Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moli

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:55

Oh oke op die manier, sorry ik had het verkeerd begrepen. Denk overigens wel dat geesten ook best warmte mee kunnen nemen, maar heb dat zelf nog nooit mee gemaakt. Wel prettige als het een fijne sfeer is, heb helaas ook wel anders mee gemaak.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:00

Ben bang dat ik niet anders kan dan er in te geloven...Ik heb al een heel aantal dingen meegemaakt, zowel goede als slechte/angstige...
Als ik ziek ben (stevig koorts oid) staat er steevast vroeg of laat iemand aan mijn bed, ik heb ook een keer een hand op mijn hoofd gevoeld. Deze is absoluut niet 'eng', voeld eerder geruststellend.
Maar ook heb ik wel eens meegemaakt dat ik iemand de trap hoorde opkomen en een kamer ingaan, terwijl ik de enige thuis was. Dat gaf me trouwens ook een vreselijk eng gevoel toen...In datzelfde huis gebeurde het ook regelmatig dat ik de stekker ergens uit deed en dat dat ding er evenlater weer in zat (en nee, daar was dan zeker weten niemand bijgeweest).
Wat dat betreft kan ik, denk ik, wel een heel topic volschrijven....

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:04

ja ik precies zo de dingen die jij verteld ken ik precies! hee eng is dat vind ik toch wel..

Ze kunnen heel lastig worden... en ik vind het verschikkelijk heb zelf een aantal weken gehad dat ik niet naar bed durfde omdat ik wist dat er iemand in mijn kamer zat die er niet weg ging.. ik zag het gewoon met mijn eigen ogen het is zo raar zo vaag heb ook vaak gezegt dat hij weg moest gaan maar bij diegene werkt dat niet hij komt steeds terug.. en het rare is ( ben nu alleen ) heb een heel raar en angstig gevoel... en dat is niet dat we hierover praten ofzo maar gewoon een rare gedachte... soms als ik alleen ben en ik heb het gevoel dat er iemand is zet ik altijd heeel hard de tv of radio aan en ga kijhard mee zingen! dan hoor ik geen dingen meer Lachen

Moli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:07

Wat bij mij vaak helpt is veel lichten aan doen, als ik een eng gevoel heb. Misschien dat jullie dat kunnen proberen? Snap wat jullie bedoelen. Heb ooit in twee huizen gewoond die heel naar waren. Ben blij dat we daar weg zijn. Let tegenwoordig heel erg op of ik bij de eerste indruk van een huis een goed gevoel heb anders ga ik er echt niet wonen. Sommige plekken voelen gewoon goed aan en andere juist helemaal niet

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:07

zo lag ik een keer op mijn kamer tv te kijken toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde. ik had de deur dicht gedaan zoals altijd en toen hoorde ik ineens hard kloppen op de deur..
dus ik roep. ja!!, maar er reageerde niemand. toen ben ik naar benede gelopen om te vragen wat er was, want ik dacht dat het mijn moeder was. mijn moeder keek mij aan van waar heb jij het over. Koe
dus ik verteld dat er iemand op mijn deur klopte en zij was het dus niet en er was verder niemand thuis Clown

zo hebben wij op een boerderij gewoont waar de vorige bewoner dood was gegaan.. wij hoorde dus ook heel de tijd 'iets' lopen op de bovenverdieping terwijl er niemand boven was..
we hebben de hele bovenverdieping toen na laten kijken of er toevallig geen ratten of ander ongedierte rond liep, maar ze konden niks vinden..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:09

Ik geloof er ook in, maar ik heb (gelukkig) nog nooit iets meegemaakt.. wel voel ik me vaak bekeken inderdaad.. als ik de trap oploop bijv.. das wel een naar gevoel.. Verdrietig

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:12

Ooooh.. bah.. dat lijkt me zoo eng.. dat er iemand op je deur klopt ofzo.. de letterlijke klopgeest zegmaar Knipoog Hihi

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:15

Ik geloof zeker wel dat er meer is, maar wat? Dat weet ik niet..
Én anders, ben ik er heel bang voor, durf ook niet alleen door het donker te lopen, omdat ik bang ben íets te zien..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:16

Idd.. ik ben ook heel bang in het donker.. maar eigenlijk weet ik niet waarom.. denk inderdaad om iets te zíen.. Knipoog

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:16

ja echt wel.. dat als je bekeken word vind ik zo eng.. vooral als het naar aan voelt.. ik durf snachts bijna niet naar de wc het is al eens ergeer geweest maar toch pff.
je weet maar nooit toch..?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:17

Oh.. wil je daarover vertellen yorin? Lachen

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:23

Heb al teveel van dat soort dingen meegemaakt en vind het nog steeds eng.. en vooral ook omdat ik er weinig van weet...

Ik heb gewoon bijna elke avond het gevoel dat ik bekeken word heel raar is dat zelfs nu heb ik dat gevoel ( ben ook alleen ) Aan de ene kant voelt het wel goed aan de andere kant heel eng.

Heb tijden gehad dat ik niets meer durfde ik had in ons oude huis samen met een vriendin een keer iemand zien lopen op de overloop een heel groot donker iets.. We waren zo bang we hebben een jas aangedaan en zijn snachts naar de buren gelopen we waren dat weekend alleen in ons huis nou dat was echt zo eng.. meisje heeft daarna nooit meer bij me geslapen en heb ik ook nooit meer gezien :S ze vond het allemaal eng..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:23

Ik geloof er wel in, al vind ik het doodeng. Hoop maar dat ze mijn huis overslaan Lachen

Een vriend van mij heeft entiteiten op z'n kamer. Zo is er wel eens met zijn kastdeur gegooit. Toen had ik iets van: Oh god, als ze zich maar koest houden als ik er ben.
Bloos

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:23

Ik geloof er ook in, maar ik heb verder ook nog niks meegemaakt. Het lijkt me ook echt doodeng, als ik er alleen al aan denk krijg ik al kippenvel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:29

Jeetje yorin.. sorry.. maar lekkere vriendin is dat dan.. als ze je alleen daardoor al laat stikken, kan jij toch niets aan doen Knipoog Maar goed dat jij hem niet meer heb gezien die entiteit..

Ik weet ook niet wat ik enger zou vinden.. iest zien of iets horen of iets voelen.. Scheve mond Wil t allemaal niet! Bloos

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:31

xXutopiaXx schreef:
Ooooh.. bah.. dat lijkt me zoo eng.. dat er iemand op je deur klopt ofzo.. de letterlijke klopgeest zegmaar Knipoog Hihi

Haha, had je bij mij moeten wonen. Ik heb er eentje gehad, wel een half jaar lang. Kloppen op de deuren, ramen, de kliko buiten, op de tafels, noem maar op. En net zo plotseling hield het weer op ook...
Misschien omdat ik er alleen maar over liep te geinen, voelde niet echt eng aan. Zelfs mijn moeder heeft het wel eens gehoord; ze vroeg zich af of er iemand aan de deur stond, ze hoorde kloppen...'Nee hoor, mams, lama, was klopgeest maar'. Je had haar gezicht moeten zien...

Maar waarschijnlijk heb ik hem per ongeluk binnen gelaten want daarna stond er een vent in mijn kamer (nee, was geen vriendje, ik heb ze liever in vaste vorm Knipoog ) én aan mijn bed!
Het klinkt misschien raar (ach wat is raar Haha! ) maar ik heb hem weggekregen door aan mijn overleden vader te vragen hem naar het licht te brengen.

@yorin: heb je al eens geprobeert om heel simpel witte kaarsen te branden of zuiveringswierook? Dat kán helpen om negatieve sferen wat 'uit te roken' .

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:31

Nee. Lachen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:36

Whaha kort maar krachtig Knipoog Hihi

Maar Pluizebolpum (wat n naam Knipoog Hihi)... op de kliko!! Tong uitsteken Hahaha.. was wel een grappige dan Haha! Lijkt me heel stom om geklop op de kliko te horen Knipoog Hihi.. zou er dan denk k ook over geinen.. al zou het anders zijn als ik alleen thuis ben en er wordt op mijn raam geklopt.. ten eerste slaap ik ónder het raam en ten tweede kán er niemand bij mijn raam komen Knipoog Dan wordt het al gauw minder grappig Knipoog Hihi

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:36

heb ik nog nooit geprobeerd dat kan verder geen kwaad toch??

Achmeddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:38

Een vriendin van mij heeft wel iets heel raars mee gemaakt. Nors opkijken
Ze had zon bord van 'glaasje draaien' op straat gevonden, en heeft het mee naar huis genomen. Ze was alleen thuis en ging dus glaasje draaien, er gebeurde niks, toen ze het bord eenmaal had opgeruimd.. toen knapten ineens alle ramen, de kaarsen begonnen te branden etc.

Meisje zit nu in een inrichting, en elke dag naar de psygiater.
Laatst bijgewerkt door Achmeddie_ op 19-11-07 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:39

zo heb ik mijn ouders een keer helpen verhuizen..
wij zijn uit de boerderij gegaan en naar een gewoon huis in een dorpje hier.. daar bleek het dus bomvol met entiteiten te zitten. volgens mij trekken wij van zulke huizen aan ofzo Clown
toen hebben ze besloten om nog maar een keer te verhuizen, want om daar te blijven wonen zagen ze niet zitten Knipoog
toen het huis verkocht was kwam ik ze helpen verhuizen en het stomme was dus.. op het moment dat je buiten stond voelde je je eigen helemaal fit en lekker.. op het moment dat je dus binnen kwam was je loom en voelde je zwaar aan Clown
mijn pa zei toen dat dat kwam omdat die entiteiten niet wilde dat ze gingen verhuizen omdat ze dan geen energie meer van hun konden pakken..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:40

Ik geloof er niet in. Ik ben van mening dat gevoelens, emoties e.d. allemaal ''chemische reacties'' (even kort door de bocht..) zijn die in je lichaam ontstaan. En geluiden horen, witte wolkjes zien etc.? Allemaal verbeelding. Wat dat betreft ben ik erg nuchter. Ondanks mijn theorieën ben ik wel als de dood voor griezelfilms e.d. maar dat is meer door het idee dat het wél echt zou zijn.

Volgens mij geloven mensen alleen maar in geesten e.d. omdat ze niet kunnen relativeren dat het een keer afgelopen is en omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat erna komt. (misschien wel helemaal niks? en ja wat is niks dan? don't ask me, I don't know..) Net zoals het geloof en het idee hemel&hel: het geloof is bedacht omdat mensen iets willen om steun aan te hebben. De hemel om het goede in de mens naar boven te halen en de hel om mee te dreigen.

Ik wil niemand aanvallen hoor, maar volgens mij is het allemaal flauwekul. Jullie mogen me wel van mijn standpunt af proberen te halen hoor, mits je het onderbouwt als je me ongelijk wil geven, en verhaaltjes met 'ja maar ik heb het gezien' vind ik lariekoek. Lachen

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:43

ik ga je niet proberen van je standpunt af te halen hoor Knipoog
ik geloofde er eerst ook niks van, ben ook zo nuchter als morgen heel de dag, maar denk nu toch wel dat er iets meer is tussen hemel an aarde Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:47

yorin schreef:
heb ik nog nooit geprobeerd dat kan verder geen kwaad toch??

Nee hoor. Wat ik doe is gewone witte kaarsen of zuiveringswierook (is dacht ik van 'Moeders Geuren'oid) branden, met in mijn achterhoofd dat het de ruimte zuivert van negativiteit. Voor de rest niets...

Wel natuurlijk gewoon opletten met vuur... Knipoog

@xXutopiaXx: niet spotten met mijn naam! Pluizebol staat ergens voor, en das al erg genoeg Haha!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:49

Weet je Redrumfox, ik vind daar zeker wat in zitten.. dat mensen het prettig vinden erin te geloven omdat ze niet willen dat het ooit eens afgelopen zou zijn, of omdat ze niet weten wat erna zou kunnen komen..

En dan toch.. vraag ik me af of sommige dingen echt alleen verbeelding kunnen zijn.. ok.. sommige dingen wel, das duidelijk Knipoog Maar als het meerdere malen gebeurt....

Hahaha ok.. Pluizebolpum.. Haha! snorry.. Bloos