Stofzuigers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: Stofzuigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:16

Sonja schreef:
met mijn vorige stofzuiger (ook als goed bekend staand merk) kon ik 4 x m'n hele huis stofzuigen voor de zak vol was....

Dit lees ik nu pas. Ik ga ernstig twijfelen aan de properheid van mijn huis. Haha! Ik doe ruim een half jaar met een kleine stofzuigerzak. Nou heb ik geen huisdieren rondlopen maar toch... Nu begrijp ik iig het commetaar op de dure stofzuigerzakken. Als je elke 4x stofzuigen een nieuwe nodig hebt (en ik neem aan dat je vaak stofzuigt als je huisdieren hebt) loopt dat aardig in de papieren.

Maar goed. Ik blijf bij mijn vertrouwde goedkope stofzuiger. Ben ik al 8 jaar blij mee, dan maar wat ranziger, is goed voor de weerstand nietwaar!? Haha! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:17

Geen huisdieren scheelt wel veel vind ik Ja
Hier lopen 3 honden binnen. En die rennen vrolijk van buiten met modderpootjes weer naar binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 10:28

Ir111, ik heb inderdaad 3 katten rondlopen dus dat scheelt echt wel wat ja. MAAR die komen NOOIT op mijn bovenverdieping, en ook daar geldt dat de Dyson griezelig veel opzuigt...
Normaliter deed ik elke dag even gauw de zachte bezem of zo'n zwiepsezwaps (Swifferachtig ding) door het huis en dan 2x per week even stofzuigen (boven maar 1x). Nou dat vegen laten we voortaan wel zitten hoor, ik merk nu pas dat dat echt alleen maar kwestie van stof en haren VERPLAATSEN is ipv opruimen Haha!
We trekken nu met een soort van genoegen even de stofzuiger uit de kast. Scheelt eigenlijk ook niks in tijd, is even snel. En dus gewoon véél schoner.

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:07

Sinterklaas heeft 1 voor mij gekocht bij de kijkshop voor 50 euro.Zit geen zak in maar een bak die je leeg moet gooien en dan er zo weer op kan zetten.Het is een bestron en is 1600 wat lekker veel zuigkracht dus.
http://www.kijkshop.nl/product/18455/24 ... r-dt1600r/
dat is hem en hij bevalt goed.Zelfs manlief is nu aan het stofzuigen hihi

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:48

Nou ik woon dus een half jaar op mijzelf..

Eerst een 'goedkope' van 70 euro gekocht zonder zak. Ik had echt een hekel aan het schoonmaken, echt ranzig gewoon... en dat ding zoog voor geen meter.
Nu een miele gekocht, zo wat een verademing! Gewoon met zak, lekker simpel te verwisselen, hoef ik niet meer met mijn handen dat vies eruit te pulken... en hij zuigt zo enorm veel beter. Ik zoe dus echt niet meer bezuinigen op zoiets belangrijks als een stofzuiger!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:49

Bij de wibra hadden ze een keer van die herbruikbare stofzuiger zakken, die werken perfect.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 11:58

Zo duur hoeven stofzuigers toch niet te zijn? Ik was laatst met een vriendin bij de Mediamarkt voor een stofzuiger en er stonden er minstens 3 van minder dan 50 euro, en daarbij nog een stuk of 5 tussen de 50 en 100 euro. Kwaliteit moet je met een goedkoop ding inderdaad niet op rekenen, maar voor even tussendoor hoef je dus echt niet direct 90 tot 100 euro te lappen lijkt mij... En ja, tweedehands is natuurlijk een goede oplossing.

Wij hebben overigens ook zo'n dure Dyson, en het is echt waar, dat ding is z'n geld waard. Met een langharige hond en 4 katten heb je zoiets echt nodig. Wat een zuigkracht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:24

Citaat:
hoef ik niet meer met mijn handen dat vies eruit te pulken.

? Lachen

Kon die bak dan niet gewoon eruit gehaald worden en uitgeschud worden in de container?
Ik heb iig bij de dyson nog nooit prut uit de bak lopen vissen Haha!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 18:27

runningkawa schreef:
Citaat:
hoef ik niet meer met mijn handen dat vies eruit te pulken.

? Lachen

Kon die bak dan niet gewoon eruit gehaald worden en uitgeschud worden in de container?
Ik heb iig bij de dyson nog nooit prut uit de bak lopen vissen Haha!

Jawel, maar het bleef aan de filter hangen..... bah, en dan deed hij het niet meer omdat de filter vies was... dus moest ik de viezigheid eruit halen met mijn hande...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:23

Nou, ik heb er een van 35 euro bij de Macro gehaald, hij is klein van stuk, knal oranje maar stofzuigen kan hij goed Haha! Van Severin, 1500 Watt. Daar zit veel verschil in, in zuigvermogen. Er worden stofzuigers van 500 Watt aangeboden, dat kan gewoon niet veel zijn.
Ik heb overigens niet veel te stofzuiger qua ruimte en hier ook geen huisdieren, dat scheelt. Mijn moeder heeft er ook een met losse bak (geen idee welk merk) en vindt hem ook erg fijn.