Alane"]
Het nadeel van die eigen verantwoordelijk is dat je die dus niet hebt als je dronken achter het stuur gaat zitten of te hard rijd..... het probleem is dat in geval van een ongeluk jij meestal niet de enige bent die schade heeft (lichamelijk of materieel) en dat de schade daarbij ook vele malen groter is dan bij VERANTWOORD-rijgedrag....
[/quote]
maar hoe kan jij beoordelen of ik dronken ben of te hard rijd? Je legt mij nu jouw normen op, hetzelfde dus als die bumperklever die vindt dat jij harder/opzij moet.
[quote="Alane"]
Daarbij komt nog: waarom heb jij als hardrijder meer recht om links te rijden dan een andere MEDE-weggebruiker?
[/quote]
dat is heel simpel, in Nederland hoor je rechts te rijden tenzij je een
inhaalmanoeuvre uitvoert. Dus zodra je die vrachtwagen oid voorbij bent
ga je terug de rechterbaan in, net als de hardrijder hoort te doen overigens.
[quote="Alane"]
Als je meent harder te moeten rijden om toch op tijd te komen, ben je gewoon te laat weg gegaan......
[/quote]
wie zegt dat ik daarom te hard rijd, als ik dat al doe?
[quote="Alane schreef:Ik rijd op de autosnelweg gemdiddeld braaf de maximum snelheid, en blijf inderdaad links rijden als ik rechts auto's met aanhangers, vrachtwagens zie rijden, en ga dus absoluut niet afremmen/zigzaggen omdat een of ander onverlaat te hard moet rijden....
terecht, dat doe ik ook niet. Maar als er dan rechts ruimte is, verwacht ik wel dat je terug naar rechts gaat.
En ik rijd wel wat harder dan 120, meestal 130. Maar ik erger mde dus groen en geel aan chauffeurs die willen gaan inhalen en gewoon naar links gaan met 90, zodat ik dus hard in de remmen moet!
Kortom, wederzijdse verdraagzaamheid, wellicht?