Ik heb 4 jaar geleden alleen een huis gekocht. Eerst bij de bank een afspraak gemaakt om te kijken hoeveel ik kon lenen met mijn salaris en toen op zoek Gekocht en klaar Ik heb alles alleen gedaan, maar heb erg veel hulp gehad van iemand bij de bank. Hij heeft me alles uitgelegd hoe het werkt en kosten samen berekent.
Ik heb sinds december ook een huisje alleen gekocht. Dit bedrag kon ik zonder hypotheek garantie net opbrengen, maar heb je even wat meer zekerheid. Geinformeerd bij de gemeente, deze hebben startesleningen, welke je de 1ste 3 jaar niets kosten, en hierdoor kon ik toch dit huis kopen met hypotheekgarantie. Dus gewoon informeren gaan bij je gemeente of ze daar ook aan doen.
Ik snap trouwens niet helemaal dat je niet in aanmerking komt voor huurwoningen? Niet voor sociale huur gok ik? Neem aan dat je wel gewoon particulier kan huren?
Je hebt er zo veel. Bij de meeste banken kan je een afspraak maken en voor de rest een beetje de bekende namen: Hyptheker, Huis en Hypotheek etc. In elke stad heb je vaak ook nog wat lokale kantoren. Wij hebben toen gewoon het telefoonboek opengeslagen en gekeken bij Hypotheekadvies. Daar staan er vast genoeg.