Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
polly2 schreef:Het ging ongeveer zo verder: Goh...dat is ook wat. Zijn ze nu nog boos op je? Meisje zei: Nee....en ze waren ook niet echt aan het vechten, zei mama...ze waren gewoon alsof aan het doen...ze waren aan het stoeien zeg maar. En ik: Maar was zwarte piet nu uiteindelijk wel geweest...had je wel wat in je schoen vanmorgen? En toen kreeg ik een relaas van wat er in de schoen zat. Kijk...zo'n kind heeft helemaal niet door wat ze werkelijk had gezien. Dus als ik daar dan spastisch over ga lopen doen...dan wordt het voor een kind pas raar. Zo'n kind huppelt daar moeiteloos overheen...die dacht echt dat pa en ma aan het vechten waren en dat is door moeders even ontkracht. En...laten we eerlijk zijn...sex is toch eigenlijk iets heel normaals...iedereen doet het. Al moet een kind er nog niet op jonge leeftijd mee geconfronteerd worden. Ik vond die reactie van die moeder uiteindelijk dan toch wel leuk. Gewoon een beetje aan het stoeien.
Alleen...toen ik een paar weken later daar op huisbezoek ging...ben ik toch maar niet op de bank gaan zitten....
De meest confronterende vraag die ik ooit kreeg, kwam uit groep 6. Een kind uit de klas had in de krant gelezen dat een meisje van 10 een kind had gekregen en vertelde hier over in de kring. Goh...zeiden alle kinderen...zo oud zijn wij ook. Toen kwam de verschrikte conclusie in de klas dat dat kind dan ook sex gehad moest hebben. En vervolgens: Juf...dat is toch niet normaal? En ik: Nee...dat is niet normaal.....maar ja...soms gebeuren er rare dingen. Een kind uit mijn klas: Zeg juf....hoe oud was jij eigenlijk toen je voor de eerste keer sex had?
Tja...daar sta je dan!
polly2 schreef:En in diezelfde kleutergroep (het was sinterklaastijd, net als nu) vertelde een ander meisje mij het volgende:
Juf...vannacht was ik wakker en ging ik naar beneden naar de wc. Toen hoorde ik lawaai in de kamer. Ik dacht dat sinterklaas of zwarte piet dat was...maar weet je juf....mijn pappa en mamma waren op de bank in hun blootje aan het vechten! En ze werden heel boos op mij!![]()
![]()
Citaat:Juf...vannacht was ik wakker en ging ik naar beneden naar de wc. Toen hoorde ik lawaai in de kamer. Ik dacht dat sinterklaas of zwarte piet dat was...maar weet je juf....mijn pappa en mamma waren op de bank in hun blootje aan het vechten! En ze werden heel boos op mij!