bekeuring in de trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: bekeuring in de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:45

Ja 35 eruro is de boete en daar komt het bedrag van het kaartje over heen.
Ik ka niet anders zeggen dan eigen schuld dikke bult.
Ik heb een keer mijn tas vergeten (waar mijn OV inzat)
Kwam er pas in de trein achter.
Heb ook een boete gekregen van 35 euro plus de kosten van het treinkaartje.

Toen de conducteur kwam controleren kwam ik er achter.
Ik heb netjes mijn excusses aangeboden.
Maar deze meneer was zeer vriendelijk, ik had namelijk ook nog een extra boete kunnen krijgen omdat ik mijn ID niet bij me had.
Hij vroeg of ik mijn agenda bij me had en die had ik gelukkig bij me.
Ging hij kijken wat voor een adres erbij stond!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:47

merrylegsje schreef:
ik heb net de bekeuring binnen gehad het bedrag is dus gecorigeerd, het is nu 38.30 euro, maar bellen naar de ns ga ik zeker!!!

Ja dus dat is correct.

3.30 euro voor het kaartje.
+ 35,00 euro boete.
maakt samen 38.30 euro.

35 euro is standaard tarief voor een boete hoor!
Gaan ze echt niets aan veranderen hoor als je belt.
Iedereen moet dat betalen!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:51

zo heb ik een keer mijn OV vergeten.. Kwam ik pas achter toen ik gecontroleerd werd Clown Gelukkig was de mevrouw zo vriendelijk om me gewoon te laten zitten, als ik voor de terugweg maar wel een kaartje kocht Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:17

Ach, denk aan je bloeddruk meid.

Ik ben afgelopen maandag ook bijna vergeten een kaartje te kopen. (antwerpen-amsterdam CS met thalys en toen moest ik van CS naar Hoorn.. en was ik bijna vergeten daarvoor een kaartje te kopen.. 5 min voor de trein vertrok, ooshit kaartje vergeten te kopen.. )

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:38

Ben ook wel eens vergeten een kaartje te kopen. Moest nog even pinnen op het station. Wilde nog even een broodje kopen en een tijdschrift voor in de trein. Had ook nog een groot kado in mijn handen en ja toen is het kopen van een treinkaartje er even bij ingeschoten.

Herinnerde het mij ineens toen ik al in de trein zat en de conducteur buiten zag staan. Er was toen geen tijd meer om alsnog een kaartje te kopen maar ben toen wel gelijk naar de conducteur toegelopen en heb het gemeld. Ik mocht toen in de trein een kaartje kopen tegen normaal tarief.

Toevallig was dit een zeer vriendelijke conducteur. Maar het ligt zeker niet alleen aan hoe jij de conducteurs benaderd. Mijn ervaring is dat er zeer moeilijke en chagrijnige conducteurs zijn.
Die al buitengewoon onvriendelijk reageren als je alleen maar even iets wilt vragen.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:37

De enige keer dat ik een boete kreeg (ik had mn fiets mee en daar geen kaartje voor hehe) had die conducteur (die ook erg chagrijnig was en mij ook niet ontzettend beleefd behandelde hoewel ik gewoon geduldig meewerkte) alles verkeerd op geschreven zelfs dingen die hij van mn Id kon overschrijven.. Sorry hoor maar dan ben je wel erg dom hehe ik heb de boete nooit gekregen dus nog bedankt meneer de domme conducteur Knipoog

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:39

Je kan beklag doen en om kwijtschelding vragen, staat ook op de bijgaande brief die je ontvangt van de NS. Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 01:33

Tja...kan iedereen eens gebeuren lijkt me. Hoeft die conducteur niet zo raar te doen tegen je.
Maarja...ik zou iig wel aangeven dat ze teveel geld vraagt. Al is het bijna geen geld, maar goed, ze moeten geen fouten maken in dat soort dingen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 09:42

heej het bedrag is al gecorigeerd op de giro staat het goede bedrag, ik kan btw nergens een adres vinden om een brief naar te sturen waar staan de adressen???

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:49

Ik denk dat je je de moeite van een brief schrijven beter kunt besparen als je hoopt daarmee onder de betaling uit te komen. Als dat lukt gaat namelijk iedereen die een boete heeft gekregen een brief schrijven: "de conducteur was onbeleefd tegen mij, hoef ik nu niet te betalen?". Dat gaat niet werken. Als je de brief wilt schrijven om gewoon je verhaal te vertellen en er verder niets van verwacht, dan moet je dat natuurlijk gewoon doen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 09:58

ik hoef ook niet onder de bekeuring uit dat was mn eigen schuld maar ik kan het gewoon niet uitstaan hoe ik behandels werd, en ik wil wel uitstel van betaling want ik heb geen geld op dit moment

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:59

daantjuhhh schreef:
Ja 35 eruro is de boete en daar komt het bedrag van het kaartje over heen.
Ik ka niet anders zeggen dan eigen schuld dikke bult.
Ik heb een keer mijn tas vergeten (waar mijn OV inzat)
Kwam er pas in de trein achter.
Heb ook een boete gekregen van 35 euro plus de kosten van het treinkaartje.

Toen de conducteur kwam controleren kwam ik er achter.
Ik heb netjes mijn excusses aangeboden.
Maar deze meneer was zeer vriendelijk, ik had namelijk ook nog een extra boete kunnen krijgen omdat ik mijn ID niet bij me had.
Hij vroeg of ik mijn agenda bij me had en die had ik gelukkig bij me.
Ging hij kijken wat voor een adres erbij stond!

Je mag 1x per jaar je ov vergeten, dan krijg je het geld achteraf terug van de ns, ik weet niet of dat voor jou in dit geval ook gold? Scheelt toch weer!

Ik heb 1x een boete gehad (toen nog kaartje+administratiekosten dus viel relatief mee), omdat ik een kaartje zonder datum niet had afgestempeld. Sja ik had ov en had het kaartje gekocht voor een vriendin omdat we voor haar verjaardag ergens heengingen, maar had het kaartje de dag ervoor toen ik thuiskwam al gekocht zodat ik het niet zou vergeten.
Toen had ik ook een vreselijk onbeschofte man die tegen me begon te schreeuwen dat ik loog etc.

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:13

merrylegsje schreef:
ik hoef ook niet onder de bekeuring uit dat was mn eigen schuld maar ik kan het gewoon niet uitstaan hoe ik behandels werd, en ik wil wel uitstel van betaling want ik heb geen geld op dit moment

je kan wel willen, maar denk dat de ns daar maling aan heeft. dan had je maar een kaartje moeten kopen Haha!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 10:16

jamaar wat ik niet heb kan ik niet geven en ik vind 3 euro nog wel een verschil met 40 euro

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:22

Tsja, maar dit soort dingen gebeuren vaker. Ik ga nl zelf elke dag met de trein. Normaal heb ik dan een abonnement, maar als die is afgelopen en ik neem losse kaartjes, vergeet ik wel eens te stempelen (daar wordt ook al zo'n heisa over gemaakt...) En ik moet zeggen, idd, je krijgt die boete en het is hardstikke stom, maar ik heb zóveel dingen met conducteurs meegemaakt die echt niet door de beugel kunnen! Die mensen moeten echt gewoon afreageren op iemand, zelfs als je gewoon eerlijk bekend dat je het 'plain' bent vergeten.

Bijvoorbeeld; naar de conducteur tóéstappen en zeggen dat je je kaartje bent vergeten (1 keer was mijn school ontruimd, mochten niet meer naar binnen, jas lag in kluisje. Ik blauwbekkend op het station zonder jas...kreeg álsnog een bekeuring, terwijl ik naar 'm toe was gestapt... 'ja je mag nog blij zijn dat je geen ID-bekeuring krijgt' en 'als je de klantenservice belt maak je toch geen kans', 'boete heb je nu eenmaal verdiend'. Of als je tegen 1 conducteur zegt dat je je kaartje bent vergeten te stempelen, krijg je een hele tirade alsof je in de gevángenis thuiskomt, nee jij bent een engeltje en vergeet ook nóóit iets! Verward 'k Heb echt het idee dat ze gewoon zo veel mogelijk boetes moeten binnenhalen ofzo... Boos!

Als 'k moet overstappen en 'k heb tegen de ene conducteur; sorry, kaartje ligt nog op school, maar ik moet nog overstappen (voor 1 halte) en hij zegt, ga maar, ik zeg het wel, je mag door ('k had hem al vaker gezien op hetzelfde traject in de trein; normaal zag hij me dus met een abonnement) krijg je vervolgens als je in de 2e trein zit álsnog een bekeuring van de andere conducteur 'omdat hij het er niet mee eens is'...
Het is gewoon zó irritant, gewoon omdat die mensen vet gefrustreerd zijn, ga toch gewoon andere mensen lastig vallen en doe niet zo onbeschoft! Ze controleren zowiezo maar 1 keer per hele rit... moeten ze mij hebben ('als ik niet naar je was toegestapt had je me nooit gecontroleerd')... 'k kan daar echt heel erg om flippen...

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:23

Bloos een hele NS-tirade Bloos

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:26

Ach zo'n zelfde verhaal kan ik ook over bepaalde busdiensten hier in utrecht houden hoor. en dat ivm kaartjes want ik heb ov, maar chauffeurs die de deur opendoen voor in de bus, dan loop je erheen, na 5 sec ben je daar, gooien ze voor je neus de deur dicht en rijden weg... en maar roepen dat je niet achterin mag instappen, ja zo kan ik hem ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:40

De NS is inderdaad zo vriendelijk om mensen met een OV-kaart, trajectkaart, netkaart enzo één keer per jaar een boete kwijt te schelden. Kan gebeuren toch, inderdaad... Ik ben laatst ook eens vergeten een nieuwe maandnetkaart te kopen, kreeg ik m'n brief + acceptgiro thuis, stond er al iets in als "in overleg met de conducteur is besloten u éénmalig de boete van 35 euro kwijt te schelden". Ik had de conducteur ook al iets gezegd als "oh, volgens mij is het toch zo dat je hem één keer per jaar mag vergeten, dan pleeg ik wel even een belletje met de klantenservice daarover". Haha!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:30

Het is heel logies dat je meer moet betalen dan je normaal zou betalen.
Het is immers een boete en je zou er wel heel makkelijk mee weg komen als je alleen maar dat enkeltje hoefde te betalen dan heb je nog geen boete gehad.
Als je geen geldig bewijs hebt dan betaal je gewoon het dubbele dat is mij ook al een over komen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:08

Vorige keer had ik dus WEL een kaartje gekocht --> retourtje.
Na een dagje winkelen in Rotterdam gingen we weer terug met de trein en wat denk je controle.
Dus ik dat kaartje zoeken en tot de schrik van mijn leven zit mijn kaartje niet meer in mijn tas!
Ik was hem dus blijkbaar verloren. Ik helemaal in paniek, want ik koop ALTIJD een kaartje, maar nou was ik hem dus verloren!
Gelukkig was het een aardige conroleur en die zou het voor 1 keer door de vingers zien Knipoog
Gelukkig! Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:19

Wat ik niet snap is in welke zin de conductrice nu discussie uitlokte? ze vragen standaard waarom je zonder kaartje op reis bent.. schrijven boete uit, wat is er verder gezegd dan?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:12

Mijn broer kreeg laatst een bekeuring in de trein omdat ie blijkbaar na het fluitsignaal in was gestapt. Hij had de vorige trein net gemist(die van een half uur ervoor) dus zat al effe te wachten. De trein was een paar minuten te laat en had eigenlijk niet zon zin om te stoppen maar moest toch. Hij stapte in en mee ging het fluitsignaal én de deuren gingen dicht. Zat zn tas tussen de deuren. Toen kwam er ook een conducteur even een praatje maken. Hij heeft géén bon of iets dergelijks meegekregen en er is ook niks gezegd over een termijn of hoe en wat verder. Erg raar...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:19

Kelly_ann schreef:
Wat ik niet snap is in welke zin de conductrice nu discussie uitlokte? ze vragen standaard waarom je zonder kaartje op reis bent.. schrijven boete uit, wat is er verder gezegd dan?

ik zei gewoon ik ben vergeten een treinkaartje te kopen maar ik had wel een strippenkaart voor de bus, op sommige trajecten mag je ook met een strippenkaart in de trein dus ik vroeg aan die vrouw of ze die ook kon stempelen en toen werd ze boos want wat dacht ik wel niet...dat ik met een buskaart op de trein kon

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:22

uitkijken voor je hart hoor, ja je was fout.Misschien was die vrouw ook niet zo aardig, maar je blijft toch fout.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:27

jaja ik weet dat ik fout zat maar ik kan het gewoon echt niet uitstaan hoe ik werd behandeld