hoeveel kost een bruiloft???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia71

Re: hoeveel kost een bruiloft???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:05

Liezel1 schreef:
Saskia71 schreef:
Tja, ik ben getrouwd in Las Vegas. Voor 150 dollar, op gympies. Lachen Het is maar net wat je wilt.

Veel plezier met het plannen en voorbereiden!

Maar is dat wel rechtsgeldig in NL?

Je moet de papieren in Amerika laten certificeren en die moet je laten registreren bij de burgerlijke stand in NL, dan is het net zo rechtsgeldig als een "normaal" huwelijk.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:06

jezus als ik die bedragen hoor, weet ik weer precies waarom ik me heb voorgenomen nooit te trouwen!!! Ik geloof echt wel dat jullie allemaal een super mooie dag hebben gehad en dat het voor jullie het echt waard was, maar ik zou het geld er echt niet aan kunnen uit geven. maar dat is mijn mening.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:10

efaa schreef:
jezus als ik die bedragen hoor, weet ik weer precies waarom ik me heb voorgenomen nooit te trouwen!!! Ik geloof echt wel dat jullie allemaal een super mooie dag hebben gehad en dat het voor jullie het echt waard was, maar ik zou het geld er echt niet aan kunnen uit geven. maar dat is mijn mening.

Ja zo denk ik er ook over hoor. Ik vind het wel erg duur z,n bruiloft maar dat moet iedereen voor zich zelf weten natuurlijk.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:13

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt he.
Wij zijn 3 Okt 2007 getrouwd en kwamen onder de 9.000 euro uit Knipoog

Trouwpak kreeg mijn man van zijn ouders
Trouwjurk kreeg ik van mijn ouders * uit een atelier*
Schoenen,lingerie en accecoires heb ik zelf gekocht
Trouwboeket en corsages hadden we ook, reken op een bedrag tussen de 150-250 euro
Mijn haar is door een kapster gedaan, die ook meteen visagist is.

Gemeentehuis en ondertrouw: per gemeente verschillend ( ligt vaak ook aan de dag waarop je wilt trouwen, wij zijn op woensdag getrouwd, dat was alweer stukken goedkoper dan de vrijdag bijv)
Trouwboekje: wil je er een met een plastic omslag? leren omslag etc

Ringen: zijn bij ons via een goudsmid, die bij ons in de kerk zit, gemaakt

Fotograaf: ( via kennissen met een grafisch bureau gegaan, trouwboek moet nog wel gemaakt worden)
Fotolocaties: ( binnenlocaties moet je vaak voor betalen) wij hebben fotos met mijn paard gemaakt en buiten in een natuurgebied en toen het ging regenen in een tuincentrum

Kerk: afhankelijk van je kerk
Wij zitten bij een evangelische gemeente

Onze bruidstaart komt bij een bakker vandaan die heel ervaring met bruidstaarten heeft
Incl topper.

Daarna hadden we een diner en receptie in een gezellige boerderij ( restaurant) in de polder

Huwelijksreis: we zijn met ons paard en hond op vakantie geweest naar limburg

Bedankjes: ik heb zelf de bedankjes gemaakt: potjes gevuld met snoepjes ( hartjes) en een kaartje eraan

edit: voor foto's, zie mijn profiel Cool

Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij ongeveer 150 gasten hadden op de avond
En bij jou zag ik staan: 300?.
Dus dan zal dat wel een aanslag zijn op je budget denk ik.
Laatst bijgewerkt door ravellie op 18-01-08 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:15

Ik lees graag even mee.
Ben dan wel niet getrouwd, maar dat staat zeker nog op de planning. De reden dat ik nog niet getrouwd ben, is omdat we het geld op het moment niet hebben om het 'echt' te doen. Daarom hebben we in oktober een geregistreerd partnerschap gedaan op een 'gratis' trouwdag van de gemeente.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:20

Ik wil dolgraag trouwen maar die bedragen vind ik echt om te janken, zoveel geld zie ik ons nog niet bij elkaar hebben,...
En als ik trouw wil ik dat het wel een redelijke bruiloft is anders doe ik het net zo lief niet...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:23

Eerlijk gezegd vind ik de bedragen enorm meevallen Lachen
Had op minimaal 20.000 euro gerekend eigenlijk Lachen

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:40

Wij dachten ook alleen te gaan trouwen en het feest later te houden in verband met de kosten.
Uiteindelijk zijn we met toeters en bellen getrouwd en het heeft niet zo heel veel gekost.
(We zijn onder de 3.000 euro gebleven, excl. trouwkleding, die hebben we gekregen van onze ouders)

Alle dingen kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Ligt er maar net aan waar jij je geld aan uit wilt geven. Wij hebben bijvoorbeeld geen muziekband gehad op ons middagfeest. De cateraar stelde zijn laptop met muziek ter beschikking zodat we een achtergrondmuziekprogramma konden samenstellen. Iedereen zat buiten (het was verschrikkelijk mooi weer) dus we hebben er uiteindelijk niets van meegekregen. We hebben ook iedereen zelf de drank laten halen aan de bar. Scheelt weer personeelskosten. In plaats van corsages hebben we pins gekocht bij de aidsstichting. Hier help je ook weer een goed doel mee. We hebben bijvoorbeeld wel 175 euro uitgegeven aan een zanger/trompettist in de kerk. Dat was gruwelijk mooi! en daar heb ik graag het geld voor uit gegeven.
We hebben er voor gekozen om een middagfeest te houden omdat we zelf niet van die feestbeesten zijn en het hier in de achterhoek/twente over het algemeen een zuipfestijn wordt. Daar hadden we dus geen zin in. We zijn begonnen om een uur of half 11 en we waren rond een uur of 7 weer thuis en hebben toen een frietje gehaald bij de snackbar en hebben op ons gemak alle kaarten en cadeaus bekeken. Haha!

Ga absoluut rond kijken en informeren en doe wat je zelf graag zou willen doen. Er zijn overal checklijsten te vinden op internet en bespreek met elkaar wat je wel of niet zou willen. Zo zijn wij tot een bijzonder mooie, ontspannen en relaxte dag gekomen... nu na 2 jaar komt het bij verschillende vrienden nog steeds weer ter sprake dat we toch een heel bijzonder mooie bruiloft hebben gehad. We kijken er ook met heel veel plezier op terug en dat is het allerbelangrijkste!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:43

Dat kun je zo gek en zo duur maken als je wilt, wij zijn ook afgelopen juni getrouwd en ik hou niet van zo'n groots feest.
Ik wilde ook geen jurk ik wilde graag mezelf kunnen zijn en gewoon een ubergaaf feest hebben.
We hebben allebei nieuwe kleren gekocht, nieuwe schoenen, ringen en een zaal verder geen gedoe met een fotograaf en trouwauto.
Ik ben tamelijk no nonsens en neem me maar zoals ik ben.
Ons feest was supergezellig tot in de late uurtjes en er werd veel gedanst enz.
Mensen vonden het geweldig dat er met zo weinig poespas zo'n geweldige avond was geweest.
Ik wilde geen receptie en ik heb alleen mensen uitgenodigd waar ik echt wat mee heb, iets meer dan 50 mensen voor de hele avond.
Wij waren geen duizenden euro's kwijt , maar geld kost het altijd.
Ik zou het niet anders willen maar zo heeft ieder zijn eigen invulling van zo'n dag en idd voor 300 mensen wordt het al gauw wat duurder.
Wij hadden zelfs een prof.drive-inn show.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 11:26

Iedereen heel erg bedankt voor de info! Voor alle nieuwschierige ik ben nog niet gevraagd, maar dat zal niet zo heel erg lang meer gaan duren Lachen.....
300 man is idd veel, maar dat komt omdat mijn vriend boer is. (één van de grootste in de regio) Dus dan heb je al veel mensen, en bestuur etc.
Maar het is idd zo je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, maar nu wete ik in ieder geval wat je allemaal kunt krijgen voor de verschillende prijzen!