Ik noem vrijwel altijd iemand bij naam en als ik die niet weet dan is een turks iemand turks en een engels iemand engels. Heel simpel. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik noem vrijwel altijd iemand bij naam en als ik die niet weet dan is een turks iemand turks en een engels iemand engels. Heel simpel. katiavl schreef:Ik vind soms dat er gewoon in overdrijft word. Je hoort constant, kijk die homo, kijk dat mollig meisje, kijk die blonde, kijk die bleke, kijk die gebruinde, kijk die brunette, maar zoiets is dan direct zware racisme.
Tolerantie is soms nul geworden, net zoals men in gemeentehuis geen godsdienstuitingen wil aanhouden, is er ook direct sprake van racisme. En dan altijd discriminerend tegenover ene kant.
Zoals nu verbod op kerstboom en paaseieren in de verstrengde kledingsvoorschriften. Gelukkig komen er niet veel men een kerstboom of paasei aan naar het werk

Moirsa schreef:Kaiya schreef:Ja maar weet je ook hoeveel getinte mensen er in Nederland zijn?
uhu,too mutch..
Moirsa schreef:Kaiya schreef:Ja maar weet je ook hoeveel getinte mensen er in Nederland zijn?
uhu,too mutch..
maar het niet voor niets 'nederland' en niet 'getinte mensen land' (euhm tja)
x_Marr schreef:Ach ik vind het sowieso allemaal belachelijk, vooral dat gedoe met die negerzoenen(hoe heten ze nu trouwens?), ik bedoel, dat is toch geen scheldwoord oid.?
Moet de naam ''blanke vla'' dan ook verboden worden omdat het een scheldwoord zou kunnen zijn voor de blanken onder ons?
Wirobelgje schreef:ik probeer de personen aan te duiden als zijnde marokaan, belg nederlander,...
bij zwarten/negers ligt dit anders, ik weet niet van waar Afrika ze komen, ik bedoel dan Nigeria, Kenia,... dus ik kan dan niet zeggen "die nigeriaans collega" stel dat het een Keniaan is (daar zit dus echt verschil tussen). het makkelijkste is dan om de "negers/zwarten" gewoon afrikaan te noemen.
ikzelf zie geen probleem om iemand aan te duiden dmv hun roots.
als ik OZ ben en ze duiden mij aan als "that Belgian girl" dan vind ik dat zeker ok.
misschien is het dus het meest politiek correct als je zegt: afrikaan ipv neger/zwarte of getinte
als je getinte zegt dan denk ik persoonlijk gelijk aan getinte ruiten bij een auto
katiavl schreef:Zijde handschoenen mentaliteit vind ik dat, als je dat dan gaat doen moet je de streep doortrekken voor iedereen
jacimatho schreef:Niet iedere blanke is een Belg..
Als men in het buitenland een Nederlander per ongeluk een Duitser noemt is men meestal ook niet zo gecharmeerd.
Hetzelfde geldt voor Palestijnen en Israeliers...
Etcetera...
Je kan niet zomaar een bevolkingsgroep gaan roepen, tenzij er een brandmerk van het stamboek op zijn voorhoofd staat en de vlag van het betreffende land uit het achtereind steekt.

botje schreef:Moirsa schreef:uhu,too mutch..
Meen je dit nou?![]()