Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Meryl schreef:BrittKitt schreef:200 euro aan hypotheek
Voor een student! Wat belachelijk zeg
Vraag me af in wat voor wereldje jou vriend leeft als hij niet eens in verhouding wil betalen
Wat denk je dat een kamer huren kost dan?

Es79 schreef:Ik heb ook samengewoond met iemand in ZIJN koophuis.
Ik werkte toen part-time omdat wij samen een kindje hebben.
Betaalde niet mee aan de hypotheek, ik kreeg 100 euro per week aan boodschappengeld voor 3 personen.
Ik betaalde ook gewoon zelf mijn verzekeringen, paard en dergelijke.
100 euro per week voor 3 personen, destijds een baby is niet veel.
Zelf kocht ik nog eens van mijn eigen geld voer voor 2 honden, stafford en labrador en kleding voor de kleine en moem maar op.
Al met al, ik heb nooit meebetaald aan de hypotheek, dat zou van de zotte zijn zeg, je ziet er nooit wat van terug en de andere partij wel als het verkocht zou worden.
]
Es79 schreef:Gelukkig zijn we nooit getrouwd geweest.
en ook gelukkig niet!!!!!!
Es79 schreef:Daarom had ik het er ook over dat je alleen aan de rente moet meebetalen en niet aan de aflossing.Al met al, ik heb nooit meebetaald aan de hypotheek, dat zou van de zotte zijn zeg, je ziet er nooit wat van terug en de andere partij wel als het verkocht zou worden.
Katja schreef:Es79 schreef:Daarom had ik het er ook over dat je alleen aan de rente moet meebetalen en niet aan de aflossing.Al met al, ik heb nooit meebetaald aan de hypotheek, dat zou van de zotte zijn zeg, je ziet er nooit wat van terug en de andere partij wel als het verkocht zou worden.
Pinda_Dipje schreef:Dat bedoel ik dus eigenlijk ook meer, een bijdrage naar inkomen lijkt me prima. Maar ik heb zonder bijbaantjes ongeveer 500 euro, en hij zit toch al snel rond de 2000 (afhankelijk van zijn uren). Dat komt dus bij 50/50 voor mij (met de huidige afspraken inclusief) neer op ongeveer:
- Hypotheek: 200
- Zorgverzekering: 100
- G/W/L: 75
- Boodschappengeld: 130 (Mijn vriend had het eigenlijk over 160 p.p. maandelijks, dit is mijn max.)
- Gezamelijk spaarpotje: 100
- Telefoonrekening: 35
- Internet + televisie: 24
- Studieboeken: bedrag nog onbekend
- Eventuele leuke dingen: 40
--------------------------------------
Totaal: 704 (excl. hondenvoer, eventuele kosten voor mijn paard - hierover moet ik nog afspraken maken met mams)
Het is wel haalbaar, prima zelfs (met bijbaantjes) maar voor sparen/kleding enz. blijft dan dus nog nauwelijks geld over. Logisch, ik ben student, maar toch.
Es79 schreef:Als je een huis huurt moet je toch ook betalen?Katja schreef:Daarom had ik het er ook over dat je alleen aan de rente moet meebetalen en niet aan de aflossing.
En waarom had ik de rente mee moeten betalen?
Katja schreef:Ik snap echt het probleem niet Es79. Je doet nu net alsof een hypotheek gratis is en hij de enige is die er beter van kan worden. Maar dit gaat misschien erg offtopic dus ik laat het maar.
Katja schreef:Ik snap echt het probleem niet Es79. Je doet nu net alsof een hypotheek gratis is en hij de enige is die er beter van kan worden. Maar dit gaat misschien erg offtopic dus ik laat het maar.