Ongewenste SMS = Enorme telef.rekening! HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

Re: Ongewenste SMS = Enorme telef.rekening! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:12

Mijn zusje heeft exact het zelfde gehad bij vodafone Ja Ook zo'n stom bedrijf, volgens mij had ze toen ooit één keer een ringtone aangevraagd. Volgens vodafone was ze daardoor een abbonement aangegaan, maar daar wist ze zelf helemaal niks van. Ze kreeg er ook nooit smsjes ofzo van, ze moest alleen wel betalen. Ik vond destijds dat vodafone dat echt stom aanpakte, "als je een abbonement aanvraagd van een krant en die lees je vervolgens niet moet je die ook betalen" was hun antwoord, maar een krant vraag je aan en hier was abosluut niet om gevraagd! Boos!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:15

dat het hele punt gewoon.... als je 1x iets besteld, dan kom je er bijna niet meer vanaf.. je krijgt ineens torenhoge rekeningen inderdaad...
omdat je met dat ene smsje toestemming hebt gegeven je te "spammen"... en voor elke "spam" sms betaal je..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 07:16

Is het je inmiddels gelukt om je af te melden bij deze 'service'?
Of krijg je ze nog steeds, die berichten met de bijbehorende kosten?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:33

Visconti schreef:
Mijn zusje heeft exact het zelfde gehad bij vodafone Ja Ook zo'n stom bedrijf, volgens mij had ze toen ooit één keer een ringtone aangevraagd. Volgens vodafone was ze daardoor een abbonement aangegaan, maar daar wist ze zelf helemaal niks van. Ze kreeg er ook nooit smsjes ofzo van, ze moest alleen wel betalen. Ik vond destijds dat vodafone dat echt stom aanpakte, "als je een abbonement aanvraagd van een krant en die lees je vervolgens niet moet je die ook betalen" was hun antwoord, maar een krant vraag je aan en hier was abosluut niet om gevraagd! Boos!

Eigenlijk vind ik het voorbeeld met de krant die je wel betaald maar niet leest wél van toepassing hier.

Als je ergens van een ´proef´nummer aanvraagt en in de voorwaarden blijkt te staan dat je achtereenvolgens wekelijks dat blad thuis gestuurd krijgt, ben je er zelf mee akkoord gegaan. Dat je het zelf nooit echt goed is opgevallen in de voorwaarden alvorens je het proefnummer aanvroeg kun je de abbonnementsservice niet kwalijk nemen.

Overigens is het wel een rotstreek dat er inderdaad zulke tricky abbonnementen en praktijken gevoerd (mogen) worden..

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 08:54

"t is bagger inderdaad, maar ik denk dat je met een rechtzaak niet sterk in je schoenen staat.
Dan moet jij zien te bewijzen dat je er niet om gevraagd hebt.
Dan moet je dus bewijzen dat er geen kleine lettertjes waren maar als je
a) al niet weet waarvoor je een smsje hebt gestuurd (weer, verkeer, ringtone?)
b) niet weet nav welke reclame of wat dan ook,
en c) dus ook niet kunt laten zien dat daar geen kleine lettertjes aanwezig waren
Heb je geen erg sterke zaak.
Zo snel mogelijk stop zetten die handel en dan verder gaan kijken!!!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 16:35

Hier dan een update na een dag strijd voeren met de Vodafone, de Telefuture en Golden bytes:

Na Vodafone en de bovenstaande bedrijven letterlijk gestalked te hebben met mail en telefoontjes, heeft Vodafone contact met mij opgenomen.
Ik krijg mijn geld vergoed!!!! Dit is zowel door de Vodafone als door "Golden Bytes" toegezegd. (ook schriftelijk).

De meneer van Vodafone heeft toegegeven dat de sms "diensten" misleidend zijn. Ik wil dan ook tot op de bodem eea uit gaan zoeken (met name de "diensten" van SMS.ac) en zoveel mogelijk getuigenverklaringen verzamelen. Als we kunnen aantonen dat er inderdaad sprake is van "misleiding", heb je een zaak. Misleiding is namelijk strafbaar.

Dus mensen...laat het er ajb niet bij zitten, stalk je provider, stalk de sms diensten en dreig met media-aandacht, rechtszaken en advocaten. Het helpt dus weldegelijk!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:38

dems, kan je mij een kopie doen waarin staat dat ze het vergoeden? Mijn man heeft het zelfde..gaat om 2 maanden achterelkaar bijna 100 euro per keer....

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 17:03

je hebt PM!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:10

Dat is nog eens goed geregeld! Misschien kun je het ook op trosradar o.d. zetten zodat meer mensen er van op de hoogte zijn?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 17:11

Mijn zus heeft ook bij de vodafone gewerkt en je wilt niet weten hoeveel telefoontjes hun kregen die in de zelfde situatie als jou zitten.
Inderdaad kan vodafone hier helemaal niets aan doen! Je zult dus echt contact moeten gaan zoekene met Future zelf!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 17:21

Vodafone (en de andere providers) zijn hier inderdaad niet direct schuldig aan. Echter, als provider bezitten zij spamfilters die zij per telefoonnummer naar believen aan of uit kunnen zetten. M.a.w., ze zouden deze "diensten" dus ook helemáál kunnen blokkeren. Dat doen zij niet en waarom niet? De bedragen van de "diensten" staan vermeld op de rekening van je provider. De provider zal hier dus wel de nodige commissie over vangen.
Daarnaast vind ik het, met de moordende concurrentie van vandaag, de plicht van een provider om zijn klanten tegen dit soort praktijken te beschermen. Als een provider ziet dat de "diensten" honderden euro's in rekening brengen, zouden ze ook contact met je op kunnen nemen of het allemaal wel klopt en of je je bewust bent van het feit dat je dus ook per ontvangen bericht de hoofdprijs betaalt.
Dat gebeurt niet want, zo zegt de meneer van de Vodafone: "ongeveer 80% (!!!!!!!!!!!) van de klanten heeft te maken met dit soort spam". 80%!!!!! M.a.w. 80% van de gebruikers van Vodafone is naief, dom en kan niet lezen???? Geloven we het zelf???

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:11

[NM] > [LZP]

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:15

Vodafone kan hier weinig aan doen. Die is net zo schuldig als bijvoorbeeld de TPG, die maandelijks de boeken van de boekenclub aflevert, waar iemand in een vlaag van verstandsverbijstering voor heeft getekend.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 00:01

Dems, goed dat je er echt achteraan bent gegaan en bereid bent er ook nog op door te gaan! Zoals hier al is aangegeven zul je je ongetwijfeld zelf hebben aangemeld... maar zoals jij ook al aangaf, het is toch te gek voor woorden dat daar dan zoveel misbruik van gemaakt wordt. Kleine lettertjes zijn inderdaad belangrijker dan grote, maar ik vind het schandalig dat we in een maatschappij leven waar het bedrijven wettelijk gezien is toegestaan mensen op deze manier geld uit de zak te kloppen. Deze praktijken zijn er een voorbeeld van, en een tijdje terug had je ook zoiets met een enquete waarvoor je als beloning 'gratis' Finse euro's kreeg - alleen zat je dan wel vast aan een setje sier-euro's á 20 of 30 euro per maand waar bijna niet meer vanaf te komen was.

Ik heb zelf gelukkig nog nooit zoiets gehad, maar het is voor bedrijven zo makkelijk je er op deze manier in te laten lopen, en het lijkt allemaal maar te mogen en te kunnen.

Kortom, ik vind het goed dat je er werk van hebt gemaakt en misschien nog meer gaat doen. Veel mensen zijn hier de dupe van. Het lijkt mij niet dat je Vodafone ervoor verantwoordelijk kunt houden, maar de bedrijven waar de smsjes vandaan komen zeker wel.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 00:36

dems75 schreef:
Hier dan een update na een dag strijd voeren met de Vodafone, de Telefuture en Golden bytes:

Na Vodafone en de bovenstaande bedrijven letterlijk gestalked te hebben met mail en telefoontjes, heeft Vodafone contact met mij opgenomen.
Ik krijg mijn geld vergoed!!!! Dit is zowel door de Vodafone als door "Golden Bytes" toegezegd. (ook schriftelijk).

De meneer van Vodafone heeft toegegeven dat de sms "diensten" misleidend zijn. Ik wil dan ook tot op de bodem eea uit gaan zoeken (met name de "diensten" van SMS.ac) en zoveel mogelijk getuigenverklaringen verzamelen. Als we kunnen aantonen dat er inderdaad sprake is van "misleiding", heb je een zaak. Misleiding is namelijk strafbaar.

Dus mensen...laat het er ajb niet bij zitten, stalk je provider, stalk de sms diensten en dreig met media-aandacht, rechtszaken en advocaten. Het helpt dus weldegelijk!

OK dan! Kan alleen maar zeggen, goedzo, je laat het er niet bij zitten!
Dit moet niet zomaar mogen..heb al vaker verhalen gehoord van mensen die dit kregen (totaal ongevraagd) en hier de dupe van werden! Het moet gewoon afgelopen zijn met dat soort oplichterij!

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:43

Ik zit nu dus met hetzelfde probleem Boos!
Alleen met gratis internet op je mobiel van MySpaceWeb.com, waar dus niets te vinden is van op internet.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:46

met die reclames van ringtones over 1 ringtoon gratis sms nu.. blablabla

dan staat er onder in beeld in hele kleine lettertjes over abbonement, dan krijg je dus de eerste gratis en dan blijven ze maar sturen! NOOIT doen dus Knipoog

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:05

Oke ik ben dus ook in de ze*k genomen door telefuture Scheve mond
Nu ga ik er dus ook even achteraan bellen, want heb me een telefoonrekening Scheve mond

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:11

Same problem hier, wordt gestoord van de smsjes met de vraag of ik een ringtone wil downloaden, NEE, DAT WIL IK NIET!!!!!

Maar ga nu het volgende smsje afwachten (wat ongetwijfeld snel zal komen, aangezien ik er soms 6 op een dag krijg) en dan dat nummer op Google intypen!
Telefoonrekening wordt steeds hoger Boos!

Als dat niet lukt, dan ga ik T-Mobile bellen om het nummer te blokken, dat kan toch??

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:16

Maar als je dat nummer laat blokeren, blijf je betalen alleen ontvang je de smsjes niet meer!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:22

Ow.. Ok, dat heeft dus ook geen zin Verward
Wat een ge-k-l-o-o-t!!!
Ik ga ff op trosforum kijken!

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:23

Weet iemand het rechtstreekse nummer van telefuture?Krijg namelijk zon knap irritante helpdesk waar ik mijn vraag na de piep moet in spreken, maar ik wil dus echt iemand aan de telefoon hebben.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:29

Beauty_yana0 schreef:
Weet iemand het rechtstreekse nummer van telefuture?Krijg namelijk zon knap irritante helpdesk waar ik mijn vraag na de piep moet in spreken, maar ik wil dus echt iemand aan de telefoon hebben.

Telefuture International Holding
Albert Plesmanweg 57
3088 GB Rotterdam,
NETHERLANDS
Phone: +31 0 104286790

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:41

dems75 schreef:
dat klopt niet...want ten eerste kan ik mij niet herinneren mij ooit ergens voor "aangemeld" te hebben (dat van het weer was maar een voorbeeldje) en ten tweede, waar zouden die kleine lettertjes dan staan? niet in dat bericht en, wat blijkt nu (na verder lezen op internet) de zogenaamde kleine lettertjes die jij noemt, zijn verborgen als ze op tv te zien zijn. Er staan dus dingen overheen geplakt/geschreven en dat is al strafbaar

Tja dat komt omdat mensen vaak op internet maar lekker "doorklikken"zonder te lezen. Ik weet van mezelf dat ik de voorwaarden ook niet altijd lees maar weet wel wat ik doe en ga dan akkoord met de gevolgen.

Ringtones zijn hele smerige sites en alle staat lekker verstopt toch is het je eigen verantwoording.

Logisch ik zou als vodafone er ook niets aan doen. Is jou probleem. Vaak krijg je een bericht die je moet bevestigen als je dat doet staat Vodafone erbuiten.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 14:13

Prisca schreef:
dems75 schreef:
dat klopt niet...want ten eerste kan ik mij niet herinneren mij ooit ergens voor "aangemeld" te hebben (dat van het weer was maar een voorbeeldje) en ten tweede, waar zouden die kleine lettertjes dan staan? niet in dat bericht en, wat blijkt nu (na verder lezen op internet) de zogenaamde kleine lettertjes die jij noemt, zijn verborgen als ze op tv te zien zijn. Er staan dus dingen overheen geplakt/geschreven en dat is al strafbaar

Tja dat komt omdat mensen vaak op internet maar lekker "doorklikken"zonder te lezen. Ik weet van mezelf dat ik de voorwaarden ook niet altijd lees maar weet wel wat ik doe en ga dan akkoord met de gevolgen.

Ringtones zijn hele smerige sites en alle staat lekker verstopt toch is het je eigen verantwoording.

Logisch ik zou als vodafone er ook niets aan doen. Is jou probleem. Vaak krijg je een bericht die je moet bevestigen als je dat doet staat Vodafone erbuiten.

Nou ja...eigenlijk zou ik hier niet op in moeten gaan maar ik doe het toch...
"ls jou(w) probleem" "tja dat komt omdat mensen vaak op internet maar lekker "doorklikken" zonder te lezen" enz.

Dit soort uitspraken zijn helemaal nergens op gegrond. Ten eerste weet je helemaal niet wat er hier achter zit, ten tweede, het feit dat ik mijn geld terugkrijg moet wel iets zeggen nietwaar??? Dus niet te snel met je vingertje wijzen en maar roepen dat het iedereen z'n eigen schuld is. Daar heeft niemand iets aan! Dan zou dus 80% van de gebruikers van Vodafone dom en achterlijk zijn en niet kunnen lezen volgens jou? Lijkt me heel sterk