Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
fooks schreef:Ja, kinderen houden je meestal een spiegel voor.
Dus ik denk dat het begint bij de moeder. Die zal moeten leren om rustig te blijven.
Als de kinderen schreeuwen en zij begint ook, dan wordt het gedrag van de kinderen bevestigd en bekrachtigd.
(Mama doet het immers ook zo, dus zal het wel zo horen).
Ik vind het persoonlijk wel link om je ermee te bemoeien, ook al heb je goede intenties. De reaktie is dan vaak waar bemoei je je mee. Zo heb wel weer genoeg voor psycholoog gespeeld, of heb jij ook nog advies nodig (Je onderschrift, grapje hoor!![]()
)
ben heel gelukkig in de liefde
haha isabelle schreef:hier nog een moeder van een kind van 6 en een meisje van 1,5...
ik ken die mensen helemaal niet maar ik wil wel melden dat de leeftijd van 6 jaar
een hele vermoeiende en slopende leeftijd is voor de ouders.... we hebben hier ook
een best pittig ding dus we spreken uit ervaring...of het aan de opvoeding ligt? ik weet het niet..
ik ben vrij standvastig..ja is ja en nee is nee...maar tis behoorlijk lastig...
op school praten we erook over en we zijn het er allemaal over eens... 6 jaar is een hele
nare leeftijd.. ze zijn puberaal, opstandig, drammerig en willen hun grenzen verleggen...het kindje van 3 volgt het gedrag van zijn broertje op en zo zit je in een cirkeltje..
het is voor iedereen makkelijk roepen van doe dit of doe dat...maar het moet ook iets bijdragen...
uit je profiel kan ik niet eruithalen of je zelf kids hebt dus ik ga er vanuit van niet...ik moet dan wel zeggen dat ik het bijzonder knap vind dat jij goeie tips kan geven...je hebt namelijk geen ervaring,
verder hoef je geen kinderen te hebben om advies te kunnen geven hoor. Als iemand moeder wordt, krijg je echt geen opvoedadviezen mee.