Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

Re: Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:50

helemaal met juul eens! Zeker!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:50

Nee ik bedoel niet dat je alleen maar een relatie aan gaat voor de seks. Maar meestal ga je dus wel naar bed met diegene waarmee je een relatie hebt.

Hoop dat ik het zo goed zeg.

Als je bij een relatie ook nog de behoefte hebt om met andere naar bed te gaan dat moet iedereen zelf weten. Zolang het maar niet stiekem gebeurd.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 20:51

Het kan ook liggen aan mijn 'geloof'.
Ik geloof dat we van de dieren afstammen, en het zelf ook zijn.
En dat we onzelf behoorlijk omhoog gepraat hebben, en dat we
er zo zeker van zijn dat ons leven een nut heeft, en dat er dus
wel iets moet zijn na de dood. Hier geloof ik dus niet.
Dieren hebben er toch ook geen gevoel bij seks? Het is toch gewoon
pure voortplantiing?

( Heel erg sorry voor de mensen die het kwetsend vinden ! )
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 26-10-07 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:51

Idd, uit respect voor je partner.
Je bent getrouwd omdat je voor elkáár gekozen hebt, jullie hebben belooft elkaar trouw te blijven en bij je partner te blijven..

Opzich als ik er zo over nadenk, vind ik het gewoon raar als je met een ander persoon naar bed gaat, je bent getrouwd en tja, het uitleggen is moeilijk maar ik vind dat gewoon Clown ..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:52

Volgens mij heb jij het over seks seks Clown
Ja zo noem ik dat, dat vind ik seks om de seks, niet om de liefde.

In een huwelijk heb je (hopelijk Clown) seks om de liefde, en niet alleen omdat je het lekker vindt oid.
Je hebt voor die persoon gekozen om te trouwen, waarom wil je dan toch nog met andere mensen het doen?

Sommige dieren hebben er zeker wel gevoel bij Knipoog

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:53

Faelivrin schreef:
Uit respect voor je partner!

Idd goed gezegt!!! Bloos!
k zou me knap banketstaaf voelen als mijn "man" later met iemand anders naar bed is geweest!
ik zou me zo banketstaaf voelen, van, ben ik niet goed genoeg? Waarom heeft hij behoefte aan een ander zeg maar.
Nee, gewoon, ik heb het idee je hebt dan een relatie, dus dan houd je je liefde, en je lichaam voor een ander.
Zo denk ik er over. Gewoon voor respect, en dat ik trouw blijf aan mijn partner dan. Ik ben sowieso niet iemand voor uh ik weet niet hoe dat heet relaties. Iig ben ik meer iemand voor vaste relatie, k zou het niet leuk vinden als mijn vriend dan met een ander meisje naar bed gaat gewoon. Ik denk dat met iemand naar bed gaan, niet zomaar iets als zoenen is. maar ik denk dat het van nature was gebruikt om je voort te planten, en voor je vaste vriend. Iemand waarvoor je houd. en niet zo maar voor een andere man of jongen terwijl je van iemand anders houd.
nja dat is mijn mening. Ik kan me gewoon niet zo goed inleven in de mening van de ts.

Monchou

Sabinee__ schreef:
Maar sirieus, wat is hét nou eigenlijk?
Wat stelt het nou eigenlijk voor?
Misschien komt het een beetje plat over, sorry hiervoor.
( Misschien ontdek ik het later, ben nog maagd.)

Ik ook, maar ben er al helemaal over uit wat ik ervan vind Haha!
Misschien wordt mijn mening nog bijgesteld later Bloos

Nou..het is iets..dat je allèèn met je geliefde hebt.
Lol maken, vriendschap hebben, houden van, dat kun je ook met anderen Ja
Maar dit is.. samen een worden zegmaar.. En dat doe je niet zomaar met iedereen

Nouja, dit is hoe ik er nu over denk in ieder geval.. Bloos

Blue_Eyes

Voor mij zijn daar wat belangrijke redenen voor:
a) allereerst ben ik christen en geloof ik dat God het zo gemaakt heeft dat je trouw bent aan je partner, ook lichamelijk;
b) ten tweede vind ik seks iets dat zo intiem is, dat je het alleen moet delen met iemand die je voor 1000% kunt vertrouwen. Voor mij is dat alleen mijn man (misschien dat ik mijn beste vriendin ook wel zoveel vertrouw, maar dat trekt me nou verder helemaaaaal niet Haha!).

Rare vraag? Neuj.... ik denk dat er veel meer mensen met die vraag rondlopen, getuige het aantal mensen dat vreemdgaat!

Edit:
Citaat:
Het is toch gewoon pure voortplantiing?

Vandaar al die anticonceptiemiddelen zeker? Nee, seks is meer dan alleen voortplanting voor de mens. Het is ook een manier om je liefde te tonen aan de ander, en om van elkaar te genieten.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 26-10-07 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 20:55

Ik bedoel het ook niet zo hoe het er staat.
Het is zo moeilijk uit te leggen. Clown

Ik snap heel erg goed dat je voor 1 partner kiest, en ik zou
me ook banketstaaf voelen, als hij vreemd zou gaan, dus
eigenlijk is de goede stelling:

" Waarom voelen we ons eigenlijk zo?"

Waarom hechtten we er zo veel waarde aan?

( denk ik. Clown )

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:56

Seks uit lust, omschrijf jij. En DAT vind ik ronduit respectloos voor jezelf. Dat is gewoon bijna prostitutie. Je hebt niet seks omdat je het 'wilt'. Ja, ook wel. Maar het 'hoort' uit liefde te zijn. Echt meid; denk ALSJEBLIEFT na. Je gaat niet zomaar met iemand het bed in duiken uit lust. Dat is gewoon doodzonde van je lichaam en je maagdelijkheid.

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:58

esther_sonja schreef:
Faelivrin schreef:
Uit respect voor je partner!

Idd goed gezegt!!! Bloos!
k zou me knap banketstaaf voelen als mijn "man" later met iemand anders naar bed is geweest!
ik zou me zo banketstaaf voelen, van, ben ik niet goed genoeg? Waarom heeft hij behoefte aan een ander zeg maar.
Nee, gewoon, ik heb het idee je hebt dan een relatie, dus dan houd je je liefde, en je lichaam voor een ander.
Zo denk ik er over. Gewoon voor respect, en dat ik trouw blijf aan mijn partner dan. Ik ben sowieso niet iemand voor uh ik weet niet hoe dat heet relaties. Iig ben ik meer iemand voor vaste relatie, k zou het niet leuk vinden als mijn vriend dan met een ander meisje naar bed gaat gewoon. Ik denk dat met iemand naar bed gaan, niet zomaar iets als zoenen is. maar ik denk dat het van nature was gebruikt om je voort te planten, en voor je vaste vriend. Iemand waarvoor je houd. en niet zo maar voor een andere man of jongen terwijl je van iemand anders houd.
nja dat is mijn mening. Ik kan me gewoon niet zo goed inleven in de mening van de ts.

Oeh, daár lees ik wat goeds Ja !
'Heb je niet genoeg aan 1 man?'
en ook 'ben ik niet goed genoeg voor je'
Dat ben ik helemaal met je eens, jij zegt wat ik denk als ik het niet kan verwoorden Haha!.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 20:59

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Maar het is minstens net zo moeilijk uit te leggen waarom we er zoveel waarde aan hechten, in woorden.

Je zegt zelf dat je het misschien zult begrijpen 'later', ik denk dat dat wel zo is. Je zult merken dat het eigenlijk iets heel exclusiefs is, iets dat ontzettend dichtbij komt (letterlijk maar ook figuurlijk). Het is heel pijnlijk om te merken dat je niet de enige zou zijn die zo dichtbij jouw man/vriend/partner kan komen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 20:59

Faelivrin schreef:
Seks uit lust, omschrijf jij. En DAT vind ik ronduit respectloos voor jezelf. Dat is gewoon bijna prostitutie. Je hebt niet seks omdat je het 'wilt'. Ja, ook wel. Maar het 'hoort' uit liefde te zijn. Echt meid; denk ALSJEBLIEFT na. Je gaat niet zomaar met iemand het bed in duiken uit lust. Dat is gewoon doodzonde van je lichaam en je maagdelijkheid.

Dát was ik ook totaal niet van plan !
Met dat ben ik het ook totaal met je eens .
Ik vind dat je jezelf daar echt mee oplaag haalt,
net als seks in ruil voor geld/goederen/diensten.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:00

oplaag Clown ?
omlaag dus.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:01

Elysha schreef:
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Maar het is minstens net zo moeilijk uit te leggen waarom we er zoveel waarde aan hechten, in woorden.

Je zegt zelf dat je het misschien zult begrijpen 'later', ik denk dat dat wel zo is. Je zult merken dat het eigenlijk iets heel exclusiefs is, iets dat ontzettend dichtbij komt (letterlijk maar ook figuurlijk). Het is heel pijnlijk om te merken dat je niet de enige zou zijn die zo dichtbij jouw man/vriend/partner kan komen

Die woorden zocht ik!
Daar kan ik me echt helemaal in vinden !
Dat iemand anders misschien jou vriend op dezelfde plaats heeft aangeraakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:02

Faelivrin schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ook niet alleen uit lust, tegenwoordig is het 'stoer' om het op zo jong mogelijke leeftijd gedaan te hebben en dan maakt het ook niet uit met wie Nagelbijten / Gniffelen

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:04

Juul schreef:
Faelivrin schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ook niet alleen uit lust, tegenwoordig is het 'stoer' om het op zo jong mogelijke leeftijd gedaan te hebben en dan maakt het ook niet uit met wie Nagelbijten / Gniffelen

Lees je weleens de Fancy/Girls/Cosmogirl?
Zoveel meisjes van 11/12/13 jaar, die er al helemaal voor gegaan zijn.
Echt zo fout.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:04

Sabinee__ schreef:
Dát was ik ook totaal niet van plan !
Met dat ben ik het ook totaal met je eens .
Ik vind dat je jezelf daar echt mee oplaag haalt,
net als seks in ruil voor geld/goederen/diensten.
Het hoeft niet altijd in ruil voor geld ect. te zijn. Als je seks hebt puur uit lust zonder gevoelens te hebben vind ik het precies hetzelfde. Ik heb hier zelf ook altijd erg veel waarde aan gehecht en ben daar trots op.
Sabinee__ schreef:
Die woorden zocht ik!
Daar kan ik me echt helemaal in vinden !
Dat iemand anders misschien jou vriend op dezelfde plaats heeft aangeraakt..
Dat is precies hetzelfde. Natuurlijk zul je 9 van de 10 keer niet de eerste zijn voor je partner; maar stel je nou eens voor dat je partner het als iets van 'lust' ziet. En JIJ bent dan het 'lustobject'. Dat hoort toch niet? Je hoort toch van elkaar te houden, om elkaar te geven en zo het een extra dementie te geven?
Juul schreef:
Hier kijk ik ook vaak genoeg van op, het lijkt bijna hoe jonger hoe beter. Zo zonde.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:07

Sabinee__ schreef:
pure voortplantiing?

Dan ga je ook sex hebben voor voortplanting met je dieren theorie dus lekker veel kinderen allemaal van een andere papa

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:08

katiavl schreef:
Sabinee__ schreef:
pure voortplantiing?

Dan ga je ook sex hebben voor voortplanting met je dieren theorie dus lekker veel kinderen allemaal van een andere papa

Jaa idd. weg met die theorie. Vork

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:09

Citaat:
Ik snap heel erg goed dat je voor 1 partner kiest, en ik zou
me ook banketstaaf voelen, als hij vreemd zou gaan, dus
eigenlijk is de goede stelling:

" Waarom voelen we ons eigenlijk zo?"

Waarom hechtten we er zo veel waarde aan?

( denk ik. )

Als je de sociobiologie interessant vindt: Desmond Morris een paar leuke boeken geschreven.

Hij zou zeggen dat wij het als 'naakte apen' enerzijds heel belangrijk vinden dat we elkaar trouw zijn in een huwelijk/relatie omdat dit vanuit onze voorouders meegegeven is. Omdat vrouwen niet sterk genoeg zijn om zich te verdedigen tegen mannen, doen zij hun best een 'vaste man' aan te trekken die hen zal beschermen tegen andere mannen, zodat deze man zeker weet dat de kinderen die zij voortbrengt van hem zijn. De vrouw heeft hiervoor verschillende biologische aanpassingen gekregen, zoals veel secundaire geslachtskenmerken en nog het allerbelangrijkst: een totaal onzichtbare eisprong. Door dat laatste weet een man nooit zeker of zijn 'vaste' vrouw ovuleert en loont het de moeite bij haar te blijven om zeker te weten dat hij de vader is.

De vrouw op haar beurt heeft haar vaste man het liefste voor zichzelf, want ze heeft hem nodig voor bescherming en het verkrijgen van vlees zo nu en dan.

Dat niettegenstaande is onze monogamie nog niet zo ver ontwikkelt als bijvoorbeeld bij sommige vogelsoorten. Het vooruitzicht van 'betere genen' (lees: een lekker ding Clown Haha! ) lokt toch altijd. Dus waarschijnlijk gingen onze voorouders toch regelmatig vreemd - stiekem. Net als nu dus Knipoog

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:09

Het feit dat je niet genoeg zou hebben aan je liefde, en dus een ander voor je lichamelijke behoeften opzoeken vind ik geen fijn idee.
Het is jouw lichaam, en natuurlijk mag je zelf weten wat je ermee doet. Maar het idee dat ik weet dat mijn vriend andere dingen met een ander zou doen, zou voor mij erg negatief in de aarde vallen.
Je bent, hoe je het wend of keert, niet goed genoeg dus.

Seks hoort uit liefde, en vanuit je relatie te gaan. Niet omdat je het nodig hebt en het misschien even niet krijgt.

Nee, Wat ik van Faelivrin las, respectloos, uit liefde, en inderdaad DOODzonde als je dit doet.

Ik moet er niet aan denken
vriendje is van mij, onze intimiteit dus ook.
Moet een ander niet tussen komen .....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:10

Weetje, ik ben echt blij dat bokt bestaat.
Ik heb echt geen idee aan wie ik anders deze vraag kon stellen.
Ik heb er nu ook echt een hele andere mening over Ja .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:11

Ik snap wel wat je bedoeld, denk dat mensen gewoon sociaal andere structuur hebben gecreerd ook door regels van geloof denk ik Lachen als geloof anders zat, dan zat trouw zijn ook anders ofzoiets

maar uiteindelijk is het sociaal aanvaardbaarder door parenclubs maar das dan weer plezier, inplaats van voortplanting
Laatst bijgewerkt door lesilla op 26-10-07 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:11

GELUKKIG meid! OK dan!