Citaat:
Geachte dhr/mvr,
Mijn opa is in een periode maart 2006 tot oktober 2007 ongeneeslijk ziek geweest, hij leed aan longkanker.
Op 8 augustus jongsleden, heb ik mij bij de gemeente bellingwedde op mijn huidige adres; ***** te *******, laten inschrijven. Ik woonde hier al langer en zorgde samen met mijn moeder (die hier niet staat ingeschreven) voor hem. Vandaar de inschrijving en de verhuizing.
Diezelfde dag ben ik naar de woningbouwvereniging Acantus te Veendam geweest. Ik heb daar de situatie zoals hierboven uitgelegd, en gevraagd wat ik moest doen om in het huis te mogen blijven wonen na het overleiden van mijn opa. Er werd mij toen door de baliemedewerkster verteld dat ik als het zo ver was, een formulier voor wijziging tenaamstelling in kom vullen, en dat het dan wel in orde zou komen. Ik heb toen nog gevraagd of er eisen moesten zijn waaraan ik moest voldoen zoals bijv. een min. inkomen. Nee, die waren er niet, zolang ik maar geen overlast veroorzaakte.
Toen mijn opa overleed op 4 oktober j.l. ben ik terug gegaan naar de woningbouwvereniging, en heb dat formulier opgehaald, ingevuld en teruggestuurd samen met een uittreksel van mijn woonverleden.
2 weken geleden werd ik gebeld door de vrouw die mijn zaak behandelde. Zij vertelde dat ze alleen nog een verklaring van mijn vorige woningbouwvereniging nodig had voordat ze het gewijzigde contract naar me op zouden sturen. Ik heb toen nog gevraagd, of ik het goed begrepen had, dat ik, als ook die verklaring van de vorige verhuurder in orde was, ik hier gewoon zou kunnen blijven wonen. Ze benadrukte nogmaals dat als dat het geval was, het gewijzigde contract deze week naar mijn opgestuurd zou worden.
Aan het einde van de vorige week, heb ik gebeld naar Acantus, met de mededeling dat de vorige woningbouwvereniging die verklaring niet kon overhandigen, omdat dat huurcontract niet op mijn naam stond, maar op die van mijn moeder. Als ze nog iets anders moesten hebben, konden ze contact opnemen met die woningbouwvereniging. Dat was prima zei de vrouw aan de telefoon. Nogmaals heb ik gevraagd of dat van invloed was op het al dan niet mogen blijven in deze woning. Nee, dat was niet zo. Ze zouden deze week contact met me opnemen. Vandaag; 21 november, lag er inderdaad een brief in de bus. Het verzoek voor de wijzing van de tenaamstelling was afgewezen omdat ik nog geen jaar op dit adres ben ingeschreven en ik dien binnen 10 dagen het huurkcontract van de vorige bewoner ( mijn opa dus) op te zeggen, en dient de woning op de opzegdatum voledig ontruimt te zijn.
Toen ik de mogelijkheden om hier toch te kunnen blijven wonen onderzocht, las ik dat er geen probleem was geweest als ik mij als medehuurder had laten inschrijven. De eerste keer dat ik bij Acantus op de stoep stond, heb ik notabene nog gevraagd wat ik moest doen. Het antwoord hierop staat vermeld in de tweede alinia; ik hoefde niets te doen, behalve dat formulier invullen. Als zij mij toen hadden verteld dat ik mij als medehuurder moest laten registreren, had ik dat zeker gedaan!
Mijn vraag aan u nu, wat kan ik nog doen, c.q. welke rechten heb ik nog en zijn zij nalatig geweest in het verstrekken van informatie?
Met vriendelijke groet,
Dit heb ik gestuurd naar de woonbond.
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 21-11-07 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt