automobilisten kunnen zo stom doen!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:39

Barb schreef:
Bij het stoplicht een wedstrijdje doen
met alle wagens die naast me staan, knopje op Turboboost en weg
ben ik Haha!
Mannen kunnen dat al helemaal niet hebben en proberen me ook
weer zo snel mogelijk in te halen, wat meestal niet lukt Tong uitsteken

hihi, mijn vriend doet dat graag bij Johnies!
Trouwens, hoe is dat verder afgelopen>? wie is er voor de schade opgedraaid, jij of die l*l?

Barb

Berichten: 12094
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:42

Desiree schreef:
hihi, mijn vriend doet dat graag bij Johnies!
Trouwens, hoe is dat verder afgelopen>? wie is er voor de schade opgedraaid, jij of die l*l?


Ik ben allrisk verzekerd dus mijn schade zou evengoed helemaal
vergoed worden (ding was total loss)
Ik had geen getuigen, politie-agent is te beroerd geweest om naar
remsporen te kijken omdat het geregend had.
Dus ik kon niks, die taxichauffeur trouwens ook niet.
Dus het komt er op neer dat ik voor mijn eigen schade heb moeten
opdraaien en dat mijn no-claim vermindert is, nou had ik nog mazzel
dat ik no-claim bescherming heb.
Maar het ging mij om het principe, ik zie die vent nog regelmatig
in de supermarkt en dan zou ik hem het liefst naar zijn strot willen
vliegen!!!
Het is een gevaar op de weg Boos!

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 14:53

Ik erger me toch vaker aan kneuzen op de weg dan aan aso's. Blijven plakken op de linkerbaan, gas niet kunnen vinden, heel irritant. Lips are sealed Wat ook zo erg is, mensen die de weg niet kunnen vinden en dan 20 gaan rijden en overal stilstaan maar net zo dat je er niet langs kunt. Frusty Heel slecht voor je bloeddruk.

Tallie1979
Berichten: 22806
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:00

Ik heb een aantal dingen gezien in het verkeer.. Daar word je echt niet goed van..

Eerst mijn twee aanrijdingen ( gelukkig beiden buiten mijn schuld, dus beiden vergoed )

1. Chantal komt met een kakgangetje aanzetten bij een kruising.. Ineens een grote witte saab 900 midden op de weg. Dus ik vol in de ankers ( en ik reed al niet hard ) en toch geraakt.. Tjips.. Ik stap uit, het viel mee, mijn bumper aan puin ( was een peugeot 205 ) en koplamp aan duigen. Verder geen lakschade of wat dan ook ( mag een wonder heten ) Saab was er wel wat slechter aan toe. Het hele zijpaneel bij de achterste wielkast lag in elkaar. Scheve mond Het heeft 9 maanden geduurd voordat ik geld zag. Er zijn vule woorden tussen mijn verzekering en de zijne heen en weer gegaan en we hebben de verzekering bijna een dagvaarding moeten sturen.

Reden? Ik zou te hard gereden hebben! Jaja, en hoe word het niet hebben van lakschade verklaard dan? Als ik 50 of harder had gereden, dan had ik mijn motorblok op schoot gehad. Boos! Verder, ik kwam van rechts, en hij was bezig met een bijzondere verrichting ( afslaan naar links ) terwijl ik ook nog eens rechtdoorgaand verkeer was..

En ik ben van voren een keertje aangereden door een mevrouwtje die volgas achteruit kwam. Mijn net nieuwe bumper ( van vorig ongelukje ) zat er net 3 dagen aan.. Pets, weer eraf.. Boos! Verdomme! En ik was onderweg om mijn nieuwe sierlijsten op te halen.. Met die mevrouw heb ik het onderling geregeld. Ze was zo aan het huilen en haar man was monteur, dus vooruit maar.. Schijnheilig

Verder heb ik laatst een buschaufeur gezien die bijna een alfa van de weg reed tijdens het inhalen. Het is dat die vent in de alfa het zag aankomen en de berm indook, volgens mij had hij anders hardstikke dood geweest..

Verder merk ik dat taxi chauffeurs iddd super aso zijn.. In Delft ben ik ook een keer bijna plat gereden, die L U L kwam gewoon door rood met minstens 100 km per uur!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:27

Ik kom dagelijks de meeste grote idioten tegen in het verkeer Lips are sealed Ik zit me iedere dag gigantisch op te winden in het verkeer en mijn mond valt vaak open van verbazing wat ik voor mij allemaal zie gebeuren..... heb al eens een keer bijna in een kettingbotsing gezeten maar kon net op tijd een baan opzij schuiven. Er is absoluut geen verdraagzaamheid meer en ja die bumperklevers Boos! zit je nog op de meest rechterbaan en dan gaan ze nog zitten bumperkleven omdat zij harder willen Ik zou graag harder rijden maar wil toch echt geen bekeuring meer riskeren Ik rij altijd 100 waar je 100 mag en 120 waar je 120 mag.

Enne tjsa de echte heer in het verkeer is vaak een dame Knipoog

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:46

carola schreef:
Én ik heb een radardetector, ook een veilig gevoel!


Verward Verward Verward

Dat is alleen een veilig gevoel voor jouw portemonnee, maar niet voor de veiligheid van andere weggebruikers.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 15:53

irene"]
[quote="carola schreef:
Én ik heb een radardetector, ook een veilig gevoel!


Verward Verward Verward

Dat is alleen een veilig gevoel voor jouw portemonnee, maar niet voor de veiligheid van andere weggebruikers.
[/quote]

o jee, jij wijst ook met je vinger naar andere automobilisten? dat is bevorderend voor de sfeer op de weg? en ga jij ook links rijden en mensen niet voorbij laten zodat ze gaan bumperkleven/

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:40

Cursusje "Hoe trek ik foute conclusies" gevolgd, Desiree? Slapen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:44

is volgens mij een logische conclusie die staat op jouw terechtwijzing bij Carola.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:53

Helaas is jouw conclusie dan toch niet zo logisch als je zelf gedacht had.
Maar ik heb een hekel aan mensen die wel hard willen rijden, maar de gevolgen daarvan niet willen dragen.

Doet me altijd een beetje denken aan gauw je fietslicht aanzetten als oom agent langskomt (dat was in die goeie ouwe tijd nog zo Haha! )


Trouwens, als ik met meer dan 120 km/uur links rijd, zie ik niet in waarom ik iemand moet laten passeren Knipoog

ithilien

Berichten: 42
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Limburg België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:55

Iemand die op het rechtervak van een hele drukke afrit gewoon stilstond met al zijn deuren open omdat hij zijn jas wou afdoen ofzo. Dan kom je daar aan 120 aangereden nog een geluk dat mijn vriend kon uitwijken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 16:55

irene schreef:
Helaas is jouw conclusie dan toch niet zo logisch als je zelf gedacht had.
Maar ik heb een hekel aan mensen die wel hard willen rijden, maar de gevolgen daarvan niet willen dragen.

Doet me altijd een beetje denken aan gauw je fietslicht aanzetten als oom agent langskomt (dat was in die goeie ouwe tijd nog zo Haha! )


Trouwens, als ik met meer dan 120 km/uur links rijd, zie ik niet in waarom ik iemand moet laten passeren Knipoog


waarom zie je dat niet in? beslis jij voor andere mensen dat ze zich aan de wet moeten houden>? jij staat daar toch buiten? Mensen die elkaar in het verkeer terechtwijzen wekken zoveel irritatie op bij anderen, dat dit vaak NOG meer gevaar oplevert, dan minder wat juist hun bedoeling ligt.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:16

Desiree"]
[quote="irene schreef:
Helaas is jouw conclusie dan toch niet zo logisch als je zelf gedacht had.
Maar ik heb een hekel aan mensen die wel hard willen rijden, maar de gevolgen daarvan niet willen dragen.

Doet me altijd een beetje denken aan gauw je fietslicht aanzetten als oom agent langskomt (dat was in die goeie ouwe tijd nog zo Haha! )


Trouwens, als ik met meer dan 120 km/uur links rijd, zie ik niet in waarom ik iemand moet laten passeren Knipoog


waarom zie je dat niet in? beslis jij voor andere mensen dat ze zich aan de wet moeten houden>? jij staat daar toch buiten? Mensen die elkaar in het verkeer terechtwijzen wekken zoveel irritatie op bij anderen, dat dit vaak NOG meer gevaar oplevert, dan minder wat juist hun bedoeling ligt.
[/quote]

waarom NOG meer gevaar, als iedereen zich aan de regels houdt ontstaat er niet NOG meer gevaar.
Zo te zien houdt jij je ook liever niet aan verkeersregels, maar daar kom je dan nog wel eens achter, hoop via een vette bekeuring en niet dat je door toedoen van je eigen schuld in het ziekenhuis of erger in een rolstoel beland.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:16

Met jouw opmerking dat een radardetector een veilig gevoel voor iemand z´n portenonnee is en niet voor de veiligheid van andere weggebruikers is, ben ik het mee eens, maar deze
irene schreef:
...Trouwens, als ik met meer dan 120 km/uur links rijd, zie ik niet in waarom ik iemand moet laten passeren Knipoog

schiet bij mij ook in het verkeerde keelgat! Wel erg belerend hoor Frusty !! Als ik harder dan 120 km/h wil rijden, lijkt mij dit geheel en al mijn zaak, de evt. boete kasseer ik Pling , dat kan jou toch aan je r**t roesten Scheve mond ?!! Vreemde redenering hoor!!
Of rij je misschien in zo´n wit/oranje auto, met zo´n blauwe lamp er bovenop }> ??

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 23:23

Als ik deze redenering even doortrek en dus even advocaat van de duivel speel Haha!
dan zou je kunnen stellen dat je tegen zinloos geweld ook niet hoeft op te treden. Als ik iemand in elkaar mep, dan accepteer ik de eventuele boete/straf wel. Het gekke is dat dat dan niet meer geaccepteerd wordt, terwijl beide feiten wetsovertredingen zijn.

En nu weet ik heus wel dat er verschil is tussen beide feiten, maar toch, als jij met 150 voorbijkomt zeilen, vervolgens op een file inrijdt en niet op tijd stopt en je voorganger morsdood rijdt, wat dan Verward Verward
Toch ook wel een vorm van "zinloos geweld"

Blijft lastig dit soort dingen ,ik ben echt geen heilige boon hoor en rijd ook wel eens te hard Haha! Haha!
maar toch blijf ik bij mijn redenering dat als ik 120 rijd op de linkerbaan ik niet aan de kant hoef te gaan. Dat mensen daardoor gaan bumperkleven, het zij zo.

Supertje

Berichten: 7101
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 00:07

Ik kan me daar dus mateloos aan ergeren, mensen die niet aan de kant gaan op de linkerbaan... Als ik door wil rijden, is het echt niet zo veel moeite voor jou op even een baan naar rechts te gaan lijkt mij. Waarom dan eigenwijs doen en daar blijven rijden?
Er zijn trouwens ook nog mensen die op de linkerbaan blijven kachelen terwijl ze rechts ingehaald worden Frusty

Maar als ik 140/150 rijd, en er gaat dan 1 of andere idioot bumperkleven krijg ik de neiging bovenop mijn remmen te gaan staan }>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 00:17

Het lijkt mij gevaarlijker om op de linkerbaan te blijven plakken, als iemand persé aan je voorbij wil rijden! (bumper-kleven, rechts inhalen enz...)

irene schreef:
...maar toch blijf ik bij mijn redenering dat als ik 120 rijd op de linkerbaan ik niet aan de kant hoef te gaan. Dat mensen daardoor gaan bumperkleven, het zij zo.


Het is ook een regel dat je het overige verkeer niet onnodig mag behinderen Knipoog !

Supertje

Berichten: 7101
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 00:48

Waar ik me trouwens helemaal aan erger, is van die idioten die ik elke dag in de file tegenkom... Eerst bijna de hele file voorbijrijden (file staat op uitvoegstrook), dan vol in de ankers zodra ze ook maar een ieniemienie gaatje zien, en hun auto ertussen flikkeren (terwijl het verkeer achter hen gewoon 100 rijd)... Moeten ze dus echt niet bij mij doen, proberen er voor te komen... Desnoods lakschade, maar ertussen komen ze NIET.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 01:53

Het gevaarlijkste van het links blijven rijden is dat het mensen uitlokt om je dan rechts in te halen (wat ze graag doen) en daarmee wordt de situatie ineens onoverzichtelijk voor iedereen die op dat deel van de weg rijdt; dan is het dus ineens wel gevaarlijk voor iedereen.
Of mensen die te hard rijden ook altijd zo goed opletten is mij nog niet bewezen er zijn er zat de de matrixen over het hoofd zien met '90', '70' en '50', er zou ook een matrix met '0' moeten komen denk ik, voor de duidelijkheid.
Automobilisten zijn soms eng, maar laten we het eens over de motorrijders hebben die hun eigen rijstroken creeren en over bromfietsers die maar wat doen of gefrustreerde fietsers, die fietsers daar kan ik ook verhalen over vertellen.. Sinds ze menen dat ze nooit schuldig zijn, doen ze de gekste dingen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 12:31

Desiree schreef:
Ik heb een hekel aan mensen die mij niet willen laten passeren als ik ze links wil inhalen en perse links willen blijven zitten terwijl er achter zich een rij auto's vormt. En dan vervolgens gaan klagen over bumperkleven hoewel ze zelf de oorzaak zijn!
Laat mensen ZELf bepalen hoe hard ze willen, het is eigen verantwoordelijkheid. ZE zullen wel weten war ze mee bezig zijn, dat is anders als ze gedronken hebben.


Het nadeel van die eigen verantwoordelijk is dat je die dus niet hebt als je dronken achter het stuur gaat zitten of te hard rijd..... het probleem is dat in geval van een ongeluk jij meestal niet de enige bent die schade heeft (lichamelijk of materieel) en dat de schade daarbij ook vele malen groter is dan bij VERANTWOORD-rijgedrag....

Daarbij komt nog: waarom heb jij als hardrijder meer recht om links te rijden dan een andere MEDE-weggebruiker?

een maximum snelheid is er niet om automobilisten dwars te zitten....

De tijdwinst is minimaal... het risico maximaal...

Als je meent harder te moeten rijden om toch op tijd te komen, ben je gewoon te laat weg gegaan......

Ik rijd op de autosnelweg gemdiddeld braaf de maximum snelheid, en blijf inderdaad links rijden als ik rechts auto's met aanhangers, vrachtwagens zie rijden, en ga dus absoluut niet afremmen/zigzaggen omdat een of ander onverlaat te hard moet rijden....
Waarom? omdat ik de situatie voor die vrachtwagen of auto met aanhanger niet kan overzien... ik net zoveel recht heb om met 120 km/u links te blijven rijden omdat ik dat voor mij en eventuele passagiers veiliger vind....(op dat moment)

Over andere situatie: voorrang krijg je die neem je niet...
Als je met een snelheid van 30 km/u of minder tegen een auto aan knalt kijk je niet voldoende vooruit...of je let niet op...

Ja ik erger me ook wel in het verkeer, vooral aan die kan-nog-net figuren....

Ik ben 1 X betrokken geweest bij een ongelukje...
ik zit, meestal achter de bijrijder als ik op de achterbank zit. Alleen die ene keer zat ik achter de bestuurder...
Voor ons rijd een militaire kolonne, verkeerslicht wordt oranje, en net op het laatste moment besluit de laatste wagen toch maar te stoppen (vol in de remmen) de chauffeur van de wagen waar ik in zat remde al af en stopte netjes achter de militairen, ook het bestelbusje achterons....die moest echter ook vol in de ankers om ons niet te rammen....en toen kwam zijn ladder van het dak van zijn bestelbus bij ons door de achterruit en kwam tot stilstand tegen de hoofdsteun van de bijrijder...
Lang leve de beschermengeltjes....

Ik heb nu zo'n 10 jaar mijn rijbewijzen en rijd nog steeds (afgeklopt) ongeluk vrij.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:08

Alane"]
Het nadeel van die eigen verantwoordelijk is dat je die dus niet hebt als je dronken achter het stuur gaat zitten of te hard rijd..... het probleem is dat in geval van een ongeluk jij meestal niet de enige bent die schade heeft (lichamelijk of materieel) en dat de schade daarbij ook vele malen groter is dan bij VERANTWOORD-rijgedrag....
[/quote]
maar hoe kan jij beoordelen of ik dronken ben of te hard rijd? Je legt mij nu jouw normen op, hetzelfde dus als die bumperklever die vindt dat jij harder/opzij moet.

[quote="Alane"]
Daarbij komt nog: waarom heb jij als hardrijder meer recht om links te rijden dan een andere MEDE-weggebruiker?
[/quote]
dat is heel simpel, in Nederland hoor je rechts te rijden tenzij je een
inhaalmanoeuvre uitvoert. Dus zodra je die vrachtwagen oid voorbij bent
ga je terug de rechterbaan in, net als de hardrijder hoort te doen overigens.

[quote="Alane"]
Als je meent harder te moeten rijden om toch op tijd te komen, ben je gewoon te laat weg gegaan......
[/quote]
wie zegt dat ik daarom te hard rijd, als ik dat al doe?

[quote="Alane schreef:
Ik rijd op de autosnelweg gemdiddeld braaf de maximum snelheid, en blijf inderdaad links rijden als ik rechts auto's met aanhangers, vrachtwagens zie rijden, en ga dus absoluut niet afremmen/zigzaggen omdat een of ander onverlaat te hard moet rijden....

terecht, dat doe ik ook niet. Maar als er dan rechts ruimte is, verwacht ik wel dat je terug naar rechts gaat.

En ik rijd wel wat harder dan 120, meestal 130. Maar ik erger mde dus groen en geel aan chauffeurs die willen gaan inhalen en gewoon naar links gaan met 90, zodat ik dus hard in de remmen moet!

Kortom, wederzijdse verdraagzaamheid, wellicht?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:31

Ik heb een hekel aan midden- en linksrijders, en aan mensen die niet weten waar he gaspedaal zit, zoooo vermoeiend!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:41

Volgens mij is het onnodig links rijden ook strafbaar!!! Dus zodra je hebt ingehaald weer netjes terug naar rechts. Resultaat: geen klevers, hangers, duwwers of rechtsinhalers. Ongeacht je snelheid!

Ook al rijdt je links en 120 km en er is ruimte om naar rechts te gaan MOET je dat ook doen. Je bent dan net zo strafbaar als rechsinhalen!! Voorkomt een boel irritatie. Degene die jou zo graag willen inhalen met 150 km per uur, so be it. Jij krijgt de bekeuring lekker toch niet!!! Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:48

onnodig links rijden: wie bepaalt dan of je onnodig links rijd....(en dan bedoel ik niet met een gehele autovrije rechterrijstrook)
Waar iemand anders ruimte ziet hoef jij nog geen ruimte te zien...
Dan mag dit toch nog niet resulteren in het uitoefenen van dwang dmv bijv. bumperkleven.... of het zeer ruim van te voren geven van lichtsignalen.....

Ik erger me ook wel eens (regelmatig) aan andere weggebruikers maar heb dan zoiets van, kan me wel ergeren maar daar heb ik alleen mezelf mee...en veranderd de situatie niet.

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 14:50

ik bedoel dus wel die autovrije rechterstrook, want dat gebeurt dus erg vaak. En daar versta ik ook 200m tot de volgende auto onder!