Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophiee

Re: Staking in het Noorden door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:53

Nee middelbare.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 17:57

Ik werk vlakbij politieburo radermarkt, zit rustig wat te internetten ( nee het is niet druk Tong uitsteken ) komt er een hele kudde scholieren langs me deur. Wow! Sensatie zoeker als ik ben toch maar even kijken, maar kon er niet echt uit opmaken dat ze aan het staken waren Tong uitsteken Maar ben nu weer op de hoogte...

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:02

Tis nu net op de radio Haha!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:04

HAHA welke zender? Want zooo groot was het nou volgens mij ook weer niet Huilen van het lachen Grappig dat het zelfs landelijk op de radio komt dan Nagelbijten / Gniffelen

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:08

1040 uren voor de middelbare school? Clown
Onee, als dat echt doorgaat wordt mn rooster nog k*tter. Huilen van het lachen
Aghja, we zullen het wel overleven, we gaan er niet dood aan. Vork

Haha, zometeen is dr een tekort aan leraren, omdat ze langer moeten werken maar geen loonsverhoging krijgen..

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:13

1040 uren was bij mij normaal hoor (ook school in Groningen).

De school die de staking voornamelijk georganiseerd hebben (nouja, de leerlingen dan) was het Augustines College.
Maar als de leerlingen het iets handiger hadden aangepakt hadden ze de leraren ook achter zich gehad, heb ik gehoord.

Edit; bericht op RTV Noord.nl;
Afbeelding
GRONINGEN - Een staking van leerlingen van het Augustinuscollege in Groningen is donderdag uit de hand gelopen. Op de Grote Markt in de stad werd een groot vuur ontstoken, waar zich honderden leerlingen omheen verzamelden. Tien leerlingen zijn aangehouden.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=69711

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:15

De leerlingen op het Augustinus hadden de leraren ook achter zich, zelf zit ik op het Maartens. Mijn schoolleiding staat er niet achter, staat op de site. Denk ook dat 't heel veel pleinvegen wordt voor iedereen volgende week Tong uitsteken
Maar verschillende leraren waren het er mee eens, mijn mentrix zei: 'meid, ik sta achter je, succes!'
Geschiedenislerares waartegen ik zei: 'mevrouw, ik ga staken' zei: 'okee prima, veel plezier Tong uitsteken'

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:16

Haha wel typisch.. een grote groep leerlingen had een maand terug een staking bij mij op school omdat ze vonden dat we te wéinig les kregen en dat de kwaliteit van de lessen slecht was. Clown Heb nog nooit zo hard gelachen. Huilen van het lachen

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:19

Bij ons is het ook niet zo dat leerlingen persé vinden dat we teveel les hebben, maar dat de 'extra' lessen die nu gegeven moeten worden nergens op slaan. Zoals verplichte uren in de studiezaal, waar je dus niks doet omdat de sfeer veel te onrustig is, maar je moet er wel zijn. Of lessen in je toetsweek, zodat je dus vrijwel geen tijd hebt om genoeg te leren.
Kortom, kwaliteit ipv kwantiteit wordt er gevraagd.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:22

als je wat wil leren moet je er wat voor over hebben.

zelf vind ik het allemaal reuze meevallen,toen ik op de middelbare school zat,was het ook al heel normaal om half 5 les te hebben.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:23

Hè, als ik het wist had ik even een kijkje genomen Schijnheilig
Maarja, opzich, als je later gaat werken is het ook van 9 tot 5..

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 18:24

Ja maar het probleem is dus dat je weinig leert in verhouding met wat je op school zit aan uren. Je krijgt slecht les, veel lessen vallen uit ivm zieke leraren die ook meer uur moeten maken, wat je vervolgens weer in moet halen op de meest onmogelijke manieren, en ook nog zodat je er niks aan hebt. Bijvoorbeeld met 1 docent op 50 leerlingen in de studiezaal, die alleen wiskunde kan uitleggen. Stel dat je Frans gemist heb zit je daar dus eigenlijk voor niks.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:21

Jettie schreef:
HAHA welke zender? Want zooo groot was het nou volgens mij ook weer niet Huilen van het lachen Grappig dat het zelfs landelijk op de radio komt dan Nagelbijten / Gniffelen

Slam FM Lachen Staat bij mij standaard aan dus vandaar dat ik het hoorde haha! Was nog best een verhaaltje over waarvoor het was en waar enzo.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:31

Man wat een ophef zeg Wow! Tong uitsteken , hier in belgië is het normaal dat je zoveel lesuren krijgt hoor.

Ik heb elke dag van 8.20 tot 17.00 uur les (negen lesuren), behalve woensdag dan heb ik 4 lesuren.

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 19:38

Zoals ik al zei gaat het niet persé om de lange lesdagen maar om de slechte motivatie erachter en het idee dat je er eigenlijk voor niks zit en net zo goed thuis had kunnen zitten. Als ze nou gewoon 8 goede lesuren hadden gegeven, maar dat is dus niet het geval.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:57

Ohhhhhhhhhhhhhhh! Dus die mensen liepen vanmorgen langs mijn bus... Vroeg me al af wat er aan de hand was! Nagelbijten / Gniffelen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:00

Je kan die uren natuurlijk ook gewoon gebruiken om huiswerk te maken. Ik maak op de universiteit ook wel eens dagen dat ik van 8.30u tot 10.30u wat heb en dan pas om 16u weer iets. Dan ga ik in de tussentijd gewoon aan m'n studie werken in de bieb ofzo, zo'n probleem is dat toch niet? Ik maak liever op school m'n werk dan dat ik thuis ook nog eens ermee zit.
Op de middelbare school deed ik dat ook altijd...

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:46

Jawel, maar dat werkt dus niet goed als je met éen leraar wiskunde op 50 leerlingen..

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:55

Sorry maar ik vindt het belachelijk want ik heb 6 tussenuren nu al heel lang en dan moet ik nog meer uur op school zitten zeker tot 5 uur nou leuk als je niet naast de schoool woont maar reistijd hebt.
Ook vind ik het onzinnig wij krijgen nu als een leraar ziek is inval van een leraar die ook maar niets met het vak te maken heeft. Laatst hadden we inval economie door lerares muziek en dat moet helpen gaan ze pw van andere klas nakijken...
Ik vind dat de kwaliteit niet de kwantiteit omhoog moet want je moet ook nog je hw maken als je dat niet doet na 3 keer mag je een uur nakomen! ook als je alles al snapt...

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:58

Ik doe in tussenuren ook wel wat maar als we meer uren moeten maken ik ga gewoon echt niet langer vind dit nu af en toe al erg lang heb soms als ik een proefwerk heb volgende dag erg weinig tijd over 's avonds gewoon omdat ik laat thuis ben en veel huiswerk alles moeten maken enz.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:00

volgens het dagblad van het noorden willen ze ook meer excursie's Tong uitsteken Zit zelf ook in Groningen op school .. Maar ik ging gewoon lessen Haha!
Je gaat naar school om te leren, dan draai je nou eenmaal veel uren, wat wil je later gaan doen als je moet werken dan ?

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:02

Ja hier willen ze volgendjaar ook alle lessen opkrikken meer uren en geen uitval/tussen uren meer! niet dat dat nou zo heel erg is maar er zijn ook mensen die aan halfuur/uur naarschool moeten fietsen en 's avonds bergen hw moete paken en dan helemaal geen vrijetijd meer hebben.. school is belangrijk maar er is ook nog meer dan school (tja zo denken wij dan weer hier in Gemert Knipoog )

Sophiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:03

Kwaliteit ipv kwantiteit.
En niet persé meer excursies, maar die worden nu geschrapt omdat anders de uren niet gehaald worden.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:11

Wel balen opzich, maar ik denk dat je met een staking niet veel zal bereiken... Heb ook niet echt het idee dat de regering echt naar scholieren luistert eigenlijk.

Maargoed, meer lesuren op een week zou opzich niet erg zijn, maar dan zouden ze daarbij meteen de tussenuren moeten afschaffen ofzo..
Ik ben blij dat ik nu op het HBO zit, al heb ik daar nog veel meer tussenuren en langere schooltijden. Clown

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 22:14

Zit zelf inmiddels op de universiteit maar ik hoor alles wel van mijn broertje en zusje. Die moeten uren doorbrengen in een studiecentrum, met een toezichthouder die absoluut geen orde kan houden, bovendien met te veel mensen in een te kleine ruimte. Dat werkt dus echt niet. Die kinderen gaan kletsen, gaan de toezichthouder vervelen , elkaar vervelen etc. En dan in de toetsweken nog eens hetzelfde verhaal, terwijl als ze thuis zouden zitten ze echt wel meer zouden doen.
Het is prima om het aantal lesuren voor scholieren te verhogen, maar dan moet het wel op een zinnige manier gebeuren. En die extra lesuren moeten dus gebruikt worden voor onderwijs en niet om kinderen verplicht wat extra uurtjes op school vast te houden.