Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Uppojono schreef:Ja, m'n moeder die weet dat heel goed. Maar ze zegt gewoon dat hij er niets aan kan doen, heeft een afwijking, dus wij "met gezond verstand", moeten eigenlijk medelijden hebben en ons eraan aanpassen.

en hou je sterk sta boven hem.
Ethelate schreef:Herkanbare situatie. Mijn 2 jaar oudere broer heeft ADHD/ADD. Preciese diagnostiek toetsen heeft hij geweigerd en daar is het onderzoek dan ook gestopt. Hij heeft altijd het huis 'geterroriseert' en naar de buitenwereld de ozo leuke jongen uithangen. Op 16 jarige leeftijd kreeg hij wat met zijn vriendin en binnen 3 maanden woonde hij bij haar ouders in. Gaf veel rust thuis, al was het nog steeds, als hij er was... Ondertussen, ruim 7 jaar later is hij een stuk volwassener geworden. Laatste 1,5 jaar is hij naar mij toe ook héél erg veranderd, lijkt wel of hij respect heeft voor mijn vriend ofzo. Maar sinds hij die kent gaat het een stuk beter in onze omgang. Want mijn vriend kende ik natuurlijk al even en die heeft toen ook wel meegekregen hoe hij was.
Maar mijn ouders zien nu ook alleen maar hoe goed het gaat en zijn zó blij als hij langs komt enz. dat ik en mijn vriend langs komen lijkt de normaalste zaak en dat is soms heel kwetsend. Als je van vakantie belt en wilt vertellen waar je bent geweest en je krijgt een uitgebreid verslag waar je broer is geweest enz. en dan denk ik, dan bel ik hem zelf wel. Ik snap wel dat zij blij zijn dat ze nu eindelijk normaal contact met hem hebben, maar ze hebben niet in de gaten hoe lomp ze dan doen.
Op kamers gaan helpt zeker, iig, het heeft mij heel veel rust gegeven
Loezoe schreef:ow meid toch, ik weet hoe je je voelt helaas. Ik voelde me altijd zo machteloos.
willen je ouders geen hulp voor hem? dan voelt hij zich prettiger en iedereen om hem heen ook. ik ben echt blij dat wij zo iemand hebben. hij leert zich te beheersen en wij leren hoe we hem 'aan kunnen pakken'
Loezoe schreef:Dit is op zijn manier echt een manier om om hulp te vragen hoor. hij kan dat gevoel alleen niet uiten.