Vriendje is aangeklaagt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Vriendje is aangeklaagt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:12

Sterkte vandaag met jouw verhoor! Ik hoop voor jullie dat alles berust op een misverstand of naar grapje..

Overigens neem ik aan dat je vriend wel juridisch wordt bijgestaan tijdens zijn verhoor? Is er geen contact met die advocaat dan?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:28

Succes vandaag met het verhoor, als jouw vriend onschuldig is komt dat vanzelf naar boven. Ja

Wat ik mij afvraag, heeft hij geen advocaat die ook contact houdt met jullie?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:37

Jeetje, heel veel succes!!
(Belachelijk ook eigenlijk he'' onschuldige mensen (paar) dag(en) vasthouden!!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 09:48

Scotty__ schreef:
Ik vind het een heel sterk verhaal.

De politie kan je vriend toch niet zomaar vast houden.
Ze moeten wel uitleggen waarvoor hij vast zit.

Ik kan ook nu tegen de politie zeggen, Jantje heeft me mishandelt.
En dan komen ze jantje ook niet morgen ophalen.

Of lees ik ergens overheen?

En of de politie dit kan !!
Erg rot voor jou TS , weet wel wat je meemaakt :

Mijn ex-vriend kreeg op een donderdag telefoon ,
Of hij vrijdag even op het bureau in Rdam wou komen.
Wij erheen , hij gaf me zijn sigaretten nog .
Komen 2 politiemannen aan en nemen hem mee een hokje in ,
Ik kreeg daarna mijn sleutels en hij werd zonder pardon meegenomen !
Tot zondag heeft hij onschuldig gezeten [ inmiddels schadevergoeding voor gehad]
niemand mocht hem zien of spreken !

Ga nu even verder lezen Lachen

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:00

jeetje wat een verhaal zeg. dat ik heftig.

ik hoop voor je dat het gesprek met de politie een beetje positief voor je uitakt. succes en hou ons op de hoogte

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:06

Jezus! Ik hoop voor jou en je vriend dat dit snel afgelopen is, en dat hij onschuldig word verklaard.
Hoe is het gegaan met je verhoor? Sterkte he!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:10

Ben benieuwd hoe het nu is...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:15

Ik ook, verder zou ik opletten met iedereen te verdenken Lachen dat kan soms ook wel mis lopen. Als er niets is, zal hij ook wel snel terug thuis zijn Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:48

Vooral met zedenmisdrijven zullen ze de naasten weinig zeggen. Ook al i.v.m. privacy van degene die de aangifte heeft gedaan. Ben erg benieuwd hoe het TS vergaan is vanmorgen.

Maar als je vriend niets gedaan heeft, hoeft hij zich geen zorgen te maken. Erg vervelend allemaal maar ja de politie moet zelfs nep-aangiftes serieus nemen in eerste instantie.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:01

Dw aarheid duurt altijd het langst. Ik vraag me af waarom ze hem zolanmg vasthouden, dat is toch niet echt gebruikelijk?

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:02

jeetje wat een heftig verhaal! Ben heel benieuwd hoe het je nu vergaat.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:06

Heftig zeg.
Ben benieuwd hoe het verhoor gegaan is!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:13

Apple: een 16jarige mag toch omgang hebben met een meerderjarige dacht ik?

Anyway, klinkt als een nare zaak, ik hoop voor de TS dat er gauw opheldering komt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:45

Heel veel sterkte, hoop dat je snel iets hoort..

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:26

Ah dat is verre van prettig.
Ik ben nog nooit 'verhoord', maar als je alles gewoon eerlijk zegt kan je imo toch niks fout zeggen in deze situatie?

Veel sterkte meid!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:34

Tjee zeg, wat een verhaal! Ik hoop voor jou en je vriend dat dit snel opgelost wordt en dat er bekend wordt wie die aanklacht heeft ingedient.. Scheve mond

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:42

ik ben ook benieuwd naar de hopelijk goede afloop!

sterkte!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:44

patsur schreef:
Dw aarheid duurt altijd het langst. Ik vraag me af waarom ze hem zolanmg vasthouden, dat is toch niet echt gebruikelijk?

3 dagen is het maximum geloof ik.
Tenzij ze gegronde bewijzen hebben en justitie toestemming geeft hem langer vast te houden.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:53

Inderdaad, al je vriend niets gedaan heeft komt alles wel goed. Neemt niet weg dat dit heel erg vervelend is natuurlijk.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:00

Cayenne schreef:
patsur schreef:

3 dagen is het maximum geloof ik.
Tenzij ze gegronde bewijzen hebben en justitie toestemming geeft hem langer vast te houden.

Ja klopt... Je hebt 3 dagen die idd met 3 dagen verlengd kunnen worden, maar dan moet het in het belang zijn van het onderzoek (hoeft dus geen bewijs voor te zijn). Dat kan zijn dat er bijv. nog getuigen gehoord moeten worden, waar de verdachte voor die tijd geen contact mee mag hebben oid. Maar dat zijn extremen. Standaard in dit soort zaken is dat er gewoon afgegaan wordt op de 3 dagen termijn. Over het algemeen in dergelijke zaken, 1 op 1 verhaal, blijft men daar meestal wel binnen en wordt er geen verlenging bij de Officier van Justitie aangevraagd...

Maar met zekerheid zeggen kan niet, want dit is van de zaak inhoudelijk afhankelijk...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:07

Het blijft een erg vervelende situatie. Je vriend blijft hier last van houden ook al is hij onschuldig.. En dat is het vervelende aan valse aangiftes van zedendelicten..!

Ik vind het trouwens wel erg triest dat Tom niet in behandeling is genomen door iets of iemand.. Wat zijn moeder uitgespookt heeft, is in mijn ogen al helemaal onvoorstelbaar.. En wat hij op 8-jarige leeftijd doet is natuurlijk al helemaal niet gezond. Ik hoop dat als hij deze aangifte heeft gedaan, hij hulp krijgt, want zo te lezen heeft hij dat wel nodig..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:19

Jeetje, ik ben echt benieuwd hoe dit afloopt...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:28

En hoe ging je verhoor? ben je zelf al wat meer aan de weet gekomen?

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 17:24

Okay hier het langverwachte verhaal..pff het is weer wat hoor vandaag, weer zo'n PIEEEEP dag!!!
Nou ik vanmorgen vroeg mijn bedje uit.. niet dat ik echt lekker geslapen heb of echt kon slapen maar goed..
Ik was er netjes om half 9 en melde mij aan de balie van het bureau. En werd verzocht even plaats te nemen de desbetreffende meneer kwam mij hier halen.
Nou goed ik daar plaatsgenomen..hardstikke bang, heb nog nooit politiebureau van binnen gezien zover..
En ik werd door allerlei deuren mee genomen die beveiligd waren enz enz maar een kamertje waar ik plaats moest nemen.
Er werd me uiteraad eerst gevraagd of ik een kopje thee of koffie wou..maar goed dat ging er niet in bij mij door de zenuwen.
Ze vroegen natuurlijk vanalles en nog wat en heb uiteindelijk bijna een uur gezeten.
Ze vroegen of ik wist waarvoor mijn vriend vast zat, en of ik de brief had gelezen en wat ik dacht toen ik de brief las.
En later vroegen ze of ik iemand wist die het gedaan zou kunnen hebben, dus heb ik 2 namen opgegeven: Dat neefje 'Tom' en dat andere meisje.
Ik begon over dat meisje te vertellen, het enige wat ze zeiden erg vervelend als dat soort meiden proberen te stoken, maar of ik verder over zijn neefje meer wou vertellen dus die 'Tom'.
Ik alles uitgelegd over dat ik het had gehoord in het cafe en hoe ik over het jongetje dacht en wat ik er van vond enz enz...
Nou alles nagelezen te hebben heb ik het ondertekend, mijn verklaring.
En ik vraag of de kans er is dat die vandaag vrijgelaten word, zegt die kerel
Nou je moet er niet op rekenen dat die vandaag vrij komt, maar mocht dit wel het geval zijn bel ik en als je niets hoord moet die blijven.
En als die blijven moest was het waarschijndelijk dat die 3dagen incl vandaag vast moest zitten en dan donderdag voor de officier van justitie moest komen.
Maar werden wij later opgebeld want mijn vriend zijn moeder had naar het politiebureau gebeld om te vragen waarom Tom geen dag werd verhoord en alleen, want dit jongetje krijgt goud voor het liegen.
En waarom er verder geen getuigen waren opgeroepen die wisten hoe Tom vroeger was en dat die vroeger al zo met seks bezig was en hij wist wat die deed.
Nu moet die vanavond blijven..gewoon weer als nacht moet die blijven en moet zijn vader morgen om 9 uur op het politiebureau komen.
Nu is het gewoon weer afwachten en is het gewoon kijken hoe zijn verklaring is tegenover dat van mij en van mijn vriend.
En dan word weer morgen op het einde van de middag beslist of die langer vast gehouden moet worden of dat die vrij gelaten moet worden.
Dat ligt eraan hoe ver ze morgen komen met het natrekken van de verklaring van zijn vader en wat ze er allemaal aan hebben.

En trouwens ze mogen je net zolang vast houden zolang het onderzoekt loopt dat kan varieren van 2 dagen tot bijvoorbeeld 2 weken. Gewoon zonder meer kunnen ze dat, tot ze zeggen van de aangifte van degene die aangifte gedaan heeft slaper word door het overeenkomende gespreken van de gene die aan de kant van mijn vriend staan.

Maarja 1 ding is nu zeker het is zijn neefje Tom geweest die hem heeft aangegeven en het zou moeten zijn gebeurt toen die daar 4 jaar in huis heeft gewoont omdat het thuis niet kon.
Zoals de gezegte luid: Je bent er 4 jaar goed voor geweest en nu krijg je gewoon een harde tik na en is alles in die 4 jaar voor niets geweest! Stank voor dank!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:26

Ik vind het maar een raar verhaal, ik had het hier zeker niet bij gelaten.
sorry hoor.