Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
holly schreef:Ik vraag me toch wel stiekem af of er op scholen nog wel gehamerd word of taal gebruik.
Ik ontvang namelijk dagelijks 'sollicitatie brieven' en 75% daarvan is in msntaal, vol spelfouten en in halve puzzel zinnen.
Moet ik dat serieus nemen, of wat?
LCharlotte schreef:Topic 300.000 over dit onderwerp
Maar lieve mensen, kunnen jullie nou werkelijk niets beters verzinnen om je over druk te maken?
Achilles schreef:Ik vindt het fijn als je de zinnen duidelijk kunt lezen. Dus met hoofdletters, komma's en punten.
Ik stoor me niet aan spelfouten behalve aan die van mezelf.
goeroe schreef:LCharlotte schreef:Topic 300.000 over dit onderwerp
Ook dat nog ja.Maar lieve mensen, kunnen jullie nou werkelijk niets beters verzinnen om je over druk te maken?
Somebitch schreef:Als wij het gewoon irritant vinden Goeroe, als jij het er niet mee eens bent hoef je hier toch ook niet te reageren?
Effy schreef:Achilles schreef:Ik vindt het fijn als je de zinnen duidelijk kunt lezen. Dus met hoofdletters, komma's en punten.
Ik stoor me niet aan spelfouten behalve aan die van mezelf.
Nou bij deze mag je je even gaan storen aan jezelf![]()
Effy schreef:Och waarom, ik maak me liever hier druk over, dan over alle nieuwe setjes die voorbij komen draven.
Eigenlijk maak ik me überhaupt niet zo snel druk. 
Effy schreef:Dit vind ik toch wel iets zwaarder wegen, en een zeer kwalijke zaak dat er gewoon geen tijd en aandacht besteed wordt aan taal. Wij allemaal maar schelden op die buitenlanders die geen Nederlands kunnen, maar ja... Zelf bakken we er ook niets van. Goed voorbeeld doet volgen?
chevax schreef:Tja, er zouden juist meer mensen zich hier over moeten maken, goeroe. Want ook ik vind het behoorlijk storend. Iedereen maakt wel eens een schrijffout, natuurlijk. Maar dat achterlijke gedoe met "me paardjuh" enzo.... Ik snap ook niet wat er stoer aan is om zo te typen. En het meest belachelijke is nog dat men zich dan plots achter woordblindheid gaat verschuilen.
chevax schreef:goeroe, ik geloof dat ik jouw houding niet zo goed snap. Ik geef aan dat ik me, net als een aantal anderen hier in dit topic, erger aan het incorrecte taalgebruik van sommigen. Jij reageert daarop door te zeggen dat dat het beste argument is. Wat flauw van je, zeg. Tja, dan zóú ik heel flauw kunnen antwoorden dat mensen die dat allemaal niks uitmaakt en overal hun schouders over op halen nu ook niet echt het verschil gaan maken.
Somebitch schreef:Hahahah sweet als zweet! Dat heb ik nu nog nóóit meegemaakt![]()
Maar een foutje kan inderdaad gebeuren, alleen zijn er ook mensen die daar misbruik van maken