niet zijn kind is.

Daarnaast staat dat ik (behalve in zeer uitzonderlijke situaties zoals een zware handicap of na een verkrachting) géén abortus zou laten plegen. Als ik dus zwanger zou zijn en niet zou weten of het van mijn man is of een ander, dan zou ik dat eerlijk opbiechten tijdens de zwangerschap.

Het is dan zijn keuze of hij mij verlaat of het kindje accepteert als zijn eigen.

Maar goed, ik denk dat als je tijdens het 'proberen' met je man, je vreemdgaat met een ander, er wel iets héél erg fout zit in je gedachtengang.

Want hoe stom ben je bezig als je probeert zwanger te raken terwijl je relatie zo instabiel in elkaar zit dat je het in je hoofd kan halen om vreemd te gaan?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 18:52

opbiechten, er zijn genoeg manieren hoe je partner of kind er achter kunnen komen dat je liegt, nee.. je kan dan beter vanaf het eerste moment eerlijk zijn al is dat natuurlijk wel moeilijk.