Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:31

Apple schreef:
En, 2 maanden proeftijd?

Hoe lang was je oorspronkelijke contract dan?

1 jaar, maar conform CAO is een proeftijd van maximaal 2 maanden toegestaan Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:34

Barmat: Dan had je waarschijnlijk ook gelezen dat de manier waarop ze het hadden gedaan ook hun enige mogelijkheid was omdat ze niet MOGEN zeggen dat het om je hersenbloeding gaat. Ze hebben het idd op de juiste wijze gedaan, ik zeg nergens dat het niet zo is alleen als ze het wel hadden gezegd van je hersenbloeding. Ik heb het er toch echt duidelijk neergetypt.

Wat voor CAO was het dan dat je 2 maanden proeftijd mag hebben?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:36

Wat een streek zeg, zo ga je echt niet met mensen om... Je hoeft natuurlijk ook geen boze brief te schrijven.. die verdwijnt direct in de prullebak. Als je ze nog even een trap wil geven kan je beter een formele brief schrijven waarin je vermeld dat je zeer teleurgesteld bent in de gang van zaken en de reden van je ontslag.
Maar ik hoop dat je snel weer een superleuke baan vindt waar je het naar je zin hebt!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:36

Merilyn schreef:
Barmat: Dan had je waarschijnlijk ook gelezen dat de manier waarop ze het hadden gedaan ook hun enige mogelijkheid was omdat ze niet MOGEN zeggen dat het om je hersenbloeding gaat. Ze hebben het idd op de juiste wijze gedaan, ik zeg nergens dat het niet zo is alleen als ze het wel hadden gezegd van je hersenbloeding. Ik heb het er toch echt duidelijk neergetypt.

Kleinmetaal Lachen

Heb het boekje hier, klopt echt wel Ja

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:37

Barmat schreef:
Merilyn schreef:

Kleinmetaal Lachen

Heb het boekje hier, klopt echt wel Ja

zucht.... ik zeg ook niet dat het niet klopt. Ik vulde alleen maar even aan op wat je zei.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 11:39

Merilyn - ik denk dat jij je gewoon te veel aangevallen voelt Lachen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:40

Barmat schreef:
Merilyn - ik denk dat jij je gewoon te veel aangevallen voelt Lachen

Nee hoor, ik dacht dat jij mijn tekst verkeerd interpreteerde... Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:42

Ik denk niet dat ook maar iemand zich aangevallen voelt hoor Barmat.

Het enige wat ik zie is dat de mensen die toevallig wat kennis hebben van arbeidsrecht aan het meedenken zijn of er toevallig ergens een haak/oog of onrechtmatigheid is waar jij je voordeel uit kan halen Knipoog.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:45

Barmat schreef:
@Malibu - wat heeft het voor zin? tuurlijk zou ik ze willen uitschelden voor alles wat lelijk is... maar dat kost energie. Energie die ik liever steek in dit gebeuren te verwerken, mezelf wederom een schop onder mn hol te geven en.... uithuilen en opnieuw beginnen.
Verder heb ik nog heel veel aan mezelf te werken en als ik mezelf blijf opjutten, komen mijn aanvallen, waarvan men nog steeds niet weet of het epilepsie is of niet, steeds vaker en heviger.

Dus nee, ik houd de eer wel aan mezelf Lachen

Je hoeft ze niet uit te schelden, dat is inderdaad niet de moeite waard. En nee, je krijgt er natuurlijk geen reactie op terug. Ik heb zelf ook wel eens een brief geschreven dat ik teleurgesteld was in de gang van zaken (ik kreeg toen een contract aangeboden! maar heb geweigerd omdat ik het niet eens was met de gang van zaken daar) dat kan wel opluchten. Maar als je je alleen maar gaat opjutten dan schiet dat niets op natuurlijk en kan je dat idd beter niet doen Knipoog

Wij hebben ook een tijd de CAO klein metaal aangehouden, maar dat is echt 1 maand... Of het moet heel onlangs gewijzigd zijn?

Maar je kan inderdaad nu beter eerst even aan jezelf denken dan je druk te maken over dit soort dingen Ach gut

Doe lekker rustig aan en misschien komt er wel tijdens of na de vakantieperiode iets heel leuks op je pad...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:47

dat van die 2 maanden klopt.
als je een jaarcontract hebt, mag je termijn van 1 maand met maximaal 1 maand verlengd worden tot de "ijzeren" proeftijd, conform CAO.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:55

Daarbij werkt ze misschien in duitsland?? Ze woont er in iedergeval wel...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:57

Liezel1 schreef:
dat van die 2 maanden klopt.
als je een jaarcontract hebt, mag je termijn van 1 maand met maximaal 1 maand verlengd worden tot de "ijzeren" proeftijd, conform CAO.

Ik heb een tijd gewerkt bij een installateur en daar was het 2 maanden proftijd alleen geldig voor uitvoerend personeel, en niet het intern personeel.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 12:09

Apple schreef:
Ik denk niet dat ook maar iemand zich aangevallen voelt hoor Barmat.

Het enige wat ik zie is dat de mensen die toevallig wat kennis hebben van arbeidsrecht aan het meedenken zijn of er toevallig ergens een haak/oog of onrechtmatigheid is waar jij je voordeel uit kan halen Knipoog.

Apple, had je ook gelezen dat ik zelf ook arbeidsrecht gedaan heb? Knipoog
Ik vind het heel lief van anderen dat ze zo meedenken hoor, begrijp me niet verkeerd Lachen
Maar ik weet er zelf dus ook heel wat van af (en dat gaat wel weer in mn voordeel werken bij een uitkering aanvragen kan ik je zeggen Haha! )

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:13

Pfff wat een belachelijke reden om je te ontslaan zeg! Weet er ff zo snel niets op te zeggen!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:15

Jeetje zeg, wat sneu voor je. Aan één kant begrijp ik wel dat de werkgever niet de echte reden vermeld, want dat is geen legitieme reden. Dus moet hij wel een smoesje bedenken. Maar voor jou is dat wel super-zuur zeg!
Ik vind het verhaaltje van "wel tot 1 juli doorbetalen" maar een wassen neus hoor! Komende zondag is het al 1 juli. Ze doen net alsof ze heel royaal zijn, maar dat vind ik wel meevallen.....

Stephanie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:24

Barmat schreef:
Dikke middelvinger en "hartelijk bedankt (not) " aan mijn ex-werkgever!!! Afgod

Goeie instelling Haha! OK dan!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:33

Wie er dan ook wel of niet de goede kennis heeft, je voelt je ongelooflijk afgewezen als je zo'n boodschap krijgt, kan me goed voorstellen dat je je als een volle vuilniszak gedumpt voelt. Bah, wat een nare streek... Scheve mond

Hoop dat mij niet hetzelfde te wachten staat, trouwens Clown . Heb een jaarcontract, maar toen ik hier net een goeie twee maanden werkte kreeg ik op het werk een (epileptische) aanval. Inmiddels heb ik medicijnen en lijkt er weinig meer aan de hand te zijn, en ze hebben ook hier tot nu toe heel veel begrip gehad hier Ja . Hopelijk mag ik blijven na 31 december Clown .

Dat tot 1 juli meevallen vind ik ook niet zo bijzonder royaal, hoor, hoewel het idd wel zo is dat je in de proeftijd per direct ontslagen kunt worden. Hopleijk vind je snel een werkgever die jou wel recht aan doet!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:13

Ik ben inmiddels (als oud-uwv-er zijnde) mn uitkering al aan het uitrekenen Haha!
Tja, niet dat ik het daarvoor doe hoor, maar verdorie, ze stoppen me ineens in een heel erg lastig pakket en zonder pardon de deur uit! Ik moet ook eten, dus vooruit maar...

Ben nog wel pislink op ze hoor.... maar goed, verspilde energie, ik ga zo lekker in een bad liggen weken tot ik rimpelig ben, daarna al het verdriet door het putje en dan lekker weer op zoek naar een leuke, andere baan.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:27

Tevens heb ik een "afscheidsmailtje" naar die personen die ik niet persoonlijk heb gedag gezegd, gestuurd... oh zo aardig maar oh zo duidelijk Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:29

Wat een rottig verhaal. Voor zo'n baas zou je al niet meer willen werken, toch?
Ik hoop dat je snel een baan vindt waar er wel op een menselijkere manier met je om wordt gegaan. Succes!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 13:32

Jellie: hoe meer ik er over nadenk, des te meer ik zeker wordt van het feit dat ik voor dit *piep* bedrijf niet wil werken nee

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:38

Laat hem lekker in de stront zakken zeg! Iemand die zo met zijn mensen omgaat verdiend een goede werknemer niet, toch?

Gewoon met opgeheven hoofd de deur uit, zijn tijd komt nog wel!

En sterkte met het zoeken van een nieuwe baan! Ik ben zelf ook weer zoekende Knipoog

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:53

Bah zeg....dat is wel heel vervelend gelopen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 13:59

Misschien dat ik de enige ben die dit bedenkt maar misschien kunnen sommigen zich ook in de werkgever verplaatsen. Zoals ik begrijp is het een klein bedrijf. Dit soort bedrijven kunnen zich gewoonweg NIET permiteren dat iemand (voor langere tijd) in de ziektewet beland. Hoe banketstaaf het ook is.... Kijk Philips en dat soort bedrijven kunnen dat nog wel dragen.

Het probleem is gewoonweg, dat de bedrijven en een werknemer 'kwijt' zijn en door moeten betalen en dat ze voor degene niet iemand anders nog in kunnen zetten.... qua kosten etc en mochten ze degene willen lozen kan dat niet voor de rechter.

Voor jou barmat is het super vervelend maar ik denk niet dat het bedrijf er zo gelukkig mee is... Ze trachten een gezonde werknemer aan te nemen wat niet zo blijkt, veel is onzeker ook voor jezelf zoals ik het begrijp.

Ik neem het trouwens voor niemand op, want voor beide partijen is iets te zeggen. Maar meestal bepaalt de gedachtegang zich door met welke partij je verbonden bent...in dit geval zijn de bokkers het met de TS.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:05

Ik snap het wel wat jij bedoeld Orionneke Knipoog Maar ik kan ook heel goed erg gezond zijn en van mijn paard afvallen Knipoog Mij overkwam dat dus tijdens een proefperiode.