Om moe van te worden, advocaten! Update, Brutus weer thuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cavaletti

Re: Om moe van te worden die advocaten !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:25

Mijn ervaring is:: advocaat de laan uit sturen, paar grote stoere sterke mannen en een trailer meenemen en gewoon je EIGEN paard ophalen en inladen en mee naar huis nemen.
Dan is het HAAR taak te bewijzen dat het haar pony is en nu is het JOUW taak te bewijzen dat het jouw pony is. Dus gewoon ophalen, daar heb je recht op want het is je eigen pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:27

maar ze weet niet waar de pony is...

Goed, laat ik dat stukje ook niet snappen...ik zou mijn paard gewoon nooit laten verplaatsen, maar oke...dat is dus wel gebeurd.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:32

runningkawa schreef:
maar ze weet niet waar de pony is...

Goed, laat ik dat stukje ook niet snappen...ik zou mijn paard gewoon nooit laten verplaatsen, maar oke...dat is dus wel gebeurd.

Precies. maar dan had ik in dit geval mijn "vriendin" eens goed onder handen genomen, ik had tenminste koste wat kost mijn paard terug gehaald en dan bedoel ik met koste wat kost niet financieel, maar hardhandig

Al moet ik het eruit slaan, maar ik zou snel weten waar mijn paard was.
Kun je haar niet volgen met auto of navraag doen bij buren, vrienden, familie of andere paardenpennys in de buurt bij haar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:37

Ik heb mijn paarden of pony ook wel eens ter beschikking gesteld van anderen en dat is altijd goed gegaan.
Andersom heb ik nu ook 3 paarden van anderen te rijden.

Ik vind het overigens geen vrijbrief om iemand slecht te behandelen als die persoon zich niet netjes aan de regels houdt. Maar misschien ben ik op een andere manier opgevoed.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 14:48

Katja schreef:
Ik heb mijn paarden of pony ook wel eens ter beschikking gesteld van anderen en dat is altijd goed gegaan.
Andersom heb ik nu ook 3 paarden van anderen te rijden.

Ik vind het overigens geen vrijbrief om iemand slecht te behandelen als die persoon zich niet netjes aan de regels houdt. Maar misschien ben ik op een andere manier opgevoed.

Zo denk ik er ook over.. Wat schiet ik er mee op als ik haar in elkaar sla?
Dat ik zelf aangeklaagd word wegens mishandeling ?

En natuurlijk zou ik hem zo op gaan halen als ik wist waar hij zou zijn. Zij heeft hem meedere malen verhuisd zonder mij dat te laten weten, waardoor ik hem dus uit het oog ben verloren.
Ik maak me ook totaal geen zorgen dat ik moet bewijzen dat hij van mij is, aangezien ik een aantal bewijzen ect daar voor heb Knipoog Ik ben niet helemaal dom Clown

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:57

Als jij alle bewijzen hebt dat de pony/ paard van jou is, kun je dan geen aangifte doen van diefstal? Of zeg ik nou iets heel raars?

iig veel succes met het terugkrijgen van je paardje

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:59

Het is ook meer een voorbeeld, Uit ervaring op meerdere gebieden weet ik dat je met een advocaat niks opschiet en alleen maar veel geld kwijt bent. Wat ik bedoel is dat je het beter zelf op kunt lossen op wat voor manier dan ook. verder is mijn ervaring met zulke lui als je vroegere vriendin, dat het vaak goedschiks niet gaat en JIJ er dadelijk de dupe van bent en zij er lachend vandoor gaat. Als iemand zich al zo verlaagd tot het "stelen" van een pony dan behoor je niet tot het beste slag volk. Dus lief en aardig blijven vragen of je asjeblieft je pony terug krijgt werkt dan vaak niet. En de rekening van je advocaat liegt er ook niet om. Dus tja mijn paarden en andere beesten beschouw ik als mijn kinderen en ik ga echt tot het laatste om "mijn" kinderen te beschermen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:01

KimH schreef:
Als jij alle bewijzen hebt dat de pony/ paard van jou is, kun je dan geen aangifte doen van diefstal? Of zeg ik nou iets heel raars?

iig veel succes met het terugkrijgen van je paardje

Je zegt niks raars hoor haha..
Dit is het eerste wat ik deed, de politie bellen.
MAar omdat ik hem inbruikleen heb gegeven kan ik haar niet aangeven voor diefstal..
Mijn advocaat is ook bezig met nog iets dan alleen de pony terug te krijgen. Ik dacht dat het iets van verduistering was ofzo omdat ze de pony achterhoud en niet wil zeggen waar hij verblijft.. Kan zijn dat het een andere benaming heeft, maar kan ernu even niet opkomen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:04

cavaletti schreef:
Het is ook meer een voorbeeld, Uit ervaring op meerdere gebieden weet ik dat je met een advocaat niks opschiet en alleen maar veel geld kwijt bent. Wat ik bedoel is dat je het beter zelf op kunt lossen op wat voor manier dan ook. verder is mijn ervaring met zulke lui als je vroegere vriendin, dat het vaak goedschiks niet gaat en JIJ er dadelijk de dupe van bent en zij er lachend vandoor gaat. Als iemand zich al zo verlaagd tot het "stelen" van een pony dan behoor je niet tot het beste slag volk. Dus lief en aardig blijven vragen of je asjeblieft je pony terug krijgt werkt dan vaak niet. En de rekening van je advocaat liegt er ook niet om. Dus tja mijn paarden en andere beesten beschouw ik als mijn kinderen en ik ga echt tot het laatste om "mijn" kinderen te beschermen.

Ik ga ook tot het uiterste en dat is mijn ogen dan ook haar voor de rechterslepen om hem terug te geven.. En nu kost het mij wel geld, maar die worden op haar verhaald. En dan heb ik dus nog geen kosten eraan Knipoog
Ik weet gewoon dat dit momenteel de enige weg is om hem terug te krijgen, dus heb ik geen keus..
En als je eens kijkt op de site van mijn advocaat kan je wel zien dat hij wel degelijk een hele goede is waar je dus wel wat mee op schiet aangezien hij ingewikkelde zaken wint, terwijl dit zo klaar als een klontje is en hij er alle vertrouwen is heeft dat het opgelost word.
Helaas is de rechtsgang zo traag dat het lang duurt!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:05

Poeh, ben benieuwd hoe dit afloopt Scheve mond Sterkte!!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:06

zo denk ik er ook over. Een paar stevige kerels organiseren. Dat werkt het beste. Het is jouw paard en ophalen die handel. Jij staat in je recht. Had ook zoiets mijn paard zou ergens schade aan stal hebben toegebracht. Tegen de muur of zoiets getrapt en ik mocht hem niet mee nemen tenzij ik eerst die schade zou betalen. kras op de muur hoe betaal je dat. Politie erbij en die zei ook dat ik mijn paard niet mocht meenemen. Gelukkig een wijze man bij me gehad die de politie kon vertellen dat ik wel recht had mijn paard mee te nemen. Het is jou paard dus je mag hem ophalen en meenemen wanneer je wilt. Anders aangifte doen van diefstal van je paard Knipoog) Kun je gelijk de politie meenemen om hem op te halen. Zo voorkom je nog maanden stress voor jullie allebei.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:13

Heb je de bovenstaande berichten wel gelezen Dinopino??

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:25

Haha! ja hoor had het al getyped. Maar toch blijf ik bij me mening ophalen die handel. Het lukt vast wel uit te figureren waar je pony nu is en ophalen. Zijn jullie beide in 1 keer van de stress af.
Iemand had eens een zadel gekocht en niet betaald en vice versa met het paard. De eigenaar een paar sterke kerels meegenomen en trailer. Paard in de trailer gezet en gezegd eerst zadel betalen anders nemen we het paard mee. En zo was het probleem in een middag opgelost.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:37

je weet niet waar de pony is,maar je weet neem ik aan,wel waar je "vriendin" woont?
ik ging ook ff op bezoek!
een konkploeg hoeft niet gelijk,maar ff aardig,doch dringend vragen Clown zou ik toch wel ff proberen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:43

Dinopino schreef:
Haha! ja hoor had het al getyped. Maar toch blijf ik bij me mening ophalen die handel. Het lukt vast wel uit te figureren waar je pony nu is en ophalen. Zijn jullie beide in 1 keer van de stress af.
Iemand had eens een zadel gekocht en niet betaald en vice versa met het paard. De eigenaar een paar sterke kerels meegenomen en trailer. Paard in de trailer gezet en gezegd eerst zadel betalen anders nemen we het paard mee. En zo was het probleem in een middag opgelost.

Wat een gigantische aso's om dat zo te doen. Rolleyes

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 15:45

ikkemetwikke schreef:
je weet niet waar de pony is,maar je weet neem ik aan,wel waar je "vriendin" woont?
ik ging ook ff op bezoek!
een konkploeg hoeft niet gelijk,maar ff aardig,doch dringend vragen Clown zou ik toch wel ff proberen.

Alsof ik dat nog niet gedaan heb Rolleyes
Ze is niet voor rede vatbaar dus heeft het weinig zin. En op dat moment was ik ook nog eens hoog zwanger !
En nu kan ik beter niet naar haar toe gaan, dat zou het alleen maar erger kunnen maken! En dat is wel het laatste wat ik wil.
En JA ik zoek me kapot waar hij staat, maar tot nu toe nog niks gevonden.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:03

Weet je overigens wel zeker dat ze de pony nog heeft en niet ondertussen verkocht is?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 16:05

Mistic schreef:
Weet je overigens wel zeker dat ze de pony nog heeft en niet ondertussen verkocht is?

Ja dat weet ik zeker. Ja

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:19

Ik heb een brief ontvangen van mijn advocaat die hij naar de tegenpartij heeft gestuurd. Hij eist zo snel mogelijk antwoord op de vorige sommatie, komt die niet binnen afzienbare tijd dan word zij voor de rechtergedaagd.
Helpt het toch dat ik gisteren gebeld heb ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:14

Ik heb ervaring met advocaten, en mn bankrekening ook, en dat is meteen mijn vraag naar TS toe;;

een half jaar? Nors opkijken Onmiddelijk naar een ander stappen, neem aan dat je dit niet uit eigen zak hoeft te betalen?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:34

Ik zou je 'vriendin' volgen naar de pony, trailer halen, pony opladen en meenemen.
't Spijt me zeer, zo ben ik echt niet opgevoed, maar door alles wat er zo om me heen is gebeurt ben ik zo makkelijk wat dit soort dingen betreft...
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen!

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:39

Als je alle papieren zelf hebt en op jouw naam hebt staan, is dan aangifte bij de politie doen van diefstal niet genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:51

mieske schreef:
Ik heb een brief ontvangen van mijn advocaat die hij naar de tegenpartij heeft gestuurd. Hij eist zo snel mogelijk antwoord op de vorige sommatie, komt die niet binnen afzienbare tijd dan word zij voor de rechtergedaagd.
Helpt het toch dat ik gisteren gebeld heb ! Haha!

zo snel mogelijk?
afzienbare tijd?

Nogal ruime begrippen....
wat is zo snel mogelijk, gezien ziekte vakantie geen zin is dat juli 2009
en dat is voor de tegenpartij ook best wel een afzienbare tijd Ja

Aan zulke brief heb je toch niks?
Een normale advocaat stuurt datums. Daar zit geen rek in. Geen ruime begrippen die iedereen anders kan interpreteren.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:59

Ik heb het hele topic gelezen, en wilde eigenlijk hetzelfde zeggen als runningkawa hierboven. Als ik een gratis paard heb staan en van plan ben die te houden, is 'afzienbare' tijd precies tot het moment dat ik de pony niet meer hoef en hem terugbreng. Waarom niet maandag over een week (noem maar wat), tijd zat om een brief terug te typen en te versturen hoor!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:51

Sorry, dat is mijn schuld; heb vaak met de te maken gehad; kunnen soms erg raar reageren.