Kitty schreef:Ik vind 3000 euro voor een 16-jarig manegepaard wel erg veel geld. Te bedenken dat ik net iets meer voor mijn 13-jarige paard gekregen heb die Z dressuur en L springen liep....
Je kunt altijd eens vragen wat haar vraagprijs is. Maar als de situatie zoals die nu is je toch goed bevalt, waarom zou je het dan niet gewoon zo laten? Wat is voor jou de meerwaarde om hem nu te kopen? Kun je anders niet één of andere leaseconstructie afspreken?
inderdaad!
Wij betaalden een aantal jaartjes geleden 6000 gulden voor een 16 jarig Z dressuurpaard incl zadel&hoofdstel, dekens en alles
vind dan 3000 euro wel erg aan de prijs voor een 16 jarig manegepaard!
verder is het onzin dat je een paard van hun erbij moet nemen voor je hem ergens anders mag zetten, oke hem in zn eentje ergens op een stil weitje zetten is niet ideaal, maar gewoon een andere pensionstal met andere paarden lijkt me jouw keus toch(las da je neit eens weg wilde op die stal waar die nu staat, maargoed je weet niet, stel je gaat ooit verhuizen en dan..? mag je paard niet eens mee

Verder is opzich je situatie van nu ook prima lijkt me, je kan hem rijden en t is je maatje en als hij nu niet aktief te koop staat zou ik er niets aan veranderen.
Stel er komen andere kopers of je hoort dat ze hem idd echt wil verkopen kan je altijd nog zeggen dat jij hem wil kopen, voor nu zou ik het laten zoals het is.
Wel raar overigens dat hij zoveel uur na elkaar wordt gereden(las iets van 2 uur goed gelopen en dan ben jij een uur bezig om hem voorwaarts te krijgen, hij is nu 18 begrijp ik, kan die 3 uur rijden niet over meerdere dagen verdeeld worden? je merkt immers dat hij er dan geen zin meer in heeft, moet zn eigenaresse ook merken lijkt me)
lees nu in je post her vlak boven dat hij dus idd minder loopt, die uren klinken idd beter vedeeld