Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tellie schreef:pharagirlke schreef:Hangt er vanaf welke 'soort' ze heeft. Sommige hebben moeite met letters, andere weer met de leestekens, nog andere met zinsbouw en vervoegingen en noem maar op.Heb twee dyslectische vriendinnen en die zijn allebei totaal verschillend in hun 'dyslectisch' zijn. De ene heeft moeite met het schrijven (zinsbouw en bepaalde spelling) waar de ander moeite heeft met de leestekens en er dus ook vrijwel nergens zet
Maar om een voorbeel te noemen de TS gebruikt totaal geen leestekens. Het maakt mij niet uit dat iemand dyslectisch is en fouten maakt. Ik maak zelf ook genoeg spelfouten ed. Maar om niet eens hoofdletters of punten te gebruiken. Dat kan iedereen toch wel. Je weet best dat aan het begin van de zin een hoofdletter moet en aan het eind van de zin een punt.
jaantsje schreef:Mensen met dyslectie doen er alles aan om te voorkomen dat ze fouten maken is mijn ervaring.
Bentuh schreef:ik heb het zelf ook..
en probeer er altijd erg op te letten.. maar ik kan zelf me eigen foute er niet uit lezen en dat is mij probleem..
gewoon erg op letten en moeilijke worden uit de weg gaan