Paard en kinderen onderscheid maken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 19:43

Ik weet er nog een paar, voorbeelden van mensen met kinderen + gevolgen:
aangepaste diensttijden en -uren, vaste vrije dagen, in bepaalde functie gewoon eerder naar huis -kinderen opvangen. Wat betreft (zelfs) buurtvereniging: er is geen geld meer voor jaarlijks buurtfeest...is opgegaan aan spelletjesmiddag (veelal voor kinderen), paasontbijt (ook iets geregeld voor kinderen) en sinterklaas..... tja, wat moet ik nu denken?
Maarre, ik wil het ook niet te negatief maken. Het zijn mijn ervaringen..en nu we het er toch over hebben.
Ik hoef niet aan te komen bij de planner van: ik zou graag minder dagdiensten hebben, want dan kan ik overdag nog paardrijden! s'Avonds gaat zo rottig als het donker is en paard staat gewoon op wei/geen bak.
Nee, da's geen reden. En ik ben dan gewend onregelmatig te werken...dus kunnen andere tijden overblijven...
Ik zou eea denk ik wel krijgen als ik de zorg over de kids had.....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:36

en dan zijn we vergeten dat wij ook ooit kinderen waren......
Als je dan hebt over de gezellige feestjes die op het werk georganiseerd worden voor de werknemers.... dan moeten die met kids ook oppas regelen, vroeger naar huis, enz.
Overal zitten voor en nadelen aan...
Het is nou ook eenmaal wettelijk geregeld met ouderschapsverlof, enz...

Ze zijn zelfs bezig met bijstandsmoeders die moeten werken..... en hun kids dan, zij hebben voor kids gekozen, zijn in de bijstand terecht gekomen en moeten dus werk gaan zoeken....

Anoniem

Re: Paard en kinderen onderscheid maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:05

fabienne schreef:
Trouwens sommige mensen gaan zo ver dat ze dat ook van kinderen vinden hoor Haha! kids?????? die stop je toch in een dagverblijf?????? heb je er geen omkijken naar!


Dagverblijf Verward geluidsdichte kruipruimte zul je bedoelen Extreme duivel
Helaas passen m´n paarden daar niet in Haha!
Gelukkig hebben ze eigenlijk zelden wat.
Ustinov is geboren tijdens een nachtdienst, m´n moeder heeft de meldkamer gebeld en dus kreeg ik de "dienstopdracht" te gaan naar Hoog Buurlo ivn geboorte veulen Haha!
De collega´s van team Harderwijk hebben toen Ermelo erbij genomen zodat ik naar het veulen kon en als er echt iets ernstigs is wat geen uitstel kan hebben kan ik zeker vrij krijgen.

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:47

Hihihi, zie toevallig deze discussie.
Mooi dat iedereen zijn eigen (ongepeperde) mening heeft. Jammer genoeg zullen mensen met en zonder kinderen niet snel (waarschijnlijk nooit helemaal) op één lijn komen te staan.
Ik heb namelijk zelf ervaren wat het krijgen van een kind betekend in je leven. Dat kun je niet uitleggen. Niet met alle woorden van de wereld. Niet als je het graag wil, niet als je het graag wil horen.
Het is gewoon met niets te vergelijken.

Ik liet zelfs mijn moeder schrikken toen ik zei dat ik met mijn eigen nagels mijn hart uit mjin lijf zou krabben als het nodig was voor Benthe, mijn dochter. Zij kon zo'n grote emotie maar moeilijk plaatsen, terwijl zij toch zelf ook twee kinderen heeft.

Het viel mij ook pas na de geboorte van min dochter op, hoeveel mijn ouders van mij houden. Puur omdat ik nu pas dat gevoel ken! Dat is zelfs niet te vergelijken met de liefde die ik voor mijn man voel.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 18:33

Ik heb Benthe effe bekeken, da's een mooi kindje zeg...... Erg mooie en leuke foto's ook op die site.
Sommigen achtergronden komen me bekend voor...in Stiphout.
Succes met de zwangerschap.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 20:36

Ik denk dat iemand die het verschil tussen een paard/cavia/dier en een kind niet ziet ergens in hun bovenkamer een probleem heeft. Een ziek paard staat op stal uit te zieken, je belt de DA als jet het niet vertrouwd en houd het in de gaten.
Een ziek kind hoort in zijn eigen bed en niet in dat van een ander. Dat heet verantwoordelijkheid.
Eigenlijk is dit dus hetzelfde. Men moet begrip hebben voor jouw zieke paard waar je onmiddelijk naar toe moet. Jij hebt dat niet voor andersmans zieke kinderen. Hopenlijk hebben jouw ouders daar anders over gedacht.
Trouwens, als er bij mij eens iemand ziek is, neem ik gewoon vrij, dus gaat van mijn verlofdagen af. Ik krijg dus niets van mijn baas.