Venlo weer in het nieuws.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:41

Ik weet het niet, waarschijnlijk wel, want dat heb ik al eens eerder gedaan, in een iets andere situatie welliswaar, maar toch.

Mijn vriendin stond voor haar huis, toen ze ruzie kreeg met een ander meisje, dat andere meisje kreeg een rode waas voor haar ogen en begon op die vriendin van mij in te slaan, daar ben ik toen half tussen gesprongen, door dat meisje van mijn vriendin af te trekken. Ik kreeg toen ook een veeg ja, maar door de 'schok' van "er springt iemand tussen" stopte dat meisje toen wel met slaan. En is toen kwaad weggegaan met haar groepje vriendinnen dat ze bij zich had, onder het roepen van vele dreigementen

En ik denk dat áls er een iemand tussen springt, dat meer mensen dat doen en dat het dan niet zo zou zijn afgelopen.

Ik weet dat er geen hoop meer is eigenlijk, maar ik ben dan even heel struisvogel-politiekerig en vind dat er nog wel hoop is.
Ik krijg net te horen van een vriend van me, dat ik die jongen ook ken blijkbaar, heb er wel eens mee staan praten in de stad met uitgaan Verdrietig
Maar ik wist niet dat hij het was, doordat zijn naam nergens wordt genoemd. Godver de godver! Nu vind ik het nog 80000 keer zo erg Boos!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:44

BartVB schreef:
Ik ben iit tot Greetje redelijk rechts maar ga helemaal met haar opmerking mee. BTW Desiree, ik wordt steeds verbaasder dat je nog niet verhuist bent uit NL Haha!

Overigens is het mijn bescheiden mening dat de mensen die hier zo fel uithalen zelf het hartst meedoen aan die zogenaamde 'normvervaging'.

Ik zou zweren Bart dat je op groen links zou stemmen, mede omdat je student bent. enne... die andere opmerking m.b.t. emigreren: I'm busy!

Ik doe niet mee aan normvervaging Bart, als ik dingen bij de naam noem. Overigens zul je mij ook geen mensen zien afmaken of ook maar bedreigen. Geen normvervaging dus. De enige vorm van normvervaging die je bij mij zult aantreffen is op de weg in de auto, waar iedereen zeg maar met z'n ellenbogen zit te werken door ruimtegebrek. het is net als met kippen in een legbatterij; bij te weinig ruimte ga je op elkaar pikken.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:51

BartVB schreef:
Overigens is het mijn bescheiden mening dat de mensen die hier zo fel uithalen zelf het hartst meedoen aan die zogenaamde 'normvervaging'.

Hier ben ik het niet mee eens, ik heb aboluut normen en waarden, waar ik echt naar leef. Mij zul je er echt niet op betrappen dat ik ergens overlast veroorzaak. Ook vind ik het niet meer dan normaal respect te hebben voor ouderen, en waar nodig is hulp te bieden aan wie dan ook, etc.

En dat het er uit gelicht wordt dat er waarschijnlijk een marrokaan bij betrokken is, heeft IMO ook een reden. Natuurlijk zijn er ook Nederlanders die net zo gek of nog gekker zijn, maar wat mijn ervaring is, is dat er per hoofd van de bevolking meer gewelds- en andere delicten gepleegd worden door Marokkanen dan door Nederlanders.
Ik ben absoluut geen Marokkanen-hater ofzo, ken een aantal hele goeie, die ook goede vrienden van mij zijn. Overigens zijn die zelf ook van mening dat het bovenstaande wel klopt, ze vinden het zelf ook vreselijk.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:53

DAt klopt ja. Er zijn veel buitenlandse jongeren die zo balen van de misdragingen van hun medelanders. Ze weten ook heel goed dat veel delicten meer door hun landgenoten worden gepleegd dan door nederlanders. daar kunnen ze niets aan doen, maar ze krijgen er wel mede een slechte naam door. Daarom balen ze zo hard.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:00

En we mogen niet discrimineren, maar we mogen wel uitgescholden worden voor vuile gore kaaskop, en mogen vawege hun patriotisme in elkaar geslagen worden in een land waar zij zich hebben aan te passen?

Het is, wat ik hoor van marokkaanse/turkse/antillaanse vrienden, zo dat je echt zo'n instelling moet hebben om erbij te horen in hun 'cultuur'. Weet je hoeveel van die gasten constant met een pistool rondlopen? Dat moet je dus ook hebben anders ben je daar niet stoer...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:03

Ik snap best dat de 'goede' buitenlanders hiervan balen, want als dit zo doorgaat dan zullen de vooroordelen nooit verdwijnen. Het wordt contant bevestigd dat veel van deze mensen zonder normen en waarden worden opgevoedt. je hoort het veel en veel te veel. Helaas houdt de politie in ons land zich veel meer bezig met flitsen en fout parkeren en doen ze aan een overval niets meer als je geen duidelijk daderprofiel hebt. En als je een inbreker in je eigen huis een paar klappen verkoopt, ga je zelf de bak in en niet de inbreker.
Dus wat betreft dat pistool ik vrees dat het binnen 10 jaar de orde van de dag is en dat NL op Amerika gaat lijken. wellicht dat ons rechtssysteem zich ook aanpast aan het Amerikaanse systeem. Anders zullen andere mensen dit systeem zelf wel invoeren.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:11

Snap alle reacties, maar wat mij het meeste stoort is dat 'ik stond er bij en ik keek erna' maar heel gewoon is in dit land. Is het nou de politiek, het vreemdelingenbeleid of de bio-industrie.... we hebben er allemaal wat over te zeggen, maar toch gebeurd het nog. Wie is er nou fout?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:18

mobick schreef:
'ik stond er bij en ik keek erna'

Dat vind ik dus het erge eraan! Er waren blijkbaar een boel ooggetuigen, konden die allemaal helemaal niks doen? Dat vind ik echt zwak!

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 15:18

Zal ik eensw eerlijk zijn die marokanenen en turken die worden tegenwoordig en in de toekomst steeds maar meer gehaat hier in nederland. En dan klagen ze ook nog dat ze het gek vinden, sorry hoor maar als er ergens ruzie is, en je kijkt wat erbij staat is het in 98% van de gevallen een turk of marokaan

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:19

assie"]
[quote="mobick schreef:
'ik stond er bij en ik keek erna'

Dat vind ik dus het erge eraan! Er waren blijkbaar een boel ooggetuigen, konden die allemaal helemaal niks doen? Dat vind ik echt zwak!
[/quote]

Knipoog dat waren vast allemaal marrokanen... Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:20

'Ik stond erbij en ik mkeek ernaar' stoort mij inderdaad ook heel erg, maar er zijn mensen die wel wat doen, bijvoorbeeld degene die nu dood is geslagen, maar in je eentje begin je niet veel (wat dus NIET betekent dat je er niets aan moet doen!). Ook een tijd geleden, Meindert Tjoelke heette hij toch? Die hielp ook iemand, en moest het ook met de dood bekopen...

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 15:20

sorry maar dat is niet zwak! Als jij daar staat was jij er ook niet naar toe gerend Astrid en zeg nou niet dat het wel zo is want dat is niet zo! Als je staat schrik je ook en kan je gewoon niets doen, iedereen praat altijd van o ik zou erheen gaan en hem te grazen nemen maar dat kan je dan gewoon niet!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:23

Ik ben ooit een keer bovenop iemand gesprongen toen die persoon iemand in mekaar sloeg. Het was een reactie van mij achteraf schrok ik mij toch wel rot want die (toevallig (ahum) ook een marokkaan) droeg een mes bij zich hij had me makkelijk kunnen vermoorden. Toen ik bovenop die gast hing konden we hem met zijn 2-en net aan (was een man van ergens in de 30) Er stonden wel 30 mensen omheen te kijken. Verschrikkelijk......

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:24

tuurlijk je moet zien hoe je zelf op bepaalde momenten reageert. ik zelf heb me meerdere malen met conflikten bemoeid en achteraf heb ik ook wel eens gedacht waar bemoei ik me mee. maar aan de andere kant.... doorlopen en doen of je neusbloed kan ook niet door de beugel, zeker niet op klaarlichte dag in een 'veilige' omgeving.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:25

Ik zou ingrijpen als ik zou weten dat ik meegeholpen zou worden door de omstanders. In mijn eentje durf ik niet zoveel, ben niet super sterk. Ik snap niet waarom een vrouw ook dergelijke karweitjes op zou moeten knappen terwijl mannen laks en onverschillig toe blijven kijken. JA, ik snap hun schrik. Deze jongen is namelijk in de bres gesprongen en moet nu wellicht ook sterven.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 15:40

ja en waarvoor zijn mannen daar wel goed voor? Vrouwen kunnen ook slaan hoor en hebben een goed richtings gevoel als het gaat om een pijnlijke plek Lips are sealed

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:43

Dennis, dat weet ik niet of ik stil blijf staan, een vorige keer heb ik dat niet gedaan, ik hoop dta ik dat een volgende keer dus ook niet doe.

Mijn reactie was toen: fiets daar gebeurd iets! Dit is niet goed! Ze moeten uit elkaar! En ik sprong er tussen zonder verder na te denken of ik dan geen pijn zou kunnen krijgen ofzo
Ik vind het erg jammer dat niet meer mensen die reactie hebben,

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:52

Ik zou zweren Bart dat je op groen links zou stemmen, mede omdat je student bent. enne... die andere opmerking m.b.t. emigreren: I'm busy!

???? dus als ik het goed begrijp, stemmen studenten op Groen Links???

Ik zit dit topic met open mond van verbazing te lezen...mede door het geweld wat die 22 jarige jongen is aangedaan, maar vooral door de, ik zou bijna zeggen:rascistische opmerkingen die hier geplaatst worden en het ongelooflijke gegeneraliseer hier!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:52

Sorry, bovenste stukje is een quote van Desiree...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 15:56

Groen links is de populairste partij onder de studenten, vandaar dat ik dat zei. Daarbij dacht ik dat ook een beetje door de mening die Bart soms heeft over bepaalde dingen. Hij mag gerust weten dat ik me vergist heb. Een mens kan zich vergissen.

Ik snap niet waarom je trouwens iets generaliseren noemt wat betreft buitenlanders. feit is dat een heel hoog percentage criminelen buitenlander is. Ga maar kijken in de gevangenis. Het is toch zo? Ontken het maar.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:01

Ook al is Groen Links de populairste partij onder de studenten, dan nog wil dat niet zeggen dat alle studenten daarop stemmen...maar goed.

Ik ben heel goed op de hoogte van de situatie met buitenlanders. Maar ga je eens afvragen waarom dat zo komt? Het is zo makkelijk om maar van alles te roepen, feit is dat je naar de oorzaak moet kijken en daar wat aan moet proberen te doen. Beter inburgeringsbeleid? verplichte schooluren enz enz. Maar ik blijf erbij dat veel mensen over 1 kam geschoren worden hier en dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die het wel op de juiste manier proberen te doen. Want uiteindelijk zijn zij hier het slachtoffer van.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 16:01

okeey genoeg offtopic. Nu was bij het nieuws dat ze doodslag op krijgen gelegd! die twee daders. En het zal je zoon zijn die zoiets doet of dood wordt geslagen. tjonge jonge

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:15

dems75 schreef:

Ik ben heel goed op de hoogte van de situatie met buitenlanders. Maar ga je eens afvragen waarom dat zo komt? .

Hoezo?????????????? Is er een excuus voor dan????????

Over dat ingrijpen van omstanders, ik ben nog nooit in zo'n situatie terechtgekomen en weet niet wat ik zal doen als dat ooit wel zo zou zijn (asjeblieft niet). Misschien doe ik wel niks, maar dan loop ik wel nog rond de volgende dag ipv dat ik klinisch dood ben....

Inderdaad, het zal je zoon maar zijn, of je vriend of je broer of je neef of je weet ik veel wat.... Verdrietig

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:20

En dan zijn ze over een jaar of drie weer vrij want de straffen in Nederland stellen niet zoveel voor.

Het is echt vreselijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren maar je krijgt in dit soort situaties een soort massa hysterie. Niemand doet iets omdat ze er van uitgaan dat de ander dat wel zal doen (hoe heet dat ook alweer). Als er een iemand wel naar voren was gesprongen was de kans groot geweest dat er meer mensen hadden gereageerd.

Helaas zal deze jongen het nooit meer kunnen navertellen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:21

dems75 schreef:
Ik ben heel goed op de hoogte van de situatie met buitenlanders. Maar ga je eens afvragen waarom dat zo komt? Het is zo makkelijk om maar van alles te roepen, feit is dat je naar de oorzaak moet kijken en daar wat aan moet proberen te doen. Beter inburgeringsbeleid? verplichte schooluren enz enz. Maar ik blijf erbij dat veel mensen over 1 kam geschoren worden hier en dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die het wel op de juiste manier proberen te doen. Want uiteindelijk zijn zij hier het slachtoffer van.

O ja, nu heeft de nederlandse overheid het gedaan! DAAAAAAAAAAAG! Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden hoor! en de kinderen kregen hier gewoon leerplicht, ze hadden de keuze om te studeren en de taal te leren! maar ze wilden niet!