Pakketjes in bievenbus.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pakketjes in bievenbus.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:36

mmm, geloof dat lynn wel ondervonden heeft dat dit niet te achterhalen is Lachen
En lijkt me ook erg onwaarschijnlijk als de krantenjongen het uit de bus zou joepen...geloof dat de pakketservice daar niet bij staat Haha!

Als de tnt mij die brievenbus betaald hangen wij hem neer Lachen
Onze bus voldoet aan hun eisen...is zelfs van hun afkomstig....

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:56

Via de pakketservice moet het te achterhalen zijn, als alles goed gaat, je hebt natuurlijk uitzonderingen. Maar het ligt er ook aan waar je woont denk ik.
Bij ons gebeuren dit soort dingen niet, maar ik woon dan ook in een dorp. Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:10

Hoe kan de pakketdienst nu een gejat pakketje achterhalen? Lachen
Kunnen ze beter bij de politie gaan werken Haha!

Bij ons is het ook nog niet weg gehaald...maar moet ik daar op blijven wachten omdat hun te lam zijn om aan te bellen?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:28

Bij ons ligt er altijd een keurig briefje in de brievenbus: "Ik heb een pakket voor u in de paardenstal gelegd." Zeer attent van de postbode en ik ben erg blij dat we niet extra naar het postkantoor hoeven kleppen om het pakketje op te halen. Volgens de officiële regels mag het niet maar ik heb er geen moeite mee!
Maar Runningkawa, je hebt gelijk: wat de pb bij jullie doet kan echt niet. Waarom neem je niet gewoon de proef op de som en bel je de leverancier op waar pakketje zus en zo blijft want je hebt nog niets ontvangen? Ben heel benieuwd naar het antwoord...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 00:05

Silvia schreef:
Bij ons ligt er altijd een keurig briefje in de brievenbus: "Ik heb een pakket voor u in de paardenstal gelegd." Zeer attent van de postbode en ik ben erg blij dat we niet extra naar het postkantoor hoeven kleppen om het pakketje op te halen. Volgens de officiële regels mag het niet maar ik heb er geen moeite mee!
Maar Runningkawa, je hebt gelijk: wat de pb bij jullie doet kan echt niet. Waarom neem je niet gewoon de proef op de som en bel je de leverancier op waar pakketje zus en zo blijft want je hebt nog niets ontvangen? Ben heel benieuwd naar het antwoord...

Als ze een briefje in de brievenbus doen harstikke netjes... Bij mij hebben ze het onder de carport gelegd waardoor ik er vervolgens met de auto overheen ben gereden omdat ik `m nooit gezien had toen ik in het donker thuis kwam met de auto...
En met een klacht kom je dan niet ver hoor daar doen ze toch niks mee... was uw eigen schuld mevrouw...
En daarnaast heb ik een keer een pakje naast het konijnen hok weg moeten vissen (in de winter) na 2 dagen omdat ik `m niet gezien had pas toen ik toevallig het hok ging verschonen zag ik `m liggen erg raar dus...
De rest van de tijd dat ik daar woonde heb ik pakketjes bij mijn ouders laten bezorgen... En nu woon ik weer lekker IN het dorp en doen ze dat niet meer mag het lekker op halen bij het postkantoor gelukkig maar 3 straten verder op Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:54

Ja helaas mag dat, hier hebben ze het ook weleens gedaan (pakket a 80,- met kleding) toen heb ik een klacht ingediend bij TNT, maar als het in de brievenbus past mogen ze het erin doen.

Nu is er pas weer een pakketje in de brievenbus gedaan en eruit gestolen, sindsdien hebben wij een slot op de brievenbus zodat er enkel nog maar dingen door de gleuf kunnen.

Ik vind het ook krom en de bezorger vond het ook heel rot, hij mag het nl. in de brievenbus doen, maar doordat hij het in de brievenbus had gedaan is het gestolen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:57

Maar eigenlijk past het toch niet?
Ja omdat het toevallig een uitvoering is die open kan, maar door de gleuf kan het niet.

Ik kan dan toch beter zeggen, plak er voortaan maar een postzegel op...wordt toch niet anders behandeld Lachen
ER wordt voor betaald...geen eigen keuze dus...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:08

Nee inderdaad, eigenlijk past het niet, maar doordat de klep open kon wel en dan mocht het wel.

Ik heb de TNT ook gemaild dat ik dit niet vond kunnen en dat ik voor een pakket had betaald, maar het enige wat ik terug kreeg was dat de postbode dit gewoon mocht.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:10

Siri1804 schreef:
runningkawa schreef:
De verzender betaald ook het tarief van een pakketje omdat het niet in de bus past Haha! (zou ook niet passen als het bijv door de voordeur zou moeten)

Daar heb je gelijk in als ervoor betaald is moeten ze het idd aanbieden aan de deur. Maar dat gebeurt meestal door de pakketservice en als dit niet gebeurt zou ik zeker een klacht indienen. Via de pakketservice is het ook altijd te achterhalen waar het pakketje is gebleven.

dus niet, ik ben nu al maaaanden op mn pakket aan wachten, leren laarzen, echt bontje... reken maar uot
ben nu met rechtzaal bezig
RK, kan je geen slotje op maken, hebben wij thuis nl wel met die groene brievenbus

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 09:12

Siri1804 schreef:
Via de pakketservice moet het te achterhalen zijn, als alles goed gaat, je hebt natuurlijk uitzonderingen. Maar het ligt er ook aan waar je woont denk ik.
Bij ons gebeuren dit soort dingen niet, maar ik woon dan ook in een dorp. Haha! .

ik ook in een dorp, en pakket dienst zegt gewoon dat afgeleverd is en kunnen verder niks doen
ik kan niet eens zelf een klacht indienen, dat kan alleen de afzender doen????!!!!!

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:04

Als het gestolen zou zijn is niks meer te achterhalen natuurlijk.
Misschien idd een slotje op de bus.
En ja, je hebt vast ook postbodes die zelf het een en ander achterhouden, met name in de grote steden.
Zoals pas in het nieuws was dat er in Belgie een postbode was die 4 jaar lang pakketjes verzamelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:07

Het is toch van de zotte..ik betaal zelf bij dat bedrijf de volle mep verzendkosten..vervolgens moet ik maar een ander bus kopen die op slot kan? Omdat de postbode een lamme tak is die de kantjes van zijn werk afloopt?
Vraag volgende keer wel of het bedrijf er 80 ct op plakt Haha!

En als het kwijt is omdat de krantenjongen het jat...ben ik de pineut...want ik kan niet bewijzen dat ik het niet heb....
Is toch te gek voor woorden??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:14

heb je al klacht ingediend bij tnt zelf?
zou ik toch doen,ook al doen ze er waarschijnlijk niks mee, zeggen dat je dan maar aangetekend moet doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:15

Nee dat heb ik nog niet.
Maar zit dat eigenlijk wel te bedenken,,,maar dan moet er ook een naar selecht vracht...net zo'n lamme takken daar Lachen

Kan het denk ik beter naar kassa sturen oid Lachen

Als wij als ontvanger het kwijt zijn, zijn wij de pisang...niet het bedrijf dat het verzend...niet degene die het rond brengt....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:20

en als je al aangetekend verzend en het raakt kwijt en word vergoed, krijgt de verzender het geld, niet diegene waar het voor bedoel was ( en die dus al 9 van 10 keer vooruit heeft moeten betalen)
zou wel netjes zijn als hun het aan jou gaven, maar toch.....

kassa ook goed idee, heb ik toen ook gedaan ( alleen nooit meer wat van gehoord)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:23

Verward idd das vreemd. Meestal moet je idd eerst betalen, dan komt het bedrijf pas in actie.

Heb jij niets meer terug van je spullen of geld?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:28

niks, ben met advocaat nog steeds bezig

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:31

Bij ons hebben ze ook een keer zoiets geflikt. Was een pakket van 250 euro ofzo. Hebben ze het gewoon in de schuur gezet. Ten eerste hebben ze helemaal niks te zoeken in onze schuur en ten 2e kan het zo gestolen worden. Ik heb toen verder geen klacht ingediend omdat het maar 1 keer is voorgekomen, maar als het nog eens gebeurd dan ga ik dat zeker wel doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:34

De schuur kunnen ze hier niet in..poort zit altijd op slot.
Maar daar horen ze dus wel aan te bellen....

Want wat Lynn is overkomen zie ik hier ook vlot gebeuren.
Hoogste bedrag was voor mij dan ongeveer 100 euro...maar vind dat ook erg veel om kwijt te raken...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 00:32

Nee dat mag idd niet, lijkt mij? Nagelbijten / Gniffelen

Ik koop ook wel regelmtig via internet en er worden dan ook regelmatig pakketjes bezorgd. Bloos Maargoed, onze postbode laat de pakketjes gewoon in de tuin achter als er niemand thuis is. Afgelopen donderdag, lag er weer een briefje in de brieven bus met deze tekst: Uw pakketje ligt onder de tuintafel in uw achtertuin. En dit was niet de eerste keer, een paar maanden terug had hij het pakketje in het konijnenhok gedaan. Scheve mond Ja heel leuk allemaal, maar wát als het er niet meer ligt of is beschadigd door regen of wat dan ook.

Weet nog niet precies wat ik hier aan kan doen, sowieso even een mail sturen naar TNT ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 01:11

Volgensmij mag dit idd niet .

Bij ons word ook regelmatig een pakketje bezorgd, maar het word altijd netjes aan de deur geleverd.
En anders word het bij de buren afgeleverd, en een briefje aan de deur gehangen Lachen

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:14

Nounou, wat een commentaar weer op de werkende medemens.........
Hoeveel tijd denk je dat een postbode kwijt is als hij/zij overal in het buitengebied eerst eens moet gaan kijken of er iemand thuis is terwijl er gewoon een brievenbus aan het hek hangt? Als je niet wil dat ze pakjes in je brievenbus doen moet je er gewoon een slotje aanhangen, wij hebben precies dezelfde brievenbus, met slotje, nooit problemen. Als er niemand thuis is terwijl ze een pakje willen afgeven ligt er netjes een briefje in de bus met de mededeling dat we het bij het postkantoor in het dorp kunnen afhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:17

ja....dat is toch hun werk??
Is dat teveel moeite moeten ze zeggen we bezorgen niet in het buitengebied....
Nee ze laten je wel betalen maar verlenen niet de service die daar bij hoort.

het is toch raar dat ik maatregelen moet gaan nemen voor mensen die de kantjes van hun werk lopen? Lachen

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:19

Nee, het is niet hun werk om post/pakjes bij jou aan de deur af te geven als die deur op meer dan een bepaalde afstand van de openbare weg ligt, daarom moet je in het buitengebied nou juist een brievenbus aan de weg hebben, dat ze daar de post kwijt kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:22

This is me..dat is dus gewoon niet waar.
Een brievenbus is voor dingen als brieven Pling
Dingen die door de gleuf passen dus.

Een pakketje, daar wordt ook 6,20 voor betaald, word bij de mensen aan huis afgegeven. Dat is de extra service waar je ook voor betaald
Ik heb de voorwaarden bij TNT opgezocht en daar kon ik nergens vinden, uitgezonderd mensen x meter van de openbare weg. Dan moeten ze dat maar vermelden als dan de service niet van toepassing is.