Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_1

Re: Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:58

miekske schreef:
Als ik jou was zou ik er niets van aan trekken.. ik weet niet en hoe groot huis+tuin jullie hebben.. maar als ik het zo hoor.. wonen jullie vrij klein.. en daar horen geen duiven.. mijn broers hebben ook duiven en we hebben ook nog katten.. maar wij hebben een grote tuin dus die hebben niet zoon last van elkaar..
Maar als de buurman heel lastig word zou ik gewoon met de buren er over hebben en misschien met zn alle een aanklacht indienen.. omdat jullie er zo veel last van hebben Knipoog

Whaha nog beter ja! Haha!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:09

Met mijn inmiddels overleden buurman hadden wij een afspraak gemaakt. Als hij zn duiven los liet, deed hij een rood vlaggetje aan zn schuur. Dit was elke dag ongeveer rond dezelfde tijd dus wij wisten dan al dat we voor die tijd de katten moesten proberen binnen te houden. Tijdens de rode vlag hadden zijn duiven plezier en onze katten even huisarrest. Als hij ze weer binnen haalde deed hij de rode vlag ook weg en was de kust weer veilig, zodat onze katten weer naar buiten konden.

Super afspraak, heeft altijd perfect gewerkt. Allebei een beetje geven en nemen en dan kom je er samen wel uit

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:17

[NM] > [LZP]

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:30

Ik heb een hekel aan alles dat fladdert en vliegt dus mss een beetje een 'gekleurde' mening, maar ik vind dat je kat het recht heeft (als dier met instinct zijnde) die duiven pakt als die in zijn tuin zitten. Onze kat komt zelfs met konijnen aanzetten, maarja die haalt ze uit het bos dus niemand die zich er druk om maakt.

Overigens van die belletjes: duiven zijn volgens mij gewoon dom, heb al verschillende keren vol op de rem gemoeten omdat ze een auto niet horen??? en een toeter ook niet??? Ja doodrijden vind ik ook weer zoiets Bloos

Denk dat je toch het beste iets kan proberen te regelen zoals wat SANEX beschrijft. Voor de kat is het niet eerlijk om hem ineens dag en nacht op te sluiten. Voor de duiven ook niet natuurlijk, maar ze kunnen toch wegvliegen? Zou toch proberen een afspraak te maken met de buurman waarbij je allebei iets inlevert en zo toch samen tot een oplossing kunt komen.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:43

Ach, op een gegeven moment worden het er steeds minder toch Bloos

Wat een eikel zeg! Als zijn duiven het recht hebben rond te vliegen als hij dat wil, heeft jouw kat dat ook. Hij maakt maar afspraken, en anders doet ie het maar met een duifje minder Haha!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:50

ik zou zeggen : die buurman geen concessies doen
dan jij ook geen concessie's doen

helaas werkt het niet zo gemakkelijk
probeer echt met hem te gaan praten en afspraken maken
en wat dat betreft heeft jou kat net zoveel recht om buiten te zijn als de duiven

zijn het trouwens postduiven ?
die hebben toch een ophok plicht of ben ik dan verkeerd geinformeerd

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:54

Ik heb een voliere en heb giga de pest aan de katten die hier los rond lopen en mijn vogels met name 's nachts lastig vallen.
Maar dat terzijde, ik denk dat jullie gewoon om de tafel moeten en goede afspraken moeten maken. Duiven horen niet vast te zitten en als jou kat een buitenkat is, hoort hij ook niet vast. Las net iets over een rode vlag. Misschien is dat een optie.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:47

Ik zou proberen toch wat af te spreken met de buurman, want ik begrijp zijn kant van het verhaal (die vogels moeten toch naar buiten, en hij is niet blij dat die beesten worden geslacht) maar ook jou/jullie kant (die kat moet ook naar buiten Knipoog ).
Ga eens langs bij de buurman, en kijk of er geen afspraken oid gemaakt kunnen worden!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:58

Hoe is het gesprek gisteren verlopen? Ik wist overigens dat duiven dom waren, maar zo dom dat ze zich door een kat met 2 belletjes laten vange had ik niet achter ze gezocht Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:00

Bluebontje schreef:
Ik heb een voliere en heb giga de pest aan de katten die hier los rond lopen en mijn vogels met name 's nachts lastig vallen.
Maar dat terzijde, ik denk dat jullie gewoon om de tafel moeten en goede afspraken moeten maken. Duiven horen niet vast te zitten en als jou kat een buitenkat is, hoort hij ook niet vast. Las net iets over een rode vlag. Misschien is dat een optie.

maar de kat van de TS valt alleen aan als de duiven in hun eigen tuin rondhangen...
als hij in een andere tuin loopt doet hij schijnbaar niets... dus dat is niet echt aan de orde...

ik snap overigens niet dat die buurman zo dwars doet, hij wil toch ook duiven overhouden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:04

Ik vind het iedee van sanex super.

Maar hoe is het gesprek verlopen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:13

Nou als ik dat zo eens lees is die buurman ook niet bereid goede afspraken te maken. Ik zal het als ik jou was nog eens voorstellen en anders zou ik hem gewoon laten l*llen. Hij houdt immers ook geen rekening met jullie.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:14

ik las op de eerste pagna iemand die zei "als jou dier overlast veroorzaakt dan moet je er iets aan doen"
dit geld ook voor die buurman: zijn duiven veroorzaken overlast dus dan moet hij daar ook iets aan doen...

kat binnenhouden is dan ook duiven binnenhouden

zoals sanex zegt is eigenlijk een heel goed idee Ja

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:16

Tsja dat is lastig jullie hebben beide last, ik denk dat jullie allebei een beetje water bij de wijn moeten doen en afspraken maken, als de buurman doorgeeft dat zn duiven los laten vliegen hou jij mellow binnen Knipoog

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 12:19

Ik zal even een update van gister geven.

We werden ontvangen met thee en appeltaart, dat hadden we niet verwacht dus huisgenoten K en T zaten meteen argwanend in hun gebakje te prikken met de gedachte dat er wel eens duivenstront door kon zitten ofzo Clown

De buurman zei dat hij bij andere buren was wezen informeren of zij last hadden van Mellow en kreeg toen van bijna alle buren te horen: Nee niet van die kat maar wel van jouw schijtduiven en de ratten die ze aantrekken.

Nou, na een tijdje zei de buurman het volgende:
Hij heeft een aanklacht tot moord op zijn duiven ingediend bij het politie bureau en de agenten gaan de zaak nu onderzoeken. Cool
Nou ik hoorde het en de slok thee die ik net genomen had kwam er bijna door mijn neus weer uit en K stikte bijna in de taart waar hij ( nadat hij zag dat ik niet dood neerviel na het eten van de taart Clown ) ook maar aan was begonnen.

Kom op heeey, hoe zet je jezelf voor l*l op het politie bureau???? Lips are sealed Wat zal hij gezegd hebben? ( buurman) Hallo ik wil een moord aangeven! ( agent) Ooooh meneer komt u dan maar even mee naar dit verhoorkamertje, zo gaat u zitten.... om wie gaat het en wat heeft u gezien???
( buurman) Nou, de kat van het studentenhuis naast mij, bijt de strot van mijn duiven door als die daar in de tuin komen Gestoord

Sjonge jonge.... onze Mellow toch... We wachten nu met het hele huis gespannen af wanneer hij in de boeien wordt geslagen en wordt meegenomen naar het bureau voor een pittig verhoor Whoosh!

Nadere bericht geving volgt Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:21

Arme kat, eet je een duif op in je eigen tuin, wordt je aangeklaagd voor moord.. dat wordt toch minstens 15 jaar de bak in, een 5 voudige moord is niet niks Ja

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:24

Ohoh *bergt snel katten op* dan hebben wij hier toch ook een paar massamoordenaars zitten!! Als dat maar goed komt, heeft mellow wel een goede advocaat???

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:26

kat een belletje om doen,
de buurman z'n duiven bij houden. simpel

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 12:28

Jolandaa_ schreef:
kat een belletje om doen,
de buurman z'n duiven bij houden. simpel

Nog 1??? Verward Dat wordt zijn 3e al dan! Denk dat ik dan beter een tuigje kan maken die uit belletjes bestaat Clown

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:32

gewoon strakker omdoen, dan blijft t wel zitten, maar de buurman moet z'n duiven gewoon bijhouden. die zitten in jullie tuin, dus jullie kat heeft er in mijn ogen gewoon recht op. Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:35

Voor de belgjes: ik zie nu plots het gezicht van Fernand van 'FC de Kampioenen' voor mij Haha!

Maar het is wel een vervelende situatie. Beide dieren moeten buiten kunnen, en jullie hebben alletwee evenveel recht om jullie dieren te houden.
Dus als jullie tot een oplossing willen komen is het enige wat jullie kunnen alletwee water bij de wijn doen.
Een oplossing zoals het rood vlaggetje is al perfect, of gewoon even komen melden wanneer de duiven losgelaten worden (en dan een max. aantal uur per dag vastleggen). Dan is de kat binnen, vogels veilig buiten.

Maar zoals ik het lees op de vorige pagina is de man niet van plan om zelf ook maar iets moeite te doen. Dus ik zou hem gewoon zeggen 'Kijk meneer, ik ben bereid om te helpen. Het enige wat u hoeft te doen is maar te zeggen wanneer u uw duiven loslaat en dan haal ik de kat binnen. Maar als u te koppig bent om maar een beetje mee te werken om uw eigen probleem op te lossen, dan kan ik er ook niets aan doen. "

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:36

dat meeeeeen je!!
kan me écht niet voorstellen dat de agenten daar serieus op in zijn gegaan.. en kan me al helemaal niet voorstellen dat ze daar werk van gaan maken...

komop he! ze hebben niet eens tijd om alle inbraken af te handelen, nu gaan ze zeker wel een onderzoek starten naar een kat die vogels vangt??? wat een lachertje!!

wie weet, krijg je wel een buurtonderzoek en mannen in witte pakken die DNA onderzoekgaan doen...

dit is echt van de meest absurde dingen die ik ooit heb gehoord!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:37

oh ik zie nu dat de belletjes niet werken.
dan is het imo niet de schuld van de kat. maar van de buurman.
als zijn vogels van de belletjes niet wegvliegen hebben ze gewoon pech gehad. ze krijgen gewoon gratis en voor niets een waarschuwing en ze negeren het gewoon. dus eigenschuld dikke buld

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:41

Jolandaa_ schreef:
oh ik zie nu dat de belletjes niet werken.
dan is het imo niet de schuld van de kat. maar van de buurman.
als zijn vogels van de belletjes niet wegvliegen hebben ze gewoon pech gehad. ze krijgen gewoon gratis en voor niets een waarschuwing en ze negeren het gewoon. dus eigenschuld dikke buld

hehe, voorlopig is K. hoofdverdachte in een 5voudige moordzaak...
moet hij dan niet binnen blijven? of moet je dan borg betalen?

(sorry, maar ik lig nog steeds in een stuip)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:44

tja om eerlijk te zijn jou dier vermoord dieren van de buurman dus ben je verandwoordelijk voor zijn daden

wat niet weg neemd dat er wel oplossingen voor zijn
een tijds rooster kan wel werken
de vogels overdag (kunnen ze op worden gevreden door haviken zodra die deze vliegende lunch tavel hebben ondekt)
en mellow s'avonds buiten
(wat trouwens ook niet weg neemt dat melow de pouluatie uit dunt en de snelle vogels echt niet tepakken krijgt waardoor de fokker eingelijk blij moet zijn Tong uitsteken )

verder ben je niet de enige die moeite heeft met zijn /haar buurman
die van ons zeurt over dat ik brood in mij geiten ren verspreid (omdat 1 anders alle op eet en de ander verhongerd) en er volgens hem daar muizen op af komen terwijl hij zelf kippen en duiven heeft !!!

eingelijk als ze wat willen vinden ze toch wel wat