Dit vind ik niet kunnen; hoe kun je je paard dit aandoen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1natascha

Re: Dit vind ik niet kunnen; hoe kun je je paard dit aandoen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:18

Dat vind ik helemaal niet nodig want ik heb het over dit filmpje waarin de man gewoon een goede boodschap overbrengt ik geef geen beoordeling over zijn methode of over zijn verleden, ik zet hem niet op een voetstuk, maar zijn filmpje was naar mijn mening thumbs up en daar mag ik best mijn mening over geven zonder me eerst te verdiepen in de levensgeschiedenis van deze man.

Staat in mijn ogen eerder stom dat je dit nog steeds niet doorhebt terwijl ik het nu toch al eerder behoorlijk duidelijk heb gemaakt in eerdere berichten cassidy

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 20:22

De man zijn boodschap is eigenlijk: zweer bitten en wedstrijden af. Die boodschap vind ik zwaar overtrokken.

Ik meen me te herinneren dat als je op zijn forum wilt komen je ook moet beloven nooit meer op wedstrijd te gaan en dat er serieus mensen in je persoonlijke leven gaan snuffelen...

SharonB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 12:36

1natascha schreef:
Oke het waren vrijwel allemaal foto's met bit maar toen ik het filmpje had bekeken had ik niet zoiets van anti bit maar eerder anti geweld. zelfs zonder bit kan je nog met geweld op je paard rijden. ik rijd zelf ook gewoon met bit. maar ik haalde er dus gewoon een prettige boodschap uit het filmpje..het kan ook anders

Ik heb dit filmpje er ook niet opgezet omdat ik anti bit ben, maar net zo als 1natascha zegt eerder anti geweld.
Ik rijd zelf ook met bit, naja ben t gewoon eens met 1natascha Bloos

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:21

Ik blijf het gevaarlijk vinden om een boodschap - waar je misschien achter staat maar die uit een verband getrokken zou kunnen zijn, gaat be- of veroordelen, zonder het verband te kennen.

Adolf Hitler (ik ga er hierbij van uit dat jullie weten wie dat is?)zal tijdens al zijn toespraken vast wel een boodschap hebben overgebracht waar je achter had kunnen staan. Maar wetende wat hij gedaan heeft, kan ik die - misschien wel zinnige en lovenswaardige boodschap - toch niet de waarde toekennen die hij misschien wel verdient heeft.

Zal mijn persoonlijke tekortkoming wel zijn....

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:36

en daar is het filmpje weer. tja, vind het toch echt heel veel moment opnamen. ken genoeg paarden die zo gevoelig dun huidje hebben dat ze ook wel eens wondjes hebben terwijl de ruiter echt niet hard is. bloedpaardjes willen uit zenuwen ook nog wel eens op dr tong bijten ziet er heftig uit maar valt heus wel mee.

en zoals al eerder gezegd, ik vind in het vriendelijke stukje ook niet alles even paardwaardig. een paard op zijn rug laten liggen lijkt mij nou niet zo fijn voor het paard. en ook dit zijn moment opnamen, maar dan misschien van de goede momenten

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:44

Cassidy schreef:
Ik blijf het gevaarlijk vinden om een boodschap - waar je misschien achter staat maar die uit een verband getrokken zou kunnen zijn, gaat be- of veroordelen, zonder het verband te kennen.

Adolf Hitler (ik ga er hierbij van uit dat jullie weten wie dat is?)zal tijdens al zijn toespraken vast wel een boodschap hebben overgebracht waar je achter had kunnen staan. Maar wetende wat hij gedaan heeft, kan ik die - misschien wel zinnige en lovenswaardige boodschap - toch niet de waarde toekennen die hij misschien wel verdient heeft.

Zal mijn persoonlijke tekortkoming wel zijn....

Dit zal dan idd te maken hebben met jouw persoonlijke tekortkoming want in mijn ogen heeft Adolf Hitler niks zinnig gezegd....ooit
Ik vind het gewoon weer moeilijk doen terwijl dit niet nodig is, hoe kom je er bij om zo'n vergelijking te trekken met Adolf Hitler, het is gewoon een filmpje waar meningen over worden gevraagd denk je nou echt dat er met elke filmpje dat online word geplaatst dat iedereen zich eerst even uitgebreid gaat verdiepen in de auteur achter het filmpje? Dat denk ik toch niet.
Daarbij misschien heeft deze man geen vlekkeloos verleden maar hij komt op mij nu iniedergeval niet bepaald over als een dierenmishandelaar.

Achteraf hoor je dat deze man anti-bit is en mensen hun verleden na-checkt nou goed sta ik niet achter. maarja moeten hun weten moet je je maar niet aanmelden bij zn site/forum als je daar niet achter staat.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 08:55

1natascha schreef:
Dit zal dan idd te maken hebben met jouw persoonlijke tekortkoming want in mijn ogen heeft Adolf Hitler niks zinnig gezegd....ooit

Dan heb je je nooit echt in het ontstaan van de tweede wereldoorlog verdiept. Juist doordat Adolf in de vele jaren voorafgaand aan de tweede wereldoorlog zinnige dingen heeft gezegd, kreeg hij het volk op zijn had en zodoende kreeg hij genoeg medestanders voor "zijn" oorlog...

Maar ik ben het ergens wel met je eens dat ik de vergelijking
Adolf/Nevzorov ietwat extreem vind. Ik mag aannemen dat Nevzorov geen plannen heeft om met zijn ideeen de wereld te gaan veroveren dmv het zaaien van dood en verderf Haha! Hij is gewoon extreem anti-bit... Tja, dat is zijn zienswijze waarmee hij zieltjes probeert te winnen. Alhoewel ik ergens wel begrijp wat Cassidy bedoeld.

Anderzijds... Ben ik het ook wel met Cassidy eens. Je moet je niet zomaar blind achter iets aanlopen, waarvan je geen weet hebt. Zo is de Derde Wereld Oorlog dus ook ontstaan... (Vandaar de vergelijking Knipoog )...

Zo dat was even een lesje vaderlandse geschiedenis Haha!

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:19

Ik weet idd dat er aanhangers van Adolf Hitler zijn geweest maar er waren ook genoeg die zijn ideeen/preken (extreem rechts) vanaf begin af aan niks vonden, hoogstwaarschijnlijk zou ik dan bij die groep horen:)
Hij liet vanaf het begin af aan dit doorschemeren en dit is steeds erger geworden.
Dus sta er nog steeds achter dat ik die man niks zinnigs heb horen zeggen althans wat ik van 'm heb gelezen en gezien heb.

Maar ik snap Cassidy's punt ook maar ik ben het er niet mee-eens ik heb nooit gezegd achter zijn methode te staan, maar simpelweg over het filmpje en dat deze een goede boodschap heeft.
Betekent verder niet dat ik fan van deze man ben of achter elk van zijn ideeen sta.

Elke gek kan een leuk filmpje plaatsen waarin die misschien wel een boodschap overbrengt waar mensen in geloven en misschien blijkt deze persoon wel een serie moordenaar te zijn. (om het maar even ver te zoeken)

Maar dit is nu eenmaal het risico dat je neemt als je op een filmpje reageert waarvan je de auteur verder niet kent.

Als iedereen zich eerst zou moeten verdiepen in de auteur van elk filmpje hier op bokt dan zouden er niet veel reacties meer zijn.

En je kan je maar tot een bepaald punt in iemand verdiepen.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:21

[quote="1natascha"]Ik weet idd dat er aanhangers van Adolf Hitler zijn geweest maar er waren ook genoeg die zijn ideeen/preken (extreem rechts) vanaf begin af aan niks vonden, hoogstwaarschijnlijk zou ik dan bij die groep horen:)
Hij liet vanaf het begin af aan dit doorschemeren en dit is steeds erger geworden.
Dus sta er nog steeds achter dat ik die man niks zinnigs heb horen zeggen althans wat ik van 'm heb gelezen en gezien heb.

Maar ik snap Cassidy's punt ook maar ik ben het er niet mee-eens ik heb nooit gezegd achter zijn methode te staan, maar simpelweg over het filmpje en dat deze een goede boodschap heeft.
Betekent verder niet dat ik fan van deze man ben of achter elk van zijn ideeen sta.

Elke gek kan een leuk filmpje plaatsen waarin die misschien wel een boodschap overbrengt waar mensen in geloven en misschien blijkt deze persoon wel een serie moordenaar te zijn. (om het maar even ver te zoeken)

Maar dit is nu eenmaal het risico dat je neemt als je op een filmpje reageert waarvan je de auteur verder niet kent.

Als iedereen zich eerst zou moeten verdiepen in de auteur van elk filmpje hier op bokt dan zouden er niet veel reacties meer zijn.

En je kan je maar tot op bepaalde hoogte in iemand verdiepen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:27

Dat je je tot een bepaalde hoogte maar in iemand kunt verdiepen, helemaal mee eens. Maar je eerst berichten in dit topic toonden nog nieteens van het tot op zekere hoogte in iemand verdiepen. Je zag het filmpje en je had je mening al gevormd.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:29

En er is weer een Nevzorov discussie, gezellig Clown

de "momentopnames" zijn geen momentopnames, op zijn site kun je tientalle foto's achter elkaar vinden, vergeet niet dat de foto's in Rusland zijn gemaakt. Ze gaan daar nou eenmaal heel anders met paarden om dan wij hier, vaak scherpere bitten, ruwere rijmethodes etc. Het is dan ook vrij logisch dat Nevzorov zich daar tegen afzet. Ik word trouwens een beetje ziek van dat "momentopnames" gel*l, momentopname of niet zoiets moet nooit niet gebeuren, ook al is het maar één moment.

Citaat:
Hij is gewoon extreem anti-bit... Tja, dat is zijn zienswijze waarmee hij zieltjes probeert te winnen.

Hier blijkt alweer dat je erg weinig van Nevzorov hebt begrepen, hij probeert geen zieltjes te winnen, in tegendeel: hij stoot ze af. Enkel de mensen die er klaar voor zijn steekt hij energie in, niet aan mensen waarvan hij weet dat het toch nooit wat gaat worden, daarom neemt hij ook zo'n extreem standpunt in en is het zo moeilijk om toegang te krijgen tot zijn school.

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:34

ja en die mening heb ik nog steeds goed filmpje geweldloze boodschap. Ongeacht nu ik erachter ben dat hij ook mindere werkwijzes heeft. nog steeds niks mis met het filmpje hij schaad niemand met het filmpje ik hoop dat als mensen het filmpje zien dat ze er dezelfde boodschap uithalen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:35

Citaat:
Ongeacht nu ik erachter ben dat hij ook mindere werkwijzes heeft

euh kun je dit even voor mij uitleggen?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:05

Visconti schreef:
En er is weer een Nevzorov discussie, gezellig Clown

de "momentopnames" zijn geen momentopnames, op zijn site kun je tientalle foto's achter elkaar vinden, vergeet niet dat de foto's in Rusland zijn gemaakt. Ze gaan daar nou eenmaal heel anders met paarden om dan wij hier, vaak scherpere bitten, ruwere rijmethodes etc. Het is dan ook vrij logisch dat Nevzorov zich daar tegen afzet. Ik word trouwens een beetje ziek van dat "momentopnames" gel*l, momentopname of niet zoiets moet nooit niet gebeuren, ook al is het maar één moment.

Citaat:
Hij is gewoon extreem anti-bit... Tja, dat is zijn zienswijze waarmee hij zieltjes probeert te winnen.

Hier blijkt alweer dat je erg weinig van Nevzorov hebt begrepen, hij probeert geen zieltjes te winnen, in tegendeel: hij stoot ze af. Enkel de mensen die er klaar voor zijn steekt hij energie in, niet aan mensen waarvan hij weet dat het toch nooit wat gaat worden, daarom neemt hij ook zo'n extreem standpunt in en is het zo moeilijk om toegang te krijgen tot zijn school.

En hieruit blijkt weer dat ook jij te snel een mening vormt, want ik heb mij wel degelijk in Nevzorov en zijn zienswijzen verdiept en ben het op veel fronten ook wel degelijk met hem eens. Ik vind alleen zijn extremisme net wat te ver gaan...

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:10

Ja wat ik bedoel is... stel ik zit met een vriendin op het internet te surfen en we komen een prachtige tekening tegen. "wow zeg ik die kan tekenen!"
zegt mn vriendin: "diegeene die deze tekening heeft gemaakt was Adolf Hitler"
(om maar weer een extreem vb te nemen kom ff niet op een andere rotvent)
"he bah wat een rotkerel etc. zeg ik dan MAAR tekenen kon die blijkbaar wel"

ik vind dus ookal sta je niet achter iemand daarom kan je nog steeds wel bepaalde kwaliteiten waarderen. in dit geval het filmpje. zou ik mogen besluiten mij aan te sluiten bij deze man dan zou ik me wel eerst willen verdiepen in zijn werkwijze met paarden.

Ik vind de vergelijking met Adolf Hitler zelf ook wel slecht maar goed die haten we allemaal wel als het goed is.