Wat denken jullie hier van?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zappa

Berichten: 2746
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:45

dat is een hele goede van je
hij zal gewoon even wat hup nodig hebben denk ik om de stap te zetten

Bienotje

Berichten: 10897
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 12:50

Ook ik vind het erg geloofwaardig, volgens mij mist er een gedeelte essentiële informatie.

Gewoon nieuwsgierig hoor, maar in je profiel begrijp ik dat jullie samen wonen in het eigen huis van je vriend met een paard en jij in september weer met studeren begint. Complimenten dat jullie dat dus klaarblijkelijk redden van een inkomen van 4x€100 per maand en jouw inkomsten als student.

Verder ook geen inkomsten in natura?

Achilles

Berichten: 364
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:15

Bienotje schreef:
Ook ik vind het erg geloofwaardig, volgens mij mist er een gedeelte essentiële informatie.

Gewoon nieuwsgierig hoor, maar in je profiel begrijp ik dat jullie samen wonen in het eigen huis van je vriend met een paard en jij in september weer met studeren begint. Complimenten dat jullie dat dus klaarblijkelijk redden van een inkomen van 4x€100 per maand en jouw inkomsten als student.

Verder ook geen inkomsten in natura?


Ja, dat wil ik ook eigenlijk wel weten want na een verwijzing over zwart werk komt daar ook geen verduidelijking meer over.

No_worries

Berichten: 1831
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:50

Waar ik (inmiddels) benieuwd naar ben: wat vindt jouw vriend er zelf van? Wil hij wel bij die baas blijven werken voor zó weinig geld? Of wil hij er eigenlijk liever weg maar durft hij dat niet te zeggen/doen? Als dat laatste het geval is wordt het misschien tijd voor een assertiviteitstraining! Hoeft hij zich helemaal niet voor te schamen, hij is echt de enige niet die niet voor zichzelf op durft/kan komen. Maar het is wel te leren.

Wat ik me ook afvraag net als bovenstaande medebokkers, is hoe jouw vriend zijn huur/hypotheek betaalt? Plus levensonderhoud, verzekeringen etc. Of is het misschien zo dat hij zijn huis/woonruimte in gebruik heeft van (of via) zijn baas, waardoor het een deel van zijn inkomen is, en waardoor het wel wat meer consequenties zou hebben als hij bij zijn baas weg zou gaan. Maar dit kwam zomaar in me op als een mogelijkheid hoor. Misschien kun/wil je de situatie wat verduidelijken, dan heb je denk ik ook meer aan de reacties Bloos

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:56

Sinti__LoveU schreef:
Barmat schreef:
100 euro per week voor 12 uur werken per dag, 6 dagen per week??

Dat is 12 x 6 = 72 uur per week, 100 euro.... dan wil jij mij gaan vertellen dat hij dus maar 1,38 per uur verdient????

Dat geloof ik dus niet


Tja of je het geloofd moet je zelf weten. Maar het is wel zo ..

@LadyElmira: Hij werkt in oude pekela (provincie groningen)

Ik ga in iedergeval vandaag voor hem achter iets aan wat in de krant stond.. aangezien hij zelf geen tijd heeft ga ik even vragen of er nog plekken etc. zijn. en dat wou hij wel graag doen, dus ik hoop dat hij de stap zet Lachen


Werken onder het minimum loon is strafbaar Lachen Zélfs in Oude Pekela... Ja

Vandaar dat ik er gewoon geen ene lor van geloof... 450 euro per maand (ongeveer) ja hoor!

En al dat andere geloof ik ook bijster weinig van, volgens mij is dit een enorm dikke-duim verhaal Knipoog

Eleionomae

Berichten: 19612
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Wat denken jullie hier van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:04

Ik vind het ook allemaal maar een beetje vaag.
Ik als 21 jarig persoontje verdient per maand gemiddeld bijna €1100 dat zou dus per week uit komen op €275 per week en dan val ik zelfs nog onder het minimumjeugdloon! (gaat over 40 uur per week als receptioniste op een camping). Of jou vriend zwart werkt kan ik uit het topic niet opmaken, maar dan nog voor zoveel uur werk zo weinig verdienen... daar zou een 14 jarige nog niet eens voor uit zn bed komen!
Jou vriend moet dus gewoon echt voor zich zelf op komen en als hij bang is dat die vent kwaad wordt en m dingen aan gaat doen, kun je altijd nog de politie bellen, daar zijn ze voor. Mocht hij wit werken(waar ik eigenlijk niet van uit ga want als je ook nog belasting moet gaan betalen over die €100 hou je helemaal niets meer over....), dan zou ik maar eens iemand opzoeken die je met de wettelijke zaken kan helpen (denk aan advocaat of andere instelling die zich daar mee bezig houdt)