Pff wat ik nu weer meemaak.. hondje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

messica

Re: Pff wat ik nu weer meemaak.. hondje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:47

Ja heb ik ook al eens gehad, gelukkig was dat niet in de winter! Een paar buurtkinderen mochten in dit geval de hond uitlaten en hadden hem toen ook bij de winkel vastgebonden. De dierenamulance was al op de hoogte dus ik heb ik dit geval het hondje weer kunnen terug brengen bij de zeer blije mevrouw! Maar in ieder geval goed gehandeld en zeker in deze kou brrr. Ben benieuwd of iemand zich meld!

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 01:02

Goed gehandeld!
Zeker van de week even bellen..

Altijd als ik in de bus/auto zit en ik zie in de verte alleen een hondje en geen baasje (wat af en toel ogisch is als het baasje de hoek nog niet om is) voel ik me de hele dag zo rot en moet ik eraan blijven denken..
Kan me nu nog een hondje van 3 weken geleden herinneren dat alleen door Chaam liep *zucht*

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 01:05

ik vind dat je het goed hebt gedaan!

alleen weet ik niet zeker of zn baasje er wel achteraan gaat bellen..
op mn werk zit nu al een week een wat oudere jack russel, we hebben alles en iedereen gebeld, overal hangen briefjes en politie, dierenartsen&dierenambulance weten dat ie bij ons is(asiel zit vol ze kwamen hem niet ophalen...)
maar NIEMAND belt voor hem, arm ding
en hij is nog wel zo lief, dus nu is ie kantine hondje geworden(werk op een manege) en hij ligt zo graag op schoot en wil veel knuffelen etc snap echt niet dat mensen zo'n beestje kunnen dumpen, of hem kwijt raken maar er gewoon niet meer naar zoeken...
echt onbegrijpelijk!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 11:13

Ja dat is echt erg, als ze hem dan gewoon niet ophalen. Misschien is ie wel gewoon gedumpt, zoals iemand per pb zei: geen onderkomen voor de skivakantie misschien?
Ik weet het niet, ik kan dr geen conclusies aan hangen. Als hij niet opgehaald wordt had ik hem graag willen hebben, het is een ontzettend leuk beest. Maar ik woon nog thuis en mams vind 1 hond echt genoeg... en dat is ook zo eigenlijk. 2 is toch in alles wel veel lastiger helaas.. Verdrietig

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:10

Natuurlijk heb je het goede gedaan! Ik had hetzelfde gedaan hoor, dat krijg je toch niet over je hart om zo'n diertje te laten zitten in de kou?

Misschien een ouder persoon die 'm vergeten is... Arm hondje.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:15

Helemaal top! Je had het jezelf nooit vergeven wanneer je hem vastgevroren aan de stoep had teruggevonden de volgende dag.
Helaas denken veel mensen niet na wanneer ze aan een hond beginnen, en doen daarom dit soort idiote dingen.
Dikke kans dat er iemand meer voor komt. Maar als het een zoet dier is, en een handzaam formaat komt ie over het algemeen al snel weer bij iemand terecht die er wel bewust voor kiest.....

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:37

Ik vind ook zeker dat je super gehandeld hebt! Ik had hetzelfde gedaan, ik snap niet dat mensen hun dier gewoon kunnen dumpen. Als je er vanaf wil (wat ik al niet begrijp maargoed) breng hem dan op zijn minst naar het asiel ofzo.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:38

Heel goed gehandeld!
Denk eigenlijk dat het arme dier gewoon gedumpt is!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:43

Nee je hebt het goed gedaan. Ik zou hetzelfde hebben gedaan.

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:57

Suus, ahgg wat zielig dat ze dat hondtje hebben achtergelaten zeg... Goed van je dat je het diertje heb meegenomen....

Ben benieuwd of iemand zich gaat melden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:49

Heel goed dat je dat hebt gedaan *LOL* Dat arme beestje, gewoon gedumpt door zijn eigenaren. Maar gelukkig is hij nu beter af.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 18:53

je vergeet je hond toch ook niet. ik heb zo ie zo al een hekel om je hond buiten aan te binden ben veeltste bang dat iemand hem mee neemt. zorg dan dat ik dan wel in een winkel ben waar ik hem de hele tijd zie. anders laat ik hem lekker thuis. ben benieuwd hoe af gelopen is voor het beestje.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 19:07

Er is vandaag iig niet naar gevraagd bij de supermarkt. Dus óf ze hebben het hondje opgehaald óf er komt waarschijnlijk niemand meer om...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 19:10

Mijn collega is het dus een keer gebeurt. Voor het eerst met haar pasgeboren baby naar de winkel gegaan. Hondje vastgebonden bij de winkelwagentjes. Loopt trots met kinderwagen door supermarkt. Alle gekochte spullen in de kinderwagen en toen ging ze naar huis. Ze stopt de auto thuis en toen kreeg ze de schrik dat ze het hondje vergeten was. Als een gek weer terug naar de winkel en daar zat het arme beestje nog. Dit is al meer dan 20 jaar geleden en ze voelt zich nog altijd schuldig erom, ze zegt zelf van dat arme beestje heeft me voorbij zien lopen en me in de auto zien stappen en wegrijden.... Tja ze had geen winkelkarretje wat terug op de plek moest dus had ze die "herinnering" niet.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 16:51

goed gedaan hoor

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:09

Ja idd. Ik had zeker weten het zelfde gedaan. Ik snap echt niet dat je zoiets kan doen. Je hondje vastbinden in de kou en dan zelf lekker binnen gaan zitten.... Heb je nog contact gehad met de dierenambulance?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 18:31

Wie zegt dat het opzet van het baasje was?
Niet dat ik niet zeg dat het niet zo kan zijn, maar misschien is iemand hem wel gewoon vergeten, al lijkt het me wel stug dat je rustig thuis gaat zitten zonder dat je merkt dat je hondje weg is.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 13:02

Ik zeg ook niet dat het opzet was, het kan natuurlijk gebeuren, maar gewoon alles bij elkaar opgeteld leek het er wel op.
Ik heb overigens nog geen contact gehad (kerstdrukte) maar ga zeker nog bellen komende week.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:05

Ilsemarie schreef:
Tuurlijk heb je het goede gedaan Ja
Zeker door ook de dierenambulance te bellen. Als z'n baasje hem kwijt is zal die wel contact opnemen als hij niet snel terugkomt Lachen

Misschien kan je een foto op het prikbord van de supermarkt ophangen? Zodat de3 eigenaar weet waar hij zich kan melden Lachen
Mee eens Lachen.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:09

Je hebt het goed gedaan hoor.
Je hebt toch ook de dierenambulance gebeld. Dus je weet dat hij toch bij iemand terecht kan komen. Die voor hem zorgt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:11

jup, ik ben ook van mening dat je goed hebt gehandeld. had ie geen penning of chip?

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:13

je hebt echt het juiste gedaan. ik zou het ook hebben gedaan het is echt zo zielig om zo een hondje te zien rillen. hopelijk word hij gevonden !:)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-07 14:03

Een penning had ie niet. De medewerkers van de dierenambulance probeerden te kijken of ie een chip had, maar het dier was zo angstig dat het niet lukte. Dat zouden ze in de opvang dan nogmaals proberen.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:06

Ilsemarie schreef:
Tuurlijk heb je het goede gedaan Ja
Zeker door ook de dierenambulance te bellen. Als z'n baasje hem kwijt is zal die wel contact opnemen als hij niet snel terugkomt Lachen

Misschien kan je een foto op het prikbord van de supermarkt ophangen? Zodat de3 eigenaar weet waar hij zich kan melden Lachen
Helemaal mee eens Ja

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 14:13

Je hebt goed gehandeld volgens mij. Lastig he, om die beslissing te nemen, of je hem wel of niet meeneemt.

Heb het zelfde ooit eens mee gemaakt, zat een tekkeltje opsloten in een van de gemeenschappelijke ruimtes van de flat waar ik woonde. Toen hij er na een half uur nog zat heb ik hem maar mee naar boven genomen. Dierenambulance gebeld. Een uurtje later toch nog maar eens gaan kijken of ik de eigenaren ergens zag. Gelukkig liepen ze toen beneden te zoeken. Ze waren HEEL blij dat ik hun hondje mee naar boven genomen had, 'dat er nog mensen zijn die de moeite nemen om voor een verdwaald hondje te zorgen, super bedankt'. Was dus eind goed al goed. Lachen