Mijn verhaal even van me af schrijven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn verhaal even van me af schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:01

Dapper van je dat je het hier neer durft te zetten, ondanks de verschrikkelijke dingen die je hebt meegemaakt. Ik kan me heel goed voorstellen dat het opeens heel anders is als het je zélf overkomt. Desondanks raad ik je toch aan te handelen zoals je altijd dacht dat je het zou doen: snel naar de politie gaan. Je bent verkracht, letterlijk, en de kans is gewoon ontzettend groot dat je niet zijn laatste slachtoffer (want ook al is dat een rotwoord, dat ben je toch) bent, want zijn eerste was je blijkbaar ook niet...

Overigens lijkt het mij ook belangrijk het er met je ouders over te hebben. Zij zullen ook wel doorhebben dat hun dochter niet lekker in haar vel zit, en zoals je ook in het topic merkt, het is fijn om je verhaal kwijt te kunnen bij mensen die je geloven. Je ouders zullen dat natuurlijk meteen doen, maar ook meer steun kunnen bieden dan wij hier met z'n allen kunnen doen: zij kunnen je namelijk een knuffel geven, troosten, en zij zullen ongetwijfeld 100% achter je staan. Lijfelijk, wat toch fijner moet zijn dan van achter de PC.

Ik wens je heel, maar dan ook HEEL veel sterkte toe in deze moeilijke tijd. Als er ook maar iets is dat ik (of Bokt) voor je kan doen, kun je dat altijd laten weten natuurlijk.

FamBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:31

Kwekker schreef:
Daar komt ook bij dat hij mij de schuld ging geven. Toen ik hem begon te negeren ging hij zeggen dat ik er ook bij was, dat hij er niet alleen was! Dat het niet alleen zijn schuld was, en ik denk dat dat ook een grote reden is dat ik niet naar de politie wil/ga.. Bloos

Meid ik zou eerst een met je moeder gaan praten of iemand in vertrouwen nemen !! En dan echt wel naar de politie gaan !! Het is echt niet joun schuld hoe vaak hij dit ook heeft gezegt hij heeft aan jou gezeten terwijl jij dit niet wilde !! Dus hij is fout !!En daarbij komt nog dat die al een keer voor verkrachting heeft vast gezeten maar weer los is gekomen dus de politie kent hem wel een beetje.Ik zou dit echt niet in mijn eentje klaren en echt iemand in vertrouwen nemen want je gaat er zo aan kapot.En dat wil niemand.Je kan ook een vertrouwenspersoon op school nemen of iemand van de maatschappelijk werk die kunnen je ook echt helpen en je zeker advies/raad geven hoe je hier mee om moet gaan.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 12:01

Zwaar verhaal, maar ik zou als ik jou was toch echt naar de politie gaan, zeker als hij al een keer gezeten heeft want dan zit hij zo weer achter de tralies.

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 17:27

Nou, een kleine (of eigenlijk voor mij érg grote) update......

Ik heb het aan mijn ouders verteld Ja

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:58

Kwekker schreef:
Nou, een kleine (of eigenlijk voor mij érg grote) update......

Ik heb het aan mijn ouders verteld Ja

Afgod Ach gut

Wow meis, wat ontzettend dapper van je! Hoe reageerden ze? Kan me zo voorstellen dat dit alleen al een opluchting voor je is, maar natuurlijk hoop ik dat ze je verder gaan helpen.

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 19:38

Ze reageerde super Ja Lovers Als ik hem aan wil geven zullen ze me steunen, en als ik dat (nog) niet wil staan ze ook achter me. Ze laten de keuze helemaal bij mij liggen. Toch is het een hele opluchting voor me Ja Even nog een afspraak maken om bloed te laten prikken om te kijken of er geen 'geintjes' achteraf meer zijn zeg maar, dat moet ik wel even doen, en dat begrijp ik goed en wil ik zelf ook.

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 09:34

Gisteren heb ik bloed laten prikken/uitstrijkje gemaakt, volgende week vrijdag krijg ik daar de uitslag van dus hoop dat het allemaal goed is Lachen

Er werd me daar aangeraden om toch ook (professionele) hulp te zoeken, dus heb een foldertje mee gekregen over waar dat bij mij in de buurt (anoniem) kan Lachen

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:57

Ik kan weinig zeggen wat nog niet gezegd is in dit topic.
Wat ontzettend goed van je dat je dit verteld hebt aan je ouders! En het zal vast een fijn gevoel zijn dat je ouders zo achter je staan! Heel veel sterkte en het is inderdaad een goed idee om professionele hulp te zoeken.
Verder hoop ik natuurlijk met je mee dat de uitslag goed is!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:25

Kwekker schreef:
Gisteren heb ik bloed laten prikken/uitstrijkje gemaakt, volgende week vrijdag krijg ik daar de uitslag van dus hoop dat het allemaal goed is Lachen

Er werd me daar aangeraden om toch ook (professionele) hulp te zoeken, dus heb een foldertje mee gekregen over waar dat bij mij in de buurt (anoniem) kan Lachen

super goed van je! mocht je vragen hebben over de afhandeling van je aangifte enz mijn pbbox staat voor je open!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 10:54

Meis, ik heb net je topic zitten lezen. Wat super dat je de stap genomen hebt om het je ouders te vertellen, moet een fijn gevoel zijn dat je weet dat je ze je steunen. Er zijn dingen die je niet alleen kan dragen en daar is dit er 1 van. Ik duim voor je dat de bloeduitslag geen vervelende acherafjes aan het licht brengt.
Slachtofferhulp zou ik ook zeker doen.Nu nog moed verzamelen voor aangifte maar ook dat gaat goed komen als je daar aan toe bent. Heel sterkte Ach gut

Wb betreft die oetløl daar is alles al in nette bewoordingen over gezegd. Ballen afdraaien en opsluiten in het varkenskot! Voordat hij nog meer van deze geintjes uithaalt.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:09

aller eerst wat een verhaal zeg Ach gut ik vind het onwijs knap dat je hier je verhaal gedaan hebt!

ik heb alles zitten lezen, en vind dat je goed bezig bent. onwijs knap dat je het toch hebt durven vertellen aan je ouders, en dat ze je volledig steunen! (had niet anders verwacht als ik zo heb gelezen)

ik had ergens gelezen dat je gewaarschuwd was door een ander meisje via hyves?? misschien een raar idee maar zou je daar geen contract mee op kunnen nemen? goed voor jullie verwerking en dan kan je ook weten hoe zij het aangepakt heeft, als het bij haar ook zo ver is gegaan kunnen jullie misschien samen naar de politie gaan, dan zal de stap waarschijnlijk minder groot zijn. is maar een idee hoor, misschien vind je het niks, maar daar dacht ik meteen aan toen ik dat las, misschien zit zij nog steeds in hetzelfde schuitje als jou nu.

als ik jou was zou ik deze jongen echt aangeven, wat hij met je gedaan heeft mag echt niet nee is nee en niet anders, en daarna jou ook nog een schuldgevoel aanpraten is helemaal slecht van deze jongen, met zijn in ga zelfmoord plegen, moet je zeggen de meeste die dit roepen is het grootspraak en doen het niet, juist de mensen die je niet hoord zijn in een keer weg, maar dit even terzeide.

zorg dat je er altijd over praat als je het wilt, of schrijf het op netzo als hier op bokt, dit helpt je echt met de verwerking!

en een ding jij bent echt niet de schuldige dus stoppen met je zelf een een schuld gevoel aan praten Ach gut
hij moet maar eens gaan voelen voor wat ie iemand aan doet, en je dit voor de rest van je leven mee neemt.

heel veel sterkte ermee, en blijf praten, maak je zelf niet gek, praat, schrijf, type, doe waar je je goed bij voelt en geef dit een goed plekje, en verwerk het zo goed mogelijk (inhoever dit kan)

Ach gut

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:56

Kwekker schreef:

OK dan! Ach gut Wederom heel erg goed en dapper van je! Ik ga je helpen hopen dat het allemaal goed is! Niet om te zeuren, maar heb je ook nog overwogen om naar de politie te gaan? Nogmaals veel sterkte!

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 13:54

@ifever; dat meisje (of jongen, zou ik niet eens weten ) heeft mij dus een paar keer een berichtje gestuurd. Toen ik een keer gereageerd had, heeft ze/hij daarna metéén het account verwijderd. Dus ik weet daar helemaal niks meer van af, en dat vond ik toen zo raar.. Helaas..

@joy76; dat zie ik helemaal niet als zeuren Lachen Ik blijf moed verzamelen, maar het is nog steeds niet helemaal genoeg Bloos Ik merk wel dat ik steeds liever toch íéts wil doen tegen hem.

Ik was al weer aardig bezig om alles op te kroppen Bloos Op de een of andere manier druk ik het weg, en dat denk ik "zie je wel, gaat héél goed met me" En dan inééns, hup, zit ik weer even helemaal in een dip. Bloos

Heb al een hele poos trouwens écht geen contact meer met hem gehad, en hij heeft ook geen pogingen meer gedaan om contact te hebben Lachen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 16:31

Maak een diepe buiging voor jouw. IK vind het super dat jij het je ouders hebt verteld. De drempel zal hoog zijn geweest, maar de opluchting is dan je beloning. Je ouders hebben top gereageerd. Vind het erg goed dat ze de beslissing bij jouw laten liggen en dat ze je steunen ongeacht wat je gaat doen. Dat zijn kleine dingen, maar ze betekenen vaak zoveel.

Ga ook netjes voor je duimen dat verder alles goed met je is en net als je ouders ongeacht de keus die je maakt heel veel sterkte.....Afbeelding

De dipjes zullen nog wel vaker terug komen, echter blijf praten en probeer een manier te vinden waarbij jij je kunt afreageren. Misschien is prof. hulp niet eens zo verkeerd. Ze kunnen je soms kleine tips geven om bijv uit een dipje te komen.

MEID ZET HEM OP!!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:00

Zo jij bent echt dapper zeg!
Ik vind dat je het goed aangepakt hebt en hoop dat je dit snel kunt vergeten, want kunnen sommige mensen toch ...... zijn.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:31

Goed gedaan meis!

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 17:41

Dipjes zullen zeker blijven komen, en dat is ook normaal natuurlijk. Ook als dit niet was gebeurd, maar die dipjes zijn nu alleen helaas net iets dieper denk ik Knipoog Vergeten kan ik het echt alleen nooit, dat weet ik nu al. Was het maar zo'n feest, maar er (beter) mee om leren gaan zou wel fijn zijn.

Ik heb het mijn ouders verteld, en ik weet dat ik daar goed aan heb gedaan, maar verder praat ik er gewoon níét meer over met hun Bloos Ookal zou ik willen, ik kán het dan gewoon niet. En dat voelt zo vervelend. Ook als een van hen erover begint, dan draai ik erom heen, doe iets anders, er gebeurd iets anders, en hup ben ik er weer onderuit. En ookal wil ik het niet, het gaat gewoon zo.. Scheve mond

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 17:46

Zo dat is niet fijn. Maar wel goed dat je het tegen je ouders hebt verteld.
Ook fijn dat hij met jou geen contact meer zoekt.

Kwekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:47

Pfieuw, wat een opluchting!

Moest gisteren voor de uitslag bellen. Erg fijn, ik zat op dat moment op school, dus in de pauze snel even naar buiten gegaan. De uitslag was negatief, dus ik schoot hélemaal in de stres! Maarja, uitslag is negatief betekent dus dat er niks aan de hand is *LOL* Blond Wist ik achteraf wel, maarjaaaa Schijnheilig

Maar het is echt een hele opluchting voor me Ja

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:47

Kwekker schreef:

Moest gisteren voor de uitslag bellen. Erg fijn, ik zat op dat moment op school, dus in de pauze snel even naar buiten gegaan. De uitslag was negatief, dus ik schoot hélemaal in de stres! Maarja, uitslag is negatief betekent dus dat er niks aan de hand is *LOL* Blond Wist ik achteraf wel, maarjaaaa Schijnheilig

gelukkig! Haha!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:50

Kwekker schreef:

Nou, dat is inderdaad alvast een hele opluchting! Ben - ondanks de omstandigheden - toch een klein beetje blij voor je.