Mijn broer steelt en bedriegt..van zijn eigen familie..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Mijn broer steelt en bedriegt..van zijn eigen familie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:15

absoluut

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:15

hij wil ook stoer doen tegenover zijn vrienden. Hij koopt zijn sgaretten dus van ons geld, en al het andere dat hij gebruikt waarsch ook :s

Morgenochtend ga ik meteen een nieuwe pincode aanvragen.

Ik heb trouwens op dit punt weinig medelijden meer met hem hoor..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:16

acceptatie kan ook verslavend zijn

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:19

ik denk het ook ja..

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:27

Het is misschien heel hard, maar ik zou aangifte doen bij de politie. Zomaar geld van jouw rekening pinnen kan écht niet! Ook al is het je broer, waar je zo te lezen ontzettend veel om geeft, dit gedrag kan niet.
Je kamer afsluiten of je spullen in een kluisje opbergen is natuurlijk een oplossing. Maar moet jij gaan voorkomen dat jouw broer aan jouw spullen zit? Ik vind dat de omgedraaide wereld.

Je kunt natuurlijk eerst met je ouders bespreken of je aangifte zou kunnen gaan doen, maar ik denk wel dat je op deze manier ook een hulpverleningstraject in werking stelt. Het zal hem zeker geen kwaad doen.
Je schreef dat hij schijt heeft aan iedereen. Het is mogelijk dat hij in een (jeugd)gevangenis terecht kan komen. Hier leert hij vanzelf wel respect te krijgen voor anderen.
Veel sterkte, want dit is zeker geen makkelijke situatie voor jullie allemaal niet!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:28

En soms wil je zo graag het goede zien in iemand en je wil iemand zo graag helpen. Dat geldt zeker voor ouders. Maar soms werkt dat uiteindelijk alleen maar averechts.

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:32

Oh ja, nog even een tip met betrekking tot je pincode. Sowieso een nieuwe aanvragen, want waarschijnlijk heeft hij jouw pin wel ergens opgeschreven, zodat hij deze niet kan vergeten.
Als je dan een nieuwe hebt, sla hem dan in je telefoon op. Stel je krijgt pincode 1234. Maak dan een schuilnaam aan, bijvoorbeeld Pim (lijkt op pin) of Casper Ode (C. Ode) en zet dan als zijnde telefoonnummer je pin hierin: 06-57891234
Verbrand dan het briefje waar je code opstaat zodat niemand deze ooit kan zien!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:32

aangifte daar heb ik ook nog niet aan gedacht nee..

Mijn ouders hebben weleens op het punt gestaan aangift te don van m, maar het strafblad heeft ze weerhouden..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:33

ik heb inderdaad mijn pincodes onder codenamen in mijn telefoon staan

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:35

Denk eraan dat dit allang bekend is bij inbrekers, en dat ze bij inbraak naast je pinpas ook je mobiele telefoon kunnen stelen.. Het wordt heel veel gedaan.

Het beste is gewoon altijd nog om het in je hoofd op te slaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:37

hahaha ik ben blont Lachen Lachen ik kan niet al mijn codes onthouden, maar mijn mobiel is heilig, en de nummers zijn goed weggewerkt in ECHTE nummers

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:38

stel dat ik morgen aangifte doe, wat wordt dan het vervolgtraject voor hem?

HALT is geen optie meer, die 3 kansen heeft hij verspeelt.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:39

Jeetje wat een rotbroertje zeg! Niet te geloven.. Zo weinig respect voor de mensen gewoon waarmee hij is opgegroeid!
Fijn dat je ouders er nu ook over eens zijn dat hij weg moet. Tot die tijd kun jij inderdaad het beste een nieuwe pas aanvragen en verder altijd je protemonnee en telefoon maar meenemen.
Heel veel succes ermee!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:40

Hij zal in ieder geval ondervraagd worden denk ik?
Ik neem aan dat dit misschien niet genoeg is om hem af te schrikken, maar ik zou het toch echt wel in overweging nemen!
Je kunt altijd het politieburo bellen voor informatie (en dan ben je niets verplicht).

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:41

Volgens mij moet hij dan voor de rechter verschijnen, altans dat is mij verteld toen ik bij HALT kwam.

Maar verder, ik zou aangifte doen en zorgen dat je kostbare spullen goed opgeborgen zijn.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 21:42

ik heb een vriendin die werkt bij de politie, ik ga haar even bellen..

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:44

Ik geloof niet dat hij meteen aangehouden zal worden, want je hebt geen harde bewijzen. Je verdenkt hem alleen maar. Ik denk wel dat hij ondervraagd zou kunnen worden, zeker als ook jouw ouders aangifte doen. Ik kan me een zeer pedagogisch gesprek wel indenken.
Ook kan het zijn dat ze wel een onderzoek naar hem gaan instellen en dat hij aan de hand daarvan (over een tijd) wel aangehouden zal kunnen worden. (Helaas) is het Nederlandse rechtsysteem erg soepel, en zal hij echt niet zo 1,2,3 achter de tralies verdwijnen, maar zal hij eerder verplicht mee moeten doen met een goed hulpverleningstraject.

Een goede zet (van Cayenne) om eerst informatie in te winnen!

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:45

Pffft, herkenbaar hoor.
Ik heb ook zo'n broertje, 17.
Okee, hij blijft geen nachtelang weg, maar veel erger moet het niet worden.
Ik heb mijn geld ondertussen ook in een kluisje, anders is het gewoon elke keer foetsie.
We weten dat hij dingen gebruikt, maar wat?? Ondertussen heeft hij werk, eindelijk, maar zijn salaris is altijd binnen een week op. Hij had van mijn vader een scooter gekregen. Binnen een paar maanden was die weg... Waarheen? Verpand, waarschijnlijk, of hij had schulden.

Elke keer weet hij mijn vader weer zo ver te krijgen dat hij hem weer vertrouwd, en dingen voor hem doet, en elke keer misbruikt hij het. Ik vind het zo erg om aan te zien soms.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:17

mijn broer (inmiddels 34)was ook zo,het intresseerde hem geen ene moer,jatte geld van mijn ouder,en gaf mij,en mijn zus de schuld.kwam nachten niet thuis,politie op de stoep,omdat hij allerlei dingen uitvrat,mijn ouders hadden echt geen grip meer op hem.
uiteindelijk is het nog redelijk goed met hem afgelopen,heeft nu iig een fatsoenlijke baan,is getrouwd,2 kids.
blijft een aso hoor,gaat vreemd,etc.
zo egoistisch al helaas nooit veranderen.
kan je weinig advies geven,zorg dat hij niet aan jou spullen kan komen,en geef je ouders iig morele steun,zij zullen hem niet zomaar uit huis kunnen gooien,al zou dat wel het beste zijn,voor iedereen.
maar ja,je gooit je kind niet zomaar op straat.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:33

Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal pro aangeven ben Bloos
Niet eens voor je spullen, die krijg je toch niet meer terug, maar voor hem zou het een hele fijne en harde les zijn als de politie hier serieus mee aan de gang ging.
Hoe oud is hij eigenlijk? (of heb ik hier overheen gelezen?) want een strafblad vervalt toch nog als het een jeugd iets is?
Maakt het voor je ouders misschien ook makkelijker om aangifte te doen.

Als die naar al die waarschuwingen etc. niet luisterd zou ik zeggen dan maar op een harde manier op het rechte pad gezet worden.

Edit: gelezen dat die net 16 is, geen flauw idee hoe het werkt maar over dat strafblad kan je dan navragen aan die vriendin van je.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 13:44

aswas schreef:
Ik geloof niet dat hij meteen aangehouden zal worden, want je hebt geen harde bewijzen. Je verdenkt hem alleen maar. Ik denk wel dat hij ondervraagd zou kunnen worden, zeker als ook jouw ouders aangifte doen. Ik kan me een zeer pedagogisch gesprek wel indenken.
Ook kan het zijn dat ze wel een onderzoek naar hem gaan instellen en dat hij aan de hand daarvan (over een tijd) wel aangehouden zal kunnen worden. (Helaas) is het Nederlandse rechtsysteem erg soepel, en zal hij echt niet zo 1,2,3 achter de tralies verdwijnen, maar zal hij eerder verplicht mee moeten doen met een goed hulpverleningstraject.

Een goede zet (van Cayenne) om eerst informatie in te winnen!

Hoezo geen harde bewijzen?
ik heb hem op heterdaad een paar keer betrapt, nu staat zwart op wit wanneer hij met mijn pas gepint heeft en hij geeft het zelf toe.
Ik heb keiharde bewijzen, meet dan genoeg waarschijnlijk.

Ik heb die vriendin gebeld en ga toch geen aangifte doen. Hij krijgt dan waarsch. een boete en die mogen mijn ouders dan gaan betalen..
Tenzij hij niet binnen een week het huis uit is, doe ik nog geen aangifte..

Rooobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:23

Mijn broer is 17 bijna 18
en heeft een vriendje in z'n hoofd
hij liegt vaak om nuttelloze dingen
en heeft verkeerde vriendje zeggen me ouders nou wilde me broer er ook wat aan veranderen want hij vond dat z'n gedrag ook niet meer kon
nu had zo'n man die hem hielp met gesprekken te voeren enzovoort hem een plek aangeboden in Het RMPI dat is een soort van speciaal huis voor kinderen met een probleem
hij zit daar nu al 2 maanden en het gaat steeds beter.
alleen dan komt er weer 1 verkeerde vriend
hij had gezegt dat hij een keer bij de bios hem tegenkwam en van hem een sigaret kreeg
nou vroeg me moeder toen die vriend er was van of hij die sigaret had gegeven nou bleek dat die vriend er niks vanaf wist. dus het was een beetje raar dat me broer er over loog over
een SIGARET:+
terwijl me ouders het weten dat hij rookt
nou zei hij later tegen mij:
Ik zei maar dat ik hem van (vriend) had gehad omdat anders me ouders er raar van opkeken dat hij sigaretten en shaq tegelijk had terwijl hij helemaal geen geld meer had.
Lovers+
heel dom van hem
maarja voor de rest gaat het goed MET HEM
ALLEEN Dat zijn de irritante dingen dat hij even liegt om een sigaretje.
sorry voor het rare verhaal maar zo liep het vandaar dat ik even een voorbeeld gaf:+

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:51

Klinkt bekend, mijn broer heeft PDD-nos en doet dezelfde dingen.
Van kwaad tot erger, ook in drugs-circuitje en naja, lang verhaal, inmiddels zit hij een een psychiatrische inrichting. En hebben we al 2 jaar geen contact meer met hem gehad (wil hij niet terwijl we alles voor hem altijd deden en regelden en weer zorgden dat het goed kwam)

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:00

Jeetje meis.... dat is niet niks. Zou je geen slot op je deur kunnen maken zodat je kamer in iedergeval een veilige plek is waar je je spulletjes kan bewaren?
Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt. Heel veel sterkte!

Rooobin: Zou je alsjeblieft wat duidelijker je verhaal willen vertellen en duidelijker willen typen. Het helpt vaak al heel erg als je leestekens gebruikt en je verhaal voor het plaatsen nog eens doorleest.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 15:09

Dit verhaal komt me heel bekend voor, ik kan jou ook heel goed begrijpen.

Wij hebben ook een broer met ADHD, en toen die een jaar of 16 was, stal hij altijd geld van ons en mijn ouders, drugs en ook roken veel ruzie thuis. en ook wij hadden jeugdzorg er toen bij, omdat mijn ouders het niet meer trokken en ze anders hem ook uit huis wouden hebben.

Maar bij hem was het vooral verkeerde vrienden.Nu is ie wel bijgedraaid maar mijn ouders vertrouwen hem nog steeds niet. als er geld mist word er nog altijd naar hem gekeken.

Echte tips heb ik niet, want bij hem ging het over toen hij niet meer met die "vrienden" op trok.
Misschien dat jouw broer ook verkeerde vrienden heeft, maarja hij zal zich er waarschijnlijk niet zoveel van aantrekken als jullie dat tegen hem zeggen.