Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Faelivrin schreef:Uit respect voor je partner!
Sabinee__ schreef:Maar sirieus, wat is hét nou eigenlijk?
Wat stelt het nou eigenlijk voor?
Misschien komt het een beetje plat over, sorry hiervoor.
( Misschien ontdek ik het later, ben nog maagd.)
Citaat:Het is toch gewoon pure voortplantiing?
esther_sonja schreef:Faelivrin schreef:Uit respect voor je partner!
Idd goed gezegt!!!
k zou me knap banketstaaf voelen als mijn "man" later met iemand anders naar bed is geweest!
ik zou me zo banketstaaf voelen, van, ben ik niet goed genoeg? Waarom heeft hij behoefte aan een ander zeg maar.
Nee, gewoon, ik heb het idee je hebt dan een relatie, dus dan houd je je liefde, en je lichaam voor een ander.
Zo denk ik er over. Gewoon voor respect, en dat ik trouw blijf aan mijn partner dan. Ik ben sowieso niet iemand voor uh ik weet niet hoe dat heet relaties. Iig ben ik meer iemand voor vaste relatie, k zou het niet leuk vinden als mijn vriend dan met een ander meisje naar bed gaat gewoon. Ik denk dat met iemand naar bed gaan, niet zomaar iets als zoenen is. maar ik denk dat het van nature was gebruikt om je voort te planten, en voor je vaste vriend. Iemand waarvoor je houd. en niet zo maar voor een andere man of jongen terwijl je van iemand anders houd.
nja dat is mijn mening. Ik kan me gewoon niet zo goed inleven in de mening van de ts.
Faelivrin schreef:Seks uit lust, omschrijf jij. En DAT vind ik ronduit respectloos voor jezelf. Dat is gewoon bijna prostitutie. Je hebt niet seks omdat je het 'wilt'. Ja, ook wel. Maar het 'hoort' uit liefde te zijn. Echt meid; denk ALSJEBLIEFT na. Je gaat niet zomaar met iemand het bed in duiken uit lust. Dat is gewoon doodzonde van je lichaam en je maagdelijkheid.
Elysha schreef:Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Maar het is minstens net zo moeilijk uit te leggen waarom we er zoveel waarde aan hechten, in woorden.
Je zegt zelf dat je het misschien zult begrijpen 'later', ik denk dat dat wel zo is. Je zult merken dat het eigenlijk iets heel exclusiefs is, iets dat ontzettend dichtbij komt (letterlijk maar ook figuurlijk). Het is heel pijnlijk om te merken dat je niet de enige zou zijn die zo dichtbij jouw man/vriend/partner kan komen
Faelivrin schreef:Seks uit lust, omschrijf jij. En DAT vind ik ronduit respectloos voor jezelf. Dat is gewoon bijna prostitutie. Je hebt niet seks omdat je het 'wilt'. Ja, ook wel. Maar het 'hoort' uit liefde te zijn. Echt meid; denk ALSJEBLIEFT na. Je gaat niet zomaar met iemand het bed in duiken uit lust. Dat is gewoon doodzonde van je lichaam en je maagdelijkheid.
Juul schreef:Faelivrin schreef:Seks uit lust, omschrijf jij. En DAT vind ik ronduit respectloos voor jezelf. Dat is gewoon bijna prostitutie. Je hebt niet seks omdat je het 'wilt'. Ja, ook wel. Maar het 'hoort' uit liefde te zijn. Echt meid; denk ALSJEBLIEFT na. Je gaat niet zomaar met iemand het bed in duiken uit lust. Dat is gewoon doodzonde van je lichaam en je maagdelijkheid.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ook niet alleen uit lust, tegenwoordig is het 'stoer' om het op zo jong mogelijke leeftijd gedaan te hebben en dan maakt het ook niet uit met wie
Sabinee__ schreef:Het hoeft niet altijd in ruil voor geld ect. te zijn. Als je seks hebt puur uit lust zonder gevoelens te hebben vind ik het precies hetzelfde. Ik heb hier zelf ook altijd erg veel waarde aan gehecht en ben daar trots op.Dát was ik ook totaal niet van plan !
Met dat ben ik het ook totaal met je eens .
Ik vind dat je jezelf daar echt mee oplaag haalt,
net als seks in ruil voor geld/goederen/diensten.
Sabinee__ schreef:Dat is precies hetzelfde. Natuurlijk zul je 9 van de 10 keer niet de eerste zijn voor je partner; maar stel je nou eens voor dat je partner het als iets van 'lust' ziet. En JIJ bent dan het 'lustobject'. Dat hoort toch niet? Je hoort toch van elkaar te houden, om elkaar te geven en zo het een extra dementie te geven?Die woorden zocht ik!
Daar kan ik me echt helemaal in vinden !
Dat iemand anders misschien jou vriend op dezelfde plaats heeft aangeraakt..
Juul schreef:Hier kijk ik ook vaak genoeg van op, het lijkt bijna hoe jonger hoe beter.Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ook niet alleen uit lust, tegenwoordig is het 'stoer' om het op zo jong mogelijke leeftijd gedaan te hebben en dan maakt het ook niet uit met wie
Sabinee__ schreef:Het kan ook liggen aan mijn 'geloof'.
Ik geloof dat we van de dieren afstammen, en het zelf ook zijn.
En dat we onzelf behoorlijk omhoog gepraat hebben, en dat we
er zo zeker van zijn dat ons leven een nut heeft, en dat er dus
wel iets moet zijn na de dood. Hier geloof ik dus niet.
Dieren hebben er toch ook geen gevoel bij seks? Het is toch gewoon
pure voortplantiing?
( Heel erg sorry voor de mensen die het kwetsend vinden ! )
katiavl schreef:Sabinee__ schreef:Het kan ook liggen aan mijn 'geloof'.
Ik geloof dat we van de dieren afstammen, en het zelf ook zijn.
En dat we onzelf behoorlijk omhoog gepraat hebben, en dat we
er zo zeker van zijn dat ons leven een nut heeft, en dat er dus
wel iets moet zijn na de dood. Hier geloof ik dus niet.
Dieren hebben er toch ook geen gevoel bij seks? Het is toch gewoon
pure voortplantiing?
( Heel erg sorry voor de mensen die het kwetsend vinden ! )
Dan ga je ook sex hebben voor voortplanting met je dieren theorie dus lekker veel kinderen allemaal van een andere papa
Citaat:Ik snap heel erg goed dat je voor 1 partner kiest, en ik zou
me ook banketstaaf voelen, als hij vreemd zou gaan, dus
eigenlijk is de goede stelling:
" Waarom voelen we ons eigenlijk zo?"
Waarom hechtten we er zo veel waarde aan?
( denk ik. )