Boete wegens stakingen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Re: Boete wegens stakingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:34

@ _sharona_ MBO/HBO zijn vaak nog veel langere/intensievere dagen dan het voortgezet onderwijs hoor

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:35

En terecht, ze willen zelf staken! Moeten ze de consequenties ook maar aanvaarden!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:35

Heel goed, mag zelfs hoger Lachen

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:36

verootjoo schreef:
_sharona_ schreef:
maar leerplicht en achterlijk lang op school zitten is wel een groot verschil , bij ons zou een 9de uur op school komen dat zou betekenen tot 5 uur op school met in totaal 3 kwartier pauze, nou dat is toch niet normaal Clown

Alleen in NL hoeven de kids maar zo weinig naar school, in elk willekeurig EU-land maken ze deze uren elke dag Knipoog Zelf heb ik mn halve basisschool periode van half 9 tot 4 uur op school gezeten Ja Met een half uurtje pauze..

ja maar ik zit nu ook zo goed als elke dag van half 9 tot tien voor 4 op school! maar bij mij word het nu dus nog langer!
maaar zou staken als je op tv ziet hebben ze hier niet gedaan! & ik heb ook niet meegedaan vond het wel best haah t was druk zat

Snelleedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:38

Nog hoger maken dat bedrag! Leren ze wat van!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:38

_sharona_ schreef:
ja maar ik zit nu ook zo goed als elke dag van half 9 tot tien voor 4 op school! maar bij mij word het nu dus nog langer!
maaar zou staken als je op tv ziet hebben ze hier niet gedaan! & ik heb ook niet meegedaan vond het wel best haah t was druk zat

Meid ik zit 3 dagen van 8 tot half 5 op me stage en 2 dagen van 8 tot 5 op school, en dan heb ik naar school ook nog een zooi reistijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:39

Als dat juridisch correct is, is het gewoon hartstikke terecht, klaar. Haha! Het was een 'wilde' staking en geen staking opgeroepen door de LAKS, dus gewoon stom als je hebt meegedaan.

Zeker omdat de meeste stakers gewoon meelopers waren die niet eens echt wisten wat ze nou wilden bereiken.. gewoon lekker dagje vrij. Dat komt je dus mooi duur te staan dan *LOL*

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:39

ja dat weet ik en dat vind ik ook nog niet eens t ergste maar ik vind het nogal dom dat ze met niemand rekening houden. een vriendin van mij zou niet meer naar deze school kunnen omdat ze dan niet eens uit komt met de reistijd en vervoer! en die woont dus echt niet zo onwijs ver van onze school vandaan!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:40

_sharona_ schreef:
maar leerplicht en achterlijk lang op school zitten is wel een groot verschil , bij ons zou een 9de uur op school komen dat zou betekenen tot 5 uur op school met in totaal 3 kwartier pauze, nou dat is toch niet normaal Clown

Ik zit al tot kwart voor 5 op school Clown
Vna kwart over 8 tot kwart voor 5! Ik vind het zelf ook veels te lang, aan het eind van de dag ben ik ook helemaal vol hoor en dan houd ik mijn hoofd er niet meer bij
Ik vind staken een goede oplossing, als er maar niks word vernield en ze een goed standpunt hebben Ja

Anoniem

marleen_88 schreef:
Meid ik zit 3 dagen van 8 tot half 5 op me stage en 2 dagen van 8 tot 5 op school, en dan heb ik naar school ook nog een zooi reistijd.

Meid, jij doet ook geen middelbare school meer maar een MBO-opleiding, staat in je profiel. Dat is iets anders. Haha!

lesilla

runningkawa schreef:
Alleen zullen veel kans de ouders voor de kosten op draaien, niet de stakende pubers...dus of het nut heeft een boete te geven?

Omzetten in taakstraf lijkt me ook wat, worden die vuile uitwerpselen, en de bosjes wat proper gemaakt. Zullen ze leren wat werken is

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:41

Snelleedje schreef:
Nog hoger maken dat bedrag! Leren ze wat van!!

Dit vind ik ook weer een rare opmerking. Een kind hoort niet van 8 tot 5 op school te zitten. Tuurlijk, vroeger was het ook zo, maar dit is 2007. Als ik tot 5 uur op school zit, ben ik het laatste uur helemaal zout en zit mijn hoofd stampesvol en dan leer je nog niks!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:42

SONY schreef:
Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.

*knip*

Ze hebben LEERPLICHT ja, dat betekent NIET dat je ook SCHOOLplicht hebt... je bent verplicht om te leren.. helaas word in nederland, door de overheid maar nu is het duidelijk dus ook door de meeste mensen, LEERplicht als SCHOOLplicht gezien... zelfs door de "eigen" interpetatie van het wetboek... ik maak me daar zo ontzettend boos over maar dat is een persoonlijk iets...

Verder sja.. ik snap ook niet waarom zolang op school zitten, ik zit niet meer op school maar als ik soms de uren van een vriendin ofzo zie... Ze hebben verdorie *sorry* 3 tussenuren per dag... de kwaliteit is zo slecht dat 1 ervan nu in de tweede middelbaar zit en nog niet foutloos kan schrijven... het spijt me maar voordat die uren omhoog geschroeft worden mag er aan het onderwijs nog een hoop verbeterd worden.
Helaas ben ik hier het levende bewijs van en ik zal niet stoppen met die mensen op hun kop zitten tot ze er gek van worden er EINDELIJK eens iets aan doen.... Ben het spuugzat.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:45

Bitterbal schreef:
SONY schreef:
Uh nee? Niet onterecht. Die kinderen hebben LEERPLICHT en zijn dus verplicht om op school te zijn, en als ze dat dan express verzuimen dan geld inderdaad de regel dat de leerplichtambtenaar word ingeschakeld met alle gevolgen van dien.

*knip*

Ze hebben LEERPLICHT ja, dat betekent NIET dat je ook SCHOOLplicht hebt... je bent verplicht om te leren.. helaas word in nederland, door de overheid maar nu is het duidelijk dus ook door de meeste mensen, LEERplicht als SCHOOLplicht gezien... zelfs door de "eigen" interpetatie van het wetboek... ik maak me daar zo ontzettend boos over maar dat is een persoonlijk iets...

Verder sja.. ik snap ook niet waarom zolang op school zitten, ik zit niet meer op school maar als ik soms de uren van een vriendin ofzo zie... Ze hebben verdorie *sorry* 3 tussenuren per dag... de kwaliteit is zo slecht dat 1 ervan nu in de tweede middelbaar zit en nog niet foutloos kan schrijven... het spijt me maar voordat die uren omhoog geschroeft worden mag er aan het onderwijs nog een hoop verbeterd worden.
Helaas ben ik hier het levende bewijs van en ik zal niet stoppen met die mensen op hun kop zitten tot ze er gek van worden er EINDELIJK eens iets aan doen.... Ben het spuugzat.

AMEN!! Afgod

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:46

WildWings schreef:
marleen_88 schreef:

Meid, jij doet ook geen middelbare school meer maar een MBO-opleiding, staat in je profiel. Dat is iets anders. Haha!

Dat maakt niet uit, zij vindt dat ze het nu zo slecht heeft, met die tijden..
Dus ik wil haar er alleen maar op wijzen dat ze het alleen nog maar zwaarder krijgt hoe verder ze leert..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:48

marleen_88 schreef:
WildWings schreef:

Dat maakt niet uit, zij vindt dat ze het nu zo slecht heeft, met die tijden..
Dus ik wil haar er alleen maar op wijzen dat ze het alleen nog maar zwaarder krijgt hoe verder ze leert..

Dat maakt wel uit, want met een latere opleiding heb je gewoon meer uren... de vergelijking MBO - middelbare school gaat gewoon niet op.

Laat middelbare scholieren gewoon nog even lekker wat minder tijd hebben, dan krijgen ze later meer en wordt het zo opgebouwd tot een echt werkweek als ze al hun diploma's hebben.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:49

ja en die pubers maar staken, en weet je wie die boetes betaald de OUDERS word tog wakker man !!!! die pubers geven er geen bal om

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:49

maudy_89 schreef:
ja en die pubers maar staken, en weet je wie die boetes betaald de OUDERS word tog wakker man !!!! die pubers geven er geen bal om

Jullie scheren nu wel alles over 1 kam zeg Bloos!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:50

Tja wel terecht dat ze een boete hebben gekregen, al moet er in het onderwijs heel wat veranderen.

Beetje dubbel gevoel heb ik erover.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:50

Ik vind die boetes volkomen terecht. Zouden ze op veel meer scholen moeten doen, eens kijken of het dan nog steeds zo leuk is om te staken.
En wat loopt iedereen toch te zeiken over die tussenuren? Alsof dat iets nieuws is. Ja, het is vervelend, dat vond ik ook. Maar als je ze nuttig gebruikt en vast je huiswerk maakt, ben je ook daadwerkelijk vrij als je thuis komt.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:51

ja hoezo 1 kam, dat staken gaat tog nergens meer over, dus iedereen die vandaag nog gestaakt (beter gerelt) hebben zijn gewoon fout bezig !!!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:52

maar ja hoeveel bedrijven gaan staken. en dan zeg je toch ook niet ga je naar een ander bedrijf . je mag best voor je mening uit komen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:52

Charaz schreef:
Tja wel terecht dat ze een boete hebben gekregen, al moet er in het onderwijs heel wat veranderen.

Beetje dubbel gevoel heb ik erover.

Daar had deze staking niks mee te maken, als je iets wil veranderen wacht je af. Dit is meer geen profiteren

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:53

Tja, ik vind niet dat je dingen mag vernielen, dan is een boete terecht. Vind de dagen zelf ook wel erg lang, en merk gewoon dat het niet te doen is om de hele dag goed op te letten, volgens mij kan je hetzelfde leren in een kortere tijd, als je dan maar effectiever bent!

Er is nog een verschil met Voortgezet en MBO/HBO/enz, je hebt niet gekozen voor je voortgezet. Je hebt wel kunnen zieken voor die andere, iig de richting. Als je iets leuk vind is het minder erg, en zel je je sneller en beter in! Tong uitsteken

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:53

en terrecht vind ik dat. Hadden ze er maar over na moeten denken, denk dat hun ouders er precies zo over denken. Zou ik wel doen in ieder geval