De zin en de onzin van verloven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verloven, zin of onzin?

ja, verloven heeft zin! Ook al zijn er nog geen trouwplannen.
14 (19%)
nee, verloven is ouderwets en heeft geen toegevoegde waarde.
25 (34%)
twijfel, het ligt aan de omstandigheden.
34 (46%)

Totaal aantal stemmen: 73

Emilia

Re: De zin en de onzin van verloven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:34

Persoonlijk zie ik de meerwaarde helemaal niet van verloven en trouwen. Ga liever een leuk reisje maken van dat geld!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:41

Emilia schreef:
Persoonlijk zie ik de meerwaarde helemaal niet van verloven en trouwen. Ga liever een leuk reisje maken van dat geld!

Hehe amen Haha!
Vriendin van mij roept ook al vier jaar dat ze verloofd is, net zolang als heel de relatie. Roept altijd maar dat ze als eerste gaat trouwen, inmiddels zijn al twee andere vriendinnen getrouwd zónder poeha Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het een beetje onzin... en in sommige gevallen ook aandachttrekkerij. Als je van elkaar houdt blijf je toch wel samen en dan maakt het niet uit of je het verliefd verkering verloofd of getrouwd noemt... dat zou in principe geen verschil mogen maken, vind ik in elk geval.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:43

En trouwens de meesten gaan toch weer scheiden Haha! Zonde van het geld Clown

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:45

Emilia schreef:

Niet zo negatief, maar 1 op de 3 Clown

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:45

Yessy schreef:
Emilia schreef:

Niet zo negatief, maar 1 op de 3 Clown

Sorry Clown 1 op de 3.....mwah, valt me nog mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 16:50

jafu schreef:
Ik ben sinds een jaar verloofd met mijn vriend.
Ik vind verloven ouderwets, maar daarom juist ook heel leuk! Tegenwoordig verloofd niemand meer!
De reden dat wij verloofd zijn: Omdat we willen trouwen! Clown We hebben nog geen datum, maar het word waarschijnlijk pas 2009.

dit vind ik dus een onzin-verloving... je bent pas 18 jaar!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:54

Storm76 schreef:
jafu schreef:
Ik ben sinds een jaar verloofd met mijn vriend.
Ik vind verloven ouderwets, maar daarom juist ook heel leuk! Tegenwoordig verloofd niemand meer!
De reden dat wij verloofd zijn: Omdat we willen trouwen! Clown We hebben nog geen datum, maar het word waarschijnlijk pas 2009.

dit vind ik dus een onzin-verloving... je bent pas 18 jaar!

maakt dat iets uit dan?
Als ik al klaar was met studie dan hadden we al eerder getrouwd!
Maar door studie kunnen we het nog niet betalen.
Het doet er toch niet toe hoe oud je bent?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 16:58

jafu, denk er alsjeblieft goed over na, jullie lijken zo vreselijk jong op die foto's in je profiel...
uit ervaring kan ik je vertellen dat je eerste verliefdheid of je eerste vriendje, echt de beste nog niet is!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:00

Ach, als je zeker bent van elkaar, waarom niet? Veel geluk, Jafu!

@Liezel - nee, dat gold voor mij zeker, dat de eerste niet de beste was, maar het hoeft ook helemaal niet zo verkeerd te zijn! In de familie van mijn man (hij is de oudste van 6) zijn ze allemaal met hun eerste liefde getrouwd of bijna getrouwd - en allemaal gelukkig, voor zover ik weet!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:28

Ik vind verloven zinvol als je ook daadwerkelijk met elkaar wilt trouwen. Wat voor zin heeft om nou om jaren te roepen we zijn verloofd, maar gaan niet trouwen Clown

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:43

Ik hoor in mijn omgeving mensen die verloven omdat ze een dure ring hebben gekocht, dat vind ik echt zinloos.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:46

wat is precies het verschil dan,
als je een vriendschapsring draagt, of je verlooft, en draagt een vriendschaps ring die later de trouwring wordt.
hoe moet je verloven dan, is dat iets dat je zelf doet, of moet je ervoor naar het gemeentehuis?
ik vind het zelf wel leuk klinken, het komt toch net iets serieuser over dan 'verkering hebben'.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:48

Ik vind verloven en trouwen allebei niets toevoegen. Mijn vriend en ik hebben toch voor elkaar gekozen en niet de intentie om nog bij elkaar weg te gaan. Ik zie niet in wat daar aan toegevoegd wordt als je je verloofd en trouwt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:10

marleen_88 schreef:
Ik hoor in mijn omgeving mensen die verloven omdat ze een dure ring hebben gekocht, dat vind ik echt zinloos.

Dat is volgens mij dan ook 'the wrong way 'round'.... Knipoog

@Marigold: aan verloven zitten verder geen 'officiele' dingen vast zoals een wandelingetje naar het gemeentehuis. Het is echt dat je samen de intentie hebt om te gaan trouwen. Voor ons gold dat wij als verlovingsdatum hebben ingesteld de dag dat Pieter mij ten huwelijk vroeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:28

_Anke_ schreef:
Ik vind verloven zinvol als je ook daadwerkelijk met elkaar wilt trouwen. Wat voor zin heeft om nou om jaren te roepen we zijn verloofd, maar gaan niet trouwen Clown

Dat vind ik ook Ja

Mijn vriend en ik willen ook wel trouwen over een paar jaar. Als er geld voor is en als Gioya oud genoeg is om bruidsmeisje te zijn. Maar we zijn nu echt nog niet verloofd hoor Clown

Wel grappig dat zodra je een kind hebt, iedereen het ineens heeft over 'uw man' waar het voorheen nog 'je vriend' was *LOL*

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:58

Ach daar doe ik het niet voor, mn vriend zegt, je bent gewoon mijn vrouw, en afhankelijk van de situatie heb ik het over mijn partner of mijn vriend.

@Marigold, verloving is iets wat je zelf besluit, al ben je 10 jaar verloofd. Ondertrouw is bij het stadhuis en max. 1 jaar

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:34

stelletje zeikerds! typisch bokt weer.
ik wil me wel verloven maar niet trouwen, kost veel te veel geld weer met scheiden mocht dat gebeuren, ik vind verloven net weer een stap verder als een relatie. en als mensen zich willen verloven moeten ze dat doen, vind het zeker geen onzin, 18 jaar of niet. als je 18 bent betekent t niet dat je iedereen moet plat "fietsen" omdat je zo jong bent en geen vaste relatie kan hebben, onzin? idd dus kan verloven ook.

edit: typfout.
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 23-12-07 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:43

xDramaQueen schreef:
stelletje zeikerds! typisch bokt weer.
ik wil me wel verloven maar niet trouwen, kost veel te veel geld weer met scheiden mocht dat gebeuren, ik vind verloven net weer een stap verder als een relatie. en als mensen zich willen verloven moeten ze dat doen, vind het zeker geen onzin, 18 jaar of niet. als je 18 bent betekent t niet dat je iedereen moet plat "fietsen" omdat je zo jong bent en geen vaste relatie kan hebben onzin? idd dus kan verloven ook.

edit: typfout.

Nee hoor. Ik was nog net 17 toen mn vriend en ik wat kregen. Nu zijn we bijna 3 jaar verder, hebben ups en downs gehad (zelfs een dieptepunt bereikt) Maar weer gelukkig samen. En ik weet zeker dat ik nog vele jaren met hem wil spenderen. Dus jong een vaste relatie kan zeker Ja (al hoor ik mn collega's ook opmerkingen maken, goh je was wel érg jong voor zon lange relatie he)
Maar zoals ik al zei heben we een 'afspraak' en nog geen verloving.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:46

ik bedoelde dat sarcastisch, ik heb zelf ook jong een erg lange relatie gehad..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:48

Dat snap ik..
Wilde alleen zelf ook een voorbeeld geven..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:51

Ik ben blij dat ik niet verloofd of getrouwd ben met mijn eerste grote liefde van destijds. Haha!
Want dat bleek hem na jaren toch echt niet te zijn. Bovendien verander je nog zo tussen je 20e en 30e...... Ik heb diverse relaties zien sneuvelen, die al vroeg begonnen zijn. Maar dat is geen reden niet te genieten van de relatie, hoor. Knipoog

Inmiddels ben ik alweer een aantal jaren gelukkig met mijn latere grote liefde en sinds we samen een dochter hebben, zie ik helemaal het nut niet meer in van trouwen, laat staan verloven. Wat kan een mens namelijk meer verbinden dan het hebben van een kind samen??? Zelfs al zouden we ooit uit elkaar gaan, dan nog zijn we niet van elkaar af. Haha!

We zijn wel geregistreerd partner inmiddels om bepaalde zaken makkelijker te maken nu we een kind hebben, maar trouwen, ach.... Het zou kunnen dat we ooit op een mooi eiland trouwen, als we lekker met z'n 3tjes op vakantie zijn. Daar denken we wel eens aan om het zo te doen. Maar het voegt eerlijk gezegd weinig toe aan wat we al hebben met elkaar.... Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:31

Dat is waar, maar ik vind het wel een mooie gedachte om aan elkaar te beloven dat je altijd bij elkaar wilt blijven.
Ik had zelf op mijn 14e mijn eerste vriend waar ik gelijk 4 jaar bij bleef dus ik ben wel van het trouwe soort. Er volgden er ook nog wel, dit is de derde waarmee ik samenwoon Bloos maar ben heel blij dat ik niet eerder getrouwd ben hoor Vork

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:36

Ik heb ook niet de illusie dat ik eeuwig bij mijn vriend blijf.
Maar zo lang het goed gaat, waarom niet verder denken?
al is trouwen nog niet aan de orde.. Nu eerst samenwonen, volgend jaar kijken we verder.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 21:40

Maar Urielle, juist omdat we samen heel graag een kindje wilde krijgen, hadden we al besloten om samen oud te worden. Lachen
Ik geloof niet dat een papiertje en een feestje, daar enige verandering in kunnen brengen. Dat is maar een formaliteit.
Maar goed, ik snap best dat sommigen graag trouwen, hoor. Maar wij geven dat geld (want jee, wat is dat duur!!) liever uit aan ons leven nu en later. En ik loop al vaak zat in prachtige jurkjes rond. Haha!
En mijn vriend speelt al jaren op diverse bruiloften met zijn band en die heeft dat wel gezien, heel eerlijk gezegd. Vandaar ons idee om ooit misschien eens te trouwen op een mooi idyllisch strandje ofzo..... Lachen

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 22:01

Liezel1 schreef:
jafu, denk er alsjeblieft goed over na, jullie lijken zo vreselijk jong op die foto's in je profiel...
uit ervaring kan ik je vertellen dat je eerste verliefdheid of je eerste vriendje, echt de beste nog niet is!

we zijn ook nog best jong, maar ook al lang bij elkaar! we zijn 3 jaar samen, en iets meer dan een jaar verloofd!
Maar we weten allebei 100% zeker dat we met elkaar gaan trouwen! Ook al zijn we nog jong!