Lina schreef:Vragen
1. Vinden jullie dat een model een voorbeeldfunctie heeft?
Geen voorbeeldfunctie, maar wel invloed op een hoop meiden die niet zo zelfverzekerd zijn van zichzelf. Iedereen denkt wel eens 'had ik maar die benen (of wel lichaamsdeel dan ook) van dat model of die persoon' maar er zullen ook zat meiden zijn, die daar in doorslaan.
Persoonlijk heeft het op mij niet zo veel invloed. Tuurlijk had je ook wel eens die benen willen hebben van dat model, maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over mezelf.
2. Heeft een desbetreffende reclame wel eens invloed op jullie gehad (op je eetgedrag, de manier waarop je naar je lichaam kijkt)
Nee, ik kan geen reclame bedenken die invloed op mij heeft (gehad). Maar dat komt ook omdat ik weinig naar reclames kijk.
3. Zouden reclame's met iets vollere modellen beter zijn (zoals dove reclame's) Wat vinden jullie van deze reclame?
Ja vind ik erg goed! Natuurlijk niet alleen maar dikkere mensen, want tegenwoordig is echt iets van 2/3 van de mensen in Nederland te dik. Maar modellen zouden een gezond beeld moet geven, dus een goede verhouding tussen lengte en gewicht. maat 36/38 ipv de nu gebruikelijke 34/36
4. Vinden jullie het normaal dat er bij sommige catwalkshow's/ modebladen hele magere modellen staan. Moet hier wat aan verandert worden?
Ja ik vind dat hier wat aan verandert moet worden. Ze moeten een gezond gewicht hebben, zoals ik hierboven al zei. Dan zou ik ook graag zelf eens mee doen als catwalkmodel. Maar op dit moment draait alles daarbij nog om dunner worden en afvallen, en dat vind ik persoonlijk niet nodig. Dus zou ik nu nog niet als model willen werken.
Alvast bedankt