Gehecht aan een stuk metaal, m'n autotje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Re: Gehecht aan een stuk metaal, m'n autotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:50

Ik mis mijn gekke knalgele ford fiesta nog steeds Verdrietig

Afbeelding
Zo klein als ie was, maar wel hele tafels konden erin, met weer en wind, in elke bocht, krappe parkeerplaatsen, alles was een makkie voor mijn fiestaatje...
Toen het nog echt vroor in Nederland, startten de andere auto's hoestend en proestend in de straat en die van mij deed nooit moeilijk, hoe koud ook...

Ik heb nu een fiat punto, maar ik vind het echt een kloteding Nagelbijten / Gniffelen Het is niet 'mijn' auto.
Soms loop ik er ook zo voorbij in een parkeergarage, terwijl mijn gele fiesta me vanaf de ingang al tegemoet stond te schitteren Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:54

Ik ben ook zo vreselijk gehecht aan mijn auto's, echt niet normaal Nagelbijten / Gniffelen . Vorige week is er een Range Rover tegen mijn mooie MX-5 aangereden (is al de 2e sinds de 2 maanden dat ik hem heb Rolleyes ), heb er de hele nacht niet van kunnen slapen (ok, ook omdat hij was doorgereden). Gelukkig heeft hij zich later alsnog gemeld, maar ik kan nog steeds niet goed kijken naar mijn autootje, vind het zo zielig Bloos .

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 16:59

Ik was vréselijk gehecht aan mijn BMW 320d Touring, maar die was helaas net te licht om de trailer te trekken die ik wilde.
Dus heb ik hem onlangs ingeruild voor een opel Frontera. Echt een stoere auto hoor, met de trekkracht die ik zoek. Maar jeetje, wat heb ik zitten balen de eerste weken. En klooien, ik vond hem groot, lomp en bewerkelijk (moest ineens weer schakelen). Gelukkig beginnen het nieuwe exemplaar en ik langzaam aan toch ook wel vriendjes te worden... Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:02

Ik ook en die van mij staat ook nog te koop Ik ben zo wijs met mijn auto en iedereen zegt ook dat hij zo goed bij mij past.
Maar ja we hebebn geen twee auto's nodig dus die van mij moet gaan Verdrietig

Afbeelding

*edit* even foto geplaatst Clown

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:08

tita schreef:
*LOL*

een echte gezinswagen Haha!

Ik heb geen gezin dus tja Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:11

Oh Sakkia die van jou is ook geel Kwijl

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:23

Yep ook ik ben erg gehecht aan mijn auto: Volvo S60 D5. We hebben m nog maar mijn man rijdt er tegenwoordig in. Ik heb sinds een paar weken een gloed nieuwe Ford Ranger Wildtrak.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:26

chipieke schreef:
het is toch al de derde die ik inruil hoor en dat doet nog steeds pijn Haha!

@mariekie: seat is toch echt wel pakken beter he... Waarom verkoop je hem niet om terug een seat te kopen?

Denk er echt aan maar heb deze pas 4 weken en dat is echt zonde geld dan.
Als ik mn seat op internet zie staan denk ik Verdrietig

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:28

Nicolletje schreef:
Oh Sakkia die van jou is ook geel Kwijl

die van mij ook Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:41

mariekie schreef:

Maar waarom MOET je nou geld uitgeven dat snap ik niet???? Hou je hem toch nog fijn 5 jaar Knipoog

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:41

Bij mijn eerste auto had ik dat ook...tot ik me er ineens niet meer veilig in voelde toen kon ik makkelijk afscheid nemen. Maar daarvoor alleen al bij het idee....nee niet leuk.

Stom want er was niks moois aan maar wel praktische auto en toch...je eerste auto waar je blij mee bent.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:44

Ik ben ook erg gehecht aan mijn auto, ik heb een daihatsu charade, heerlijke autotje.... Toen ik mijn eerste schade er mee had heb ik echt even zitten janken.

En opzich wil ik nu wel graag wat anders, een mooie oude mercedes, of een amerikaan (mijn vriend rijdt altijd in cadillacs en lincoln's enzo) en ik wil best graag pontiac firebird ofzo.. Maar ja, eerst mijn stage afmaken, dat lekker veel werken, heel veel geld verdienen en hopen dat ik en een mercedes en een pontiac kan kopen, en mijn mooie charade kan houden Knipoog

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 21:49

Ik beken, ik heb geen auto. Maar mijn scooter Lovers Hij moet gemaakt worden wat mij heel erg veel gaat kosten (500-600 euro in totaal) Daar heb ik dus een hele leuke 2e handse goede voor. Maar ik kan hem gewoon NIET weg doen..

Het blijft rot, je eerste "dingetje" weg doen, weet ook niet of deze ooit weggaat Bloos Hij is hiervoor van mijn broer geweest, scooter staat nu al z'n 6jaar dus in de tuin mij aan te kijken Tong uitsteken haha

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:02

prom schreef:
Ik beken, ik heb geen auto. Maar mijn scooter Lovers Hij moet gemaakt worden wat mij heel erg veel gaat kosten (500-600 euro in totaal) Daar heb ik dus een hele leuke 2e handse goede voor. Maar ik kan hem gewoon NIET weg doen..

Het blijft rot, je eerste "dingetje" weg doen, weet ook niet of deze ooit weggaat Bloos Hij is hiervoor van mijn broer geweest, scooter staat nu al z'n 6jaar dus in de tuin mij aan te kijken Tong uitsteken haha

Oh ik kijk daar ook niet raar van op hoor, ben inmiddels 21, heb op mn 18e vrij vlot mijn rijbewijs gehaald, maar mijn brommer staat hier ook nog steeds, ik kan er geen afstand van doen. Maar ik heb ook een heule mooie brommer:

Afbeelding

(plaatje van internet gejat, heb geen foto op deze computer, maar ik heb net zo een, alleen dan met banentank...)

Maar ja, zo een doe je toch niet weg? Ik kan dat echt niet, ben er echt aan gehecht..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 22:03

hier nog 1tje waarvan haar auto heilig is verklaard Clown

heb vele auto's gehad door de jaren heen en vele met volle tevredenheid maar er zijn er gewoon 2 in het bijzonder!

en dat was mijn renault megan break 1.9 D
wat een geweldige bak en wat een ruimte!! ik wou de auto niet weg doen maar had weinig keus met de grijs kenteken verandering Boos! Verdrietig
elke keer als ik naar de foto kijk ben ik er nog sip van....
Afbeelding

en dan mijn 2e grote liefde op wielen...
Mijn huidige astraatje sport 1.6 16 v G3
zuinig en sportief dus Haha!
superblij ben ik met dit karretje en kan er alles mee wat ik nodig heb Ja
Deze gaat dan ook niet zomaar de deur uit en al zou ik moeten aanpassen (trekhaakje ,hondenaanhangwagen) dat liever dan weg doen Bloos
Afbeelding

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 23:21

Hier nog een muts die heel erg gehecht is aan auto's.
Mijn vorige auto een Mazda 626. Deuk in gekomen vanwegen platen en harde wind. Ikke janken. Daarna is ie plat gereden door een lummel die mij niet zag. Auto total loss. Vond het verschrikkelijk. Spulletje bij het schadebedrijf eraf gehaald en de oude wielen eronder gezet. Daarna moest ik natuurlijk weg, want de auto was klaar. Ik weer janken natuurlijk.
Nu heb ik Nissan Terrano II. Ook helemaal weg van natuurlijk. Maar die moet er uit wanneer we gaan samenwonen in een koophuis. Doet zeer, maar heb me er inmiddels bij neergelegd.

Heb helaas geen foto's.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 01:12

Ik was als kind al erg gehecht aan het knalgroene oude Fiatje van mijn moeder. Janken toen dat ding wegging en er een VERSCHRIKKELIJK STOMME nieuwe Fiat Panda voor in de plaats kwam Huilen

Mijn eerste eigen auto was een donkerblauwe Suzuki Swift. Die dingen zijn van elastiek, er kon veel méér in dan in de enorme Volvo van mijn vader. Onvoorstelbaar wat ik daar allemaal in verplaatst heb Haha!
Die Swift heb ik zelf totall loss gereden, en eerlijk waar, ik voelde me vreselijk schuldig, dat ding deed het ALTIJD, jaren goede maatjes, en als dank rijd je hem in de prak...

Heb nu opnieuw een Swift, een smurfblauwe, toch ook wel weer een superfijne auto, maar hoewel zelfde merk, ben er niet zo aan gehecht als aan die eerste...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:33

Ik moet over een maandje afscheid nemen van mijn lieve Seat Arosa, super fijn ding, een dieseltje, heb er met plezier mee gereden...
Maar ik ga over op een nieuwe Suzuki Swift Shogun, helemaal naar mijn wensen en in mijn favo kleur rood.
Ik vind het jammer dat mn Arosaatje weggaat maar ik denk dat weer erg verliefd wordt op mijn nieuwe!! Het is net als met mannen he? Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 09:44

tita schreef:
Och de 1e auto doet pijn

de 2e gaat een stuk makkelijker

en de 3e ruil je maar al te graag in Haha!

ik heb nu mijn 3de auto en je hebt helemaal gelijk!!! Clown

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:39

Ik heb eergisteren mijn absolute droomauto gekregen en ik ben nu helemaal blij, maar ... ik heb wel erg moeten slikken toen ik de voorganger bij de dealer liet staan Verdrietig (we hebben hem ingeruild). Ik heb dat ding 6 jaar lang met veel plezier gereden en hij heeft me nooit in de steek gelaten!
Ik heb het eigenlijk bij al m´n auto´s wel gehad, dat ik het maar niks vond dat ze gingen (ook al kreeg ik er steeds iets mooiers voor terug Knipoog ), behalve bij mijn allereerste; dat was een bruine Toyota Starlet met 2 wippende konijnen achterop Lips are sealed .
Gek genoeg vond ik de auto waar ik het meest problemen mee heb gehad, het moeilijkste om weg te doen. Dat was een VW kever cabrio; een mooie waterblauwe kleur, wit van binnen en van de carosserie in een top toestand. De motor was ook goed, alleen haperde er iets aan de elektriciteit en nadat ik voor de derde keer op de snelweg was blijven staan, had mijn man er zo de pest in, dat we hem hebben verkocht Verdrietig .

En ehh... de opvolger van mijn Kevertje was een echte sportwagen en ook knalgeel, helemaal geweldig! Als we ooit weer beluiten om er zo eentje te kopen, wordt ´ie iig ook weer geel Ja !

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:45

Mijn eerste eigen autootje was een Peugeot 205. Die heb ik 3,5 jaar gehad en ik reed er echt te veel kilometers mee. Het was een benzine model en ik reed ongeveer een 25.000 km per jaar. Hij kreeg op ten duur gebreken op de 230.000 km, en toen heb ik besloten om een Seat Arosa te kopen die op diesel loopt.

Ja, ik had ook de brok in mijn keeltje toen ik de Peugeot verkocht aan mijn tante Bloos Maar het blij zijn om de nieuwere auto op diesel, maakte ook veel goed.

Iedere keer dat ik de oude auto zag staan, had ik toch weer zoiets van: "Mijn ex" Haha!

Inmiddels heb ik de Arosa nog asteeds ( al ruim 5 jaar ) Ben dol op dit ding.. Mijn volgende auto hoop ik een 206 CC te kunnen aanschaffen, dat is echt een droomauto voor mij Bloos

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:55

IKbenEllen schreef:
mariekie schreef:

Maar waarom MOET je nou geld uitgeven dat snap ik niet???? Hou je hem toch nog fijn 5 jaar Knipoog

Ik MOET geen geld uitgeven maar als ik de 206 inruil tegen een een arosa krijg ik er zowieso minder geld voor dan dat ik er vier weken geleden voor heb betaald.
Ik heb geen zin om geld bij te leggen maar wil dan wel vergelijkbare dingen.
Electrische ramen, afstandbediening, weinig km, niet te oud.
De arosa heeft al niet tot nauwelijks opties en betaal je ook zo 8000 euro voor een autootje uit 2003.

Ik wou een jongere auto omdat ik nu nog thuis woon er het nu nog kan betalen. De arosa was van 98 en dat vond ik te oud.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:01

Sorry, ik husselde je door elkaar met de TS Bloos Ik snapte er niks meer van: zo blij met je auto, net 4 weken en nou moet ie ingeruild Ziek . My mistake Haha!

Heb even terug gelezen maar je bent niet tevreden over je auto, dan is het een ander verhaal Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:14

Rianneke schreef:
tita schreef:
Och de 1e auto doet pijn

de 2e gaat een stuk makkelijker

en de 3e ruil je maar al te graag in Haha!

ik heb nu mijn 3de auto en je hebt helemaal gelijk!!! Clown

Same here.

Ik had er vreselijk moeite mee toen ik mijn I'97er Ibiza inruilde voor een 2001 Twingo.
Er zaten een hoop kosten voor de Ibiza aan te komen en hij had geen stuurbekrachtiging, wat voor fileparkeren in Rotterdam niet echt handig was. Ik heb een jaartje kunnen genieten van deze auto.

Daarna heb ik 2 jaar in de Twingo gereden. Was ook zeer gehecht aan de auto, maar ik wilde een trailer.

Nu heb ik een 2000 scenic 2 liter automaat. Hoewel ik het een super fijne auto vind en deze nog lang niet wil inruilen, ben ik er toch niet zo gehecht meer aan als mijn eerste auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:40

Ik ben verknocht aan mijn aller eerste auto, namelijk een renault twingo! En het stomme was, ik von het altijd vreselijke auto's! Maar toen ik het zwarte blikje met sportvelgen zag staan, was ik op slag verliefd.

Hij staat nu ook (helaas) te koop, omdat ik een auto van de zaak heb. Maar ik betreur het echt..........