Danneke80: in eerste instantie was de WIA erop gericht de mensen te stimuleren aan een baan te komen. Zoals jij nu zegt wordt het uitgevoerd en daar gaat het mis in het systeem. Zoals je zelf al zegt.
Je kan niet over percentages gaan beginnen zolang er geen juist systeem is of geen juiste uitvoering. het probleem bij deze uitkeringen is dat het gaat om individuele gevallen. Het systeem is gebaseerd op grote getalen waardoor er teveel mensen doorheen glippen (welke kant dan ook op). Het oude systeem van de WAO was nog niet zo slecht vergeleken met het huidige.
Wat is graag zou willen zien is dat de overheid gaat samenwerken met de zakelijke wereld. De Melkert baan is daar een vb van uit het verleden. Ik heb er een groot plan voor geschreven, maar kan dan niet even kopieren en plannen voor je. Deze staat op de computer van mijn ex. Mocht je interesse hebben in mijn ideeen hierover met de bijbehorende wetswijzigingen wil ik je deze wel toemailen. stuur dan je e-mail adres even via PB. Helaas ben ik nu even niet in staat deze door te mailen ivm het verbeken van mijn relatie, maar zodra ik mijn computer weer heb stuur ik het je dan door.