Je relatie beeindigen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Je relatie beeindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:56

Toen er telkens opnieuw iets ellendigs gebeurde (liegen, bedriegen, schulden die alleen maar opliepen etc) en bij mij de maat nu echt vol was, toen ik erachter kwam dat hij vervolgens ook mijn bankrekening kaal geplukt had, was ik er echt helemaal klaar mee.

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:05

Toen we elke dag ruzie hadden, heb ik er na 4 jaar een punt achter gezet, meer samen eigenlijk!

Ik was ziekelijk jaloers en we werden er beide niet gelukkig van!
Zit nu 1000 x beter in me vel en mn omgeving is ook erg blij mee Lachen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:49

Toen ik merkte dat hij een toekomst met mij zag, en ik zelf niet verder kon/wilde denken dan de zomervakantie
Ik was simpelweg niet meer verliefd na 3 maanden, ik kon me enorm aan hem ergeren en voelde me alleen maar rotter als ik merkte hoeveel gekker hij op mij werd...

kusSsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:59

Maethoriel schreef:
Toen ik merkte dat hij een toekomst met mij zag, en ik zelf niet verder kon/wilde denken dan de zomervakantie
Ik was simpelweg niet meer verliefd na 3 maanden, ik kon me enorm aan hem ergeren en voelde me alleen maar rotter als ik merkte hoeveel gekker hij op mij werd...

dat had ik ook!En dan ging hij helemaal om mij heen hangen als we uit gingen enzo!En ging hij in mijn oor fluisteren 'ik hou van je'
tuurlijk heel lief enzo maar ik voelde mij er alleen maar rotter door!
Snap echt precies wat je bedoelt Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:09

Mea schreef:
Nou ik vroeg mij gewoon af hoe het voelt. Ik woon zelf al 5 jaar met hem samen en we hebben intussen een zoontje, maar ik voel me eenzaam, suf, saai en verveelt. Ik erger me vaak aan hem en ik betrap me erop dat ik allang blij ben als hij naar zijn werk is of een weekend naar zijn vrienden ipv dat we iets samen gaan doen. Dit terwijl het een aantal jaar terug andersom was. Ik begin steeds meer na te denken over de meningen die mensen om mij heen over hem gaven en ik heb steeds meer het gevoel dat we elkaars dromen in de weg zitten ipv aanvullen. Maar tegelijkertijd vraag ik mijzelf af of ik niet teveel van hem verwacht en meer naar mezelf moet kijken dan naar hem, want echt geen verkeerd woord over hem hoor, hij is lief, zorgzaam en doet erg zijn best op zijn manier dan en is een erg leuke vader, maar ik vind hem gewoon saai! Ik hou wel van spanning, verassingen en een goed gesprek maar zo is hij helemaal niet. Ik heb het gewoon goed met hem maar ik verveel me dood, of ben ik te verwend? Ik weet het gewoon niet meer. Natuurlijk hebben we ook wel andere problemen die steeds terugkomen, waardoor het steeds meer ophoopt allemaal. Nou ja.....

herkenbaar!!

jullie zijn aan elkaar gewend, alles is gewoontjes en saai, beetje broer/zus idee
en veel stellen hebben dit hoor, maar die blijven dan bij elkaar "omdat alles regelen zo'n ellende is" of "voor de kinderen"
of "omdat het overal wel wat is" of "omdat het zo hoort" of "het is zo veilig&vertrouwd"

tsja valt allemaal wel wat voor te zeggen maar ik heb dus voor mezelf gekozen!!
oke huis was van ons samen dat was ff wat geregel en gelukkig hadden we geen kinderen, maar toch blijft het een hele stap om na bijna 5 jaar weg te gaan. maar kan achteraf zeggen: beste keus ooit OK dan!
niets staat me nog in de weg om mn leven in te vullen zoals ík het wil!!

Klinkt bij jou ook een beetje alsof je meer wil in het leven, en als je jezelf de vraag stelt: wil je zo nog 50 jaar door?
als je antwoord "nee" is dan is het tijd om te vertrekken...
zal een moeilijke periode worden maar dan kan je wel door!
je leeft maar 1x...

sterkte met het maken van een beslissing!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:27

Renske_ schreef:
je leeft maar 1x...

Helemaal mee eens, ik zeg ook altijd: hoe kun je een ander gelukkig maken/houden, als je zelf niet gelukkig bent?
En natuurlijk heb je wel eens mindere momenten in je relatie, maar als je het soms lekker vind dat hij weer moet werken, dan is dat geen goed teken. Zo vond m'n ex het vreselijk als hij me doordeweeks niet kon zien ivm studie, en bij mij zorgde dat altijd voor opluchting. En dat was al geen goed teken...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:29

Toen ik niets meer wilde dat hij aan mij zat, toen ik bleek te grommen en trappen naar hem in mijn slaap en toen ik mij vriekant kapot ergerde aan alles wat hij deed en zei Ja

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 23:47

Toen ik steeds meer met tegenzin naar hem toe ging, en alleen maar bij hem was 'omdat dat zo hoort in een relatie' Haha!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:09

Toen een vriendin me liet inzien dat ik werd gebruikt.
Maar vooral : dat ik dolgelukkig was toen het ervoor al uit was

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:53

Eerste vriendje; toen hij met letterlijk 5 minuten na mijn ontmaagding die meer op een verkrachting leek (ouch) de straat op sodemieterde met het verhaal me nooit meer te willen zien (schoft).

De tweede: Ik werd verliefd op een ander, en onze relatie was niks en werd niks. We hadden slechts een paar maandjes verkering en het ging echt nergens heen. Ik heb het toen beeindigd, er zat echt geen toekomst in.

Nu zit ik in een wankele relatie van alweer 6 jaar... kortgeleden was het BIJNA over. Details daarvan zal ik wel delen als het echt uit zou gaan... maar ik herken mezelf helaas al wel in vele reacties hier...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 01:04

Uhm... ik kon het niet uitmaken
Zelfs niet nadat hij meerdere keren vreemd was gegaan. Gelukkig is het uiteindelijk wel uit gegaan en ik voel me nu beter dan ooit tevoren Haha!
Ik wist wel dat het over was hoor, ik stelde mezelf ook de vraag of ik nog 50jr met hem samen kon zijn en mijn antwoord was zonder enige twijfel NEE.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:36

bij ons is het zo vaak bijna 'over' geweest, lag meeral omdat de communicatie tussen mij en manlief niet altijd even rooskleurig verloopt over bepaalde zaken.... Ik wil dit, hij wilt het zo en daar komen al eens strubbelingen van. Na drie jaar heb ik nog wel steeds het gevoel, hoe hard de ruzie ook is, wat zou ik zonder vent moeten? We hebben nogal een heftige geschiedenis achter de rug en zoals het er nu naar uit ziet blijven wij toch wel 'iets' hebben, net als een draadje dat ons altijd samen houdt. Komt er dan nog eens bij dat ventlief het spaans benauwd krijgt als ik nog maar dreig van er vandoor te muizen, dan bezwijk ik weer, ben gemakkelijk slachtoffer.

Voor de geïnteresseerden, heb al een relatie van 3 jaar, jaar een half samenwonen, en voor die drie jaar nog eens vier jaar, waarbij tussenpoze van twee maand omdat ik onder de stress zat en hij mij meer irriteerde dan wat anders...

Voor de rest van de dames: doet dat eigelijk pijn? Of had je iets van: woehoew! vrijheid!

ben niet nieuwsgierig hoor Bloos maar vraag mij gewoon af, als je de man van wie je dacht ooit kindjes te krijgen, dat de relatie daartussen zo kan veranderen? Waren jullie dan gewoon zo uit elkaar gedreven of hadden jullie gewoon andere interesses? En belangrijkste: had je het zien aankomen?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:40

Toen hij me tegen de grond sloeg .... en in het ziekenhuis besefte ik wel dat ik hem nooit meer wou zien. Knipoog

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:02

Ik wist zeker dat ik het uit moest maken toen ik het vreselijk vond dat hij aan me zat Lachen.

KimDai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:41

Vriend 1: Ik werd verliefd op een ander en wenste dat hij niet zo heel oud zou worden.

Vriend 2: Ik kreeg het gevoel gevangen te zitten en geen kant meer op te kunnen.

Vriend 3: Nadat hij na 3 weken depressief op de bank zat wat volgens hem niet aan mij lag zei dat hij het niet uit wilde maken omdat hij er anders misschien spijt van zou krijgen.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:41

jeetje,, heftig allemaal.
Ik zit nu ook in de fase van "uit-elkaar-gaan". Zijn keuze niet de mijne.. we hebben nu een soort break. maar als ik het zo hier allemaal lees, lijkt het er steeds meer op dat het niet meer goed komt tussen ons.. Huilen hoe erg ik het ook vind...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:09

@sidneey , dikke knuf voor je het doet nu pijn en dat zal het ook blijven doen een tijdje
maar op een gegeven moment zul je merken dat het niks voor niks is uitgegaan

ik zit nu ook in die fase na 5 jaar samenwonen
het was wel mijn keuze maar het doet er niet minder pijn om
het waarom kun je op de eerste bladzij lezen
en moeilijk is het en pijn doet het ook heel erg maar diep van binnen weet ik dat het het beste is

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:12

Toen hij me bedonderde door drugsgebruik.
Toen ik eindelijk inzag dat ik er abso niet gelukkig van werd.

Toen mijn vriendje TE lief was voor me en mijn vrije tijd afpakte.

Toen ik erachter kwam dat het meer was om iemand bij me te hebben dan om de persoon zelf.

Toen ik erachter kwam dat we 2 heeeeeeeeeeeel verschillende types waren met heel verschillende interesses.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:29

@zydeco: Het is alleen zo rot omdat ik het niet snap. Het is niet mijn keuze, zou me nooit een leven zonder hem kunnen bedenken. Hij wil nu een week om na te denken, en nu de tweede dag dat ik hen niet heb gesproken of gezien. en het doet me zo'n pijn.. want ik denk ECHT dat het nog kan werken. maar laat hem nu maar met rust, dat is waarschijnlijk het beste..

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 13:36

chipieke schreef:
bij ons is het zo vaak bijna 'over' geweest, lag meeral omdat de communicatie tussen mij en manlief niet altijd even rooskleurig verloopt over bepaalde zaken.... Ik wil dit, hij wilt het zo en daar komen al eens strubbelingen van. Na drie jaar heb ik nog wel steeds het gevoel, hoe hard de ruzie ook is, wat zou ik zonder vent moeten? We hebben nogal een heftige geschiedenis achter de rug en zoals het er nu naar uit ziet blijven wij toch wel 'iets' hebben, net als een draadje dat ons altijd samen houdt. Komt er dan nog eens bij dat ventlief het spaans benauwd krijgt als ik nog maar dreig van er vandoor te muizen, dan bezwijk ik weer, ben gemakkelijk slachtoffer.

Dit heb ik precies zo, manlief is dan vreselijk verdrietig en zit dan uren te huilen (doet hij anders nooit) en lucht zijn hele hart bij mijn moeder. Nadat ik dan weer hoor wat hij tegen mijn moeder heeft verteld en en na een lang gesprek met hem, bezwijk ik weer. Hij doet er dan echt alles aan om de relatie te verbeteren en het verbetert ook altijd wel, maar niet genoeg vind ik of het zakt op ten duur weer in.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:55

Ik mocht niets, hij mocht alles..

2 voorbeelden::

Hij mocht naar meiden kijken, ik niet naar jongens.. (kijken mag.. aanraken niet Knipoog )
Mocht niet een meer met andere jongens praten meneertje jaloers.. maar hij 'mocht' wel met meiden praten..

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:58

toen hij voor de tweede keer vreemd ging.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:04

Toen ik merkte dat ik verder groeide en hij niet. Ik begon me te ergeren aan hem en wist dat ik mezelf toch niet met hem zag in de toekomst. Toen wist ik dat het beter was om er niet mee verder te gaan.
Idd, ook hij heeft het er ontzettend moeilijk mee (gehad) en ook dan begin ik weer te twijfelen omdat ik nog wel van m hou. Dan denk ik ook weer van ja maar hij is wel heel lief enz.
Ik herken je posts erg goed Ja

*edit: Beide, het doet pijn, ook als ik zie hoe hij er mee omgaat. Maar tegelijkertijd is het ook vrijheid Ja
Laatst bijgewerkt door Britt op 19-07-07 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:14

He bah...
30-0 voor de vrouwen hier....

Maken mannen het dan nooit uit?

Ik heb 1 ex... ik wist het zeker toen ze voor de zoveelste keer vroeg of we het niet beter uit konden maken. Ik had opeens geen zin meer in een ellenlange discussie en heb toen vol vreugde "JA!" geroepen.

Eigenlijk heb ik er 2... toen ik 11 was, had ik ook een vriendinnetje. Dat ging uit toen ik in een opblaasboot op een meertje zat. Zij kwam aanzwemmen en vroeg of ik mee ging om een ijsje te halen. Daar had ik geen zin in. Toen zou ze het uitmaken als ik niet mee ging. Ik was toen net zo koppig als nu en dus kun je al raden hoe dat afliep Haha!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:21

nope volgens mij moet ik de eerste man nog tegen komen die het uitmaakt

maar dat durven ze bij niet denk ik
want ze hebben dan toch een probleempje met mij dan Vork

nee hoor grapje

misschien kun jij het uitleggen waarom mannen vaak het wel gewoon best vinden
ik snap er namelijk ook niet veel van

misschien is het omdat vrouwen net dat tikkie fijngevoeliger zijn en meer dingen opmerken als
mannen
of misschien omdat mannen wat gemoedelijker zijn en het vaak wel best vinden
wij vrouwen daarintegen letten denk ik te veel op de kleine dingen

is maar een gok hoor hihi