Komt dat zien! Mooie jachtreizen! Schokkend!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 17:33

Vakanties?Nee ik vind het walgelijk! Misselijk Mensen krijgen dus zomaar een wapen in de hand gedrukt om een beetje wild af te schieten?Waarvan er sommige nog nooit een wapen hebben gehanteerd?! Frusty Als het om het wildpeil gaat laat het dan aan profs over die kunnen een dier in een keer doden zonder dat het pijn lijdt.
Soms stijgt de rijkdom van sommige westerlingen echt naar het hoofd.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:18

Buiten het hele het is wel/niet zielig verhaal, snap ik niet hoe iemand voor z'n lol een beest af kan schieten. Wat is daar in hemelsnaam voor leuks aan?? Frusty

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:23

Ja macht he....zijn ook meestal mannen die het doen (nee, ik ben geen feminist!)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:27

zouden dat soort mensen ook potentiele moordenaars zijn?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 18:30

Haha, nee dat denk ik niet, daar zijn ze weer te laf voor he....liever dieren, daar kom je (nog) mee weg..

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 19:10

Waarom schieten de debielen niet gewoon op schietschijfje's in de lucht Verward Bah, stelltje klote banketstaaf's ik vnid nou niet echt dat je dan stoer bent of dat ze zich stoer kunnen voelen, ga dan op boxsen ofzo, maar dat durven die schijtluizen niet natuurlijk, zwak hoor met een kogeltje veilig in de boom onschuldige dieren neerknallen, wat een kneusen zeg. Misselijk

Maargoed dat zie je al om de foto's, en wat heeft het voor zin zou verboden moeten worden, je kunt toch niet alles zomaar doen wat je leuk vind (als ik dat zou doen..... Haha! )

Was trouwens ook eerst zoiets van dit op bnn, Katje ging volgens mij toen mij en zij enxpres die dieren wegjagen Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:22

goh, dacht echt dat mijn reactie wel weer felle kritieken op zou roepen, maar het valt nog mee geloof ik.... B)

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:25

Uhm Kayla wat is potientiel? B)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:27

haha net zoiets al plotiek Haha!
potentieel B)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:30

kayla schreef:
zouden dat soort mensen ook potentiele moordenaars zijn?

nee dat zijn de fanatieke millieu aktivisten die dat doen.
Hun pikkie is nog kleiner denk ik Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:31

hmmm dus alleen fanatieke milieu activisten zijn potentiele moordenaars?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:33

nee, maar 1 zeker weten wel Lachen

Trouwens ben geen voorstander van plezier jacht
Zie het plezier er ook niet zo van in.

Maar jagen voor het in stand houden van de natuur vind ik wel kunnen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:34

runningkawa schreef:
nee, maar 1 zeker weten wel Lachen

Trouwens ben geen voorstander van plezier jacht
Zie het plezier er ook niet zo van in.

Maar jagen voor het in stand houden van de natuur vind ik wel kunnen.


ja, is zelfs noodzakelijk. maar ik blijf het zielig vinden.... Verdrietig

enne...laat dat potentiele maar weg Lachen

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:35

Wat is plotiek dan B) bedoel je dat die mensen vermoord zouden kunnen worden?

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:37

Jagen voor in stand houden van de natuur is zelf een 'must'.
Kijk naar de kraaien, die niet meer afgeschoten mogen worden. Ze hebben voor veel overlast gezorgd afgelopen lente. Er is geen eten genoeg, dus pikken ze de ogen van lammetjes uit. Kunnen die kraaien ook niets aan doen, die hebben gewoon honger.

Plezierjacht vind ik iets walgelijks. Ik ken een aantal jagers en weet zo al dat er hooguit één zich werkelijk bekommerd om de wildstand. De rest doet het puur om het schieten. Blegh.

Heeft iemand die uitzending gezien, van BNN afgelopen zomer? Katja Schuurmans ging 'undercover' mee met een berenjacht. Bah, die verhalen van die mannen.. triest.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:41

avantilover schreef:
Wat is plotiek dan B) bedoel je dat die mensen vermoord zouden kunnen worden?


nee een andere typefout (politiek)van mij, maar wordt nu gebruikt om aan te geven als de politiek weer erg raar bezig is, overtreffende trap is trouwens pleetiek Haha!

Supertje

Berichten: 7099
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:36

Van mij mag er gejaagd worden hoor. Van alle vormen van dieren doden is dit de minst erge. Zeker hier in NL is de jacht vaak een goede zaak voor de wildstand, of je moet ze liever op natuurlijke wijze zien sterven... Alle arme diertjes creperen door honger en ziekten die door een te hoge wildstand meer kans krijgen. En dat jagen met honden op konijnen... dat die dieren doodsangsten uitstaan, ja natuurlijk doen ze dat, maar hoe denk jij dat zo'n schattig vosje een konijn vangt?
De jacht in die Afrikaanse landen kan ook beter geregeld worden door dat soort reizen dan dat iedereen in het wilde weg gaat knallen. Er zullen altijd mensen blijven die willen jagen, dan is dit de beste oplossing.

Ik heb zelf ook gejaagd, in Australie, op kangoeroe's op precies te zijn. En dat ik daar nou een nhaar gevoel aan heb overgehouden? Nee, niet echt. Die dieren hebben daar geen natuurlijke vijanden, en zijn daar bij tijden echt een plaag. Door de kangoeroe's af te schieten krijgen andere dieren weer een kans te overleven. Ik vond het niet heel erg fantastisch om te doen, niet mijn sport, maar als er iemand is die het leuk vind... tja.

Ik zie dus echt geen kwaad in de jacht, je kunt alles wel gaan verbieden, alle dieren vrijlaten, het verbieden om vlees te eten etc. Maar ik denk toch dat daar weinig animo voor is, mijn steun zul je ook niet hebben.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:05

jemig Supertje, kan je zomaar een lief kangoeroetje dood schieten?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:11

Of het nou wel of niet goed is voor de wildpopulatie hou ik even in het midden, maar het feit dat iemand puur voor zijn eigen lol een levend wezen doodmaakt vind ik afgrijselijk.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:14

Ik raad je dan maar niet aan om een boek van Wilbur Smith te lezen hahaha Heb net zijn boek "De Macht van het Kwaad" uit en dit gaat bijna geheel over plezierjachten in Afrika.
Maar ik wil er toch iets over zeggen. Grote delen van Afrika zijn beschermde gebieden, maar kleinere gebieden worden toegewezen aan 1 professionele jager die daar met (meestal rijken) mogen jagen. Ze moeten zich houden aan allemaal stricte regels wat betreft welke dieren geschoten morgen worden en hoeveel. Zo staat er op het doodschieten van een vrouwtjesleeuw een hoge gevangenisstraf. Maar de dieren die op die foto's staan, daar zijn er genoeg van. Ze mogen er best een aantal neerschieten. Dit is helemaal niet erg voor de populatie daar.
Het is natuurlijk wel zielig om te zien die foto's, maar je moet rationeel blijven denken, een dier is een dier en zolang het voortbestaan van de soort in geen enkele mate word bedreigd, en die mensen altijd worden begeleid door een professioneel jager (die er dus voor zorgt dat zo'n dier goed word neergeschoten, in 1 keer dood dus) heb ik er geen probleem mee. Die mensen betalen er veel geld voor, wat zo'n land als Afrika natuurlijk goed kan gebruiken.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:18

Buitenzorg schreef:
Of het nou wel of niet goed is voor de wildpopulatie hou ik even in het midden, maar het feit dat iemand puur voor zijn eigen lol een levend wezen doodmaakt vind ik afgrijselijk.


dat bedoel ik dus....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:20

Vraag me eigenlijk ook af wat daar de lol van is?

Vraag ik me dus ook af bij het in elkaar slaan van mensen.
Of het dood schieten, steken van mensen.

Ik zou daar nu niet 1 klein dingetje aan kunnen bedenken dat lollig is

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:21

runningkawa schreef:
Vraag me eigenlijk ook af wat daar de lol van is?

Vraag ik me dus ook af bij het in elkaar slaan van mensen.
Of het dood schieten, steken van mensen.

Ik zou daar nu niet 1 klein dingetje aan kunnen bedenken dat lollig is


ja maar dat gebeurt (meestal) niet voor de lol, beesten afschieten wel...
kan iemand die dat ooit heeft gedaan uitleggen wat daar leuk aan is?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:22

runningkawa schreef:
Vraag me eigenlijk ook af wat daar de lol van is?

Vraag ik me dus ook af bij het in elkaar slaan van mensen.
Of het dood schieten, steken van mensen.

Ik zou daar nu niet 1 klein dingetje aan kunnen bedenken dat lollig is


Ik zou zelf ook niet kunnen voorstellen dat iemand daar lol in heeft, maar na het lezen van meerdere boeken hierover is mijn begrip wel toegenomen. Het is geen lol, het is meer dan lol, een soort dieper oer-gevoel. Ik heb het in ieder geval niet, is geloof ik meer een mannending..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:23

Nou, bij dat venlo geval is het geloof ik ook voor de lol, of zo?
Weet het anders ook niet waar het wel voor was.