Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
SGWOllie schreef:faye schreef:Het is wel degelijk belangrijk om naar de zitting te gaan of schriftelijk verweer te voeren (voor de zitting) anders word je bij verstek veroordeeld!
Tot het betalen van de vordering.....
Zoals Apple al zei, bezwaar maken op de vordering zelf heeft op dat moment al geen zin meer. Je hoeft dus echt niet naar die zitting.
Nuage schreef:Ook nog even van mijn kant een aanvulling: ook bij water afsluiten geldt dat dit niet mag bij levensbedreigende situatie. Dus bijvoorbeeld mensen die water nodig hebben i.v.m een ziekte. Ook kleine kinderen is een reden. Maar je hebt hiervoor wel een officiele dokters- of politieverklaring voor nodig.
samantha5 schreef:Nuage schreef:Ook nog even van mijn kant een aanvulling: ook bij water afsluiten geldt dat dit niet mag bij levensbedreigende situatie. Dus bijvoorbeeld mensen die water nodig hebben i.v.m een ziekte. Ook kleine kinderen is een reden. Maar je hebt hiervoor wel een officiele dokters- of politieverklaring voor nodig.
Nou ze kijken er niet naar hoor of je kinderen hebt, je wordt gewoon afgesloten. Twee weken geleden in mijn werk nog zo'n geval gehad. Mensen hebben twee peuters.
........ mijn oom wijst heel droog naar de lijkwagen, "Nou meneer, daar komt ze net aan" faye schreef:faye schreef:Het is wel degelijk belangrijk om naar de zitting te gaan of schriftelijk verweer te voeren (voor de zitting) anders word je bij verstek veroordeeld!
Tot het betalen van de vordering.....
Zoals Apple al zei, bezwaar maken op de vordering zelf heeft op dat moment al geen zin meer. Je hoeft dus echt niet naar die zitting.
Mindim schreef:Dat zal best, ik woonde destijds in een flat en ik heb het gewoon uit de brievenbus moeten vissen, heb daar over ook gebeld met de belasting. Want ik vond het niet netjes, heb excuses gehad, ook omdat mijn belasting al 3.5 maanden op hun rekening was bij geschreven.
Edit: de man van de belasting ipv de postbode heeft het dus gewoon in de brievenbus gedaan.
KiWiKo schreef:Dwangbevel wordt altijd door de deurwaarder van de belastingdienst zelf uitgereikt
Sinelia schreef:Spreek geen betalingsregeling af die waarvan je weet dat je ze nooit kunt nakomen
. ericalucasz schreef:Sinelia schreef:Spreek geen betalingsregeling af die waarvan je weet dat je ze nooit kunt nakomen
Hier wil ik even op reageren; een deurwaarder (als je al zo ver in het traject zou zijn) wil op zijn minst dat je een minimale regeling afspreekt. Zij wachten namelijk niet op schuldhulpverlening! Dus leg eventueel aan de hand van een overzicht van je inkomsten en uitgaven een minimaal voorstel neer. Zolang je nl een regeling hebt lopen kunnen zij geen beslag leggen op je inkomen, bankrekeningnummer of huis(raad).

)