Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinka

Re: Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 10:53

Ik wil ook gaan zwemmen. Alleen het vervoer en tijd is het probleem Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig fiets ik ook een uur. Naar school toe en weer terug.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 11:08

Ik ben zelf vrij slank dus ik wil liever geen calorieën verbranden want dat eet ik er heel moeilijk weer bij, ik doe aan yoga, daar word ik sterk én lenig van. Ik heb het idee dat het goed is voor mijn lichaamsbewust zijn, elegantie, kracht én conditie, verder vind ik dat ik er mooier gespierd van word dan bijvoorbeeld fitness. Het is mijn persoonlijke mening dat ik van die brede spieren bij vrouwen niet zo mooi vindt. Als je je spieren op kracht en op lenigheid traint worden ze niet zo dik maar wel sterk en hou je dus meer een "danserslichaam" dan een fitnesslichaam.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 12:58

Oo dat hoeft van mij ook niet een fitness lichaam. Ik wil alleen weer fit worden, zoals ik 3/4 jaar terug was Haha!

Misschien toch een rijpaard vinden en meer wielrennen Haha! (dat laatste doe ik nog maar 2 weken... )

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:05

jeetje dat is wel heel snel zeg... ik ben net begonnen met zwemmen en met pauzes deed ik een uur over 35 baantjes in het 25 meter bad nog geen km dus...maar dan moet jij al langer zwemmen of niet? en doe je dan schoolslag of borstcrawl?

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 13:27

Lovely1 schreef:
Wielrennen.. ik zweer erbij alleen het weer zit momenteel niet echt mee:( Ook Kick en Fun is geweldig voor je figuur (uitleven op een kickbag). Voordeel van wielrennen: je kan alles zelf bepalen wanneer, hoe en wat zonder afhankelijk te zijn van anderen alleen van het weer.

Ohh dat lijkt me leuk! Kick en fun! Haha dat is echt wat voor mij Ja Kan ik mijn agressie lekker afreageren Schijnheilig (i.p.v. op me vriend af en toe Bloos )

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:30

@ gucci_girl.. het is echt heel gaaf alleen wel super zwaar maar je gaat er echt met een voldaan gevoel weg Lachen af en toe heb ik helemaal geen zin maar na afloop voel ik me toch weer helemaal lekker Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:50

DromenLies schreef:
jeetje dat is wel heel snel zeg... ik ben net begonnen met zwemmen en met pauzes deed ik een uur over 35 baantjes in het 25 meter bad nog geen km dus...maar dan moet jij al langer zwemmen of niet? en doe je dan schoolslag of borstcrawl?

Volgens mij had je het tegen mij?

Ik ben begonnen met 20 baantjes in een halfuur
De keer erop 30 baantjes
Toen 40 baantjes.
Daarna de 40 baantjes binnen het halfuur gaan proppen (in ongeveer 2 of 3 keer denk ik)
En toen richting de 50, eerst in 40 minuten en toen steeds meer en richting 't halfuur.
(zwom in begin 2 keer ind e week, later altijd 1 keer. Merk wel dat ik als ik om 8 uur goed ontbijt en dan om 10 uur ga zwemmen het me makkelijker afgaat. Maar zat wel binnen 4 weken op 50 in een halfuur, ging heel snel Lachen )

Ik zwem gewoon schoolslag en had jaren niet gezwommen. Ik zwem echt haast nooit en vroeger ook nooit veel omdat ik een chloorallergie heb gehad. Moet ook nu nog zorgen dat ik niet teveel water binnen krijg.

Op dit moment tel ik niet meer (met de tijd raak je de tel zo snel kwijt Nagelbijten / Gniffelen ) en zwem ik of geowon een halfuur flink schoolslag en als het rustig is ga ik schoolslag heen en schoolslag op je rug (ik gebruik dan alleen m'n benen) terug... en dat bevalt super Lachen

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 13:58

Lovely1 schreef:
@ gucci_girl.. het is echt heel gaaf alleen wel super zwaar maar je gaat er echt met een voldaan gevoel weg Lachen af en toe heb ik helemaal geen zin maar na afloop voel ik me toch weer helemaal lekker Lachen

Ik was meteen even gaan rondkijken. Haha lijkt me best zwaar. Vooral aangezien mijn conditie niet geweldig is. Wat voor effect heeft het op je lichaam (uitstraling)? Dunne benen of hele gespierde benen (dat moet ik nml niet hebben) Buikspieren vast en zeker Haha! En verder?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:01

Adriana schreef:
Ik zit een paar keer in de week op een racefiets en wil die rondjes steeds meer uitbouwen. Ik wil mijn oude figuur weer terug dus het buikje moet eraf...

Dat lijkt me ook leuk Ja
Alleen zie ik op tegen de zadelpijn Nagelbijten / Gniffelen

Ook goed omdat je spieren bij enkels en kuiten niet verkorten lijkt me?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:36

Ilsemarie schreef:
DromenLies schreef:

Citaat:
Volgens mij had je het tegen mij?

Ja klopt ja, nou dat ga ik donderdag ook proberen 20 in een half uur... als ik heel hard mijn best doe, doe ik 32 sec over 25 meter dus dat zou wel moeten lukken dan. Gewoon iets meer zwemmen en iets minder kletsen..
Ik zou ook wel graag goede borstcrawl willen leren maar probeer nu gewoon anderen na te doen die er wel uitzien alsof ze het goed kunnen.

Kikker2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:42

Weet iemand soms waarom roeien zo goed is voor ruiters? Ik heb een roeiersfamilie, misschien moet ik zelf ook maar eens herbeginnen Lachen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:49

Zadelpijn ja... alleen daarom heeft men speciale broekjes met zo'n zeem erin.
Echt een wereld van verschil!!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:51

Kikker2 schreef:
Weet iemand soms waarom roeien zo goed is voor ruiters? Ik heb een roeiersfamilie, misschien moet ik zelf ook maar eens herbeginnen Lachen

Je spieren worden getraint, maar eigelijk zijn alle sporten goed voor de ruiter. Zolang ze goed worden beoefend en op lenigheid word gewerkt wat vaak vergeten word Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:25

katiavl schreef:
Je spieren worden getraint, maar eigelijk zijn alle sporten goed voor de ruiter. Zolang ze goed worden beoefend en op lenigheid word gewerkt wat vaak vergeten word Lachen

Dat is niet helemaal waar.
Er zijn bijv. sporten waardoor je je kuiten en enkels sterker maakt maar wel de spieren verkort. Dat kun je als ruiter niet gebruiken. Dan zou je aanvullend nog veel rekoefeningen in moeten lassen om die spieren ook mooi lang te houden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:30

Zeg ik toch, lenigsheidsoefeningen die vaak worden vergeten Lachen
Lenigheid hoort bij elke sport, maar word niet meer toegepast door de duur ervan, net als die in een gewone lo les ook noodzakelijk is maar niet kan gegeven worden Tong uitsteken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:37

Ik heb een abo genomen op de sportschool, hiermee kan ik gebruik maken van alle faciliteiten: groepslessen als Steps en Body Combat, maar ook de fitnessruimte mét trainingschema en begeleiding, en bijvoorbeeld ook van het zwembad..

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:39

ahh dat klinkt goed zeg... hier in amsterdam betaal je minimaal 60e pm voor de sportschool en dat is net ff te duur voor studentjes zoals ik

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:43

Ik betaal nog geen 50,- per maand bij een tweejarig abonnement (da's natuurlijk de truc Knipoog )..

Ik vergeet overigens de zonnebank en sauna te noemen, de fysiotherapeut, kinderopvang en de DVD uitleen (gratis) Knipoog

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:54

Ik wil ook graag zwemmen, maar het probleem, er is niet echt een zwembad in de buurt, en dat is ook vrij duur om elke keer te gaan zwemmen Scheve mond
Wij hebben thuis een trampoline, volgens mij is dat ook wel goed om te vermageren?
Maar ik heb eens 20 minuten aan een stuk gesprongen, en dan had ik al flink last, maar had ook niet het gevoel dat het goed was voor m'n lichaam?
Maar ik ben eigenlijk een beetje aan het zoeken voor een beetje specifiekere ofeningen op de trampoline die goed zijn voor bepaalde lichaamsdelen..

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:55

Vorig jaar moesten wij als zwemtest 32 banen in een zwembad van 25m lang in een kwartier doen... De leerkracht LO verbaasde dat niemand het echt aankon (ik had er 28 kunnen zwemmen en vond dat al een heuse prestatie Haha! )

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 21:21

Chubby schreef:
Ik betaal nog geen 50,- per maand bij een tweejarig abonnement (da's natuurlijk de truc Knipoog )..

Ik vergeet overigens de zonnebank en sauna te noemen, de fysiotherapeut, kinderopvang en de DVD uitleen (gratis) Knipoog

wow dat is wel HEEL goedkoop! Bloos! wou dat wij dat hier in de buurt hadden!!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 08:40

Is bij Health City, die hebben vestigingen door het hele land..

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:33

Kowloon1 schreef:
Vorig jaar moesten wij als zwemtest 32 banen in een zwembad van 25m lang in een kwartier doen... De leerkracht LO verbaasde dat niemand het echt aankon (ik had er 28 kunnen zwemmen en vond dat al een heuse prestatie Haha! )

wat een achterlijke leerkracht zeg, als je niet gewend bent om te zwemmen of niet goed kan zwemmen kom je denk ik ergens rond de 10 stom. 28 is wel goed zeg.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:04

Ik ben een fanatiek fitnesser en doe veel krachttraining maar ook veel cardio. Ik heb hierdoor een redelijk fitness lichaam ontwikkeld en ben daar heel tevreden over. Als je caloriën wilt verbranden moet je veel cardio doen, hardlopen, touwtjespringen, maar zwemmen is ook heel goed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:05

Chubby schreef:
Is bij Health City, die hebben vestigingen door het hele land..

daar fitness ik ook ja Ja