Regressie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Halina

Re: Regressie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:09

Rinske schreef:
Woesh, dat lijkt me echt heel gaaf, reïncarnatietherapie! Lijkt me geweldig om te weten te komen wat je "vroeger" bent geweest. Spannend hoor!

Het is zeker wel interessant maar bedenk wel dat je ook minder leuke dingen hebt gedaan of meegemaakt.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:14

Lijkt me vet zeg, dat zou ik ook wel eens willen meemaken regressie en reincarnatie.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 17:02

Halina: daar heb je gelijk in Lachen je moet je dan ook niet blindstaren op een sprookjes vorig leven..
Ik ga er helemaal blanco heen, ik zie het wel en ik vertrouw erop dat het helemaal goed gaat Lachen

Dromenlies: er zijn genoeg mensen die het doen! in dit topic zijn er ook al een paar genoemd, misschien een keertje contact opnemen? Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 17:18

crossmonster schreef:
haha ja ik heb dit leven heel wat goed te maken, das wel duidelijk want ik word achtervolgt met pech, en dat is niet om zielig te doen (ben het voort gewend) maar het is wel echt waar.
iedereen die mij kent ziet het, denkt het en zegt het...

dus ik acht de kans groot dat ik in een vorig leven niet zo lief was
in mijn dromen heb ik dan ook heel wat mensen vermoord...

maar hoe ben je daar achter gekomen dan?
brrr lijkt me griezelig om er achter te komen wat je gedaan hebt in je vorige leven. mensen afslachten..

ik ben wel benieuwd, ik weet wel dat mijn hele familie gevoelig is, dus dat ik in mijn vorige leven al met spirituele zaken bezig was weet ik wel bijna zeker.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:00

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:36

Ik ben ook een keer in regressie geweest. Dit was niet onder hypnose ofzo. Ik kon me alles heel goed herinneren. Het leek net een droom maar dan echter.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:39

Arrabel: het gaat hier niet om het uitleggen van dromen, maar om wat er "echt" in je vorig leven heeft plaatsgevonden..De dromen werden er door iemand bijgehaald die n.a.v haar dromen reincarnatietherapie heeft gehad Lachen vorige pagina..

Kimdai: wat gaaf! heb je het zomaar gedaan (zoals ik) of omdat je een probleem had? (meer op therapeutische basis..) Mag evt ook via PB!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:01

Ik volg ook regressie/hypnotherapie, om dingen op te halen en te verwerken. Het voelt idd als een soort hypnose, heel echt enzo. Ik vind dat het niet verzonnen wordt wat je te weten komt, je therapeut verteld 't je immers niet, maar je haalt het zelf omhoog met behulp van je therapeut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:12

Ik heb ook een keer zoiets ondergaan, niet om iets te verwerken maar zomaar.
Was echt super grappig.
Ook bij mij werd er niet verteld wat ik moest zien oid, maar er werd gewoon gevraagt, kijk eens om je heen en wat zie je, kijk eens naar je kleren wat heb je aan.
In welk jaar ben je nu?

En ik was ergens wat ik nooit zou hebben bedacht uit mezelf...
Het was 1906, dus niet ver terug.
En ik was in een vissersdorpje. Grote keiën op een rond aflopende weg.
Aan de linkerkant zag ik vissersbootjes.
En ik had klederdracht aan Haha!

Nu ben ik in dit leven als de dood voor water.
Zolang ik kan staan vind ik het oke, maar owee als het dieper is, dan raak ik helemaal in paniek.
En ik kreeg tijdens dat terug gaan ook echt het gevoel dat ik dus ook verdronken was...dus voor mij betreft de angst voor water wel een puzzelstukje gelegt.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:35

Zou dit met deja vu's te maken kunnen hebben?

Soms kom ik op een plaats (heel af en toe) en dan herken ik het op de een of andere manier maar ben er nog nooit geweest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:41

Ik wil erg graag eens terug naar mijn vorige levens. Heb het gevoel dat ik al het een en ander heb meegemaakt namelijk, maar kan er de vinger niet zo goed op leggen.

Ben nog een klein beetje zoekende naar een fijne therapeut in de omgeving, dus tips zijn welkom!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 20:11

Runninkawa: volgens mij gaat het bij mij ook zo inderdaad, dat beschrijvende! Ik hoop dat er bij mij ook een stukje op zn plaats zal vallen, ookal is dat de bedoeling niet ... we zullen zien! Haha!

Rock: als je zo'n gevoel hebt, kan ik begrijpen dat je het graag wilt.. Hoop dat iemand een goede suggestie voor je heeft Lachen

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:10

Rock schreef:
Ik wil erg graag eens terug naar mijn vorige levens. Heb het gevoel dat ik al het een en ander heb meegemaakt namelijk, maar kan er de vinger niet zo goed op leggen.

Ben nog een klein beetje zoekende naar een fijne therapeut in de omgeving, dus tips zijn welkom!

Mijn therapeut zit in Delft maar dat is wsl te ver weg.

Op deze site http://www.reincarnatietherapie.nl/ kan je therapeuten door heel NL vinden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 09:36

Nou de dag van de afspraak komt steeds dichterbij (de 25e, vrijdag Knipoog) en ik had gister die mevrouw even gesproken voor wat uitleg..Nou moet ik dus een probleem geen bedenken dat ik opgelost wil zien, dan gaat zij (met mij) samen naar dat punt waar dat probleem voor het eerst aan de orde was (kan in dit leven, maar ook in een vorig leven) en dan kan het opgelost worden..
Met mijn moeder mag ik hier dan niet over praten en dan probeeert ze mn moeder de volgende dag naar het zelfde "punt" te brengen...Zo komt ze dus mijn probleem te weten Lachen Ik ben benieuwd! Reacties zijn nog steeds welkom! Haha!

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:32

Spannend zeg!!
Heb je al een probleem stelling weten te bedenken? Lijkt me erg interessant om te doen. En ik ben zeker ook benieuwd of het die mevr. lukt om je moeder ook naar dat punt toe te brengen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 16:41

Ik ga dit even volgen, lijkt me erg interessant om ooit zo'n reincarnatietherapie te doen! Misschien komt het er nog wel eens van Tong uitsteken

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 10:43

Nou, ik ben gister dus in regressie geweest! Het was opzich een hele positieve ervaring, ik heb me geen seconde naar of bang of anders negatief gevoeld, maar er kwam een heleboel verdriet naar boven! De sessie duurde in totaal 2uur en 15 minuten en ik heb zeker anderhalf uur liggen huilen..Ga hier niet allemaal uitleggen waarom Knipoog
We zijn dus terug gegaan naar het moment waar mijn probleem voor het eerst aan de orde was en dat moment bleek in dit leven te leggen, slechts 2 jaar geleden..Ik had opzich niet verwacht dat het maar zo kort geleden was Het was een soort herbeleven van twee situaties die voor mijn probleem belangrijk geweest zijn..Ondertussen stelde de “therapeut” allerlei vragen (wat zegt die persoon, wat zeg jij, hoe reageert die persoon etc.) Op die manier beleef je alles dus weer opnieuw en dit zorgde bij mij voor het verdriet..
Het “tweede deel” van de regressie was het proberen op te lossen van het probleem..Bij mij kwam naar boven dat ik een heleboel gevoelens had opgekropt en dus moest ik de mensen gaan “visualiseren” die daar mee te maken hebben..Vervolgens moest ik ze alles gaan vertellen wat ik ooit niet had verteld, echt alles dus..Dat voelde echt opgelucht, ik voelde dat er een last van mn schouders viel Lachen Als laatste moest ik de spanning in mijn lijf (die vooral in mn hoofd zit, heb ook veel last van hoofdpijn) gaan visualiseren als een vloeibaar iets en dat laten wegstromen..Het moest worden opgevangen in een bak en die bak moest ik aan degenen geven die bij mij voor die spanning hebben gezorgd, een soort cleaning dus van alles wat ik vast had gehouden Lachen
Door de regressie zijn voor mij een aantal dingen duidelijk geworden, er zijn echt wat stukjes op z’n plaats gevallen..Ook voel ik mij gesterkt om mijn gevoelens niet langer op te kroppen, ik heb namelijk tijdens de regressie al gemekt dat dat enorm oplucht! Ik realiseer me natuurlijk wel dat mijn probleem nu niet ineens over is, maar ik denk dat ik op de goede weg ben en ik denk dat het uiten van gevoelens steeds makkelijker zal worden naarmate ik het vaker doe..
Overigens, voor de mensen die ook een regressie willen doen, een advies: zorg dat je kort daarna niks belangrijks te doen hebt, want zo’n sessie heeft meer invloed op je dan je denkt..Ik heb vandaag lekker vrij en daar ben ik heel blij om want ik ben redelijk emotioneel instabiel Schijnheilig
reacties zijn natuurlijk nog steeds welkom!! Lachen

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:53

Wat fijn dat de sessie zo'n positieve ervaring was en je er wat aan hebt gehad.
Je hebt zo te lezen een hoop dingen gedaan tijdens je sessie.

Lekker gevoel he als er negatieve dingen uit je stromen Lachen
Ik moest zoiets soortgelijks doen met een jongen die mij op de basisschool heel erg gepest heeft.
Ik voelde me er na zo anders.

Succes met het leerproces in het uiten van gevoelens!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 12:01

Ja Halina, dat was echt een fijn gevoel Lachen heb jij 1 sessie gehad of meerdere? En heeft het je geholpen?
Bedankt voor je berichtje Lachen

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:29

Corelli schreef:
Ja Halina, dat was echt een fijn gevoel Lachen heb jij 1 sessie gehad of meerdere? En heeft het je geholpen?
Bedankt voor je berichtje Lachen

Ik heb er een stuk of 12 gehad denk ik, waarin meerdere problemen en angsten zijn behandeld.
Bij mij duurde 1 sessie 2 uur waarvan ik ongeveer een uur in trance was.

Het heeft enorm geholpen. Een aantal angsten ben ik volledig kwijt, heb verdriet verwerkt en ik heb veel inzicht gekregen in problemen.
Wat jij al zei, ze waren niet meteen over maar je wordt in de goede richting gestuurd.

Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik mijn laatste sessie heb gehad en ik ben heel erg in positieve zin veranderd.
Ik was erg onzeker en soms ook depressief/pessimistisch en dat is vrijwel over.

Deze therapie is 1 van mijn beste investeringen geweest Ja

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:31

crossmonster schreef:
haha ja ik heb dit leven heel wat goed te maken, das wel duidelijk want ik word achtervolgt met pech, en dat is niet om zielig te doen (ben het voort gewend) maar het is wel echt waar.
iedereen die mij kent ziet het, denkt het en zegt het...

dus ik acht de kans groot dat ik in een vorig leven niet zo lief was
in mijn dromen heb ik dan ook heel wat mensen vermoord...

Ik denk dat het niets met je karma te maken heeft hoor.
Het is de energie die je uitstraalt, waardoor er dat soort dingen gebeuren.
Je trekt het zelf namelijk aan.
Weliswaar onbewust misschien en regressie zou je er bij kunnen helpen, maar ik geloof niet in een karma van vergelding uit een vorig leven, wat je nu hoort goed te maken.

Je zou de signalenboeken 1-5 van Christiane Beerlandt eens door kunnen neuzen, wellicht dat je al meer duidelijkheid over jezelf krijgt, waarom jij zoveel pech hebt in je leven.
Alle dingen waar je in dit leven me te kampen hebt en hoort op te lossen om je leven aangenaam te maken, heeft niet altijd iets te maken met een vorig leven.
Vaak zitten we gewoon teveel in ons hoofd en niet in het moment van NU.
Je kunt last hebben van energie uit een vorig leven, maar ondanks dat kun je dat heel goed in je eigen innerlijk oplossen.
Mensen zoeken vaak de oplossing buiten hunzelf, terwijl je van binnen alle antwoorden hebt.

Nu is het niet zo dat ik niet open sta voor welke vorm van therapie hoor, gá als je denkt dat je het nodig hebt, alleen denk ik dat veel problemen opgelost kunnen worden als we ons kunnen verlossen van al die drukke, dwangmatige gedachten in ons hoofd.
Volledig in het moment van NU komen en dat je (zelf)onderzoek gaat doen om de rust in jezelf weder te laten keren.
Lees interessante boeken die je leven kunnen verrijken, wees aanwezig in elk moment zonder je gedachten af te laten dwalen, voel!
Het is leuk om dingen uit een vorig leven te weten, maar doet het er toe in het moment van NU?
Ik denk van niet, want het verleden is een herinnering, een gedachte in je hoofd, zoals de toekomst ook een gedachte is over iets wat misschien nog komen gaat.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 13:38

Ik heb een keer tijdens een qi gong les een flash back gehad,dus iets uit mijn vorige leven.Dat was de eerste keer en ik had het even niet meer,ik wist ook niet wat het was.Ik zou best meer willen weten ben wel nieuwschierig.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 14:57

Een wat voor les Tong uitsteken ? En hoe ging die flashback dan? was dat eng?
Zou dan inderdaad wel interessant voor je zijn om een regressie te doen!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 07:37

Dat is een les die te maken heeft met o.a energieèn,odat je ook bij jezelf bv pijn kan weg nemen.Je moet ook veel visualiseren.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 08:25

Okee! interessant zeg! Ja