Haar doneren, wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Re: Haar doneren, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 20:57

Maya schreef:
Ik had Kika ook nog gemaild vanmiddag en zij kwamen met deze website : http://www.haarwensen.nl/ Ik denk dat dat hem dan gaat worden Ja Dat was precies wat ik zocht Lachen En dan maar eens een afspraak maken met m'n kapper Haha!

Jeetje wat mooi zeg dat er iemand is die dit zo aanpakt. Lachen Ik heb de website eens zitten bekijken.

Je hebt echte prachtig haar Maya, dus in dat opzicht zou ik persoonlijk wel zonde vinden, maar aan de andere kant... als je er iemand mee helpt, en je hebt er zelf vrede mee als het straks kort is... Waarom dan niet?

Als ik ooit mijn haar af ga laten knippen, dan gaat het zeker ook daar naar toe. Ja
Ik durf die beslissing nu zo alleen niet te nemen denk ik.... beetje egoistisch misschien...

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:49

@ Mireille: Ik heb er heeeeeel lang net zo over gedacht Knipoog No way dat mijn haar eraf ging! Iedereen waar ik het nu tegen zeg neemt het ook met een korrel zout want ik heb wel vaker geroepen dat het eraf ging maar zodra ik bij de kapper zat was het: Nah alleen puntjes aub.... Maar nu het naar zo'n goed doel gaat is de knop oppeens om...

Ik dit ook een keer bij oprah gezien en toen vind ik het al een heel goed doel. Ik werk in het ziekenhuis waar we een kapper hebben die mensen ook helpt met pruiken en daar zie ik regelmatig kinderen die door de behandeling hun haar zijn kwijt geraakt en het daar heel moeilijk mee hebben. Gister zag ik toevallig ook een meisje wat een pruik aan het uitzoeken was maar eigenlijk niet echt zag wat ze wilde (ze wilde gewoon haar eigen haar...) zij was eigenlijk de aanleiding. Na wat onderzoek weet ik het 1000% zeker. Vrijdag wordt de dag! Haha!

Nu nog iemand vinden die mn handje vast komt houden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:53

Ik loop er eigenlijk al diverse jaren aan te denken, persoonlijk Lachen Maar ik kon nooit wat vinden voor waar je daar terecht kan met je haar dus. Nu zag ik dus begin dit jaar die aflevering van Oprah, en dat was mijn duwtje om het nogmaals eens uit te zoeken.

Vind het stiekem wel heel erg leuk om te lezen dat je via Google bij dit topic uitkomt en nu dus weer omhoog geschopt is Clown Lachen Hoe meer mensen erover nadenken, hoe beter.

Tuurlijk zal ik het wel even zonde vinden dat mijn haar dan kort is. Maar ik kan iets zeggen wat die kinderen niet kunnen... Mijn haar zal terug aangroeien Lachen Het kost wel een redelijke tijd, maar ik kan weer gewoon lang haar hebben Lachen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:57

ja, heb ik een keer gedaan. Niet heel bewust hoor, ik had lang haar en dat wilde ik kort laten knippen... en toen vroeg de kapster dus of ze mn haar mocht gebruiken voor pruiken ofzo. Ik vond dat toen prima.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 22:58

Ik vind het ook helemaal goed en helemaal the bomb! Ik heb ook erg lang haar, en het ziet er nog goed uit ook (al zeg ik het zelf).

O en een vriendin van me is kapster, ik vind dat ze ook wel even mee kan helpen, voor het goede doel, door mij gratis een decent coupe aan te meten!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:10

Alle reclame voor dit doel is inderdaad mooi meegenomen Knipoog
En ons haar groeit inderdaad weer aan..binnen een jaar heb ik de helft al weer terug (al bevalt dat korte misschien ook wel *doubtfull*)
Misschien dat we door dit topic heeeeel veel bokkers (met lang haar) enthousiast kunnen maken!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:18

Heel knap van je Tootz. Lachen zeker als je van je zelf weet dat je gewoon niet zo graag naar de kapsalon gaat (knippen altijd zo veel er af.....), net zo als ik... Clown

Ik kan nu misschien wel zeggen; morgen ga ik het af laten knippen!
Maar ik denk dat het uiteindelijk toch niet gebeurd.... ik weet niet wat het is. Stom eigenlijk maar he. Lachen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:27

Ik heb het gewoon van over mjin BH bandje tot korter dan mijn oren laten knippen Clown

Pats boem eraf. En een opluchting dat het stiekem was!
Niet meer gekild worden door je eigen haar, geen vent die op j ehaar gaat liggen, geen haar in je mond, geen haar voor je ogen, geen haar tussen je oksels zodat je jezelf ophangt enz enz.

Ondertussen is het al bijna weer over mijn schouders Nagelbijten / Gniffelen

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:34

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 23:38

Hier net zo!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 01:34

Wat een goede stichting! Ik heb nu ook (heel) lang haar, maar wil het voorlopig nog even houden Lachen Maar als ik het tzt wel een keer af wil knippen zal ik hier zeker aan denken!

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 09:30

Jemmig sjimmie dat is wel gelijk heel heftig!

Mijn haar is nu zo'n 5 tot 10 cm over mn bh-bandje en het is de bedoeling dat het ongeveer zo gaat worden:

http://www.kapsels.net/advies/carolin1.jpg waarschijnlijk nog wel korter Bloos

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:33

Wat een goed initiatief. Ik heb helaas nooit het geduld om mijn haar zo lang te laten groeien en het wordt dan ook heel dun.
Er staatn trouwens veel leuke berichten op de site van haarwensen. Veel jonge meiden die hun haar hebben laten afknippen of een vrouw van 62, die het haar opstuurde dat ze op d'r 16e heeft afgeknipt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:37

Ik heb mijn haar vorig jaar laten afknippen, zo'n 40 cm. Wat waren ze er blij mee bij haarwensen.nl! Lachen
En anders ging het toch de prullenbak in, dus ik ben blij dat ik de mensen die de pruik krijgen blij kan maken. Lachen

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:38

@ Marjolein_18 Heb jij later nog bericht van ze gehad over wat er van je haar gemaakt was?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:41

Ja ik heb er zelf toen achteraan gebeld. Mijn haar is toen in een pruik gegaan voor iemand die krullen wilde. (Ik had zelf krullen).

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:41

Mooi hoor! Ik heb even op die site gekeken en ik ga eens kijken of de vlecht van mijn man (die al 13 jaar in een potje zit Rolleyes ) ook nog bruikbaar is!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:48

had zelf haar tot over mijn billen toen ik aan de chemo begon
heb toen gezocht en gevraagd of ik niet iets met mijn eigen har kon laten maken , maar dat kon niet
of er moest alsnog 1500 euro ! bij (dat is al NA aftrek vergoeding ziekenfonds)

(heb toen maar gewoon met doekjes en petjes gewerkt
dit was zo goed dat bekenden niet eens door hadden dat mijn haar er f was Bloos )

wat ik bedoel te zeggen is .. het idee van doneren is top !
maar vaak hebben de mensen dan nog niet de mogelijkheid
(jonge meisjes vind ik het het ergste voor ) om een pruik aan te schaffen Bloos

denk dat veel mensen niet beseffen hoe duur het is
sponsors zijn dus erg welkom Knipoog

(niet voor mij voor die stichting Knipoog en alle kinderen die ze hiermee blij kunnen maken )
Laatst bijgewerkt door nickyu op 24-01-08 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:50

Marjolein_18 schreef:
Ja ik heb er zelf toen achteraan gebeld. Mijn haar is toen in een pruik gegaan voor iemand die krullen wilde. (Ik had zelf krullen).

Dan is het in elk geval goed terecht gekomen OK dan!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:58

Miryamk schreef:
Mooi hoor! Ik heb even op die site gekeken en ik ga eens kijken of de vlecht van mijn man (die al 13 jaar in een potje zit Rolleyes ) ook nog bruikbaar is!

Haar vergaat niet Lachen

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:02

Wat een goed initiatief!
Ik heb thuis ook nog wel een flinke vlecht liggen! Die mag van mij wel naar haarwensen. Doen jullie het gewoon in een doosje op 't postkantoor?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:03

ik heb 't in een bubbeltjes envelop gedaan.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:08

Ik heb ook een bubbeltjes envelop klaar liggen ervoor Lachen

*edit* wel erg leuk dat we met dit topic nog een paar bokkers hebben geinspireerd om hun staart op te sturen! Haha!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 16:57

Vriendin van mij heeft dit ook gedaan.
ze heeft toen ook in een blad gestaan!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 17:04

Onderstaand artikel staat in het Algemeen Dagblad.
Deze mevrouw heeft stichting haarwensen en ontvangt met alle liefde staarten. De pruiken die hiervan gemaakt worden zijn enkel voor kinderen t/m 19 jaar. http://www.ad.nl/groenehart/article1991886.ece