Een oudere vriend...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

visje

Re: Een oudere vriend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:35

luna1986 schreef:
De reden waarom ik bang ben voor de reactie is omdat we samen in het bedrijf van me pa werken...
Dus hij heeft nog wel wat achter de hand...
Over het samen wonen zijn we het beide eens en staan we er voor de volle 100% achter!
Ik heb het niets liever dan willen vertellen aan mijn ouders.
Maar voor als nog als je naar je hoofd krijgt dat je op staande voet krijgt, en je spullen kan pakken...

Wat is je precieze motivatie om te gaan samenwonen in het buitenland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:36

Maar wat zouden je ouders nou zo verschrikkelijk aan het leeftijdsverschil vinden, dat ze jullie op staande voet zouden ontslaan (mogen ze wettelijk trouwens niet eens om die reden)? Als hij echt heel veel ouder is, kan ik me voorstellen dat ze aan het idee moeten wennen, maar ooit komen ze er toch wel achter, zeker als jullie gaan samenwonen Knipoog

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:37

_Skess_ schreef:
Hey meid,

ik weet hoe moeilijk het is....zal even mijn verhaal vertellen Lachen

Toen ik 15 was heb ik een leuke jongen leren kennen. Hij was het vriendje van mij beste vriendin. Eigenlijk mocht ik hem nooit zo, zij was 15 en die jongen 19. Dat doe je toch niet? Dat beeld hield ik vast, waardoor ik die jongen eigenlijk helemaal niet mocht.

Het ging uit in de zomer en ik had haar vriendje op msn toegevoegd. Ze was daar niet blij mee, maar wist dat we alleen een soort vrienden waren. We mochten elkaar steeds meer en gingen afspreken in Zwolle, voor ons dichtbij.

Tegen mijn ouders vertelde ik steeds dat ik met die vriendin op stap was, terwijl dat helemaal niet waar was. Later heb ik verteld of ze het goed vonden dat ik met Erik (die jongen) op stap ging. Dat vonden ze wel oke....en hij mocht hier komen. Hij kwam en toen we op de bank zaten legde hij zijn arm op de bankleuning. Leek net alsof hij de arm om mij heen sloeg, maar dat was dus niet zo. Mijn moeder gelijk hysterisch.

Ja je bent te jong voor een vriendje en hij is veel ouder en hij mag hier nooit meer komen...ik diep gekwetst, want die dag hadden we gezoend en had hij me verkering gevraagd waar ik ja op heb gezegd.

Daarna nog gevraagd of ik daar heen mocht, maar ik mocht nooit. Ze wilden het niet hebben, zagen het "nut" er niet van in en kortom ik was een jong meisje dus mocht niet....Dan maar stiekem afspreken...ik was verliefd dus wat wil je dan?

De maanden daarna hebben we stiekem afgesproken toen mijn ouders niet thuis waren, of weer in Zwolle met als mededeling dat ik met die vriendin ging winkelen.

Ik kon niet eerlijk zijn, heb het geprobeerd, maar kreeg gelijk de verwijten naar mijn hoofd gesmeten van: je bent te jong, je moet nog niet aan een vriendje beginnen, denk aan je paard en blabla.

Totdat hij een keer hier weer stiekem was geweest en we foto's met de webcam hadden gemaakt. Had toen nog geen laptop en de foto's stonden op de pc (dom dom). Mijn vader kwam erachter en werd heel erg boos op mij, ook omdat op 1 foto die jongen mij een zoen gaf.

Toen heb ik alles eruit gegooid, vond het heel lastig, mijn ouders waren nog steeds kwaad en hebben hem een tijd heel erg genegeerd.

Nu heb ik al 2.5 jaar verkering met hem en ben gewoon gelukkig. Het scheelt 4 jaar, maar dat zou je niet zeggen. Mijn ouders zijn nu superblij met hem, vinden hem net als ik ook een schatje Lachen

Ik weet hoe lastig het is uit ervaring...eerlijk zijn wordt niet altijd beloond, dat kon je lezen in mijn verhaal....Maar ga niet stiekem afspreken, je voelt je daar echt heel rot over...altijd maar liegen over waar je bent geweest...op een gegeven moment breekt dat op.

Probeer er met je ouders over te praten en laat merken hoe leuk je hem vind. Neem hem een keer mee naar huis, zodat je ouders hem kunnen zien zonder veel vooroordelen te hebben (wat in mijn geval dus was).

Heel veel succes, komt vast wel goed Lachen

Heel erg bedankt voor je ervaring.

Ik ga het ook samen met me vriend vertellen...
En het stiekem afspreken gaat inderdaad op breken!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:39

Ik zou idd ook gewoon eerlijk zijn.
Ik heb een vriend die 14 jaar ouder is als ik en we zijn ook heel gelukkig. mijn ouders hebben er nooit moeilijk over gedaan. voor hun is het belangrijker dat ik gelukkig met hem ben..
En ik denk dat dat ook voor jouw ouders ook belangrijk is toch??

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:40

CCCCorine schreef:
Maar wat zouden je ouders nou zo verschrikkelijk aan het leeftijdsverschil vinden, dat ze jullie op staande voet zouden ontslaan (mogen ze wettelijk trouwens niet eens om die reden)? Als hij echt heel veel ouder is, kan ik me voorstellen dat ze aan het idee moeten wennen, maar ooit komen ze er toch wel achter, zeker als jullie gaan samenwonen Knipoog

Daarom wil ik ze nu ook de kans geven om er aan te laten wennen!
En het samen wonen duurt wegens omstandigheden zo ie zo zeker nog half jaar.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:41

Echt super bedankt allemaal voor de reactie's!
Dit geeft me net ff het extra duwtje in de rug!

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:43

visje schreef:
Wat is je precieze motivatie om te gaan samenwonen in het buitenland?

Het land is daar goedkoper, dus kan ik mijn 6 pony's meenemen!
Ik heb eerst hier in de buurt gezocht, maar dat is geen optie!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:44

Je bent 20 zie ik in je profiel, dan mag je toch wel van je ouders verwachten dat ze je behandelen als een volwassen persoon, die dus zelf haar keuzes kan maken etc.. Ik zou et ze vertellen als je vriend er niet bij is, zo weet je ook dat mocht je moeder/vader er iets kwetsends uitfloepen dat je vriend zich tenminste niet opgelaten voelt.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:46

Me vriend kent me ouders al ruim een jaar van het chauffeurs leven.
Dus zo snel zal hij zich niet opgelaten voelen.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:56

Mijn vriend is 21 en ik ben er mee samen van mijn 14/15 jaar. Je moet het gewoon vertrellen tegen je ouders.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:23

Hoe oud is je vriend dan als ik vragen mag? (of heb ik er toch overheen gelezen?)

Je kunt het beter gewoon vertellen. Je ouders zullen het erger vinden dat je dingen voor ze verzwijgt dan dat er een leeftijdsverschil is. En zomaar ontslaan kunnen ze ook niet. Het lucht alleen maar hartstikke op als je eindelijk eerlijk kunt zijn. En zeker met dit soort plannen van verhuizen is het heel belangrijk om je ouders in te lichten lijkt me.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:32

Ik denk dat je ouders het erger vinden dat je dit hebt verzwegen, dan dat je een oudere vriend hebt Knipoog.
Vertel het ze gewoon eerlijk, het is jouw leven en jij moet gelukkig worden, en je ouders willen ook alleen maar dat je gelukkig wordt. Gewoon eerlijk vertellen Lachen.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 18:51

Mijn vriend is 18 jaar ouder (niet dat je dat er van af ziet Haha!)
Ik ga het ook eerlijk vertellen, en hoop dat ze blij voor mij kunnen zijn.
Het verhuizen heeft met meerdere omstandigheden te maken.
Niet alleen met samenwonen...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 23:27

Meisje; hier net zoeen met ook een vriend van 18 jaar ouder.

Mijn ouders waren eerst totáál niet blij... Ik was toen 16. Maar dat moet je echt even ervoor over hebben. Het is altijd even schrikken. Maar als je ouders hem al kennen, is dat een voordeel.

Toen mijn ouders mijn vriend leerden kennen, was alles eigenlijk direct goed. Ze zagen dat het geen ''enge pedofiele vent'' was... en daar ging het om.

Mijn vader zei me toen: Ik hou van jou, en ik wil je nooit kwijt. Ik zal altijd eerder je keuzes accepteren, dan het risico nemen jou te verliezen.

Hopelijk reageren jou ouders straks net zo. Lachen

Ik kan er trouwens bijvermelden dat we hier nu al 6 jaar een ''happy family'' zijn. Lachen

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 06:29

Je moet het wel gaan vertellen aan je ouders, ze vinden het veel erger dat je alles gaat verzwijgen.
Mijn vrien en ik schelen ook 18 jaar, mijn ouders stonden er ook gelemaal niet om te springen dat hij mijn vriend was.
Het gaat hartstikke goed tussen ons en we hebben vorig jaar zelfs een zoontje gekregen Haha!
Leeftijd is maar een nummertje Knipoog
Wees eerlijk en het komt goed, echt waar Ach gut

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 06:43

Hier een met slechte ervaringen...
Ik heb een vriendje van "maar" 4 jaar ouder.. maar mijn ouders zijn het er helemaaal niet mee eens. al ruim 2.5 jaar niet.
Ze hebben via via gehoord dat ie niet bij me past, en als ze m zien bij de ah (werken we allebei) vinden ze meteen dat ie een asociale kop heeft
Hij is 1 keer bij mij in huis geweest. Dat was op mijn verjaardag toen we nog net 1 week wat hadden, en mijn ouders nog niks wisten. Ik geloof dat ik het wel een halfjaar verborgen heb, en daarna kwam de hel.
Langzaam aan went het wel, het beste is gewoon negeren, hoe moeilijk het ook is...
Tja, succes... ik vind wel dat je het beste het kan vertellen. dan weten je ouders waar ze aan toe zijn, beter dan dat ze er te laat achter komen en dan weet je helemaal niet welke consequenties erbij horen Knipoog

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 08:21

We zijn de moet aan het verzamelen en gaan het vrijdag vertellen.
Dit ook omdat er iemand loopt te stoken, en ik verwacht dat ze binnenkort mijn ouders gaat bellen.
Ik wil de eer aan mezelf houden en ze het zelf vertellen dat dat ze er via via achter komen.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:32

luna1986 schreef:
Ik wil de eer aan mezelf houden en ze het zelf vertellen dat dat ze er via via achter komen.

Zeer verstandig! Ja Ik zou in jouw situatie hetzelfde doen. Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:35

Heel verstandig. Laat je weten hoe het ging?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:38

Succes morgen!

20 en 38 lijkt veel, maar als jij geestelijk ouder en hij jonger bent scheelt het niets.

Volg je hart Lachen !

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 09:55

Ik zal het jullie laten weten.
Aan de ene kant ben ik heel positief omdat er dan wel een last van me schouders gaat vallen.
En we verder kunnen met onze relatie zonder alles stiekem te doen.
Aan de andere kant blijft er de onzekerheid, maar dat gaat toch pas weg als het er uit is.....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:06

Succes!! Ach gut

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:18

Goede keus om het te gaan vertellen. Ik heb ook altijd een oudere vriend. 24, 28. Mijn ouders hebben er geen problemen mee, ik ben oud en wijs genoeg volgens hen dus kan mijn eigen keuze's maken. Lachen Sterkte en succes. OK dan!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:24

Absoluut gewoon vertellen, zeker nu jullie serieuze plannen hebben en zelfs naar het buitenland gaan. Hoe langer je wacht, des te meer kwalijk zullen je ouders het je nemen dat je niets gezegd hebt. Reken er wel op dat ze niet blij zullen zijn, maar bedenk dat het jullie keuze is. Stel je gewoon neutraal op, ga niet direct in de verdediging enzo en probeer te voorkomen dat er onenigheid ontstaat. Je kunt zelf het beste inschatten of je het alleen of samen gaat vertellen. Als je alleen bent krijg je misschien een hele tirade over je heen van hoe het anders moet, als je samen bent durven ze dat misschien minder.
Wij schelen ook (niet zoveel als jullie) en mijn ouders moesten er erg aan wennen. Hij was wel welkom, maar het heeft toch wel jaren geduurd voor hij er echt bij hoorde. Nu is het inmddels wel helemaal goed!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:32

Fijn dat jullie het gaan vertellen. Je zal merken dat je je daarna een stuk beter voelt.
Ik vind overigens wel erg sneu dat er iemand zit te stoken. Dit is iets van jullie en daar hoeft niemand zich mee te bemoeien. Erg kinderachtig van die persoon.