roken??zonde?lekker?vervelend??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roken??

doodzonde
321 (39%)
waarom??
165 (20%)
ik rook..
191 (23%)
heb gerookt
61 (7%)
geprobeerd
31 (3%)
word mij verboden
19 (2%)
iets anders??laat het mij weten
21 (2%)

Totaal aantal stemmen: 809

OemmiejO

Re: roken??zonde?lekker?vervelend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:11

Ik vind het echt zonde. En het is slecht voor je, dus als je niet rookt vooral ook niet aan beginnen. Haha!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:11

Ik vind het smerig, het is vies, het stinkt, en je gaat er eerder dood van.

Ik zou nooit gaan roken, het is het slechste wat je jezelf aan kan doen. Bah!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:13

Ik heb niks tegen rokers verder, zolang ik er geen last van ondervind en andere ook niet. daarom ben ik fel voor rokersverbod in horeca Lachen

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:14

ja de hemel,, dat is iets heeel anders idd Tong uitsteken ,,
ik denk dat mrie bedoelt de trip naar de hemel om maar even zo te zeggen. en dood ga je toch .. je leeft een keer (als het goed is) .. en waarom dan niet doen wat je zelf wilt?? ..
ik praat dan wel als roker.. maar ik bedoel het vanuit allebei de kanten.. de een vind het een zonde en de ander heerlijk.. het blijft iets waar iedereen een heel erge verschillende mening over houden en gelukkig ook maar lijkt mij!.. zou het zelfde zijn als we allemaal de zelfde vent willen Knipoog ook niet gezond Tong uitsteken ,, maar als je rookt hoef je niet persee dood te gaan aan longknaker etc etc.. ken 3 mensen die er aan overleden zijn en een daarvan rookte.. het is maar net wanneer je tijd is om te gaan en vooral hoe..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:18

k0ekiisassy schreef:
mrie schreef:
een peuk in mijn ene hand een glas wijn in mijn andere met de kreet: "Heb ik even een goeie trip gehad!"

wat voor trip Tong uitsteken ik kan me namenlijk niet herinneren dat ik ooit een trip heb gehad door een peukie Nors opkijken ( niet banketstaaf bedoeld ofzo hoor, ik denk dat ik je verkeerd begrijp..)

Met trip bedoel ik een geweldig, leuk, inspirerend (hedonistisch) leven.

Misschien zou ik dat anders voelen als ik kinderen had ja, maar die heb ik niet en die komen er ook niet...dus dat kan ik niet beoordelen
Laatst bijgewerkt door mrie op 25-10-07 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

napoleon

Ik rook en vind het doodzonde Boos!

Ben sinds gisteren overgestapt naar een electronische sigaret en het bevalt me tot nu toe heel goed. Ik rookte in het verleden best veel, een pakje per dag, het laatste half jaar zo'n 10 sigaretten per dag en de laatste weken zo'n 5 per dag. Nu dus een electronische sigaret en vandaag dus nog geen echte sigaret aangeraakt..... Hoop dat ik zo van mijn stomme verslaving afkom, heb goede hoop want het bespaart ook heel veel geld......

loez

Ik rook vanaf mijn 12e bijna 13e. Was met carnaval dus ja om stoer te doen. Helaas in blijven hangen dus ook ik rook alweer 5 jaar. Mijn ouders kwamen er achter op mijn 14e ongeveer. Bleef bij mijn vader slapen en had mijn pak shag in mijn toilettas gedaan Haha! Ik dacht daar kijkt hij toch niet. Tot dat hij mijn tandenborstel terug deed. Hij heeft aan mij toen niks gevraagd maar tegen mijn moeder gezegd(ouders zijn gescheiden.) Mijn moeder rookt dus ook, alleen mijn vader niet. Zo zijn ze er dus achter gekomen maar hebben het wel geaccepteerd. Mijn vader vind het heel jammer, maar hij is erg blij dat ik nu alweer een stuk minder rook als eerst. Maargoed, misschien komt ooit nog de dag dat ik echt ga stoppen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:21

PrinsesJ schreef:
ja de hemel,, dat is iets heeel anders idd Tong uitsteken ,,
ik denk dat mrie bedoelt de trip naar de hemel om maar even zo te zeggen. en dood ga je toch .. je leeft een keer (als het goed is) .. en waarom dan niet doen wat je zelf wilt?? ..
ik praat dan wel als roker.. maar ik bedoel het vanuit allebei de kanten.. de een vind het een zonde en de ander heerlijk.. het blijft iets waar iedereen een heel erge verschillende mening over houden en gelukkig ook maar lijkt mij!.. zou het zelfde zijn als we allemaal de zelfde vent willen Knipoog ook niet gezond Tong uitsteken ,, maar als je rookt hoef je niet persee dood te gaan aan longknaker etc etc.. ken 3 mensen die er aan overleden zijn en een daarvan rookte.. het is maar net wanneer je tijd is om te gaan en vooral hoe..

Met j ou kan ik praten Knipoog

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:24

roken? dood en doodzonde

ik rook niet, heb het nooit geprobeerd en zal het ook nooooooooooooit gaan doen!

als iemand bij mij in de buurt gaat roken, ga ik altijd zo heel overdreven kuchen Vork het ergste vind ik dan nog dat sommige rokers vinden dat ik me aanstel, ik stel me echt niet aan hoor, het gaat wel mooi ten koste van mijn gezondheid.

en ik vind dat ze roken júist in de horeca moeten verbieden!!!! zit ik lekker in een restaurant, komt er iemand naast me zitten die vindt dat hij moet roken en daarmee dus mijn eten verpest. Hamer

ook met het uitgaan verbieden, sigaretten zijn onveilig [hoe vaak heb ik wel niet een truitje verpest doordat iemand er "per ongeluk" met een sigaar tegenaankomt, heb ik littekens van sigaretten op mijn lichaam], krijg ik een hoestbui als iemand zijn rook in mijn gezicht uitblaast, en stinken mijn kleren gigantisch naar rook.

gewoon rookvrij! Haha!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:25

Knipoog

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:27

snoetie schreef:
roken? dood en doodzonde

ik rook niet, heb het nooit geprobeerd en zal het ook nooooooooooooit gaan doen!

als iemand bij mij in de buurt gaat roken, ga ik altijd zo heel overdreven kuchen Vork het ergste vind ik dan nog dat sommige rokers vinden dat ik me aanstel, ik stel me echt niet aan hoor, het gaat wel mooi ten koste van mijn gezondheid.

wij rokers (denk dat ik wel voor meerdere spreek) hebben dan gewoon liever dat je het zegt.. wij zijn geen slecht volk dat er meteen op los gaat rammen Knipoog en als je af en toe rook meekrijgt is gaa niet slecht..
echt niet.. mijn longen zijn verpest ja dat weet ik.. maar als je nou laat ik het heel grof nemen..
ik totaal in een jaar de nicotine mee zou krijgen van laten we zeggen 5 sigareteen merken je longen niks!! .. echt niet

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:31

snoetie schreef:
Haha!

Maar "heel overdreven" kuchen dat is toch aanstellerij.
Als je der last van hebt en moet hoesten, vind dat het stinkt ect ok. Maar dit soort aanstellerij daar trek ik me als roker dus echt niks van aan. Ik vraag meestal aan het gezelschap keurig of er iemand bezwaar heeft. In de horeca doe ik dat dus niet, daar vind ik het het risico van het vak. Als je geen last wilt hebben van de rook dan moet je daar niet komen. Het is eigenlijk best jammer dat er geen niet rokers cafe's en rokers cafe's zijn dan was iedereen blij....

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:36

PrinsesJ schreef:
snoetie schreef:
roken? dood en doodzonde

wij rokers (denk dat ik wel voor meerdere spreek) hebben dan gewoon liever dat je het zegt.. wij zijn geen slecht volk dat er meteen op los gaat rammen Knipoog en als je af en toe rook meekrijgt is gaa niet slecht..
echt niet.. mijn longen zijn verpest ja dat weet ik.. maar als je nou laat ik het heel grof nemen..
ik totaal in een jaar de nicotine mee zou krijgen van laten we zeggen 5 sigareteen merken je longen niks!! .. echt niet

haha natuurlijk weet ik dat jullie er niet meteen op los gaan rammen [althans dat hoop ik dan Knipoog ], maar ik vind het gewoon vervelend, vooral in een restaurant, tijdens uitgaan heb ik er wat minder moeite mee. ik heb er wel eens iets van gezegd [of beter, ik zeg tegen iedereen die rookt alsmaar dat die moet stoppen Clown ] en ik heb al vaak te horen gekregen dat ik me niet moet aanstellen en dat het eigen keuze is.

misschien ben ik er zo erg op tegen omdat ik weet hoe mijn ouders erop reageren. ze hebben allebei astma, en als ze in een café zijn geweest dan is vooral mijn moeder soms echt dagen ziek daarvan. maarja wat kunnen ze ertegen doen? elk persoon aanspreken op het feit dat ze ziek worden van de sigarettenrook? dan zijn ze nog wel even bezig.. dan maar niet naar een cafe gaan? dat vinden ze natuurlijk ook niet leuk..

en wat betreft die 5 sigaretten per jaar, dan hoop ik maar dat je gelijk hebt Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:40

PrinsesJ schreef:
snoetie schreef:
roken? dood en doodzonde

Zever Lachen hangt af naargelang je lichaam gepredisposeerd is of niet, dan kan zelfs één sigaret slecht zijn in het passief meeroken

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:41

ik heb zelf aanleg voor astma en allergieen erbij .. maar het is en blijft mijn keuze.. en idd voor de mensen die het heel erg hebben zulke dingen vind ik dat er ook iets moet zijn waar ze uit kunnen gaan..hapje eten enz enz..geef ik je helemaal gelijk in!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:42

Lol, sommige mensen zeggen: ''dood ga je toch''.
Dus dan maar ook gaan spookrijden, niet meer uitkijken bij het oversteken, door rood rijden etc etc.
Want dood ga je toch he? Knipoog

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:45

mrie schreef:
snoetie schreef:
Haha!

Maar "heel overdreven" kuchen dat is toch aanstellerij.
Als je der last van hebt en moet hoesten, vind dat het stinkt ect ok. Maar dit soort aanstellerij daar trek ik me als roker dus echt niks van aan. Ik vraag meestal aan het gezelschap keurig of er iemand bezwaar heeft. In de horeca doe ik dat dus niet, daar vind ik het het risico van het vak. Als je geen last wilt hebben van de rook dan moet je daar niet komen. Het is eigenlijk best jammer dat er geen niet rokers cafe's en rokers cafe's zijn dan was iedereen blij....

ik bedoel niet dat ze reageren op dat overdreven gekuch, maar dat als ik er iets van zeg, dat ze dan zeggen dat ik me niet moet aanstellen. ik heb er soms echt wel last van hoor, vooral met uitgaan als dan iemand dichtbij mij in de buurt aan het roken is..

maar iedereen heeft toch het recht om naar een café of iets te gaan? en om dan maar niet te gaan omdat sommige mensen een vieze gewoonte hebben , vind ik ook zoiets. dan zouden de mensen met die vieze gewoonte meer recht hebben dan mensen die lekker gezond zijn.

niet-rokers cafées zouden wel een ideale oplossing zijn Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:48

Ik heb gekozen waarom??
omdat ik het zelf doodzonde vind van je lichaam en het waarom er niet van snap om er uberhaupt aan te beginnen.
Ik ben dank ook blij dat in het uitgaan gebeuren het STOP wordt gezet.
Laatst was ik op een boeren schuurfeest zoals dat wordt gezegt.
ik denk dat 80% van de zo 300 man wel rookte .
alles stond blank.
me ogen deden zeer.
en me keel was rauw had gewoon echt het idee dat ik zelf aan het roken was zonder sigaret wat was dat smerig zeg !!! Boos!
ben er ook niet lang geweest vond het wel zonde van me 25 euro entree door een stelletje verziekers ! Cool

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:48

Ik ben een niet roker. Maar heb de afgelopen dagen heb ik voor mijn werk in "een rokershol" gewerkt. Het stond er blauw van de rook.

Ik moest de afzuigventilatie maken voor die rokers. Ik heb er werkelijk waar 1 man gezien die in een kwartier tijd 4 shaggies pafte.
Mijn afzuigsysteem moest aangesloten worden op een oud systeem die helemaal bruin was van binnen en plakte van de teer. Mensen vonden het maar vies om te zien; toen zei ik heel bijdehand dat de longen er ongeveer ook zo uit moeten zien.

Het was echt een smerig klusje, vooral omdat er op het drukste moment zo'n man of 25 aan het paffen was. Ik bleef hoesten en kuchen en ben een paar keer de ruimte uitgelopen om frisse lucht te krijgen.
Echt waar ik rook echt niet, en weet nu ook weer waarom niet.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:49

x_Marr schreef:
Lol, sommige mensen zeggen: ''dood ga je toch''.
Dus dan maar ook gaan spookrijden, niet meer uitkijken bij het oversteken, door rood rijden etc etc.
Want dood ga je toch he? Knipoog

waarom niet Knipoog
kun je kijken hoeveel geluk je hebt..
maar het is wel het enigste wat zeker is in je leven
je gaat dood

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:49

Ik rook en vind het doodzonde.Ik rook 2 pakjes [20stuks] per dag en vind het niet eens lekker.Ik vind het vies en kost veel geld.Waarom ik dan niet stop met roken?ik ben er te zwak voor.Ben er aan verslaafd,maar het zit ook zeker tussen de oren bij mij.Ik word al panisch als ik vergeten ben een pakje sigaretten te halen.Ik rook nu al 28 jaar en dat is 28 jaar te lang!Kon ik maar stoppen,had ik het allang gedaan.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:53

elektrische sigaret soms wat voor jou heb hem hier eerder voorbij zien komen in dit topic.. huisarts al weleens info gevraagd??

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:56

PrinsesJ schreef:
elektrische sigaret soms wat voor jou heb hem hier eerder voorbij zien komen in dit topic.. huisarts al weleens info gevraagd??

inderdaad Lachen die man die dat heeft uitgevonden was laatst ook bij jenssen, het schijnt ook niet schadelijk te zijn voor de medemens

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:56

Heb al vele dingen geprobeerd,2 nicotine pleisters [op beide arm 1] nicotine kauwgom,een of ander smerig spul wat je in je mond moet druppelen,en zelfs een nicotine inhaler.Nix helpt omdat het een gewoonte is om te roken,een soort van tic?

chientje92Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:59

De laatste 2 optie's geselecteerd...
Ik mag niet roken van mijn ouders... En daarnaast heb ik ook zwaar astma... En ivm dat ben ik zelf niet van plan te gaan roken. Daarnaast vind ik het zonde van je geld Knipoog