Egoistische moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oonax

Re: Egoistische moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:32

Dit is herkenbaar. Mijn ouders zijn ook gescheiden door het egoïsme van mijn moeder. Ik woon bij mijn pa, hij betaalt alles voor me. Zij hoeft geen alimentatie of iets dergelijks te betalen maar nog heb ik op een heel jaar, en dat zweer ik, nog geen cent gekregen. Nu niet dat ik daar op zit te wachten, maar eens iets krijgen zou toch leuk zijn. Gewoon het gebaar zou fijn zijn. Ik ben nu verjaard, ben eens benieuwd of ik iets ga krijgen.

Toen mijn ouders nog samenwoonden was ook alles teveel. Mijn vader heeft een verschrikkelijk zware job. Omdat zij echter altijd in die slachtofferrol kroop en wassen, koken, ed. haar teveel was nam hij er nog eens een hele boel huishoudelijke taken bij ook. Nog was het niet genoeg.
Ik moest constant aanhoren wat ze allemaal niet voor mij deed. Meestal nog met wat scheldwoorden ook.

Ook nu, de situatie waar ze nu in zit voelt ze zich gedupeerd. Terwijl ze echt niks moet betalen voor mij. Ze zou zelfs het kindergeld nog gewild hebben (imo is dat toch voor degene die alles betaald?)

Achja, ik kan een boek schrijven over de dingen die ik heb meegemaakt.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:50

Senzafine schreef:
Toen mijn ouders nog samenwoonden was ook alles teveel. Mijn vader heeft een verschrikkelijk zware job. Omdat zij echter altijd in die slachtofferrol kroop en wassen, koken, ed. haar teveel was nam hij er nog eens een hele boel huishoudelijke taken bij ook. Nog was het niet genoeg.
Ik moest constant aanhoren wat ze allemaal niet voor mij deed. Meestal nog met wat scheldwoorden ook.

Ook nu, de situatie waar ze nu in zit voelt ze zich gedupeerd. Terwijl ze echt niks moet betalen voor mij. Ze zou zelfs het kindergeld nog gewild hebben (imo is dat toch voor degene die alles betaald?)

Achja, ik kan een boek schrijven over de dingen die ik heb meegemaakt.

Wow hier kan ik me erg in vinden. Mijn moeder is precies zo. Alles gebeurt haar zomaar, heeft totaal niets te maken met de keuzes die zij maakt.

Nu ook, mijn hond heeft ze (tegen mijn wil) overgenomen. Ik moest bij mn vriend en zn familie wonen en daar kon de hond niet mee. Nu is de hond in super slechte conditie, krapt zich een ongeluk en zit onder de vlooien en luizen. Ze wou die hond nooit echt hebben, het was weer een manier om macht over mij te hebben En wie lijdt er nu? Juist, de hond.

Ach ik kan hier zo boos om worden, mensen die haar leren kennen haken op een gegeven moment gewoon af wegens haar gedrag en ze is al over de 40 jaar en heeft dit nog steeds niet in de gaten! Ze vraagt zich toch af waarom haar zoon haar nooit wil spreken of waarom ze nooit vrienden kan houden Lips are sealed

Sorry ondanks dat ze mijn moeder is, laat ik me, na 21 jaar, echt niet meer op me kop zitten. Wat ze tegen me zegt betekent nooit zoveel omdat het altijd veranderd, ze kan ze dus niet meer met haar woorden kwetsen. Maar goed dat heeft jaaaaren geduurd hoor. Toen ik jong was wist ik natuurlijk niet beter, ik dacht dat altijd inderdaad altijd aan mij lag dat ze altijd zo tegen me deed.

Maar goed, net als Senzafine, kan ik ook wel een boek over schrijven.......

Wel moet ik bij zeggen dat mijn moeder gediagnoseerd is met ADD, en ik herken heel veel Borderline symtomen bij haar.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:14

Ik herken me op mijn beurt dan weer zo hard in wat jij hierboven geschreven hebt. Met buren en collega's loopt het ook altijd fout af na een tijd.
Ik ben op dit moment zover dat ik de ideale dochter probeer te zijn wanneer ik bij haar ben, de opmerkingen het ene oor in, het andere uit en voor de rest verder gaan met mijn leven zonder haar.

Heb eens wat opgezocht over ADD en Borderline. Dat eerste heeft er niks mee te maken, maar de borderline symptomen kloppen één voor één helemaal. De alcohol, de lage eigenwaarde, extreme verlatingsangst (wanneer mijn vader met de auto reed en er liep een vreemd meisje op straat kon ze uren ruzie maken over het feit dat hij liever dat meisje zou hebben als haar, terwijl hij dat meisje soms niet eens gezien had), woedeaanvallen, paranoïa door stress, extreme stemmingswisselingen, zelfmoordneigingen, ze kan geen relatie met iemand hebben (ook op gebied van vriendschap niet),...

Nuja, op basis daarvan concluderen dat iemand Borderline heeft zou natuurlijk al te gek zijn. Maar het zijn zeer herkenbare zaken, zaken waarmee ik al heel mijn leven mee geconfronteerd word.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 00:21

@dorientjuh :

mijn moeder is nog echt véél erger zelfs dus ik weet hoe je je voelt

ik heb nu 2 lieve kindertjes en daar neemt ze nog niet eens de moeite voor om naar me toe te komen.
ze is zelfs niet op mijn verjaardag geweest(8 juli) en ik ook geen kaartje,telefoontje of smsje van haar gehad.

het is zelfs zo erg, dat ze haar "nieuwe" kids(ze is van m'n vader gescheiden en heeft nu een vent met 2 kids) belangrijker vind als haar eigen kids!!.
dit vertelde ze me laatst doodleuk aan de telefoon toen ik belde om te vragen of ze nog leefde!!!!

heel leuk hoor zo'n mama!!! Huilen Boos!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 03:10

Senzafine schreef:
Ik herken me op mijn beurt dan weer zo hard in wat jij hierboven geschreven hebt. Met buren en collega's loopt het ook altijd fout af na een tijd.
Ik ben op dit moment zover dat ik de ideale dochter probeer te zijn wanneer ik bij haar ben, de opmerkingen het ene oor in, het andere uit en voor de rest verder gaan met mijn leven zonder haar.

Heb eens wat opgezocht over ADD en Borderline. Dat eerste heeft er niks mee te maken, maar de borderline symptomen kloppen één voor één helemaal. De alcohol, de lage eigenwaarde, extreme verlatingsangst (wanneer mijn vader met de auto reed en er liep een vreemd meisje op straat kon ze uren ruzie maken over het feit dat hij liever dat meisje zou hebben als haar, terwijl hij dat meisje soms niet eens gezien had), woedeaanvallen, paranoïa door stress, extreme stemmingswisselingen, zelfmoordneigingen, ze kan geen relatie met iemand hebben (ook op gebied van vriendschap niet),...

Nuja, op basis daarvan concluderen dat iemand Borderline heeft zou natuurlijk al te gek zijn. Maar het zijn zeer herkenbare zaken, zaken waarmee ik al heel mijn leven mee geconfronteerd word.

Ik herken ook veel meer Borderline in mn moeder dan ADD, maar goed daar is ze een keer mee gedianoseerd en dat blijft ze ook telken volhouden dat ze daarom 'zo' is.

Ook heeft mijn moeder alle symptomen die jij noemde.

Tis heel moeilijk hoor, met zo'n iemand om je heen opgroeien. Ik heb er zovaak gehad dat ik er doorheen zat, maar ik was 'maar' een tiener, en ze zal wel gelijk hebben. Of blijft het door mn hoofd spoken dat het WEL mn moeder is dat ik daarom alles maar door de vingers moet zien. Dat kun je niet volhouden als jij altijd op je kop krijgt dat je niet genoeg van je moeder houdt terwijl zij juist ZOVEEL voor jou over heeft, wat dus imo nooit zo was! Ik gunde haar niets, ik had een betere leven dan zij, een betere relatie, maar advies van me aan nemen, ho maar! Zij is immers veel ouder als ik!

Tja en zo kan een tijdje doorgaan.

Sorry maar moeder of niet, ik laat me gewoon niet meer op mn kop zitten en zoals ik zei, niets wat ze zegt neem ik echt in, want het veranderd weer de volgende dag of het is gewoon een leugen. Ik weet nu dan ook precies hoe mn moeder 'werkt' , kan makkelijk voorspellen hoe ze op iets gaat reageren tot aan wat ze PRECIES gaat zeggen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:55

Het is bij mijn moeder ook weer zover, ze zit weer in de ziektewet. Ik wist het gelijk; ze vroeg weer of ik kwam shoppen. Heb zo'n idee dat ze of ontslag krijgt of het zelf weer gaat nemen, want dat doet ze ook vaak..van baan verwisselen (lees: dezelfde baan verwisselen. Hetzelfde werk, hetzelfde loon..en vaak dezelfde mensen waarmee ze werkt, waarom dan je baan niet houden?). Het lijkt wel alsof ze niet hoger en beter op wil komen, elke keer ontslag, zodra ze kans heeft op een huisje neemt ze een nieuwe vriend en gaat ze daar wonen. Vroeger wel in de uitkering maar die niet goed kunnen behouden, omdat ze stiekem bij haar vriend ging wonen..tja wat wil ze nou Ach gut

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 15:25

Dat voorspelbare zie ik bij mijn moeder ook terugkomen. Kan zo voorspellen hoe ze reageert op iets, wat ze gaat zeggen, zelfs hoe ze gaat kijken!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:09

jeetje wat hebben er nog veel een K*t moeder zeg!

ik meende echt dat mijn moeder gewoon niet normaal was,maar ik ben dus niet alleen!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 19:12

sabine1985 schreef:
jeetje wat hebben er nog veel een K*t moeder zeg!

ik meende echt dat mijn moeder gewoon niet normaal was,maar ik ben dus niet alleen!

Precies mijn gedachte! Ja

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:13

tsja, ik mag het eigenlijk niet zeggen,maar ik schaam me dood dat mijn moeder mijn moeder is.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:26

sabine1985 schreef:
tsja, ik mag het eigenlijk niet zeggen,maar ik schaam me dood dat mijn moeder mijn moeder is.

Dat heb ik ook wel eens, maar als we dan weer eens een gezellig en normaal dagje hebben gehad heb ik spijt dat ik zo over haar denk af en toe. Het is gewoon zo dat niemand meer positief over haar praat, ook mijn familie niet. Het is gewoon vervelend om dat elke keer aan te horen 'o je moeder is weer niet wezen werken' of 'ja stien heeft weer een nieuwe vriend'. Eigenlijk hebben ze wel gelijk, maar hierdoor verdedig ik haar vaker en kijk ik ook anders tegen haar op. Vind het eigenlijk heel zielig voor haar, want iedereen is tegen haar en ze is al zo onzeker. Ik denk ook dat daar haar gedrag vandaan komt, omdat ze bang is dat niemand haar aardig vind en ze voor altijd alleen zal blijven.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 01:52

Ik probeer, hoe moeilijk het ook is, best veel afstand van mn moeder te nemen. Ik wil er best voor haar zijn, en haar best helpen maar niet als ik er zelf ten ondergaat en zij zelf ook niets hoeft te doen.

Dat is namelijk een grote punt bij mijn moeder, ze strikt iedereen dat ze alles voor haar gaan regelen. Zelf iets doen? Zelf iets moeten opgeven voor iets wat ze graag wil?

Ik zit nu in Amerika en zij in Nederland. Ze wou graag met mij mee maar daarvoor moest ze alle waardvolle paardenspul verkopen en dat wou ze niet. Ik heb het ook gedaan, mn Stubben dressuurzadel verkocht, alle hoofdstellen, dekjes, dekens, bandages, werkelijk alles, omdat ik graag weg wou. Niets wat uiteindelijk vervangbaar is, kon me tegenhouden! Nu zat en zit zij in een nog rottere situatie dan ik (lees geen geld voor fatsoenlijk eten e.d) en heeft ze NOG niets voor over! Ik had haar bijna zover, als zij haar zadel weg wou doen, zou ik haar mijn geld geven van mij zadel, dan had ze genoeg geld voor een vliegticket, maar dan kon ze niet alles meenemen. Ze heeft gewoon Nee tegen mij gezegd Lips are sealed Nou ja sorry hoor, maar dan komt er niets anders in mijn hoofd op dan ' DAN TOCH LEKKER NIET!'. Ik heb haar dan ook geen cent gegeven van MIJN geld en tja ze zit er nog steeds in de hoop dat haar lieve ex haar gaat helpen, wat dus tot nu toe niet gebeurt.

Over slechte keuzes maken gesproken.... Lips are sealed

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:30

Dat is waarschijnlijk narcisme, een persoonlijkheidsstoornis. Mijn moeder heeft er ook een handje van...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:35

Overigens is er op het internet heel veel geschreven over narcisme, ook in het Engels. Als je een hele hoop daarvan leest, dan heb je het ene aha moment na het andere. De man en kinderen van zo'n persoon eindigen vroeg of laat meestal bij de psychiater, maar zij zelf gaan daar niet heen, want het ligt altijd aan anderen. En helaas zijn ze niet te stoppen met hun gedrag en blijf je als kind altijd aan jezelf twijfelen. Of je zelf echt niet schuldig bent en of je echt wel genoeg aan haar denkt (schuldgevoelens). En wordt je inderdaad vaak bang voor confrontaties en mis je assertiviteit.
Deze mensen zijn inderdaad thuis met het gezin monstertjes en zetten naar buiten toe een compleet ander gezicht op. Daarom hebben ze hun kinderen en man ook zo hard nodig, want die kunnen ze het makkelijkst terroriseren en manipuleren.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=nar ... s%22&meta=
http://www.moeilijkemensen.nl/index.php ... Itemid=170
http://www.psychologiemagazine.nl/psych ... d=1404#msg
En het zijn dan echt niet de gewone moederlijke ergenissen. Het gaat een heel stuk verder, want inderdaad kun je het nooit goed doen (je leven lang niet) en wordt je altijd behandeld als een last en een sta in de weg. Allerlei frustraties over van alles en nog wat worden op het gezin afgereageerd. En ze hebben wat frustraties!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:23

Lieve allemaal met een moeilijke moeder,ook ik lees van jullie heel veel raakvlakken die ik ook mee maak..helaas!!Nu na vele vele jaren van proberen van mijn kant,heb ik het maar opgegeven.Oh pijn heeft het zeker wel gedaan (en misschien nog)maar op een gegeven moment MOEST ik wel voor mezelf gaan kiezen.Ik kon echt geen enkel goed doen,wat ik ook maar probeerde!!Ik kan gewoon geen goeds doen in haar ogen,en ja helaas helaas.Allemaal heel veel sterkte als je ook in zo'n moeilijke situatie zit.. Verdrietig .

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:26

Als een kind ernstig verwaarloosd of juist verwend wordt, kan dat een ongezond of negatief zelfbeeld in de hand werken. Als dit niet wordt bijgestuurd, zou het uiteindelijk kunnen leiden tot een narcistische persoonlijkheid.

Ik heb ook wel eens overwogen om er mee te kappen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:44

@dorine: zorg gewoon dat je zo snel mogelijk het huis uit gaat. Afstand doet vaak een hoop in dit soort relaties. Doordat je nu constant met je moeder geconfronteerd wordt, kun je waarschijnlijk ook niet veel van haar hebben en andersom.

In mijn geval kan ik wel zeggen dat het echt heel veel goed heeft gedaan. In het eerste half jaar dat ik op kamers zat ging het dan wel niet goed met me, maar uiteindelijk ben ik er veel sterker uit gekomen.
En doordat ik zelf bepaal wanneer ik mijn moeder zie, kan ik ook veel meer hebben. Ik kan meer afstand nemen en houden.
Ik weet niet per wanneer je een kamer hebt?
Meestal begint een introductieperiode toch ongeveer half augustus? Je hebt vast nog genoeg te regelen voor volgend schooljaar. Als je nu al een kamer hebt, ga er dan lekker gewoon af en toe al naar toe. Een plek voor jezelf. Gebruik dan gewoon als excuus dat je de omgeving vast wilt leren kennen ofzo.
Sterkte!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 19:28

Wendy schreef:
@dorine: zorg gewoon dat je zo snel mogelijk het huis uit gaat. Afstand doet vaak een hoop in dit soort relaties. Doordat je nu constant met je moeder geconfronteerd wordt, kun je waarschijnlijk ook niet veel van haar hebben en andersom.

In mijn geval kan ik wel zeggen dat het echt heel veel goed heeft gedaan. In het eerste half jaar dat ik op kamers zat ging het dan wel niet goed met me, maar uiteindelijk ben ik er veel sterker uit gekomen.
En doordat ik zelf bepaal wanneer ik mijn moeder zie, kan ik ook veel meer hebben. Ik kan meer afstand nemen en houden.
Ik weet niet per wanneer je een kamer hebt?
Meestal begint een introductieperiode toch ongeveer half augustus? Je hebt vast nog genoeg te regelen voor volgend schooljaar. Als je nu al een kamer hebt, ga er dan lekker gewoon af en toe al naar toe. Een plek voor jezelf. Gebruik dan gewoon als excuus dat je de omgeving vast wilt leren kennen ofzo.
Sterkte!

Dank allemaal voor de berichtjes! Doet me goed, hoe raar het ook klinkt. Lachen
@ Wendy: ik heb al een kamer, maar dit is op de campus, en helaas kan ik daar pas na de introductieweek in. Verder ga ik vanaf as vrijdag voor drie weken naar mijn vader, mijn moeder gaat dan met haar vriend op vakantie. Daarna is het geloof ik nog een week en dan begint de introductie al, dus dat is wel vol te houden. Overigens is het echt niet zo dat ik het niet kan uithouden met mijn moeder, als ik gewoon even nergens aan denk kan ik best met haar leven. Helaas voel ik me bij mijn vader ook niet echt op mijn gemak, maar het is niet anders. Heb het gevoel dat ik altijd heb gewacht met te gaan leven totdat ik het huis uit ben. Gelukkig is het nu bijna zo ver! Lachen

@Himyar: bedankt voor de info! Ik het eens door gaan lezen. Lachen

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:58

Overigens zijn de meeste narcisten mannelijk, schijnt het.

http://www.healthyplace.com/communities ... issism.htm
Jacqui B: What are the lasting effects on adult children of narcissists? Is there any hope for them to break free from their upbringing?
Dr. Vaknin: Yes, of course there is. Only a very small fraction of children of narcissists become narcissists themselves. What rarely goes away, is the pain and the agony of being treated like an object, of being subjected to psychological torture and nefarious mental abuse. This is part of the psychological baggage of every child of every narcissistic parent. Therapy sometimes helps and ameliorates. But the problem is that it is impossible to obtain closure with an narcissistic parent. He, or she, simply will not admit that they did anything wrong. They will deny, rationalize, intellectualize. Project anything, just to accept the bare facts and confront them in a constructive manner together with the hurting child.

http://www.geocities.com/zpg1957/narcissists.htm

Zo lang ik bij mijn ouders woonde, was ik altijd bang voor mijn moeder en altijd erg gestresst. Maar ik ben nog niet aan de greep ontworsteld, ook al ben ik nu 37. Mijn vader is ook helemaal geindoctrineerd.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:53

Nou heb ik godzijdank een stel schatten van ouders, eerder tikje overbezorgd, ben hun enige kind en heb echt een goede band met ze (okeeee, was niet zo'n heel handige puber, is weleens wat minder geweest het contact, maar na mijn twintigste weer probleemloos naar elkaar toe gegroeid godzijdank Knipoog. Maar ik herken in alle verhalen volmaakt mijn tante, de zus van mijn vader......... WAT een feeks is dat.......

Heel erg bedankt voor die tip over narcisme, want over wat DAT mens uitspookt kun je ook een boek schrijven, en helaas hebben mijn ouders nogal eens met haar te maken en worden er stapelgek van. Ik ga eens een beetje surfen op dat narcisme, wellicht kunnen mijn ouders er wat mee, bedankt, soms kan zo'n beeld ineens wat afstand en wat begrip scheppen als je weet dat je niet de enige bent!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:01

Welnu, ik denk dat ik met afstand de meest verknipte ouders aller tijden heb Haha!

Voor wie de story wil horen: pb me maar Knipoog

Maar dat resulteerde uiteindelijk wel dat mijn halfbroer vanaf zijn 15e het huis is ontvlucht, ik vertrok toen ik koud 17 was, compleet moegestreden en diep in de put.

Zowel mijn broer als ik zijn eigenlijk wel verknipt te noemen in een bepaalde manier, maar we hebben ons gered.

Vorig jaar rond deze tijd heb ik het "lef" gehad om 32 jaar frustratie en ellende aan mijn ouders op papier te zetten en ze dit toe te sturen.

Tot vandaag de dag wacht ik nog steeds op antwoord Knipoog Via via ben ik er achter gekomen dat ze niks meer met mij te maken willen hebben en voelen ze zich oh zo in hun eer aangetast.... DAt is vaak het probleem bij mijn ouders - iedereen heeft de schuld, behalve zij zelf Lachen

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 01:29

Hier helaas nog een aanmelding.
Mijn pa is wel oke maar mn moeder kan er ook wat van.
Mijn ouders zijn gescheiden en ik ben enigskind.
Ik ben de deur uitgebonjourd op mn 17de omdat mn moeder nu eens voor zichzelf wilde leven.
Altijd is ze op pad geweest,heb vaak bij oppas en opa en oma gezeten( bekant 6 dagen per week)
Altijd zichzelf op de middenstip plaatsen en anderen moeten zich maar naar haar aanpassen.
Zal zelden of nooit een handje helpen want heeft het zelf oh zo druk.
Tegen de buitenwerled is ze heel aardig en spontaan en staat ze voor iedereen klaar maar voor mij nooit.
Ik vraag het geeneens meer wat, wil niet meer horen: JA JEMIG ESME,IK HEB HET OOK DRUK!!!
Word toch altijd afgewezen dus vragen heeft geen zin maar als er iets is en je hebt der niet gevraagd krijg je weer voor je poten: ja waarom heb je mij niet gevraagd.
Kan heerlijk tegen andere mensen verkondigen wat een fijne kleindochters ze wel niet heeft maar opzoeken ho maar.
En op verjaardagen heeft ze altijd het hoogste woord en is het maar oh schatje oh moppie tegen mn kids.
Maar ze gaat wel altijd al na een uurtje weg want dan heeft ze nog "een andere verjaardag".
Ze komt dikwijls in de buurt bij ons huis maar gaat liever naar mn schoonouders toe als naar mij en de kids.
Probeert zich eraf te maken met een telefoontje en komt nooit spontaan langsrijden.
Heb bijna 2 jaar geleden in december een aantal tia's gehad en ben met de kerst nog naar mn oma geweest.
Zij was daar ook en ze zei niet eens wat tegen me,vroeg niet hoe het met me ging,helemaal niks.
Terwijl mn mond scheef hing en ik niet eens fatsoenlijk uit mn woorden kwam.
Het onderbeen van mn jongste dochter is 12 juli jongleden geamputeerd en ze is het meisje niet eens komen opzoeken.
Ze belde met de smoes: we hebben het zo druk,maar dat snap je toch wel.
Ik kom over 2 of 3 weken wel langs.
Ook nu we aan het verhuizen zijn kan ze nog geen 5 minuten helpen,want zij hebben het nog drukker als wij.
En dit zijn maar een paar kleine voorbeelden,de rest zal ik jullie maar besparen.
En het rotte is nog dat de kinderen dol op der zijn.
Zit er best vaak aan te twijfelen om der uit mn leven te verwijderen,gewoon niks meer te laten horen maar om een of andere stomme reden doe ik het nooit.
Lijkt wel of ik altijd op zoek ben naar die ene moeder.
Die moeder die zegt dat ik het goed doe,die van me houd,die om mn kids geeft en lekker met me gaat winkelen.
Vind mezelf dom dat ik er altijd weer intrap terwijl ieder ander normaal mens allang had gezegd bekijk het maar.
Ben in het dagelijks leven daar heel erg streng in,verbruid is verbruid en dan is het gewoon over en kijk ik je nooit meer aan.
Daarom snap ik ook niet dat ik haar iedere keer weer toelaat zodra ze belt en zelfs als ze aan de telefoon zegt ik hou van je,ik antwoord met: ik ook van jou.
Maar ik hoop dat er een dag komt dat ik wel kan zeggen: je bent mn moeder niet meer.
Ik heb geen boodschap aan jou,je voegt niks aan mn leven toe,je doet me alleen maar opzettelijk pijn.
Maar stiekem hoop ik dat het niet nodig zal zijn en ze voor die tijd al is veranderd( hoezo jezelf in de maling nemen)
Moet wel zeggen dat dit alles er ook voor een groot gedeelte aan heeft meegeholpen dat ik zelf een hele andere moeder ben geworden.
Ik vertel mn kinderen elke dag dat ik van ze hou en probeer mezelf altijd voor de volle 100% in te zetten.
Het heeft me sterk gemaakt en geen probleem is me teveel.
Ja ik kan wel zeggen dat ondanks dit ik een sterke meid ben geworden die weet wat ze wil en kan.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:28

Hallo Meetje22, in grote lijnen klinkt het herkenbaar.
En dat je sterk bent, dat moet ook wel, want je hebt heel lang moeten leren overleven en op eigen benen staan. Complimenten en steun waren er veelal niet en "falen" kon niet, want wat zou er dan wel niet gebeuren?!

Voor mij was het een reden dat ik nooit kinderen heb willen hebben, heb mijn hele jeugd moeten horen dat je als ouder zo af moet zien. Terwijl mijn zus en ik te bang waren om iets verkeerd te doen of iets te weigeren. En de angst om ook zo te worden, omdat je nooit een ander voorbeeld had. Mijn zus doet het wel heel goed als moeder, zo op het oog in ieder geval. Ons gezin zag er namelijk voor de buitenwereld altijd uit als het perfecte gezin. Je weet nooit wat zich echt afspeelt buiten het oog van de buitenwereld.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:49

hmmz was even bokt aan het spitten kwam dit tegen en dacht; jeej veel mensen zeg , Allemaal sterkte ! Ach gut

Mijn moeder is ook vrij egoistich vindt ik iig is ze erg goed in het manipuleren van mensen zodat ze en dr zin heeft en ze slachtoffer lijkt .

Erg vermoeiend, Gelukkig heb ik sinds enige tijd geen contact meer met haar ze heeft nog een aantal brieven geschreven, Maar heeft dit nu eindelijk (lijkt zo dan) opgegeven En is er meer rust bij mij Lachen

Klinkt hard i know maar goed als communicatie niet (meer ) werkt moet je toch voor jezelf/gezin kiezen
Want hoevaak je een ander ook probeert te veranderen dat kan helaas niet Je kans handsvaten anbieden -> lees proberen inzicht geven door uitleg wil of kan de ander dat niet zien kost het onnodig energie dus. Ik ben iig blij dat ik voor mezelf en zoon heb gekozen en ze nietmeer wat ze wel deed rustig (niet overdreven) 10 tot 15 keer aan de telefoon hangt om zielig te doen.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 12:16

Mijn moeder is op dit moment ook heel egoistisch.
Vroeger was ze juist heel erg lief en zorgzaam en had altijd teveel voor iemand over.
Maar sinds dr nieuwe vriend is dat compleet veranderd.
Na 2 weken woonde hij al bij ons en na 2,5 maand zijn ze verloofd.
Ik herken haar gewoon echt niet meer, en dit gaat echt heel erg fout aflopen..
Wij moeten lijden onder haar 'geluk' en het kan d'r niks schelen, want nu is het haar beurt en nu leeft ze weer zegt ze.
Ze is gewoon totaal het tegenover gestelde van wat ze was.
Alleen je kan er niks aan doen, ze moet met haar eigen ogen inzien hoe de situatie werkelijk is.
Tot die tijd sta je machteloos.. Verdrietig