Wakeuplight wie heeft het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Re: Wakeuplight wie heeft het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:10

Wij hebben hem nu een week, ik dacht ook, dat werkt nooit, ik wordt normaal wakker met mijn wekkerradio die behoorlijk hard staat.
Maar ik moet zeggen dat hij heel goed werkt. Het wordt langzaam licht in je kamer en bij ons gaan er vogeltjes fluiten, steeds een beetje harder.
Ik heb voor de zekerheid mijn wekkerradio ook nog aan (5 minuten later, voor het geval dat ik niet wakker word) maar die heb ik eigenlijk helemaal niet meer nodig.
Ik kan nu sneller opstaan, normaal bleef ik nog lang liggen, zeker nu het zo donker is 's morgens. Maar met dat licht kan ik sneller opstaan, scheelt weer tijd.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:24

Ja, dat heb ik dus ook. Ik snooze minimaal 3 kwartier 's ochtends met 2 wekkers en dan nog kom ik er met veel moeite uit. En ik denk dat dit wel helpt, omdat je 'natuurlijk' wakker wordt.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:25

Maar wanneer begint het dan licht te worden en beginnen die vogels te fluiten? Op het moment dat je de wekker hebt gezet, of daarvoor al, zodat je op het tijdstip waarop je je wekker hebt gezet echt wakker bent?
Dat snap ik dus niet.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 13:44

ik heb er net een besteld (bij Wehkamp ruim 50 euro te duur lees ik hier nu...)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:11

Ik wil die ook. Opstaan in het donker is op een of andere manier veel moeilijker dan in het licht. Zomers word ik ook altijd veel makkelijker en vooral veel vrolijker wakker. Licht heeft een bepaald effect op hoe je je voelt enzo, schijnt. Zorgt dat je een of andere vitamine aanmaakt. Maar ze zijn wel erg duur Tong uitsteken

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:15

Stacey schreef:
Maar wanneer begint het dan licht te worden en beginnen die vogels te fluiten? Op het moment dat je de wekker hebt gezet, of daarvoor al, zodat je op het tijdstip waarop je je wekker hebt gezet echt wakker bent?
Dat snap ik dus niet.

De lamp gaat een half uur voordat je gewekt wil worden al langzaam aan, het geluid iets later geloof ik. Op de tijd dat je je wekker gezet hebt is de lamp op de maximale sterkte (zoals je die zelf hebt ingesteld) en het geluid ook.
Je hebt twee verschillende soorten, 1 met lamp en vogelgeluidjes of alarm, en 1 met lamp, geluidjes en radio. Die is wel gelijk een stuk duurder.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:18

Lijkt me geweldig dat ding, ik wordt altijd wakker als het licht wordt buiten als de gordijnen niet goed dichtzijn en ben dan klaarwakker. Wakker worden met de wekker is absoluut niks voor mij dan wordt ik echt niet goed wakker Tong uitsteken

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:22

Nou, klinkt nu helemaal ideaal. Ja Toch maar eens even vermelden dat ik zo'n ding graag wil binnen de familie... Wie weet is de kerstman mij gunstig gezind dit jaar.. Clown

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:26

Ding stond een jaar geleden of zo aangeboden in het magazine van het (groene Land) Achmea, volgens mij was hij toen goedkoper dan de Philips versie.
Verzekerden van Achmea kunnen korting krijgen op sommige produkten.
Ik denk dat hij ook wel verkrijgbaar is via de thuiszorgwinkels.
En als je lid bent van een thuiszorg krijg je korting op de aankopen in de winkel van hun.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:42

Wij hebben hem via http://www.pixmania.nl besteld, daar was hij het goedkoopste. (65 euro excl verzendkosten.) (dit is wel de versie zónder radio)

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 14:51

Lijkt me echt super om zo wakker te worden, zeker in de winter.
Maar zal je er na loop van tijd ook niet doorheen slapen?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:02

Ik heb gelukkig niet zo veel porblemen met wakker worden door de weeks. In het weekend wel. Lijkt me wel lekker om zo wakker te worden!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 15:46

Dat ding lijkt me zo relaxed.. Waar kun je de versie mét radio kopen voor een fijne prijs?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:09

Dat lijkt mij ook wel wat!! Zeker in de winter, in de zomer heb ik nooit veel moeite met wakker worden.

Tegen gewone piepwekkers kan ik echt niet, dan schrik ik me kapot en ben vervolgens de hele ochtend sjaggerijnig *LOL*

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:19

Ik wil hem Lovers
Geweldig zoiets!

Scheelt ook weer wat tenen stoten omdat ik naar mijn licht moet lopen om het aan moet doen Huilen van het lachen
Ik heb nu toch ook vogelgeluidjes enzo om mee wakker te worden, en daar word ik ook wakker van, dus moet goedkomen Haha!

Maar hij moet wel iets goedkoper worden, want ga geen 65 euro betalen voor een wekker Haha!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:23

Ir111 schreef:
Ik ben ook expert in verslapen, heb nu Jochem Myers 'wakker worden wakker worden wakker worden' stukje als wekker en dat werkt redelijk...

http://www.comedyclips.nl/index.php?act ... ip&id=1413

Die heb ik er ook een paar dagen op gehad als wekker. Nou na die paar dagen had iedereen schoon genoeg van mijn humeur. Werd er alleen maar chagerijnig van Clown
Ik word nu gewoon weer wakker met 3 wekkers... Nagelbijten / Gniffelen

(En een vierde van 65 euro dat wordt hem denk ik niet Knipoog )

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 16:24

Ir111 schreef:
Ik ben ook expert in verslapen, heb nu Jochem Myers 'wakker worden wakker worden wakker worden' stukje als wekker en dat werkt redelijk...

http://www.comedyclips.nl/index.php?act ... ip&id=1413

HAha die had ik eerst ook als wekker maar daar slaap ik zelfs doorheen, nee ik denk niet dat zo'n wakeup light bij mij werkt ik slaap al bijna door een wekker heen die knoerthard staat

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:16

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:27

ik wil hem ik wil hem ik wil hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik heb ook zoon moeite om wakker te worden!! ik zet me wekker 2 uur van te voren en dan nog mis ik bijna me trein Tong uitsteken

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:32

Ik ben ook iemand die 's morgens niet wakker geraakt (minimum een kwartier snoozen... soms een half uur of langer). Volgende week ben ik jarig, dus ik heb een subtiele hint aan mijn broers gegeven, in de hoop dat ze mij zo'n lamp willen kopen Haha! .

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:35

Wat ik me nou afvraag is of dat ding ook werkt als je met een nachtlampje slaapt....

Iemand daar ervaring mee?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:40

Tegen de tijd dat ze goedkoper worden wil ik er ook een Ja Ik denk dat mij dat wel helpt om 's ochtends wat makkelijker uit bed te komen. Nu heb ik altijd de wekker op 7.20 staan zodat ik uiterlijk 7.26/7.27 wel geïrriteerd uit bed ga omdat de reclame begint Huilen van het lachen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:40

Ik denk dat een nachtlampje niet zoveel uitkaakt. De intensiteit van het licht van een nachtlampje is zo minimaal vergeleken met het daglicht (wat die lamp nabootst)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:46

echt daglicht is ook heel ander licht dan lamplicht! er bestaat niet voor niets een zonlichttherapie. Dat is ook met een lamp die daglicht (= aantal lux wat je in de winter door weinig zon niet binnenkrijgt) nabootst.

Ik zie op pixmania trouwens ook dat ze voor 55 euro eentje van nafnaf hebben KLIK. Zou die kwaliteit veel verschillen?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:46

Ik hoor ook graag nog meer ervaringen met dat ding. Heb me nu pas een wekker met cdspeler aangeschaft, werkt ook goed. Favo cd erin, gaat van stil naar luid en weg slecht humeur. Lachen